Бетховен 10 сонат скрипки фортепиано

Содержание
  1. Hit-Muzik.ru
  2. Бетховен — 10 сонат для скрипки и фортепиано (1974) [mp3, 192]
  3. Бетховен — 10 сонат для скрипки и фортепиано (1974) [mp3, 192]
  4. Игорь Стравинский — Полное собрание сочинений для скрипки и фортепиано [2010, Классика, Неоклассика, MP3]
  5. Сергей Прокофьев — Сонаты для скрипки и фортепиано — Vadim Gluzman, Angela Yoffe [2013, Классика, FLAC]
  6. И.С. Бах Концерты для фортепиано и скрипки [J.S.Bach Concerts for a piano and a violin] (1723) [mp3, 154]
  7. Л. Бетховен — Концерты для фортепиано с оркестром No 3&4 [1995, Classic, MP3]
  8. И.С. Бах — Концерты для скрипки с оркестром [1997, Classic, MP3]
  9. Niccolo Paganini — 24 Каприса для скрипки соло, Ор. 1 [1972, Classic, MP3]
  10. Й. Гайдн — Концерты для фортепиано с оркестром (Michelangeli)[1998, Classic, MP3]
  11. Сергей Прокофьев — Концерты для фортепиано с оркестром Nos 1-5 [2014, Концерт, FLAC]
  12. Beethoven — Сонаты для фортепиано №№ 8, 14, 15, 17, 21, 23, 26 (Wilhelm Backhaus) [2 CD] [2002, Classical, Sonata, Classicism, MP3]
  13. Л.В.Бетховен — Концерт для ф-но с оркестром N3 до-минор [2010, Classic, MP3]
  14. 10 CC — In Concert TV UK Arena 1974 [2004, Art Rock .Classic Rock, SATRip]
  15. Соната №10 для скрипки и фортепиано G-dur, Op.96 (‘Рассвет’)

Hit-Muzik.ru

Привет, Гость

Наша группа в ВК

Копилка сайта

Правообладателям

Для удаления авторских файлов, пишите по адреcу: [email protected] .
Чтобы ваше письмо не было проигнорировано и было обработано автоматической системой удаления авторских раздач, необходимо соблюдать правила оформления текста:
* Присылайте абсолютные адреса ссылок на торрент-раздачи (с табуляцией, с отступами)
* Ни pdf, ни doc файлы не читаются скриптом, за исключением rtf формата

Просьба это учесть при оформлении письма (ем).

Связанные раздачи

Бетховен — 10 сонат для скрипки и фортепиано (1974) [mp3, 192]

Скачать Скачать торрент источник 1 Скачать .torrent файл (основная ссылка для скачивания файла)
Скачать торрент источник 1 Скачать архивом (основная ссылка)
Теги [Не выбрано]
Описание

Бетховен — 10 сонат для скрипки и фортепиано

Страна: Австрия
Год выпуска: 1974
Жанр: Классика
Продолжительность: 1ч 57мин
Формат: MP3
Битрейт аудио: 192
Трэклист:

Opus 12: Three Violin Sonatas (1798)
No. 1: Violin Sonata No. 1 in D major
1. Allegro con brio
2. Tema con variazioni: Andante con moto
3. Rondo: Allegro

No. 2: Violin Sonata No. 2 in A major
1. Allegro vivace
2. Andante, più tosto allegretto
3. Allegro piacevole

No. 3: Violin Sonata No. 3 in E-flat major
1. Allegro con spirito
2. Adagio con molt’ espressione
3. Rondo: Allegro molto

Opus 23: Violin Sonata No. 4 in A minor (1801)
1. Presto
2. Andante scherzoso, più allegretto
3. Allegro molto

Opus 24: Violin Sonata No. 5 in F major («Spring») (1801)
1. Allegro
2. Adagio molto espressivo
3. Scherzo: Allegro molto
4. Rondo: Allegro ma non troppo

Opus 30: Three Violin Sonatas (1803)
No. 1: Violin Sonata No. 6 in A major
1. Allegro
2. Adagio molto espressivo
3. Allegretto con variazioni

No. 2: Violin Sonata No. 7 in C minor
1. Allegro con brio
2. Adagio cantabile
3. Scherzo: Allegro
4. Finale: Allegro

No. 3: Violin Sonata No. 8 in G major
1. Allegro assai
2. Tempo di minuetto, ma molto moderato e grazioso
3. Allegro vivace

Opus 47: Violin Sonata No. 9 in A major («Kreutzer») (1803)
1. Adagio sostenuto — Presto — Adagio
2. Andante con variazioni
3. Presto

Opus 96: Violin Sonata No. 10 in G major (1812)
1. Allegro moderato
2. Adagio espressivo
3. Scherzo: Allegro
4. Poco allegretto

Источник

Бетховен — 10 сонат для скрипки и фортепиано (1974) [mp3, 192]

Страна: Австрия
Год выпуска: 1974
Жанр: Классика
Продолжительность: 1ч 57мин
Формат: MP3
Битрейт аудио: 192
Трэклист:

Opus 12: Three Violin Sonatas (1798)
No. 1: Violin Sonata No. 1 in D major
1. Allegro con brio
2. Tema con variazioni: Andante con moto
3. Rondo: Allegro

No. 2: Violin Sonata No. 2 in A major
1. Allegro vivace
2. Andante, più tosto allegretto
3. Allegro piacevole

No. 3: Violin Sonata No. 3 in E-flat major
1. Allegro con spirito
2. Adagio con molt’ espressione
3. Rondo: Allegro molto

Opus 23: Violin Sonata No. 4 in A minor (1801)
1. Presto
2. Andante scherzoso, più allegretto
3. Allegro molto

Opus 24: Violin Sonata No. 5 in F major («Spring») (1801)
1. Allegro
2. Adagio molto espressivo
3. Scherzo: Allegro molto
4. Rondo: Allegro ma non troppo

Opus 30: Three Violin Sonatas (1803)
No. 1: Violin Sonata No. 6 in A major
1. Allegro
2. Adagio molto espressivo
3. Allegretto con variazioni

No. 2: Violin Sonata No. 7 in C minor
1. Allegro con brio
2. Adagio cantabile
3. Scherzo: Allegro
4. Finale: Allegro

No. 3: Violin Sonata No. 8 in G major
1. Allegro assai
2. Tempo di minuetto, ma molto moderato e grazioso
3. Allegro vivace

Opus 47: Violin Sonata No. 9 in A major («Kreutzer») (1803)
1. Adagio sostenuto — Presto — Adagio
2. Andante con variazioni
3. Presto

Opus 96: Violin Sonata No. 10 in G major (1812)
1. Allegro moderato
2. Adagio espressivo
3. Scherzo: Allegro
4. Poco allegretto

Доп. информация: Исполнение:
Скрипка — Ицхак Перлман
Фортепиано — Владимир Ашкенази

Игорь Стравинский — Полное собрание сочинений для скрипки и фортепиано [2010, Классика, Неоклассика, MP3]

Сергей Прокофьев — Сонаты для скрипки и фортепиано — Vadim Gluzman, Angela Yoffe [2013, Классика, FLAC]

И.С. Бах Концерты для фортепиано и скрипки [J.S.Bach Concerts for a piano and a violin] (1723) [mp3, 154]

Л. Бетховен — Концерты для фортепиано с оркестром No 3&4 [1995, Classic, MP3]

И.С. Бах — Концерты для скрипки с оркестром [1997, Classic, MP3]

Niccolo Paganini — 24 Каприса для скрипки соло, Ор. 1 [1972, Classic, MP3]

Й. Гайдн — Концерты для фортепиано с оркестром (Michelangeli)[1998, Classic, MP3]

Сергей Прокофьев — Концерты для фортепиано с оркестром Nos 1-5 [2014, Концерт, FLAC]

Beethoven — Сонаты для фортепиано №№ 8, 14, 15, 17, 21, 23, 26 (Wilhelm Backhaus) [2 CD] [2002, Classical, Sonata, Classicism, MP3]

Л.В.Бетховен — Концерт для ф-но с оркестром N3 до-минор [2010, Classic, MP3]

10 CC — In Concert TV UK Arena 1974 [2004, Art Rock .Classic Rock, SATRip]

25,000 кадр/сек.,720*576(4:3),PAL,
Бит/Пиксели: 0.421
Аудио-1: Dolby Digital, AC-3(Audio Coding 3)

48,0 КГц., 2 канала: L R
Аудио-2: Dolby Digital, AC-3(Audio Coding 3)

48,0 КГц., 6 каналов: Front: L C R, Surround: L R, LFE
Доп. информация: Квартет манчестерских музыкантов — Грээм Гулдман (экс-The Mockingbirds), Эрик Стюарт (Wayne Fontana & The Mindbenders), Кевин .

Источник

Соната №10 для скрипки и фортепиано G-dur, Op.96 (‘Рассвет’)

Посв. эрцгерцогу Рудольфу Австрийскому, 1812

1. Allegro moderato
2. Adagio espressivo (attaca)
3. Scherzo: Allegro
4. Poco allegretto

Гидон Кремер, скрипка
Марта Аргерих, фортепиано

Beethoven composed the Violin Sonata in G major, Op. 96, just before a near cessation of serious music composition in 1813. The gradual reduction in output after 1812 may have been related to Beethoven’s unsuccessful search for a woman with whom to share his life, which apparently reached its apex in the fall of 1812 with the «Immortal Beloved» crisis. The year 1812, however, saw the completion of the Seventh and Eighth symphonies and the Op. 96 Violin Sonata, as well as an expansion of Beethoven’s fame and reputation both at home and abroad. By this time his works appeared on concert programs as frequently as those of Mozart and Haydn.

The Sonata in G major was written for celebrated French violinist Pierre Rode and dedicated to Archduke Rudolph, a patron and student of Beethoven. Rode and the Archduke gave the first public performance of the sonata on December 29, 1812, four years before the work was published in Vienna by Steiner. Sketched in early or mid-1812, the sonata was completed in November, just after Beethoven had returned from visiting his brother in Linz, where he had finished the Eighth Symphony. The Op. 96 sonata features none of the tempestuousness of the «Kreutzer» Sonata, and Sydney Finkelstein has written that «the mood [of Op. 96] is one of gentle lyricism, with but glimpses of the profound depths of experience and conquest of pain that had made possible the achievement of this serenity.» The work provides an unexpected close to Beethoven’s so-called «middle» period.

From the outset of the first movement it is clear that the symphonic energy of the «Kreutzer» Sonata is nowhere to be found. Beethoven forgoes the slow introduction and the tempo Presto intensity, creating a more contemplative atmosphere. However, we still find an abundance of material, with numerous thematic elements in the exposition, in the middle of which a hint of B flat major anticipates the «flat key» passages in the recapitulation and the E flat major key of the second movement. The falling, sighing segment of the second closing theme dominates the development section, which subtly trills its way into the recapitulation. As in the first movement of the Op. 47 sonata, developmental treatment of the first theme occurs only in the extended coda. The hymn-like harmonic movement of the opening theme creates a sense of repose in the second movement. Marked Adagio espressivo, the sonata-form structure lacks a development section, a typical attribute of slow-movement sonata form. Beethoven indicated there be no break between the Adagio and the ensuing Scherzo. Beethoven cast the Scherzo in G minor, followed by a Trio in E flat major. The Scherzo section, with its detached melody and accompaniment, ends in such a way that the transition to G major in the coda is almost imperceptible. The only surprise is that the movement ends in the major, not the minor. Pastoral qualities permeate the finale, a set of variations on a simple, eight-measure theme. The variations proceed without interruption, at one point changing from 2/4 to 6/8 meter for a slow lyrical segment that pushes toward E flat major and a literal statement of the theme before moving on to the next variation. A G minor variation that resembles the first theme of the first movement precedes a return to the finale theme on the tonic key. Beethoven closes with a witty, Adagio-Presto coda.

Источник

Читайте также:  Ныне отпущаеши матфей ноты
Оцените статью