- Чудеса святых твоих мученик тропарь глас 5 ноты
- Чудеса святых твоих мученик тропарь глас 5
- Чудеса святых твоих мученик тропарь глас 5
- Мученикам Гуpию, Самону и Авиву, исповедникам (тропарь и кондак)
- Новости
- Обновления на сайте
- Обновление на сайте
- Объявления
- Внимание!
- ПОИСК ПО САЙТУ
- Чудеса святых твоих мученик тропарь глас 5
- Чудеса святых твоих мученик тропарь глас 5
- Мученик Иоа ́ нн Александрийский , врач безмездный
- Дни памяти
- Житие
- Жития бессребреников мучеников Кира и Иоанна и с ними мучениц Афанасии и дщерей ее Феодотии, Феоктисты и Евдоксии
- Богослужения
- Молитвы
- Тропарь бессребреникам мученикам Киру и Иоанну, глас 5
- Ин тропарь бессребреникам мученикам Киру и Иоанну, глас 5
- Ин тропарь бессребреникам мученикам Киру и Иоанну, глас 5
- Ин тропарь бессребреникам мученикам Киру и Иоанну, глас 5
- Кондак бессребреникам мученикам Киру и Иоанну, глас 3
- Ин кондак бессребреникам мученикам Киру и Иоанну, глас 6
- Молитва бессребреникам мученикам Киру и Иоанну
- Тропари и кондаки дневные на всю седмицу
- Перенесение честных мощей святых мучеников Кира и Иоанна
- Тропарь, глас 5: Чудеса святых Твоих мученик, стену необориму нам даровавый Христе Боже, тех молитвами советы языков разори, царства скиптры укрепи, яко един благ и человеколюбец
- Тропари бессребреникам
- Мученикам и бесср. Киру и Иоанну Александрийским
- Тропарь, глас 5
- Ин тропарь, глас 5
- Ин тропарь, глас 5
- Ин тропарь, глас 5
- Бесср. и чудотворцам Косме и Дамиану Асийским
- Тропарь, глас 8
- Величание
- Тропари, кондаки и величания общие
Чудеса святых твоих мученик тропарь глас 5 ноты
Ч удеса́ святы́х твои́х му́ченик,/ сте́ну необори́му нам дарова́вый, Христе́ Бо́же,/ тех моли́твами сове́ты язы́ков разори́,/ оте́чество на́ше укрепи́,// я́ко еди́н Благ и Человеколю́бец.
Ин тропарь, глас 5:
Т ро́ичная благода́ть все́льшися в честна́я сердца́ ва́ша, / преблаже́ннии Ки́ре и Иоа́нне, / на ду́хи нечи́стыя стра́шни прогони́телие яви́стеся. / И не то́чию явле́нным, но та́йным неду́гом вра́чеве бы́сте, / тем же, дерзнове́ние иму́ще к Человеколю́бцу Бо́гу, // непреста́нною моли́твою душе́вныя на́ша стра́сти исцели́те.
Ин тропарь, глас 5:
С вяти́и сла́внии Ки́ре и Иоа́нне, / бессре́бреницы, му́ченицы и чудотво́рцы, / милосе́рдием свои́м, я́ко стено́ю необори́мою, нас огради́те от всех бед / и от враго́в ви́димых и неви́димых сохрани́те // непреста́нною ва́шею моли́твою ко Го́споду.
Ин тропарь, глас 5:
П рему́дрии вселе́нней вра́чеве, / Ки́ре и Иоа́нне, / от Бо́га прия́сте власть цели́ти неду́ги душе́вныя, / вку́пе же и теле́сныя, / и ны́не моли́теся / сохрани́ти град и лю́ди от одержа́щих зол // и спасти́ моли́твами ва́шими ду́ши на́ша.
О т Боже́ственныя благода́ти дар чуде́с прие́мше, святи́и,/ чудоде́йствуете, непреста́нно,/ вся на́ша стра́сти рукоде́йством секу́ще неви́димым,/ Ки́ре Богому́дре со Иоа́нном сла́вным:// вы бо боже́ственнии вра́чеве есте́.
О т Боже́ственныя благода́ти дар чуде́с восприе́мше святи́и,/ чудоде́йствуете, непреста́нно,/ вся на́ша стра́сти рукоде́йствием изсеца́юще неви́димо,/ Ки́ре Богому́дре со Иоа́нном сла́вным:// вы бо су́щие Боже́ственнии вра́чеве есте́.
Ин кондак, глас 6:
В ели́кое врачевство́ вселе́нней,/ супряже́ние Христо́во возлю́бленное,/ свети́льники сия́ющия, зарю́ исцеле́ний,/ воспое́м, ве́рнии, велегла́сно,/ внутрь це́ркве им вопию́ще:/ Ки́ре и Иоа́нне,/ пода́тели чудесе́м, вра́чеве неду́жным,// освяща́ете вся стра́ны.
О святи́и уго́дницы Бо́жии, му́ченицы и безсре́бреницы Ки́ре и Иоа́нне! По́двигом до́брым подвиза́вшася на земли́, восприя́ли еста́ на Небесе́х вене́ц пра́вды, его́же угото́вал есть Госпо́дь всем лю́бящим Его́. Те́мже взира́юще на святы́й ваш о́браз, ра́дуемся о пресла́внем сконча́нии жи́тельства ва́шего и чтим святу́ю па́мять ва́шу. Вы же, предстоя́ Престо́лу Бо́жию, приими́те моле́ния на́ша и ко Всеми́лостивому Бо́гу принеси́те, о е́же прости́ти нам вся́кое прегреше́ние и по́мощи нам ста́ти проти́ву ко́знем диа́вольским, да изба́вльшеся от скорбе́й, боле́зней, бед и напа́стей и вся́каго зла, благоче́стно и пра́ведно поживе́м в ны́нешнем ве́це и сподо́бимся предста́тельством ва́шим, а́ще и недосто́йни есмы́, ви́дети блага́я на земли́ живы́х, сла́вяще Еди́наго во святы́х Свои́х сла́вимаго Бо́га, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Источник
Чудеса святых твоих мученик тропарь глас 5
Детально: Чудеса святых твоих мученик тропарь глас 5 — святые тексты подобранные специальное для Вас.
Чудеса святых твоих мученик тропарь глас 5
Мученикам Гуpию, Самону и Авиву, исповедникам (тропарь и кондак)
Ч удеса́ святы́х Твои́х му́ченик/ сте́ну необоpи́мую нам даpова́вый, Хpисте́ Бо́же,/ тех моли́твами сове́ты язы́ков pазоpи́,/ Це́рковь святу́ю укрепи́,// я́ко Еди́н Благ и Человеколю́бец.
С высоты́ му́дрии благода́ть прие́мше,/ су́щим во искуше́ниих предстои́те, всехва́льнии./ Те́мже отрокови́цу святи́и от сме́рти го́рькия изба́висте:// вы бо вои́стинну есте́ Еде́су сла́ва и ми́ру ра́дость.
Новости
Обновления на сайте
Добавлены на сайт:
Обновление на сайте
Объявления
Внимание!
Уважаемые пользователи, скачать богослужебные книги Вы можете на сайте ДЬЯЧОК , который является приложением к сайту Псаломщик.
ПОИСК ПО САЙТУ
Чтобы быстро найти нужную вам информацию, воспользуйтесь Поиском по сайту Псаломщик находящимся на главной странице.
Чудеса святых твоих мученик тропарь глас 5
Ч удеса́ святы́х твои́х му́ченик,/ сте́ну необори́му нам дарова́вый, Христе́ Бо́же,/ тех моли́твами сове́ты язы́ков разори́,/ оте́чество на́ше укрепи́,// я́ко еди́н Благ и Человеколю́бец.
Ин тропарь, глас 5:
Т ро́ичная благода́ть все́льшися в честна́я сердца́ ва́ша, / преблаже́ннии Ки́ре и Иоа́нне, / на ду́хи нечи́стыя стра́шни прогони́телие яви́стеся. / И не то́чию явле́нным, но та́йным неду́гом вра́чеве бы́сте, / тем же, дерзнове́ние иму́ще к Человеколю́бцу Бо́гу, // непреста́нною моли́твою душе́вныя на́ша стра́сти исцели́те.
Ин тропарь, глас 5:
С вяти́и сла́внии Ки́ре и Иоа́нне, / бессре́бреницы, му́ченицы и чудотво́рцы, / милосе́рдием свои́м, я́ко стено́ю необори́мою, нас огради́те от всех бед / и от враго́в ви́димых и неви́димых сохрани́те // непреста́нною ва́шею моли́твою ко Го́споду.
Ин тропарь, глас 5:
П рему́дрии вселе́нней вра́чеве, / Ки́ре и Иоа́нне, / от Бо́га прия́сте власть цели́ти неду́ги душе́вныя, / вку́пе же и теле́сныя, / и ны́не моли́теся / сохрани́ти град и лю́ди от одержа́щих зол // и спасти́ моли́твами ва́шими ду́ши на́ша.
О т Боже́ственныя благода́ти дар чуде́с прие́мше, святи́и,/ чудоде́йствуете, непреста́нно,/ вся на́ша стра́сти рукоде́йством секу́ще неви́димым,/ Ки́ре Богому́дре со Иоа́нном сла́вным:// вы бо боже́ственнии вра́чеве есте́.
О т Боже́ственныя благода́ти дар чуде́с восприе́мше святи́и,/ чудоде́йствуете, непреста́нно,/ вся на́ша стра́сти рукоде́йствием изсеца́юще неви́димо,/ Ки́ре Богому́дре со Иоа́нном сла́вным:// вы бо су́щие Боже́ственнии вра́чеве есте́.
Ин кондак, глас 6:
В ели́кое врачевство́ вселе́нней,/ супряже́ние Христо́во возлю́бленное,/ свети́льники сия́ющия, зарю́ исцеле́ний,/ воспое́м, ве́рнии, велегла́сно,/ внутрь це́ркве им вопию́ще:/ Ки́ре и Иоа́нне,/ пода́тели чудесе́м, вра́чеве неду́жным,// освяща́ете вся стра́ны.
О святи́и уго́дницы Бо́жии, му́ченицы и безсре́бреницы Ки́ре и Иоа́нне! По́двигом до́брым подвиза́вшася на земли́, восприя́ли еста́ на Небесе́х вене́ц пра́вды, его́же угото́вал есть Госпо́дь всем лю́бящим Его́. Те́мже взира́юще на святы́й ваш о́браз, ра́дуемся о пресла́внем сконча́нии жи́тельства ва́шего и чтим святу́ю па́мять ва́шу. Вы же, предстоя́ Престо́лу Бо́жию, приими́те моле́ния на́ша и ко Всеми́лостивому Бо́гу принеси́те, о е́же прости́ти нам вся́кое прегреше́ние и по́мощи нам ста́ти проти́ву ко́знем диа́вольским, да изба́вльшеся от скорбе́й, боле́зней, бед и напа́стей и вся́каго зла, благоче́стно и пра́ведно поживе́м в ны́нешнем ве́це и сподо́бимся предста́тельством ва́шим, а́ще и недосто́йни есмы́, ви́дети блага́я на земли́ живы́х, сла́вяще Еди́наго во святы́х Свои́х сла́вимаго Бо́га, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Чудеса святых твоих мученик тропарь глас 5
М у́ченицы Твои́, Го́споди,/ во стра́даниих свои́х венцы́ прия́ша нетле́нныя от Тебе́, Бо́га на́шего:/ иму́ще бо кре́пость Твою́,/ мучи́телей низложи́ша,/ сокруши́ша и де́монов немощны́я де́рзости./ Тех моли́твами// спаси́ ду́ши на́ша.
Ин тропарь, глас 1:
Б оле́зньми святы́х, и́миже о Тебе́ пострада́ша,/ умоле́н бу́ди, Го́споди,/ и вся на́ша боле́зни исцели́,// Человеколю́бче, мо́лимся.
С вети́льницы све́тлии я́вльшеся,/ Боже́ственнии му́ченицы,/ тварь всю све́тлостию чуде́с озаря́ете,/ неду́ги разреша́юще,/ и глубо́кую тьму всегда́ отгоня́юще,// Христу́ Бо́гу моля́щеся непреста́нно о всех нас.
В елича́ем вас, / страстоте́рпцы святи́и, / и чтим честна́я страда́ния ва́ша, / я́же за Христа́ // претерпе́ли есте́.
Мученик Иоа ́ нн Александрийский , врач безмездный
Дни памяти
Житие
Жития бессребреников мучеников Кира и Иоанна и с ними мучениц Афанасии и дщерей ее Феодотии, Феоктисты и Евдоксии
Святой бессребреник Кир был знаменитым врачом в городе Александрии, где родился и вырос. Он был христианином и лечил всех больных безвозмездно, не только подавая помощь в телесных болезнях, но исцеляя также и душевные недуги, которые бывают причинами телесных болезней. Проповедуя евангельское учение, святой врач многих язычников обращал ко Христу. Во время гонения Диоклитиана (284–305) святой Кир удалился в Аравийскую пустыню, где принял иночество, и продолжал и там лечить людей своей молитвой, получив от Бога дар исцелять все болезни.
В городе Едессе в то время жил воин Иоанн, благочестивый христианин. Когда началось гонение, он пришел в Иерусалим и там, услышав о святом Кире, стал его разыскивать, пошел для этого в Александрию, затем в Аравию. Найдя святого Кира, Иоанн всей душой привязался к нему и стал его верным последователем. Узнав, что в Египте, в городе Канопе, схвачена христианка Афанасия с тремя юными дочерьми: Феоктистой – 15 лет, Феодотией – 13 лет и Евдоксией – 11 лет, святые Кир и Иоанн поспешили прийти к ним на помощь, опасаясь, как бы страх перед мучениями не заставил их отречься от Христа. Они посетили их в темнице и укрепили в мужестве перед предстоявшим подвигом. Узнав об этом, правитель города схватил святых Кира и Иоанна и, убедившись в их твердом и безбоязненном исповедании веры во Христа, предал их страшным пыткам на глазах Афанасии и ее дочерей. Исповедницы так же стойко перенесли все мучения и были обезглавлены. Вслед за ними на том же месте казнили святых бессребреников Кира и Иоанна († 311). Тела их христиане погребли в церкви святого апостола и евангелиста Марка. В V веке мощи святых Кира и Иоанна были перенесены из Канопа в Мануфин. Позднее их мощи были перенесены в Рим, а оттуда в Мюнхен (сведения помещены 28 июня).
Богослужения
Молитвы
Тропарь бессребреникам мученикам Киру и Иоанну, глас 5
Чудеса́ святы́х твои́х му́ченик,/ сте́ну необори́му нам дарова́вый, Христе́ Бо́же,/ тех моли́твами сове́ты язы́ков разори́,/ Це́рковь Святу́ю укрепи́,// я́ко еди́н Благ и Человеколю́бец.
Перевод: Чудеса святых твоих мучеников, как неразрушимую крепость нам даровавший, Христе Боже, по их молитвам разрушь замыслы язычников, Церковь Святую укрепи, так как Ты единственно Благой и Человеколюбивый.
Ин тропарь бессребреникам мученикам Киру и Иоанну, глас 5
Тро́ичная благода́ть все́льшися в честна́я сердца́ ва́ша,/ преблаже́ннии Ки́ре и Иоа́нне,/ на ду́хи нечи́стыя стра́шни прогони́телие яви́стеся./ И не то́чию явле́нным, но та́йным неду́гом вра́чеве бы́сте,/ тем же, дерзнове́ние иму́ще к Человеколю́бцу Бо́гу,// непреста́нною моли́твою душе́вныя на́ша стра́сти исцели́те.
Перевод: Троической благодатью, поселившейся в драгоценных сердцах ваших, преблаженные Кир и Иоанн, нечистых духов вы стали изгонять. И не только явные, но и тайные болезни врачевали, потому, имея дерзновение к Человеколюбцу Богу, постоянной молитвой душевные наши страсти исцелите.
Ин тропарь бессребреникам мученикам Киру и Иоанну, глас 5
Святи́и сла́внии Ки́ре и Иоа́нне,/ бессре́бреницы, му́ченицы и чудотво́рцы,/ милосе́рдием свои́м, я́ко стено́ю необори́мою, нас огради́те от всех бед/ и от враго́в ви́димых и неви́димых сохрани́те// непреста́нною ва́шею моли́твою ко Го́споду.
Перевод: Святые прославляемые Кир и Иоанн, бессеребренники, мученики и чудотворцы, милосердием своим, как стеной нерушимой, нас оградите от всех бед и от врагов видимых и невидимых сохраните постоянной молитвой вашей ко Господу.
Ин тропарь бессребреникам мученикам Киру и Иоанну, глас 5
Прему́дрии вселе́нней вра́чеве,/ Ки́ре и Иоа́нне,/ от Бо́га прия́сте власть цели́ти неду́ги душе́вныя,/ вку́пе же и теле́сныя,/ и ны́не моли́теся/ сохрани́ти град и лю́ди от одержа́щих зол// и спасти́ моли́твами ва́шими ду́ши на́ша.
Перевод: Премудрые вселенские врачи, Кир и Иоанн, от Бога получившие власть исцелять болезни душевные, с ними же и телесные, и сейчас молитесь сохранить город и людей от объявших бедствий и спасти по молитвам вашим души наши.
Кондак бессребреникам мученикам Киру и Иоанну, глас 3
От Боже́ственныя благода́ти дар чуде́с прие́мше, святи́и,/ чудоде́йствуете, непреста́нно,/ вся на́ша стра́сти рукоде́йством секу́ще неви́димым,/ Ки́ре Богому́дре со Иоа́нном сла́вным:// вы бо боже́ственнии вра́чеве есте́.
Перевод: От Божественной благодати дар чудес приняв, святые, вы чудодействуете непрестанно, все наши страсти отсекая врачеванием невидимым, Кир Богомудрый с Иоанном славным: ибо вы – Божественные врачи.
Ин кондак бессребреникам мученикам Киру и Иоанну, глас 6
Вели́кое врачевство́ вселе́нней,/ супряже́ние Христо́во возлю́бленное,/ свети́льники сия́ющия, зарю́ исцеле́ний,/ воспое́м, ве́рнии, велегла́сно,/ внутрь це́ркве им вопию́ще:/ Ки́ре и Иоа́нне,/ пода́тели чудесе́м, вра́чеве неду́жным,// освяща́ете вся стра́ны.
Перевод: Великое лекарство для вселенной, союз Христов возлюбленный, светильники, воссиявшие зарею исцелений, в молитвах воспоем, верующие, громогласно, в Церкви к ним взывая: «Кир и Иоанн, податели чудес, врачи больных, вы освящаете все стороны света».
Молитва бессребреникам мученикам Киру и Иоанну
О, святи́и уго́дницы Бо́жии, му́ченицы и безсре́бреницы Ки́ре и Иоа́нне! По́двигом до́брым подвиза́вшася на земли́, восприя́ли еста́ на Небесе́х вене́ц пра́вды, его́же угото́вал есть Госпо́дь всем лю́бящим Его́. Те́мже взира́юще на святы́й ваш о́браз, ра́дуемся о пресла́внем сконча́нии жи́тельства ва́шего и чтим святу́ю па́мять ва́шу. Вы же, предстоя́ Престо́лу Бо́жию, приими́те моле́ния на́ша и ко Всеми́лостивому Бо́гу принеси́те, о е́же прости́ти нам вся́кое прегреше́ние и по́мощи нам ста́ти проти́ву ко́знем диа́вольским, да изба́вльшеся от скорбе́й, боле́зней, бед и напа́стей и вся́каго зла, благоче́стно и пра́ведно поживе́м в ны́нешнем ве́це и сподо́бимся предста́тельством ва́шим, а́ще и недосто́йни есмы́, ви́дети блага́я на земли́ живы́х, сла́вяще Еди́наго во святы́х Свои́х сла́вимаго Бо́га, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Тропари и кондаки дневные на всю седмицу
В понедельник, Небесным чинам бесплотным
Тропарь, глас 4-й
Небе́сных во́инств Архистрати́зи, мо́лим вас при́сно мы недосто́йнии, да ва́шими моли́твами оградите́ нас кро́вом крил невеще́ственныя ва́шея сла́вы, сохраня́юще нас припа́дающих приле́жно и вопию́щих: от бед изба́вите нас, я́ко чинонача́льницы вы́шних сил.
Архистрати́зи Бо́жии, служи́телие Боже́ственныя славы, Ангелов нача́льницы и челове́ков наста́вницы, поле́зное нам проси́те и ве́лию ми́лость, я́ко безпло́тных Архистрати́зи.
Во вторник, Крестителю и Предтече Иоанну
Тропарь, глас 2-й
Па́мять пра́веднаго с похвала́ми, тебе же довле́ет свиде́тельство Госпо́дне, Предте́че: показа́л бо ся еси́ вои́стинну и проро́ков честне́йший, я́ко и в струя́х крести́т и сподо́бился еси́ Пропове́даннаго. Те́мже за и́стину пострада́в ра́дуяся, благовести́л еси́ и су́щим во а́де Бога, я́вльшагося пло́тию, взе́млющаго грех ми́ра и подаю́щаго нам ве́лию ми́лость.
Проро́че Бо́жий и Предте́че благода́ти, главу́ твою́, яко шипо́к свяще́ннейший, от земли́ обре́тше, исцеле́ния всегда́ прие́млем, и́бо па́ки, я́коже пре́жде, в ми́ре пропове́дуеши покая́ние.
В среду и пятницу, Кресту
Тропарь, глас 1-й
Спаси́, Го́споди, лю́ди Твоя́ и благослови́ достоя́ние Твое, побе́ды православным христианом на сопроти́вныя да́руя, и Твое́ сохраня́я Кресто́м Твоим жи́тельство.
Вознесы́йся на Крест во́лею, тезоимени́тому Твоему́ но́вому жи́тельству щедро́ты Твоя́ да́руй, Христе́ Боже; возвесели́ нас си́лою Твое́ю, побе́ды дая́ нам на супоста́ты, посо́бие иму́щим Твое, ору́жие мира, непобеди́мую побе́ду.
В четверг, апостолам и святителю Николаю
Тропарь апостолам, глас 3-й
Апо́столи святи́и, моли́те Ми́лостиваго Бо́га, да прегреше́ний оставле́ние пода́ст душа́м на́шим.
Тропарь святителю, глас 4-й
Пра́вило ве́ры и о́браз кро́тости, воздержа́ния учи́теля яви́ тя ста́ду твоему я́же веще́й и́стина; сего́ ра́ди стяжа́л еси́ смире́нием высо́кая, нището́ю бога́тая, отче священнонача́льниче Нико́лае, моли́ Христа Бога спасти́ся душа́м нашим.
Кондак апостолам, глас 2-й
Тве́рдыя и боговеща́нныя пропове́датели, верх апо́столов Твоих, Господи, прия́л еси́ в наслажде́ние благи́х Твоих и поко́й; боле́зни бо о́нех и смерть прия́л еси́ па́че вся́каго всепло́дия, Еди́не све́дый серде́чная.
Кондак святителю, глас 3-й
В Ми́рех, свя́те, священноде́йствитель показа́лся еси́: Христо́во бо, преподо́бне, Ева́нгелие испо́лнив, положи́л еси́ ду́шу твою́ о лю́дех твоих, и спасл еси́ непови́нныя от сме́рти; сего́ ра́ди освяти́лся еси́, я́ко вели́кий таи́нник Бо́жия благода́ти.
В субботу, всем святым и за умерших
Тропари, глас 2-й
Апо́столи, му́ченицы и проро́цы, святи́телие, преподо́бнии и пра́веднии, до́бре по́двиг соверши́вшии и ве́ру соблю́дшии, дерзнове́ние иму́ще ко Спа́су, о нас Того, я́ко Бла́га, моли́те спасти́ся, мо́лимся, душа́м на́шим.
Помяни́, Го́споди, яко Благ, рабы́ Твоя́, и ели́ка в житии́ согреши́ша, прости́: никто́же бо безгрешен, то́кмо Ты, моги́й и преста́вленным да́ти покой.
Кондаки, глас 8-й
Со святы́ми упоко́й, Христе́, ду́ши раб Твоих, иде́же несть боле́знь, ни печа́ль, ни воздыха́ние, но жизнь безконе́чная.
Яко нача́тки естества́ Насади́телю тва́ри вселе́нная прино́сит Ти, Го́споди, богоно́сныя му́ченики; тех моли́твами в ми́ре глубо́це Це́рковь Твою, жи́тельство Твое, Богоро́дицею соблюди́, Многоми́лостиве.
Перенесение честных мощей святых мучеников Кира и Иоанна
Тропарь, глас 5: Чудеса святых Твоих мученик, стену необориму нам даровавый Христе Боже, тех молитвами советы языков разори, царства скиптры укрепи, яко един благ и человеколюбец
Сии святые страстотерпцы, Кир и Иоанн, пострадали за имя Христово в 31 день месяца января 1 , в царствование Диоклитиана 2 , в городе Конопе, отстоящем от великого города Александрии на двенадцать поприщ. После их страдальческой кончины христиане тайно взяли их святые тела и похоронили их с честью. Целебные мощи сих святых мучеников были обретены по прошествии уже многого времени (со дня их мученической кончины); они были обретены именно тогда, когда правоверные христиане, победив идолослужителей еллинов, начали всюду созидать храмы без страха.
Патриарх послал хламиду и жезл к царю и передал ему слова преподобного.
Царь, приняв посланное с верою и сделав всё, согласно словам преподобного, одержал славную победу над врагами. В память этой победы, а также и в напоминание о преподобном Сенуфии жители города Александрии изваяли статую царя, стоящую на высоком подножии; на статуе царь был облечен в хламиду иноческую и имел жезл в руке; и каждый год жители города Александрии торжественно праздновали день той победы, воссылая благодарение Богу.
Необходимо вспомянуть здесь в кратких словах и о чудесах, совершенных сими святыми чудотворцами Киром и Иоанном.
При святейшем Евлогии, патриархе александрийском 7 , сын градоначальника Юлиана, по имени Аммоний, имел на шее своей некие болезненные прыщи, росшие внутрь, именуемы врачами скрофулами или струмаи 8 ; день ото дня увеличиваясь и назревая сии прыщи весьма отяготили шею его и угрожали смертью; были призываемы многие искусные врачи, но больной не получил от них никакого облегчения. Сей отец с сыном, весьма опечалившись, оставил тех врачей и обратился за помощью к святым чудотворцам, Киру и Иоанну; он начал молиться со слезами при их честных мощах, прося их даровать здравие сыну его. Святые же, явившись в видении, повелели юноше прежде всего оставить заботы о богатстве и славе и, в знак смирения, вымести пыль из храма их; потом, сделав пластырь из воска, смешанного с хлебом, повелели обложить им шею и гортань больного. И как только всё сие было сделано, тотчас разрешились прыщи, и Аммоний получил здравие по молитвам сих святых безмездных врачей.
Спустя некоторое время тот же Аммоний, забыв увещания святых, возгордился и снова заболел другою болезнью, которая была ему наказанием за его преслушание. Он начал страдать желудком, причем болезнь его была столь тяжка, что, по причине ее, он совершенно не мог принимать ни пищи, ни питья; всё, что он принимал устами, извергалось обратно. Тогда он снова обратился за помощью к известным врачам своим, святым страстотерпцам Киру и Иоанну и начал молиться им со слезами. Сии же святые, явившись ему в видении, сначала укорили его за гордость, потом повелели снять драгоценные одежды, облечься во вретище; затем, взяв водоносы, велели носить холодную воду недужным братиям и нищим для утоления жажды их. Когда Аммоний сделал всё то добросовестно, тотчас явились уму святые и приказали, взяв елея от лампады их, также и воска от возженных при раке из свеч, – сделать пластырь и приложить его к желудку своему. Сделав всё это, Аммоний получил здравие.
Некий александриец, по имени Феодор, издавна ослепший на оба глаза, был приведен в Мануфин к церкви и к многоцелебным мощам святых страстотерпцев; он молился здесь с усердием об исцелении своем от слепоты. Ему явились святые в видении и повелели идти и умыться из источника, протекавшего близ храма их. Тот пошел, умылся и когда отер полотенцем лицо свое, тотчас прозрел и почувствовал, что с глаз его отпали на полотенце бельма, как некая чешуя. Феодор возвратился с радостью к церкви, показывая всем на полотенце следы своей слепоты.
Другой муж, по имени Калос, соответственно своему имени и житием прекрасный 9 , случайно упал с лестницы, раздробил голень ноги своей на многие части и страдал тяжко. Сей муж призывал на помощь многих врачей, но не мог получить от них никакой помощи. Тогда он обратился за помощью с твердою врой к сим безмездным врачам, Киру и Иоанну; Помазав елеем от лампады их свою ногу, больной тотчас же получил исцеление.
Некто Исидор из Маиюмы 10 страдал болезнью печени, которая, начав гнить, обращалась в кровь, воспалялась и выплевывалась с кровью. Так как человек тот не мог получить облегчения ни от каких врачей, то обратился к многоцелебным мощам сих святых страстотерпцев. Святые явились ему и уже не в сонном видении, а явно, и дали ему вкусить часть лимона; принимая лимон из рук их, он не знал, от кого принимал: он думал, что это был кто-либо из числа народа, пришедшего на поклонение честным мощам мученическим. Когда больной съел данное ему, тотчас желудок его как бы возмутился и изблевал большого червя, угрызавший печень его; святые же безмездные врачи стали невидимы. Исидор, став с того времени здравым, воздал благодарение Богу и Его святым угодникам.
Некто Мина, начальник города Филопона 11 , страдал сильной лихорадкой; к сей болезни у него присоединилось еще затвердение желудка, так что прекратились его естественные отправления. Все лекарства, принимавшиеся больным в уста, не только не доставляли ему никакого облегчения, но еще более утруждали желудок его, оставаясь в нем. И страдал сей муж две седмицы; болезнь его была весьма люта, так что он отчаялся уже в помощи врачей. Вспомнив же о святых безмездных врачах Кире и Иоанне, Мина повелел нести себя с постелью в Мануфин к многоцелебным мощам их. В то время, как он, помолившись при мощах со слезами, задремал и уснул, явились ему святые и дали вкусить смокву. Пробудившись от сна, он нашел смокву на постели, близ себя; он съел ее, и тотчас разрешилась болезнь желудка его и он стал здравым.
Другой Мина, легкий и скорый ногами своими, как древний Асаил 12 , «как серна в поле» (2Цар.2:18), столь сильно заболел ногами своими, что совершенно не мог ходить№ и лежал он на постели долгое время, ибо ноги его весьма отекли. Сей Мина приказал нести себя вместе с постелью ко святым чудотворцам, Киру и Иоанну. И когда помазал свои ноги елеем от лампады, горевшей при честных мощах святых, тотчас встал здравым и мог ходить, ибо ноги его совершенно исцелились; за всё сие он возблагодарил Бога и святых угодников Его.
Женщина некая, по имени Феодора, однажды пив воду, проглотила маленькую жабу, не заметив ее; жаба же та во чреве ее начала расти. Первоначально жаба доставляла Феодоре небольшое страдание, ибо была сама мала; когда же та жаба выросла и сделалась большой, то стала причинять столь великую боль, что женщина та совершенно не имела покоя ни днем ни ночью, по причине своих лютых страданий. Она сильно кричала, бросалась на землю, но никто не мог помочь ей и даже никто не мог узнать, какая была у нее болезнь; многие думали, что ее мучил бес. Наконец привели ее к сим святым чудотворцам, Киру и Иоанну; они же, явившись ей ночью, повелели, прежде чем принимать пищу, выпить большое количество воды. Женщина сделала так; тотчас ее желудок заволновался, – она изблевала большую жабу и сделалась здравой. Все, видевшие это, удивились и прославили Бога и святых угодников Его.
После женщины Феодоры за помощью к святым обратился некий муж Феодор. Сей Феодор случайно принял данную злыми людьми отраву и сильно страдал, не получая помощи от врачей. В то время как сей Феодор молился со слезами об исцелении своем, явились ему в видении святые и повелели съесть некое животное, по-гречески называемое скопендрой 13 . Пробудившись после видения, Феодор оградил себя знамением креста, ибо думал, что то было демонское привидение; потом снова начал молиться святым, прося у них исцеления. На другую ночь снова явились Феодору святые и приказали сделать то же самое; но он и на сей раз не возымел веры к святым, ибо то животное считалось ядовитым, а не целебным. И в третий раз было то же явление святых, но и на сей раз Феодор не послушал их, думая, что то было демонское обольщение. Наконец, на четвертую ночь святые явились Феодору уже не в сонном видении, а наяву; святые выразили соболезнование Феодору и сказали ему:
– Почему ты не веришь словам нашим? Встань же поскорее и иди к источнику нашему; там съешь то, что найдешь съедобным; то будет для тебя действительным врачевством.
Феодор, уверовал в истинность явления святых, отправился с рассветом дня на источник и нашел там небольшой огурец, лежавший на земле; Феодор взял его и вкусил с удовольствием; и когда он намеревался положить в уста свои последний кусок огурца, то заметил в нем последнюю часть животного, называемого скопендром, – ибо животное то он уже съел почти всё в огурце том; весьма испугавшись, он бросил на землю остаток огурца, после чего начал блевать и изблевал вместе с огурцом и тем животным всю, бывшую в нем отраву. После сего Феодор почувствовал себя вполне здоровым и, придя в церковь, поклонился с благодарение честным мощам своих исцелителей.
Некая женщина, по имени Мария, пришла из Вавилона в Мануфин, к мощам святых чудотворцев. Она привел с собою восьмилетнего сына, у которого, по коварству демонскому, был извлечен из уст язык; язык отрока имел в длину пядь 14 , был гораздо более обыкновенного человеческого языка и имел весьма странный вид: был толст, черен, смраден, неприятен для всех, взиравших на него и всё время источал черные слюни. Отрок сей случайно упал при гробе святых на землю и ударился языком о мрамор, бывший там; тотчас язык его, освободившись от бесовского коварства, возвратился на свое место и принял обычный размер, и так исцелился отрок тот.
К мощам святых был принесен некто Евгений, из Египта, страдавший водянкою; от сего недуга всё тело его отекло и живот был весьма вздут. Сему Евгению святые явились в видении, коснулись руками живота его и сказали:
– Евгений! Встань и возвратись здравым в дом твой.
Евгений, встав, тотчас освободился от всей тягости отека и получил полное здравие. Воспомянув сии немногие, из числа многих, чудеса святых бессребреников Кира и Иоанна, прославим Христа Бога, даровавшего им таковую благодать, славимого вечно со Отцом и Святым Духом. Аминь.
Тропарь, глас 5:
Чудеса святых Твоих мученик, стену необориму нам даровавый Христе Боже, тех молитвами советы языков разори, царства скиптры укрепи, яко един благ и человеколюбец.
Кондак, глас 3:
О божественныя благодати дар чудес восприемше святии, чудодействуете в мире непрестанно, вся наша страсти рукодействием изсецающе невидимо, Кире богомудре, со Иоанном славным: вы бо сущие божественнии врачеве есте.
_________________________________
1 . Под сим числом помещено и житие их . Назад
2 . Управлял восточной половиной Римской империи с 284 г. по 305 г. Назад
3 . Царствовал с 379 г. по 395 г. Назад
4 . Собственно претендента на царский престол. Назад
5 . См. житие его выше, под 9 июня. Назад
6 . Событие перенесения мощей святых угодников Божии Кира и Иоанна последовало ок. 412 г. Назад
7 . Евлогий патриаршествовал с 579 г. по 607 г. Назад
8 . Вероятно нечто в роде карбункулов или болезненных опухолей на коже. Назад
9 . «Калос» с греч. «прекрасный». Назад
10 . Маиюма – портовый город Палестины, служивший гаванью для Газы, древнего города этой страны, находившегося недалеко от Иерусалима. Известен как место епископской деятельности святого Космы (память его – 12-го октября). Назад
11 . Один из египетских городов. Назад
12 . Асаил – сын сестры Давидовой Саруи, брат военачальника Иоава, – один из главных полководцев Давидовых. Назад
13 . Нечто вроде ящерицы. Назад
14 . Пядь равнялась 4 или 5 вершкам. Назад
Тропари бессребреникам
Мученикам и бесср. Киру и Иоанну Александрийским
Тропарь, глас 5
Прему́дрии вселе́нней вра́чеве,/ Ки́ре и Иоа́нне,/ от Бо́га прия́сте власть цели́ти неду́ги душе́вныя,/ вку́пе же и теле́сныя,/ и ны́не моли́теся/ сохрани́ти град и лю́ди от одержа́щих зол// и спасти́ моли́твами ва́шими ду́ши на́ша.
Перевод: Премудрые вселенские врачи, Кир и Иоанн, от Бога получившие власть исцелять болезни душевные, с ними же и телесные, и сейчас молитесь сохранить город и людей от объявших бедствий и спасти по молитвам вашим души наши.
Ин тропарь, глас 5
Чудеса́ святы́х твои́х му́ченик,/ сте́ну необори́му нам дарова́вый, Христе́ Бо́же,/ тех моли́твами сове́ты язы́ков разори́,/ Це́рковь Святу́ю укрепи́,// я́ко еди́н Благ и Человеколю́бец.
Перевод: Чудеса святых твоих мучеников, как неразрушимую крепость нам даровавший, Христе Боже, по их молитвам разрушь замыслы язычников, Церковь Святую укрепи, так как Ты единственно Благой и Человеколюбивый.
Ин тропарь, глас 5
Тро́ичная благода́ть все́льшися в честна́я сердца́ ва́ша,/ преблаже́ннии Ки́ре и Иоа́нне,/ на ду́хи нечи́стыя стра́шни прогони́телие яви́стеся./ И не то́чию явле́нным, но та́йным неду́гом вра́чеве бы́сте,/ тем же, дерзнове́ние иму́ще к Человеколю́бцу Бо́гу,// непреста́нною моли́твою душе́вныя на́ша стра́сти исцели́те.
Перевод: Троической благодатью, поселившейся в драгоценных сердцах ваших, преблаженные Кир и Иоанн, нечистых духов вы стали изгонять. И не только явные, но и тайные болезни врачевали, потому, имея дерзновение к Человеколюбцу Богу, постоянной молитвой душевные наши страсти исцелите.
Ин тропарь, глас 5
Святи́и сла́внии Ки́ре и Иоа́нне,/ бессре́бреницы, му́ченицы и чудотво́рцы,/ милосе́рдием свои́м, я́ко стено́ю необори́мою, нас огради́те от всех бед/ и от враго́в ви́димых и неви́димых сохрани́те// непреста́нною ва́шею моли́твою ко Го́споду.
Перевод: Святые прославляемые Кир и Иоанн, бессеребренники, мученики и чудотворцы, милосердием своим, как стеной нерушимой, нас оградите от всех бед и от врагов видимых и невидимых сохраните постоянной молитвой вашей ко Господу.
Бесср. и чудотворцам Косме и Дамиану Асийским
Тропарь, глас 8
Святи́и безсре́бреницы и чудотво́рцы Косьмо́ и Дамиа́не,/ посети́те не́мощи на́ша:// ту́не прия́сте, ту́не дади́те нам.
Перевод: Святые бессребреники, и чудотворцы Косма и Дамиан, посетите немощи наши; даром вы получили благодать, даром подайте и нам.
Величание
Велича́ем вас,/ чудотво́рцы сла́внии, Космо́ и Дамиа́не,/ и чтим святу́ю па́мять ва́шу,/ наста́вницы заблу́ждшим, исцели́тели боля́щим// и собесе́дницы А́нгелом.
Тропари, кондаки и величания общие
В праздники Богородичные
Тропарь, глас 4-й
К Богоро́дице приле́жно ны́не притеце́м, гре́шнии и смире́ннии, и припаде́м, в покая́нии зову́ще из глубины́ души́: Влады́чице, помози́, на ны милосе́рдовавши, потщи́ся, погиба́ем от мно́жества прегреше́ний, не отврати́ Твоя́ рабы́ тщи, Тя бо и еди́ну наде́жду и́мамы.
Предста́тельство христиа́н непосты́дное, хода́тайство ко Творцу́ непрело́жное, не пре́зри гре́шных моле́ний гла́сы, но предвари́, я́ко Блага́я, на по́мощь нас, ве́рно зову́щих Ти: ускори́ на моли́тву и потщи́ся на умоле́ние, предста́тельствующи при́сно, Богоро́дице, чту́щих Тя.
Велича́ем Тя, Пресвята́я Де́во, Богоизбра́нная Отрокови́це, и чтим о́браз Твой святы́й, и́мже то́чиши исцеле́ния всем, с ве́рою притека́ющим.
Святым безплотным Силам
Тропарь, глас 4-й
Небе́сных во́инств Архистрати́зи, мо́лим вас при́сно мы недосто́йнии, да ва́шими моли́твами оградите́ нас кро́вом крил невеще́ственныя ва́шея сла́вы, сохраня́юще нас, припа́дающих приле́жно и вопию́щих: от бед изба́вите нас, я́ко чинонача́льницы вы́шних Сил.
Архистрати́зи Бо́жии, служи́телие Боже́ственныя сла́вы, Ангелов нача́льницы и челове́ков наста́вницы, поле́зное нам проси́те и ве́лию ми́лость, я́ко безпло́тных Архистрати́зи.
Велича́ем вас, Арха́нгели и Ангели и вся во́инства, Херуви́ми и Серафи́ми, сла́вящия Го́спода.
Пророку
Тропарь, глас 2-й
Проро́ка Твоего́ (имя) па́мять, Го́споди, пра́зднующе, тем Тя мо́лим: спаси́ ду́ши на́ша.
Просвети́вшеся Ду́хом чи́стое твое́ се́рдце, проро́чества бысть светле́йшаго прия́телище: зри́ши бо я́ко настоя́щая дале́че су́щая, сего́ ра́ди тя почита́ем, проро́че блаже́нне, (имя), сла́вне.
Велича́ем тя, проро́че Бо́жий (имя), и чтим святу́ю па́мять твою́, ты бо мо́лиши за нас Христа́ Бо́га на́шего.
Источник