Электроакустическая гитара kramer ferrington kfs 2

Ferrington KFS-2

Ti-Ron

Member

I would love to get some help from the knowledgeable people here.
A friend of mine got a Ferrington KFS-2 from a relative but we can’t find a lot of info about it.

Found the general specs for the model here http://www.vintagekramer.com/company44.htm

But nothing more. Two things are confusing me:

1) The headstock have no mention of Kramer like those models listed above. Only Ferrington.

But, no, only digits.

Is there anyone that could enlight me about it? Is it a special order? A post or pre-Kramer version?

Here’s some poor quality cellphone pics:

big mike

Cathode biased

Ti-Ron

Member

drbob1

big mike

Cathode biased

Yeah the kramer and ferrington versions I saw back to back were identical.
Probably same offshore builder.

Not very good guitars IMO.

drbob1

At the time, if you wanted an acoustic electric that played like an electric, the options were pretty limited. In that context they were OK: bolt-on, decent electric neck and piezo bridge with some EQ. Now, of course, everyone has gone to thinner necks and lower action with much more competent pickup systems, so your average Taylor or Martin plays almost as well as an electric, and you can get stellar solid body or semi-hollow piezo equipped guitars from Parker, PRS, MusicMan that sound better than the Ferrington plugged in.

I think the last one I owned sold for $150ish a decade ago, it’s probably worth around that now.

Ti-Ron

Member

So, it’s essentially the same exact model as the Kramer one with a different logo? No changes were made? Thanks for the tip for the serial number!

Yeah the kramer and ferrington versions I saw back to back were identical.
Probably same offshore builder.

Not very good guitars IMO.

Answered my question above! The neck is quite nice for such a guitar but otherwise, sounds thin, even with the active EQ. Weird!

At the time, if you wanted an acoustic electric that played like an electric, the options were pretty limited. In that context they were OK: bolt-on, decent electric neck and piezo bridge with some EQ. Now, of course, everyone has gone to thinner necks and lower action with much more competent pickup systems, so your average Taylor or Martin plays almost as well as an electric, and you can get stellar solid body or semi-hollow piezo equipped guitars from Parker, PRS, MusicMan that sound better than the Ferrington plugged in.

I think the last one I owned sold for $150ish a decade ago, it’s probably worth around that now.

Источник

Электроакустическая гитара kramer ferrington kfs 2

Обозначения:

— количество струн — количество ладов — тип звукоснимател¤ — стиль звучания — тремоло

Kramer Ferrington

Концертная имиджевая гитара с пьезодатчиком выдающая очень достойный звук,обладающая потрясающим внешним видом и удобным электрогитарным грифом.

Kramer Ferrington-1988

Концертная имиджевая гитара с пьезодатчиком выдающая очень достойный звук,обладающая потрясающим внешним видом и удобным электрогитарным грифом.

Kramer Ferrington-1988

Концертная имиджевая гитара с пьезодатчиком выдающая очень достойный звук,обладающая потрясающим внешним видом и удобным электрогитарным грифом.

Kramer Ferrington-1988

Легендарный Kramer Ferrington, как Виктора Цоя , на такой гитаре он играл в 1988-1989 году, она звучит на альбоме «Звезда по имени Солнце» и на концертах КИНО в СКК, Лужниках и всем туре 1989 года. Имиджевая гитара с пьезодатчиком выдающая очень достойный звук,обладающая потрясающим внешним видом и удобным электрогитарным грифом.

Kramer Ferrington-1987

Легендарный Kramer Ferrington, как Виктора Цоя , на такой гитаре он играл в 1988-1989 году, она звучит на альбоме «Звезда по имени Солнце» и на концертах КИНО в СКК, Лужниках и всем туре 1989 года. Имиджевая гитара с пьезодатчиком выдающая очень достойный звук, обладающая потрясающим внешним видом и удобным электрогитарным грифом.

Kramer Ferrington KFS-2-1987

Легендарный Kramer Ferrington, как у Виктора Цоя , на такой гитаре он играл в 1988-1989 году, она звучит на альбоме «Звезда по имени Солнце» и на концертах КИНО в СКК, Лужниках и всем туре 1989 года. Имиджевая гитара с пьезодатчиком выдающая очень достойный звук,обладающая потрясающим внешним видом и удобным электрогитарным грифом.

Kramer Ferrington KFS-1-1988

Концертная имиджевая гитара с пьезодатчиком придуманная калифорнийским мастером Danny Ferrington. выдающая очень достойный звук, обладающая потрясающим внешним видом и удобным электрогитарным грифом, сразу после их запуска в серию они пошли в «тяжелую ротацию» у Dzveil Zappa и Eddie Van Halen . В конце 80-х эти инструменты были очень популярны, на Феррингтоне играл Виктор Цой, L.A.Guns, Poison, Fleetwod Mac,

Kramer Ferrington-1986

Легендарный Kramer Ferrington, в самой редкой комплектации с маркерами ладов как на сериях Glide и Bluesbreaker в виде зрачков, такие инструменты были у Виктора Цоя , на такой гитаре он играл в 1988-1989 году, она звучит на альбоме «Звезда по имени Солнце» и на концертах КИНО в СКК, Лужниках и всем туре 1989 года. также они были у David Bowie и Eddie Van Halen. Имиджевая гитара с пьезодатчиком выдающая очень достойный звук,обладающая потрясающим внешним видом и удобным электрогитарным грифом.

Источник

Электроакустическая гитара kramer ferrington kfs 2

In 1985-86, Kramer began it’s relationship with Danny Ferrington, the Nashville-based luthier who built several guitars for celebrities and, himself had became a reputable reputation for new designs of electric/acoustic guitars. Ferrington designed all of the models of the Kramer Ferrington lines and Kramer had the majority of them made in Korea. The idea was to have an acoustic with the feel of an electric. These guitars were heavily advertised by big names such as EVH and Dweezil Zappa.

The first batch of Ferringtons were offered in 1986, the KFS-1(Strat shape and the KFT-1(Tele shape). These sported thin bound front and back bodies, off-round sound hole, bolt on maple necks, banana headstocks, rosewood fretboards, and a passive transducer pickup mounted on the bridge with a volume and tone control on the upper horn of the body. Colors were black, white, red and cherry sunburst. (see the ad below)

A few months later, the heads, like the USA Kramer lines, were changed to the pointy/droopy variety and diamond inlays in the fretboard. See the Ferrington Catalogs for more info.

The next year brought about an expansion in the line. The KFS now came in two versions, the KFS-1 and the KFS-2. The difference being the KFS-1 had binding and shark teeth inlays w/Kramer logo in the middle of the inlay on the 12th fret and the KFS-2 had no binding and dots. The KFT-1 and KFT-2 Tele shaped models followed in suit the KFSs with the same binding/inlay configuration.

New this year (late 87) was the KFB-1 and KFB-2 basses which also followed the binding/inlay scheme of the guitars. In 1988, came the KFS-12 which was the Strat-styled 12 string version. It had binding and shark teeth inlays also. It’s said not many of these got out the door. 1988 also produced the Explorer shaped Ferrington, the KFX. It had a bound fretboard and shark teeth inlays and came in black, natural, red and white.

This was also the year that Kramer announced the coming of the Signature series which were several models fashioned for certain celebrities and
featured glued-in necks, solid Sitka spruce tops, glued-on bridge and an active 4 band EQ system with sliders for volume, treble, midrange and bass. (see above ads)

These models were available only in natural color and actually didn’t appear until 1989 or 1990 although they were listed in earlier years:

The SB was the Stephen Bishop guitar. Single cutaway, 3 + 3 headstock, rosewood board with 22 frets and pick shaped sound hole and inlays.

The DS was Danny Steve Ferrington’s own guitar. Single cutaway, pointy/droopy head and pick-shaped sound hole and inlays.

The RT was the Richard Thompson guitar. Classic -styled headstock shape, double-cutaway body with pointed horns and and another point on the lower bass bout. Sound hole and inlay shape was stretched oval-ish.

The JS was for J.D. Souther. Jumbo-sized single cutaway, asymmetrical body, and 3 + 3 headstock.

Wood options for the RT were mahogany, maple or rosewood bodies and the DS and JS models came in maple or rosewood bodies.

There was also a little seen nylon-stringed classical model called the C model which had a cedar top, rosewood body, slotted headstock and small treble bout.

Источник

ⓘ Энциклопедия | Гитары Kramer Ferrington — Вики ..

ⓘ Гитары Kramer Ferrington

Kramer Ferrington, — серия американских полуакустических гитар, разработанных мастером Дэнни Феррингтоном.

  • KFS — Kramer Ferrington Stratocaster — основная модель серии, имеющая дизайн корпуса гитары Fender Stratocaster полуакустическая гитара, производилась в двух исполнениях KFS-1 и KFS-2.
  • KFB — Kramer Ferrington Bass — KFB-1, KFB-2 вариант модели KFS, но в исполнении бас-гитары. Уменьшенный гриф, корпус и четыре струны.
  • Также производились модели SB, RT, JS, DS, и модель C с нейлоновыми струнами.
  • KFS-12 Kramer Ferrington Stratocaster — Тот же KFS, но с дополнительными струнами, то есть двенадцатиструнная гитара.
  • KFT — Kramer Ferrington Telecaster — KFT-1, KFT-2 ещё одна модель серии, отличие от KFS — форма корпуса в стиле электрогитары Fender Telecaster.
  • KFX — Kramer Ferrington «X» — модель, корпус которой имеет форму электрогитары «Gibson Explorer».

Количество ладов на гитарах серии — 22, только на KFB — 21.

Отметки на грифе моделей серий были разными — либо точками, либо инкрустированными накладками.

Верхняя дека корпуса изготавливалась из ели, нижняя дека и обечайка — в зввисимости от модели и года выпуска — из красного дерева, палисандра или клёна, накладка грифа гитар изготавливалась из палисандра Гриф — из клёна.

Гитары оснащались пьезодатчиком, 3-полосным эквалайзером и разъёмом под джек.

Гитара Kramer KFT-2 «чёрного» варианта покраски Варианты покраски: чёрный, белый, красный, натуральный и классический «санбёрст».

Все гитары серии отличаются своеобразным отверстием резонатора.

Источник

Оцените статью