Интерстеллар ноты для гитары

Мелодия из фильма «Интерстеллар»

Сложность
ур.2 Продолжающий

Авторская аранжировка для 12-струнной гитары от Eiro Nareth на саундтрек Ханса Циммера к фильму «Интерстеллар».

Аппликатура (пальцы левой руки) и обозначения перкуссии проставлены.
Строй — стандартный.

  • Файл аранжировки в формате Guitar Pro 5 GP5
  • Ноты и табы в формате PDF
  • Файл аранжировки в формате Guitar Pro 6 GPX

Отзывы и комментарии 4

Добрый день! Аранжировка очень вдохновляет! Не смотря на то, что 12 струнные гитары — инструменты своеобразные в звукоизвлечении. Слуховое и визуальное ощущение, что она для продвинутых музыкантов. Эта музыка звучит тогда, когда техника звукоизвлечения высока! Но этого мало, внутренний выдержанный пульс в данном произведении очень тоже должен быть организован! Очень здорово! Каждый звук живой.

Вот и накрутите звук профессионально и будет вам счастье.
Только это целая наука и утонете вы в этих дебрях.

Источник

Interstellar Main Theme

This easy kalimba tabs was arranged by Kalimba Academy in C Major Standard Tuning. Watch, Listen and copy the free Interstellar Main Theme kalimba tabs tutorials and give us your feedback.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.3 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Click below to find more Kalimba Tabs based of difficulty

Please give proper credits if you will be using this tab for your cover video

Letters Notation:

E E E E E E E
(A E) E E (E B) E E E E E
(A E) (E B) (E C°) (E B)
(E A) (E B) (E C°)
E E (E B) E E E E
(A E) E (E E°) (E C°)

E E (E B) E E E E
(A E) (E E°) (E C°) (E B)
(E A) (E B) (E C°) E E
(E B) E E E E E
(A E) (E E°) (E C°) (E B)
(E A) (E B) (E C°) E E
(E D°) E E
(E° B) (E° B) (E° B) (E° B) (E° B) (E° B) (E° B)
E° E° E° E° E°
(A F C) E° (A F C) E°
(D G B) E° (D G B) E°
(A C E) E° (A C E) E°
(G D°) E° (G D°) E° B
(A F C) E° (A F C) E°
(D G B) E° (D G B) E°
(A C E) E° (A C E) E°
(G D°) E° (G D°) E° B
(A F C) E° A (A F C) E° A
(D G B) E° (D G B) E°
(D G B) E° B (D G B) E° B
(A C E) E° A (A C E) E° A
(G D°) E° (G D°) E° B
(A F C) E° A (A F C) E° A
(D G B) E° B (D G B) E° B
(A C E) E° A (A C E) E° A
(G D°) E° D° (G D°) (E° E) E E E E
(C° A E) (C° A) (C° A)
(C° A E) (C° A) (C° A)
(G B D°) (B D°) (B D°)
(G B D°) (B D°) (B D°)
(E° C° F) (E° C°) (E° C°)
(E° C° F) (E° C°) (E° C°)
(G B D°) (B D°) (B D°)
(E° C° F) (E° C°) (E° C°)
(E° C° F) (E° C°) (E° C°)
(G B D°) (B D°) (B D°)
(G B D°) (B D°) (B D°)
(E° E) E E E E E E E

Numbers Notation:

3 3 3 3 3 3 3
(6 3) 3 3 (3 7) 3 3 3 3 3
(6 3) (3 7) (3 1°) (3 7)
(3 6) (3 7) (3 1°)
3 3 (3 7) 3 3 3 3
(6 3) 3 (3 3°) (3 1°)

3 3 (3 7) 3 3 3 3
(6 3) (3 3°) (3 1°) (3 7)
(3 6) (3 7) (3 1°) 3 3
(3 7) 3 3 3 3 3
(6 3) (3 3°) (3 1°) (3 7)
(3 6) (3 7) (3 1°) 3 3
(3 2°) 3 3
(3° 7) (3° 7) (3° 7) (3° 7) (3° 7) (3° 7) (3° 7)
3° 3° 3° 3° 3°
(6 4 1) 3° (6 4 1) 3°
(2 5 7) 3° (2 5 7) 3°
(6 1 3) 3° (6 1 3) 3°
(5 2°) 3° (5 2°) 3° 7
(6 4 1) 3° (6 4 1) 3°
(2 5 7) 3° (2 5 7) 3°
(6 1 3) 3° (6 1 3) 3°
(5 2°) 3° (5 2°) 3° 7
(6 4 1) 3° 6 (6 4 1) 3° 6
(2 5 7) 3° (2 5 7) 3°
(2 5 7) 3° 7 (2 5 7) 3° 7
(6 1 3) 3° 6 (6 1 3) 3° 6
(5 2°) 3° (5 2°) 3° 7
(6 4 1) 3° 6 (6 4 1) 3° 6
(2 5 7) 3° 7 (2 5 7) 3° 7
(6 1 3) 3° 6 (6 1 3) 3° 6
(5 2°) 3° 2° (5 2°) (3° 3) 3 3 3 3
(1° 6 3) (1° 6) (1° 6)
(1° 6 3) (1° 6) (1° 6)
(5 7 2°) (7 2°) (7 2°)
(5 7 2°) (7 2°) (7 2°)
(3° 1° 4) (3° 1°) (3° 1°)
(3° 1° 4) (3° 1°) (3° 1°)
(5 7 2°) (7 2°) (7 2°)
(3° 1° 4) (3° 1°) (3° 1°)
(3° 1° 4) (3° 1°) (3° 1°)
(5 7 2°) (7 2°) (7 2°)
(5 7 2°) (7 2°) (7 2°)
(3° 3) 3 3 3 3 3 3 3

Источник

Интерстеллар, или как Одна (!) гитара может заменить целый ансамбль (+ Видео)

На одной гитаре можно добиться невероятного звучания и ощущения, что играет целая группа. А все потому, что гитара — уникальный инструмент!

Уникальности у гитары две!

Гитара компактный музыкальный инструмент, который реально можно брать с собой почти везде, в отличии, скажем, от тоже многоголосого аккордеона, не говоря уже о пианино)))

Гитара многоголосый инструмент, и в умелых руках может ОДНОВРЕМЕННО вести даже 4 партии: мелодия, аккомпанемент, басовая партия, ритм партия. Кстати, именно этот факт отражен в логотипе нашего проекта:

Такие навыки дает хорошая школа классической гитары и хорошая школа эстрадной акустической гитары (последнюю сейчас часто называют “фингерстайл”, от английского “fingerstyle” — пальцевый стиль игры).

Хотите услышать и воочию увидеть, как это делается? Вот вам очень наглядный пример, от известного в России и за рубежом гитариста и аранжировщика — Эйро Нарет (Eiro Nareth) .

Интересный факт. Долгое время никто не знал, как он выглядит. Все знали его только по рукам)) И только совсем недавно, Эйро выложил вот это свое первое фото.

Эта композиция — саундтрек из замечательного фильма “Интерцеллар”. Музыку написал знаменитый немецкий композитор “Ханц Циммер”.

В видео Эйро играет на 12 струнной гитаре, но эта же аранжировка очень хорошо звучит и на 6 струнной.

Смотрим и наслаждаемся волшебством звука и рук!

Как вам исполнение? Поделитесь в комментариях!

Ноты и табы к «Интерцеллар» ЗДЕСЬ

Может возникнуть вопрос! Сколько надо лет чтобы научиться так играть? По-разному, сам Эйро, на момент съемки этого видео, учился 5 лет.

Конечно, сама по себе композиция “Интерцеллар” не такая уж и сложная, и можно ее сыграть намного раньше чем через такое время. Но для того, чтобы научиться играть ее ТАК ЖЕ чисто и выразительно, как Эйро, время, конечно, понадобится)))

Если вам понравился пост, нажмите, пожалуйста, на “палец вверх” и подписывайтесь на наш блог. Я регулярно рассказываю много интересного из мира гитары!

Источник

Intellimusica

on February 24, 2020

Interstellar

Interstellar this must be Hans Zimmer’s greatest complete score. While Man of Steel, The Dark Knight, and Gladiator have their selections — the entire score of Interstellar is wondrous and immensely listenable. This piece is known as, First Step and Day One from the soundtrack.

I love the subtext within Nolan’s films. He has a constructionist attitude of the human race, and doesn’t over-dwell on social consciousness. Nolan is always nudging the audience with inspirational and heart-driven storytelling. I love this quote from Interstellar:

“We’ve always defined ourselves by the ability to overcome the impossible. And we count these moments. These moments when we dare to aim higher, to break barriers, to reach for the stars, to make the unknown known. We count these moments as our proudest achievements.

But we lost all that.

Or perhaps we’ve just forgotten that we are still pioneers. And we’ve barely begun. And that our greatest accomplishments cannot be behind us, because our destiny lies above us.”

You might also like to play…

A question for you…

This is off topic, but a reader of mine recently asked me about creating a course, or system; teaching you how to transcribe and arrange songs like I do here on this blog.

I’ve given this some thought, and I believe that I can create a simple system — with real world examples of my implementation. Additionally, it will help you write your own music, and give you a generalized understanding of how music is constructed.

I would make this a part of my premium membership at no additional charge. Having access to my premium tabs (in addition to this course) will allow you to see how I implement my method for each and every song. You’ll have a greater understanding of everything I do.

This will take a few weeks of work, so let me know in the YouTube comments if you’re interested. Or you can send me an email. I appreciate your feedback!

Gear used

For this this piece, I used my Cordoba GK Studio guitar. It’s an easy playing guitar with very low action. You can find a current list of my gear here.

How to play Interstellar | beginner fingerstyle guitar

This turned out to be an excellent piece for beginner guitar players. The guitar tab is beautifully written across two pages. You play the guitar tab straight through, taking care to repeat the section with in the ||: repeat brackets :||

Источник

Guitar Tabs: How to play the Interstellar soundtrack (Fingerstyle guitar version)

D isclaimer: For the first time I’m on the other side of music education — producing tabs. There certainly will be some discrepancies; I apologise in advance. This fingerstyle-guitar arrangement is heavily inspired by Eddie Van Der Meer’s version. Check out his amazing cover here .

Skill required: Medium. Tuning: E G B G B D# (String 6 -> String 1)

Okay, you’re here because you saw my version of S.T.A.Y (the Interstellar soundtrack) and now you want to learn how to play it. If you haven’t seen it yet, just hit play below.

Noticed how the strings moved in slow-motion? Read on how to record it that way here.

Well then, let’s get right into it! Assuming you are familiar with several fingerpicking patterns, this piece should be a breeze. It took me only around 30–45 minutes to pick it up. The fretting is basically a sequence of 3 EASY chords cycled throughout. Chord positions are shown below (don’t ask me what chords they are):

To make things easier, let’s split the piece into 5 parts: the intro, body1, easy part, body2 and the outro. IMO you should start with the easy part as it will familiarise you with the structure.

The intro starts by picking the open 1st and the open 2nd string alternatively. Click here to see how it goes.

This goes on for around 2 bars (i’m saying around because i’m not sure, you can figure it out from the video). After which comes a simple melody line that you play over this alternative picking pattern.

This part starts here. From this point on till the end of the piece, the fretting will be cycles of the chords mentioned above.

Next, keeping the same fretting, add open 1st string notes as shown below:

This part starts here. Here all you do is play an arpeggio-sort-of-thing (don’t play the three notes at once, rather roll your fingers to play them one after the other, refer video) for the chord positionings with open 1st string notes snuck in between.

If you conquer this, you’ve conquered it all. Undoubtedly the most complex part in a not so complex tune. Again, the chords remain the same; the only change is in the picking pattern.

This part starts here. I suggest giving a 4 count gap between the previous part and this part — makes it more dramatic.

Источник

Читайте также:  Классические этюды для шестиструнной гитары
Оцените статью