Богородице дево упование христианом покрый ноты

Сретение Господне, припевы на 9-й песни (неизвестный автор)

Богородице Дево,
упование христианом,
покрый, соблюди
и спаси на Тя уповающих.

Богородице Дево,
миру Благая Помощнице,
покрый и соблюди
от всякия нужды и печали.

Богоносе Симеоне,
прииди, подыми Христа,
Егоже роди
Дева Чистая Мариа.

Объемлет руками
старец Симеон
Содетеля закона
и Владыку всяческих.

Не старец Мене держит,
но Аз держу его:
той бо от Мене
отпущения просит.

Клеще таинственная,
како угль носиши?
Како питаеши
Питающаго вся?

О дщи Фаиуилева!
Прииди, стани с нами
и благодари Христа Спаса,
Сына Божия.

Анна целомудренная
провещает страшная,
исповедающи Христа,
Творца небу и земли.

Непостижимо есть
содеянное о Тебе
Ангелом и человеком,
Мати, Дево Чистая.

Чистая Голубица,
нескверная Агница,
Агнца и Пастыря
приносит в церковь.

О Христе всех Царю!
Победы на враги
верным людем
Твоим даруй.

О Христе всех Царю!
Подаждь ми слезы теплы,
да плачу мою душу,
юже зле погубих.

Вместо Слава:
Трисиятельное
и Триипостасное Божество
благочестно да
похвалим.

Вместо И ныне:
О Девице Марие!
Просвети мою душу,
помрачёную люте
житейскими сластьми.

Источник

Богородице дево упование христианом покрый ноты

Тропари, кондаки, задостойники и величания двунадесятых праздников и праздника Пасхи
В порядке гражданского года, т. е. с 1 января по новому стилю.

(Даты указаны по старому и новому стилю.)

Рождество Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа
25 декабря \ 7 января.

Тропарь, глас 4-й

Рождество́ Твое́, Христе́ Бо́же наш, / возсия́ ми́рови свет ра́зума: / в нем бо звезда́м служа́щии / звездо́ю уча́хуся / Тебе́ кла́нятися, Со́лнцу пра́вды, / и Тебе́ ве́дети с высоты́ Восто́ка. // Го́споди, сла́ва Тебе́.

Де́ва днесь Пресу́щественнаго ражда́ет, / и земля́ верте́п Непристу́пному прино́сит; / А́нгели с па́стырьми славосло́вят, / волсви́ же со звездо́ю путеше́ствуют: // нас бо ра́ди роди́ся Отроча́ мла́до, преве́чный Бог.

Задостойник, глас 1-й

Припев: Велича́й, душе́ моя́, / честне́йшую и сла́внейшую го́рних во́инств, // Де́ву Пречи́стую Богоро́дицу.

Ирмо́с: Люби́ти у́бо нам, / я́ко безбе́дное стра́хом, / удо́бее молча́ние; / любо́вию же, Де́во, / пе́сни тка́ти спротяже́нно сложе́нныя неудо́бно есть; / но и, Ма́ти, си́лу, // ели́ко есть произволе́ние, даждь.

Велича́ем Тя, / Живода́вче Христе́, / нас ра́ди ны́не пло́тию ро́ждшагося / от Безневе́стныя // и Пречи́стыя Де́вы Мари́и.

Крещение Господне. Богоявление
6/19 января.

Тропарь, глас 1-й

Во Иорда́не креща́ющуся Тебе́, Го́споди, / Тро́ическое яви́ся поклоне́ние: / Роди́телев бо глас свиде́тельствоваше Тебе́, / возлю́бленнаго Тя Сы́на имену́я, / и Дух в ви́де голуби́не / изве́ствоваше словесе́ утвержде́ние. / Явле́йся, Христе́ Бо́же, // и мир просвеще́й, сла́ва Тебе́.

Яви́лся еси́ днесь вселе́нней, / и свет Твой, Го́споди, зна́менася на нас, / в ра́зуме пою́щих Тя: / прише́л еси́, и яви́лся еси́, // Свет непристу́пный.

Задостойник, глас 2-й

Припев: Велича́й, душе́ моя́, / честне́йшую го́рних во́инств, // Де́ву Пречи́стую Богоро́дицу.

Ирмо́с: Недоуме́ет всяк язы́к благохвали́ти по достоя́нию, / изумева́ет же ум и преми́рный пе́ти Тя, Богоро́дице; / оба́че, Блага́я су́щи, ве́ру приими́, / и́бо любо́вь ве́си боже́ственную на́шу: // Ты бо христиа́н еси́ Предста́тельница, Тя велича́ем.

Велича́ем Тя, / Живода́вче Христе́, / нас ра́ди ны́не пло́тию крести́вшагося / от Иоа́нна // в вода́х Иорда́нских.

Сретение Господа нашего Иисуса Христа
2/15 февраля.

Тропарь, глас 1-й

Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, / из Тебе́ бо возсия́ Со́лнце пра́вды, Христо́с Бог наш, / просвеща́яй су́щия во тьме. / Весели́ся и ты, ста́рче пра́ведный, / прие́мый во объя́тия Свободи́теля душ на́ших, // да́рующаго нам воскресе́ние.

Утро́бу Деви́чу освяти́вый рождество́м Твои́м, / и ру́це Симео́не благослови́вый, / я́коже подоба́ше, предвари́в, / и ны́не спасл еси́ нас, Христе́ Бо́же; / но умири́ во бране́х жи́тельство, // и укрепи́ лю́ди, и́хже возлюби́л еси́, еди́не Человеколю́бче.

Задостойник, глас 3-й

Припев: Богоро́дице Де́во, / упова́ние христиа́ном, // покры́й, соблюди́ и спаси́ на Тя упова́ющих.

Ирмо́с: В зако́не се́ни и писа́ний / о́браз ви́дим, ве́рнии: / всяк му́жеский пол, ложесна́ разверза́я, свят Бо́гу. / Тем Перворожде́нное Сло́во Отца́ Безнача́льна, / Сы́на первородя́щася Ма́терию неискусому́жно, // велича́ем.

Велича́ем Тя, / Живода́вче Христе́, / и чтим Пречи́стую Ма́терь Твою́, / Е́юже по зако́ну ны́не // прине́слся еси́ в храм Госпо́день.

Благовещение Пресвятой Богородицы
25 марта \ 7 апреля.

Тропарь, глас 4-й

Днесь спасе́ния на́шего глави́зна, / и е́же от ве́ка та́инства явле́ние: // Сын Бо́жий, Сын Де́вы быва́ет, / и Гаврии́л благода́ть благовеству́ет. / Те́мже и мы с ним Богоро́дице возопии́м: / ра́дуйся, Благода́тная, // Госпо́дь с Тобо́ю.

Взбра́нной Воево́де победи́тельная, / я́ко изба́вльшеся от злых, / благода́рственная воспису́ем Ти раби́ Твои́, Богоро́дице; / но я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую, / от вся́ких нас бед свободи́, да зове́м Ти: // ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

Задостойник, глас 4-й

Припев: Благовеству́й, земле́, ра́дость ве́лию, // хвали́те, Небеса́, Бо́жию сла́ву.

Ирмо́с: Я́ко одушевле́нному Бо́жию киво́ту, / да ника́коже ко́снется рука́ скве́рных; / устне́ же ве́рных Богоро́дице немо́лчно, / глас А́нгела воспева́юще, с ра́достию да вопию́т: // ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю.

Арха́нгельский глас вопие́м Ти, Чи́стая: / ра́дуйся, Благода́тная, // Госпо́дь с Тобо́ю.

Источник

Богородице дево упование христианом покрый ноты

Существует несколько видов вечерни в будние дни Великого поста. Не обсуждая сейчас особенности вечерни в среду и в пяток, когда на ней совершается литургия Преждеосвященных Даров (см. Лекцию 13), рассмотрим два типа вечерни для будних дней Великого поста. Первый тип — в неделю вечера, второй — в понедельник, вторник и четверг вечера (без Преждеосвященной литургии). Не разбирая подробно последование вечерни, рассмотрим ее отличительные особенности. На великопостной вечерне всегда читается 18 кафизма (если на утрени три кафизмы, то на вечерне всегда 18). На Господи, воззвах берутся тексты из Триоди и Минеи. Триоди выделяется особое место, она идет впереди и ни в коем случае ничем не вытесняется; будет ли в этот день память шестеричного святого, или двух малых святых, триодные стихиры не отменяются никогда.

После Свете Тихий возглашается прокимен, потом читается паримия, второй прокимен и вторая паримия. На вечерне в будние дни постоянно читаются паримии из двух книг — книги Бытия и книги Притчей Соломоновых.

Несколько слов о смысле ветхозаветных чтений в будние дни Великого поста. В великопостном богослужении избраны три разных типа ветхозаветных книг: историческая — книга Бытия, пророческая — книга Пророка Исайи (на шестом часе) и нравоучительная — книга Притчей Соломоновых. Это три разных типа библейских ветхозаветных чтений. Время Великого поста всегда было временем оглашения, временем подготовки ко Крещению, которое совершалось на Лазареву Субботу, на Пасху и на Пятидесятницу (недаром в эти дни поется Елицы по Христа крестистеся). Великий пост — это последний этап оглашения, и очень уместно читать в этот период важнейшие книги Священного Писания. Пророк Исайя — это ветхозаветный евангелист; ни в какой другой книге мы не найдем таких ярких, таких точных пророчеств о Христе. Книга Притч Соломоновых — хрестоматийная нравоучительная книга, довольно трудная для понимания.

Не только оглашенные, но и верные на время Великого поста погружаются во время ветхозаветное, время ожидания Мессии. Сквозное чтение ветхозаветных книг помогает нам еще раз прожить и представить себе обетование о Мессии, пророчество о Нем и ожидание Его.

В конце вечерни вместо обычных тропарей поются особые песнопения: «Богородице Дево…» «Крестителю Христов…» и еще некоторые песнопения из Часослова, особым великопостным напевом. Затем следует окончание с чтением молитвы Ефрема Сирина.

Источник

Сретение Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа

15 февраля

Тропа́рь, гла́с 1:

Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, из Тебе́ бо возсия́ Со́лнце пра́вды — Христо́с, Бо́г на́ш, просвеща́яй су́щия во тме́. Весели́ся и ты́, ста́рче пра́ведный, прие́мый во объя́тия Свободи́теля ду́ш на́ших, да́рующаго на́м воскресе́ние.

Конда́к, гла́с 1:

Утро́бу Деви́чу освяти́вый Рождество́м Твои́м и ру́це Симео́не благослови́вый, я́коже подоба́ше, предвари́в, и ны́не спа́сл еси́ на́с, Христе́ Бо́же, но умири́ во бране́х жи́тельство и укрепи́ Импера́тора, Его́же возлюби́л еси́, Еди́не Человеколю́бче.

Велича́ние:

Велича́ем Тя́, Живода́вче Христе́, и чте́м Пречи́стую Ма́терь Твою́, Еюже по зако́ну ны́не прине́слся еси́ в хра́м Госпо́день.

Стихи́ра, гла́с 6:

Да отве́рзется две́рь небе́сная дне́сь: безнача́льное бо Сло́во Отчее, нача́ло прии́м под ле́ты, не отсту́пль Своего́ Божества́, от Де́вы я́ко Младе́нец четыредесятодне́вен Ма́терию во́льне прино́сится в це́рковь зако́нную, и Сего́ на ру́ки прие́млет ста́рец, — отпусти́, — зовы́й, — раба́, Влады́ко, и́бо о́чи мои́ ви́деста спасе́ние Твое́. Прише́дый в ми́р спасти́ ро́д челове́чь, Го́споди, сла́ва Тебе́.

Задостойник

Богоро́дице Де́во,/ упова́ние христиа́ном,/ покры́й, соблюди́ и спаси́ на Тя упова́ющих.

В зако́не се́ни и писа́ний/ о́браз ви́дим, ве́рнии:/ всяк му́жеский пол, ложесна́ разверза́я, свят Бо́гу./ Тем Перворожде́нное Сло́во Отца́ Безнача́льна,/ Сы́на, Первородя́щася Ма́терию неискусому́жно,/ велича́ем.

Молитва первая ко Господу Иисусу Христу

Господи Иисусе Христе, Единородный Сыне и Слове Божий, древле во пророцех Виденный, якоже зерцалом в гаданий, в последок же дний сих плотию от Пресвятыя Девы Марии нетленно рожденный и в четыредесятный день сей во Святилище во Сретение всему миру от Тоя, яко Младенец руконосим, явленный и во объятиях праведнаго Симеона во спасение всем сущим от Адама носимый! Коль преславно и пресветло Твое на руку Богоматери во храм Господень принесение и от святаго старца Божественное сретение Твое! Днесь небеса веселятся и радуется земля, яко видена быша шествия Твоя, Боже, шествия Бога нашего Царя, Иже во Святем. Древле Моисей восходит видети славу Твою, но не возможе увидити Лица Твоего, зане явил еси ему точию задняя Своя. В пресветлый же день сей Сретения Твоего Ты явил еси Себе человеком во святилище, сияя неизреченным Светом Божества, да вкупе с Симеоном видят Тя лицем к лицу и руками да осяжут Тя, и восприемши во объятия своя, да познают Ти Бога во плоти пришедша. Сего ради прославляем неизреченное снисхождение и велие человеколюбие Твое, яко пришествием Твоим даровал еси ныне небесную радость падшему древле роду человечу: Ты бо праведным судом Своим изгнал еси прародители наши из рая сладости в мир сей, ныне же помиловал еси нас и паки отверзл нам райския обители и обратил еси плач наш на радость, да падший Адам к тому уже да не стыдится Тебе за преслушание и да не будет скрыватися Лица Твоего, Тобою призываемый, яко Ты пришел еси ныне, да возьмеши на Себе грех его, да омыеши его Своею Кровию и да облечеши его нага суща в ризу спасения и одежду веселия и украсиши его, яко невесту красотою. Нам же всем Божественное Твое Сретение воспоминающим, сподоби с мудрыми девами изыти на Сретение Твое, Небесному Жениху нашему, с горящими светиль-никами веры, любви и чистоты, да улицезрим очами веры Боже-ственное Лице Твое, да восприимем Тя в душевныя объятия своя, и да понесем Тя в сердце своем во вся дни Живота своего, да будеши нам в Бога и мы в людие Твои. В последний же и Страшный день Пришествия Твоего, егда вси святии изыдут на последнее и великое Сретение Твое на воздусе, сподоби и нам усрети Тя, да тако всегда с Господом будем. Слава Милосердию Твоему, Слава Царствию Твоему, Слава смотрению Твоему, Едине Человеколюбче, яко Твое есть Царство, и Сила, и Слава со Безначальным Твоим Отцем и Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Молитва вторая ко Пресвятой Богородице

О, Пресвятая, Небесною чистотою Сияющия Дево, Кроткая голубице, Нескверная Агнице, миру Благая Помощнице, Мати Христа Бога нашего! Ты еси начало, средина и конец нынешния радости нашея, яко из Тебе возсия Солнце Правды Христос Бог наш и Того принесла еси на святых объятиях Своих в четыредесятный день сей во Святилище на сретение наше и на радость и спасение всему миру. Сего ради и ублажаем и прославляем Тя, яко Ты еси Скиние Бога с человеки Богословом Предзримая, Ею же Бог вселися с нами, да мы людие Его будем? Ты еси Дверь Небесная Иезекиилем Предреченная, Еюже отверзошася паки нам входы в райския обители. Ты еси Лествице Высокая, Иаковом Предвидимая, Еюже сниде Бог на землю и Мосте, преводяй сущия от земли на небо. Темже молим Тя, взирающе, яко пошла еси во Святилище, носящи Огнь Небесный рукама Своима Бога, Благодатная. Огнем молитвы Твоея попали огнь страстей наших, да избавимся вечнаго огня геенскаго. Во Святилище пришла еси очищения ради законного, очищения не требующая, яко Дева Чистая и сим научи нас како подобает нам хранити себе в целомудрии и чистоте и с каковым смирением подобает нам провождати подвиг девства, памятуя, како Ты, превыше Херувим Сущая, стала еси на месте нечистых жен. Ты, о, Мати Пресвятая, Сама сущи Боговместимый храм Божий принесла еси в церковь законную Превожделеннаго сына Твоего, Христа Бога нашего, сподоби и нам паче всего на земли любити храмы Сына Твоего, посещати я во вся дни живота нашего, зрети тамо красоту Господню, яко лучше един день приметатися во дворех Господних, паче неже жити в селениих грешничих. Наипаче же даруй нам, Пречистая, яко же Симеону, неосужденно носити Сына Твоего и Бога нашего в сердечных объятиях Своих, егда причастницы будем Пречистаго Тела и Крови Его, и помози нам тогда сугубо хранити себе во святыне и страхе Божиим, да не растлим храм плоти нашея. И тако выну сретаюше, о Богомати, Сына Твоего в сердцах и душах наших, да сподобимся молитвами Твоими достигнути и блаженнаго онаго Сретения Господня на воздусе, егда со всеми святыми выну будем славити и воспевати Пресвятое Имя Его со Отцем и Святым Духом и Твое милостивое предстательство ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Источник

Читайте также:  Ноты глиэра эскиз ре мажор
Оцените статью