- Hans Zimmer — At World’s End (из к/ф «Пираты Карибского моря: На краю света/ Pirates of the caribbean: At World’s End») (Книга)
- Hans Zimmer — At World’s End (из к/ф «Пираты Карибского моря: На краю света/ Pirates of the caribbean: At World’s End»)
- Piano Sheet Music
- 🌋 JP Saxe — If the World Was Ending Piano Sheets
- About the If the World Was Ending by JP Saxe & Julia Michaels
- Common Practical Tips for Pianists
- How to Memorize If the World Was Ending by JP Saxe & Julia Michaels Sheet Music
- How to Play If the World Was Ending by JP Saxe & Julia Michaels Sheet Music
- Piano Playing Method
- Pedaling
Hans Zimmer — At World’s End (из к/ф «Пираты Карибского моря: На краю света/ Pirates of the caribbean: At World’s End») (Книга)
Ханс Флориан Циммер (нем. Hans Florian Zimmer; родился 12 сентября 1957 года) — немецкий композитор, известный своей музыкой к кинофильмам.
Циммер родился во Франкфурте-на-Майне, Германия. Он начал свою музыкальную карьеру с игры на клавишных и синтезаторах в группах Ultravox и The Buggles (сингл «Video Killed the Radio Star»). В 1980-х он работал вместе с кинокомпозитором Стенли Майерсом. Его первым крупным достижением считается 1988 год, когда написанная им главная музыкальная тема фильма «Человек дождя» была номинирована на премию Американской академии киноискусства «Оскар».
С этого момента Циммер начал писать музыку для многих больших фильмов, как «Багровый прилив», «Скала», «Всепожирающая страсть», «Гладиатор», «Шофёр мисс Дэйзи», «Принц Египта», «Перл Харбор», «Тонкая красная линия», «Падение чёрного ястреба», «Звонок», «Код да Винчи», «Ангелы и Демоны», «Пираты Карибского моря: Сундук Мертвеца», «Пираты Карибского моря: На краю света», «Шерлок Холмс», «Начало», «Последний самурай» и др. Кроме того, его музыка звучит в фильме «Тёмный рыцарь» (в сотрудничестве с Джеймсом Ньютоном Ховардом). Так же Ханс Циммер является автором музыкальных тем игры Call of Duty: Modern Warfare 2 (в сотрудничестве с Лорном Балфи).
Циммер был номинирован на «Оскар» 8 раз в номинации «Лучший саундтрек», но удостоен премии был только в 1995 году за музыку к мультфильму «Король Лев».
Вместе с ним, в его студии «Remote Control Productions» (ранее известной как «Media Ventures») работают композиторы Стив Яблонски, Джеймс Дули и Джефф Занелли.
Источник
Hans Zimmer — At World’s End (из к/ф «Пираты Карибского моря: На краю света/ Pirates of the caribbean: At World’s End»)
Ханс Флориан Циммер (нем. Hans Florian Zimmer; родился 12 сентября 1957 года) — немецкий композитор, известный своей музыкой к кинофильмам.
Циммер родился во Франкфурте-на-Майне, Германия. Он начал свою музыкальную карьеру с игры на клавишных и синтезаторах в группах Ultravox и The Buggles (сингл «Video Killed the Radio Star»). В 1980-х он работал вместе с кинокомпозитором Стенли Майерсом. Его первым крупным достижением считается 1988 год, когда написанная им главная музыкальная тема фильма «Человек дождя» была номинирована на премию Американской академии киноискусства «Оскар».
С этого момента Циммер начал писать музыку для многих больших фильмов, как «Багровый прилив», «Скала», «Всепожирающая страсть», «Гладиатор», «Шофёр мисс Дэйзи», «Принц Египта», «Перл Харбор», «Тонкая красная линия», «Падение чёрного ястреба», «Звонок», «Код да Винчи», «Ангелы и Демоны», «Пираты Карибского моря: Сундук Мертвеца», «Пираты Карибского моря: На краю света», «Шерлок Холмс», «Начало», «Последний самурай» и др. Кроме того, его музыка звучит в фильме «Тёмный рыцарь» (в сотрудничестве с Джеймсом Ньютоном Ховардом). Так же Ханс Циммер является автором музыкальных тем игры Call of Duty: Modern Warfare 2 (в сотрудничестве с Лорном Балфи).
Циммер был номинирован на «Оскар» 8 раз в номинации «Лучший саундтрек», но удостоен премии был только в 1995 году за музыку к мультфильму «Король Лев».
Вместе с ним, в его студии «Remote Control Productions» (ранее известной как «Media Ventures») работают композиторы Стив Яблонски, Джеймс Дули и Джефф Занелли.
Источник
Piano Sheet Music
Amateur Transcriptions Piano/Vocal/Lyrics with Digital Playback
🌋 JP Saxe — If the World Was Ending Piano Sheets
Featuring Julia Michaels.
Piano Player Ability Rating: Beginner
To print piano sheet music save the direct PDF, mirror
Harminically, the sound oif the song is close to a sound of several songs. You can mix choruses with verses from different songs to develop improvisation skills.
About the If the World Was Ending by JP Saxe & Julia Michaels
Julia Michaels certainly liked to challenge herself when writing!
If the World Was Ending is composed in a binary verse-chorus form that consist of two four-bar phrases. Both sections are repeated before a short coda. It’s perfect for those with elementary skills.
If the World Was Ending score requires arduous effort. I will ad an easier one with lyrics if this page will be popular.
This is a very tender song.
It should be played very slowly for a tragic, melodramatic effect.
Julia Michaels presents us with a wide range of dynamics (the sound volume levels). This song follows the traditional model for the pop form. Its rhythmic basis is sustained throughout, so the LH’s principal duty will be to provide a rock-steady footing.
Common Practical Tips for Pianists
Before touching the piano keys, warm up your fingers and wrists with slow and soft rotating motions and light stretching. Rotate your shoulders and arms.
To begin with, practise hands separately, slowly, and in small pieces of one-two bars.
Practise the harder passages first and do it frequently.
Count out loud to ensure accurate rhythm. By counting I mean the tA-ta-tA-ta, not the old ineffective one-and-two-and.
Accent strong beats and play the first bar of any phrase louder than the last bar.
Make sure to arch your fingers. This is important for the health of your wrists and palms.
Slacking your fingers will overwork them and will cause strain.
Keep relaxed, flexible wrists, hands and arms when playing If the World Was Ending.
A flexible wrist allows producing a warm sound.
Both hands should play smoothly (legato) if not indicated the opposite (staccato).
How to Memorize If the World Was Ending by JP Saxe & Julia Michaels Sheet Music
Start memorizing If the World Was Ending from the very beginning. Use the sheet music as a hint and avoid looking at a paper sheet (or a monitor) as long as you can when rehearsing the music piece.
In the left hand there are only chords. It takes nothing to remember only chords instead of 100 bars of accompaniment.
And the last, be artistic, be creative. Print the pdf, take correction fluid and a black pen and add or delete whatever you want in this arrangement.
How to Play If the World Was Ending by JP Saxe & Julia Michaels Sheet Music
Accuracy in articulation are essential for playing If the World Was Ending piano sheet music.
Your tone should be warm and rhythmic.
It should impart the lilting feel of a lullaby. Figuratively speaking, you should communicate a sense of comfort, ease, or pleasantness. To sound quietly, keep your fingers close to the keys and do some firm practice from the knuckles.
The articulation in this piece is tricky because it alternates between legato and staccato.
Accent every note, varying the accents each time you play. Once played lightly and up to speed, the ornament should flow naturally.
It’s worth trying out this technique for the entire song.
Among the hardest facets of piano playing is controlling a lightness of attack, and when coupled with playing at a faster speed, a reliable warm-hearted leggiero touch must rank as among the most prized piano skills.
The patterns in verses can become repetitive if not coloured imaginatively and played with rhythmic stamina. This will create some drama in your performance.
If the World Was Ending is speedy. Always keep the hands relaxed, especially with repeated notes, piano keyboard is not lightweight and causes a muscle pain.
Don’t forget to bring dynamic colour to your performance by quickly moving from piano to forte; play every new part with a different volume level to emphasize the Julia Michaels‘s lyrics.
Piano Playing Method
No need to learn the hands separately.
Listen to the actual track If the World Was Ending as you begin to learn the arrangement.
The RH here plays a melody (topline) and the LH provides some harmony and little riffs.
Practise slowly at first, giving a distinct emphasis on the right hand while playing the left-hand accompaniment as gently and as evenly as possible.
Notice how short phrasing is. Put the emphasis on the first note of each phrase.
Keep your wrists and hands loose and relaxed as you do this. The LH is generally soft throughout. A relaxed wrist will help you to balance sound.
The accompaniment in this score changes from a single-note bass to the short riffs. While it might seem counterintuitive to use the left thumb to reach down for single bass notes, it ensures a smooth, decisive downward progression.
In the last phase of learning a piece the use of a metronome is vital as you will be working on rhythmic partnerships between both hands.
In the riffs you could add an accent on beats 1 and 3. Nearly all modern pop music contains a firm beat. Become aware of the underlying ‘pulse’ and accent where the ‘stronger’ beat falls but remember that more is less. Avoid over-using your left hand. Aim at simple and clear playing.
Focus on soloing with the right hand without relying on the accompaniment in the left hand. Make every single note that you play to mean something.
In playing any piano transcription of a song, the aim is to give the impression of a singer (the RH) that is being accompanied by a sensitive pianist (the LH). Imagine a duet between a band and a singer, so color the two hands differently. Coordinating the parts may take some time to organise convincingly.
Pedaling
I recommend a pedal change for every chord change, so when the left hand plays a short walking-bass riff — change the pedal four times in one measure.
🎼 More Piano Sheet Music from Julia Michaels
Источник