- Ирмосы песнь возслем людие ноты
- Канон святому апостолу и евангелисту Луке
- Пе́снь 1.
- Пе́снь 3.
- Седа́лен, гла́с 8.
- Пе́снь 4.
- Пе́снь 5.
- Пе́снь 6.
- Конда́к, гла́с 2.
- И́кос.
- Пе́снь 7.
- Пе́снь 8.
- Пе́снь 9.
- Свети́лен.
- Ирмосы песнь возслем людие ноты
- LiveInternetLiveInternet
- —Видео
- —Рубрики
- —Музыка
- —Поиск по дневнику
- —Подписка по e-mail
- —Статистика
- Великий канон, поемый в субботы мясопустную и троицкую. Кутия.
Ирмосы песнь возслем людие ноты
Ноты — Великий пост
СБОРНИКИ
ВЕЛИКИЕ ПРОКИМЕНЫ
БУДНИ
«Последование служб Великого Поста» (будни и субботы) — сборник, составленный Е.Кустовским (обиходные нотные образцы включены в текст)
ВЕЛИКОЕ ПОВЕЧЕРИЕ
С нами Бог (для большого хора) напев Соловецкого мон. (гарм. архиеп. Ионафана) открыть
С нами Бог (для четырехгол. хора) напев Соловецкого мон. (гарм. архиеп. Ионафана) открыть
ВЕЛИКИЙ КАНОН
Полная PDF-версия книги «Великий канон», выпущенной в 2002 г. издательской группой МПРК. Нумерация страниц в чинопоследовании канона и житии соответствует бумажному изданию:
Помощник и Покровитель (по мелодии «Спутника псаломщика») киевский распев (гарм. архиепископа Ионафана) для см/х — открыть ; для однородного мужского хора — открыть ; для трио однородных голосов — открыть
«Душе моя» глас 6 знаменный распев (гармонизация архиепископа Ионафана) открыть
«Душе моя» (знаменный распев) обработка архиепископа Ионафана открыть
ЛИТУРГИЯ ПРЕЖДЕОСВЯЩЕННЫХ
Да исправится молитва моя (Карпато-русский напев, гармонизация архиепископа Ионафана) открыть
Да исправится молитва моя (А.Туренков №1) стр. 1 2
Да исправится молитва моя (греч. р., двухгол. пер. Е.Субботкиной) стр. 1 2
Ныне силы небесныя (валамский напев, гармонизация архиепископа Ионафана) для смешанного хора — открыть ; для монастырского хора — открыть ; для однородного мужского хора — открыть
Ныне силы и Вкусите и видите (валаам., двухгол. пер. Е.Субботкиной) стр. 1 2
Вкусите и видите (валамский напев, гармонизация архиепископа Ионафана) для смешанного хора — открыть ; для монастырского хора — открыть
ВОСКРЕСНЫЕ СЛУЖБЫ ВЕЛИКОГО ПОСТА
«Воскресные службы Постной Триоди» — текстовый сборник (сост. Е.Кустовский); Приложение к нему — «Марковы главы соединения воскресных служб Триоди Постной с прадничными службами Минеи» в виде таблиц
НЕДЕЛЯ ПРАВОСЛАВИЯ
НЕДЕЛЯ ГРИГОРИЯ ПАЛАМЫ
2 нед. Поста, ст. на Господи воз. (под. «Киими похв.») 1 2 3 (Finale)
НЕДЕЛЯ КРЕСТОПОКЛОННАЯ
3 нед. Поста, ст. на хвалитех (под. «Яко добля») 1 2 3 (Finale)
Приидите, верни (Стихира на покл. Кресту) И. Смирнов (редакция архиеп. Ионафана) открыть
На СУББОТУ АКАФИСТА — см. подборку «Взбранной Воеводе» в разделе «Благовещение»
Источник
Канон святому апостолу и евангелисту Луке
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Пе́снь возсле́м, лю́дие, Чу́дному Бо́гу на́шему, свободи́вшему Изра́иля от рабо́ты, пе́снь побе́дную пою́ще и вопию́ще, пои́м Тебе́ Еди́ному Влады́це.
Припев: Святый Апостоле и Евангелисте Луко, моли Бога о нас.
Колесни́ца Бо́жия пресве́тлая бы́л еси́, Всесвято́е нося́ И́мя пред челове́ки, Луко́ всече́стне, колесни́цы и триста́ты пре́лести погружа́я кре́пко.
Струю́ прии́м жи́зни: зно́ем изсыха́емый безбо́жия напои́л еси́ ми́р, Луко́ всеблаже́нне, ту́чами Богоразу́мия, из чре́ва твоего́ изска́чущими.
Блиста́нием Ду́ха, Луко́, и жития́ чистото́ю озаря́емь, я́ко мо́лния, треблаже́нне, Богода́нно сия́л еси́ все́й вселе́нней, просвеща́я ве́рных сердца́.
Богоро́дичен: Ра́дуйся, всесвяты́й хра́ме, руно́ Богоро́сное, запеча́танный исто́чниче безсме́ртныя Струи́: ста́до Твое́, Влады́чице, сохраня́й от все́х ра́тных неплени́мо.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Не́сть свя́т я́ко Госпо́дь, и не́сть пра́веден я́ко Бо́г на́ш, Его́же пое́т вся́ тва́рь: не́сть пра́веден па́че Тебе́, Го́споди.
Возсия́в я́ко со́лнце пропове́данием, Це́ркве укра́сил еси́, Луко́, утвержде́ние, пре́лести мглу́ теплото́ю ве́ры иста́ив, всеблаже́нне.
Скрижа́ли изсе́кл еси́ Боголе́пныя от ка́мене, пребога́те, Бо́жия воплоще́ния, оско́рд име́я Боже́ственный язы́к тво́й, и уста́ Богодохнове́нная.
Во о́блак всесве́тлый входя́й, и о́блаком покрыва́емь, прия́л еси́, прему́дре, Но́вый Зако́н, пе́рстом Ду́ха пи́санный на се́рдцы твое́м.
Богоро́дичен: Не́сть непоро́чныя я́ко Ты́, Влады́чице, и не́сть пречи́сты па́че Тебе́, Всенепоро́чная: во чре́ве бо Бо́га Сло́ва вмести́ла еси́, Еди́наго Многоми́лостиваго.
Седа́лен, гла́с 8.
Я́ко соше́ственник Па́влов яви́вся, разли́чныя беды́ терпели́вне претерпе́л еси́, всехва́льне Госпо́день апо́столе, и тече́ние страда́нием соверши́в ве́ры, с ни́м в вы́шних весели́шися, блаже́нне. Те́м и ми́ру Христо́во Ева́нгелие пропове́дав, просвети́л еси́ подсо́лнечную всю́, Луко́ всече́стне. Моли́ Христа́ Бо́га, грехо́в оставле́ние пода́ти, пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Богоро́дичен: Со́лнца о́блаче разу́мнаго, Боже́ственнаго Све́та свети́льниче златокова́нный, Нескве́рная, Небла́зная, Всенепоро́чная Влады́чице, омраче́нную ду́шу мою́ ослепле́нием страсте́й, безстра́стия заре́ю просвети́, молю́ся, и оскверне́нное мое́ се́рдце омы́й пото́ки умиле́ния, покая́ния же слеза́ми, и от тиме́ния мя́ очи́сти де́л мои́х да любо́вию зову́ ти́: Богоро́дице Присноде́во, моли́ Христа́ Бо́га прегреше́ний оставле́ние пода́ти ми́, Тебе́ бо име́ю наде́жду ра́б Тво́й.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Из горы́ приосене́нныя, Сло́ве, проро́к, Еди́ныя Богоро́дицы, хотя́ща воплоти́тися, Богови́дно усмотри́, и со стра́хом славосло́вяше си́лу Твою́.
Мо́ре язы́ков смути́л еси́, Богому́дре, ко́нь бы́в Всецаря́, сла́вное неве́рствие со́лию Боже́ственною ослажда́я, присносла́вне.
Лу́к Христо́с напря́г, пусти́ стрелу́ тя́, Луко́, све́тло обощре́ну, луча́ми сия́юща благоче́стия, и просвеща́юща на́ша ду́ши.
Стра́сти ду́ш ку́пно и теле́с твои́х певце́в уврачи́, всеблаже́нне, та́инственным рукоде́ланием, греха́ гни́лость изре́зуя, всему́дре.
Богоро́дичен: Неве́сто Бо́жия, Мари́е Богороди́тельнице, изба́ви мя́ лю́тых прегреше́ний и бе́д, и к тишины́ приста́нищу и спасе́ния твои́ми моли́твами напра́ви.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: У́тренююще, вопие́м Ти́, Го́споди, спаси́ ны́: Ты́ бо еси́ Бо́г на́ш, ра́зве Тебе́ ино́го не ве́мы.
Я́ко роса́ с Небе́с спа́дающи яви́лся еси́, пре́лести зно́й разоря́я словесы́ твои́ми.
Стра́х во чре́ве твое́м Боже́ственный заче́н, спасе́ние породи́л еси́ заблу́ждшим, апо́столе.
На го́ру возше́д, всеблаже́нне, доброде́телей, все́м Ева́нгелие Ца́рствия пропове́дал еси́.
Богоро́дичен: Мари́е Богоро́дице Безневе́стная, наде́жды враго́в су́етны сотвори́, и пою́щия Тя́ возвесели́.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Ри́зу мне́ пода́ждь све́тлу, одея́йся све́том я́ко ри́зою, многоми́лостиве Христе́ Бо́же на́ш.
Му́дрости ча́шу испи́в, напои́л еси́ все́х позна́ния Спа́са Христа́, Луко́ всему́дре.
Па́влу соисхо́дник избра́вся, Луко́ всеблаже́нне, язы́ки улови́л еси́ мре́жею, Богоглаго́льниче, догма́тов твои́х.
О́блак, ту́чу жи́зни на́м одождя́ющь, яви́лся еси́ апо́столе, от исто́чник спасе́ния истека́ющую.
Богоро́дичен: Куми́ров Разруши́тель, я́ко Бо́г, бы́вшее Рождество́ Твое́, Мари́е Богоневе́сто, покланя́емо е́сть со Отце́м и Ду́хом.
Конда́к, гла́с 2.
И́стиннаго благоче́стия пропове́дника, и та́ин неизрече́нных ри́тора, звезду́ церко́вную, Луку́ Боже́ственнаго восхва́лим: Сло́во бо его́ избра́, с Па́влом му́дрым язы́ков учи́теля, Еди́н ве́дый серде́чная.
И́кос.
Зна́нием обогати́вся го́рнейшим от руки́ Влады́чни, вруче́н бы́л еси́ язы́ков жребиоиму́ществу всехва́льне. Те́м житие́ распали́в Сло́вом, страна́м законополо́жник, Луко́, яви́лся еси́ па́че Моисе́а: пе́рстом Бо́жиим, я́ко скрижа́ли Богоначерта́нныя, тобо́ю сложи́вшася Ду́хом, Боже́ственную уясни́л еси́ ве́ру. Те́м и Христо́с тя́ просла́ви, Еди́н ве́дый серде́чная.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: О́троцы благочести́вии в Вавило́не о́бразу злато́му не поклони́шася, но посреде́ пещи́ о́гненныя ороша́еми, пе́снь воспева́ху глаго́люще: превозноси́мый отце́в и на́с Бо́же, благослове́н еси́.
Учени́к неизрече́нных та́ин Христа́ Бо́га ве́рен бы́в, Ева́нгелие Сего́ Боже́ственное пропове́дал еси́ ве́рным, всему́дре, глаго́лющим: превозноси́мый отце́в и на́с Бо́же, благослове́н еси́.
Утворе́нии доброде́телей укра́шен яви́лся еси́, Луко́ всеблаже́нне, Боже́ственнаго благоле́пия заря́ми просвеща́емь, и вопия́ непреста́нно Творцу́ твоему́: превозноси́мый отце́в и на́с Бо́же, благослове́н еси́.
Испуща́я светоно́сныя лучи́, я́коже в нощи́ заря́ явля́емь, пре́лести тму́ сия́нием слове́с твои́х, благоче́стно взыва́я отгна́л еси́: превозноси́мый отце́в и на́с Бо́же, благослове́н еси́.
Богоро́дичен: Име́я житие́, сло́вом, Богови́дче, му́дрости просвеще́но, Луко́, Де́вы Рождество́ я́вственно исписа́л еси́, и ико́нами любе́зно вообрази́л еси́: Е́йже покланя́емся ве́рно, Христа́ сла́вяще.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: На горе́ святе́й просла́вльшася, и в купине́ огне́м Присноде́вы Моисе́ови та́йну я́вльшаго, Го́спода по́йте, и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Росода́тельною му́дростию слове́с твои́х, и ту́чами благода́ти Боже́ственныя, пре́лести пе́щь погаси́л еси́, ве́стник Госпо́день, и священнопропове́дник, Богому́дре, бы́в.
Я́ко кра́сныя но́ги твоя́, всеблаже́нне, ми́р благовеству́ющаго, вся́к у́м преизве́стно преиму́щь: Его́же превозно́сим и славосло́вим во ве́ки вся́.
Све́т ми́ра, просвеща́ти во тме́ седя́щия, яви́ тя́ Христо́с, О́тча Существа́ Сия́ние, Госпо́дь Сла́вы, Его́же превозно́сим во ве́ки.
Богоро́дичен: Во утро́бе всели́вшагося Де́вы, и от Нея́ стра́шно и па́че сло́ва, дре́вняго Ада́ма обнови́вшаго Го́спода, пое́м и славосло́вим во ве́ки.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Тя́ Неискусобра́чную Ма́терь Бо́га Вы́шняго, Тя́ па́че ума́ ро́ждшую Сло́вом вои́стинну Бо́га, вы́шшую пречи́стых си́л, немо́лчными славословле́нии велича́ем.
Пропове́дник бы́л еси́ всеми́рнаго спасе́ния, Ева́нгельским пропове́данием: свяще́нная же и благознамени́тая труба́, вдохнове́нием ды́шущи Ду́ха показа́лся еси́, священноглаго́льниче всече́стне.
Дея́нии украша́емь Спа́совых апо́столов, сия́ от Бо́га подви́жимь ве́рным написа́л еси́, я́коже о́браз одушевле́нный при́сно пребыва́ющь объяви́в, священнопропове́дниче всесла́вне.
Ста́л еси́ у́бо Луко́, я́коже пости́г Богонача́льниче жела́ний кра́йнейшее: Христу́ бо предста́л еси́, подае́маго от Него́ насыща́яся Богови́дения. Те́мже тя́ вси́ ублажа́ем.
Богоро́дичен: Тя́ Непристу́пнаго Бо́га носи́вшую на объя́тиих, на Небесе́х пое́маго от вся́кия си́лы, и Тобо́ю на́м да́рующа всегда́ спасе́ние, Богома́ти, велича́ем.
Свети́лен.
Луко́ Христо́в апо́столе, таи́нниче неизрече́нных, и язы́ков учи́телю, с Па́влом Боже́ственным, и пречи́стою Богоро́дицею, Ея́же Боже́ственную ико́ну от любве́ изобрази́л еси́: моли́ Богови́дче, о на́с блажа́щих тя́, и соверша́ющих свяще́нное твое́ успе́ние, всему́дре тайноглаго́льниче.
Я́ко ученика́ благода́ти, и спосле́дователя Па́влова, и словопи́сца изя́щнейша Боже́ственнаго Ева́нгелиа, похва́лим: Сло́ва бо воплоще́ние и вочелове́чение, и Стра́сти, блаже́нне, пропове́дал еси́. Те́м соше́дшеся ве́рно, Луко́, досто́йно тя́ почита́ем.
Богоро́дичен: Неизрече́нно бы́сть рожде́ние Пренепоро́чныя Неве́сты, я́ко бы́вши чисте́йший хра́м, Богоро́дице, Сове́том бо Преве́чным в Тя́ все́льшася, родила́ еси́ Бо́га Сло́ва. Те́м пою́ще Рождество́ Твое́, велича́ем досто́йно, Всенепоро́чная.
Источник
Ирмосы песнь возслем людие ноты
Ноты — Великий пост
СБОРНИКИ
ВЕЛИКИЕ ПРОКИМЕНЫ
БУДНИ
«Последование служб Великого Поста» (будни и субботы) — сборник, составленный Е.Кустовским (обиходные нотные образцы включены в текст)
ВЕЛИКОЕ ПОВЕЧЕРИЕ
С нами Бог (для большого хора) напев Соловецкого мон. (гарм. архиеп. Ионафана) открыть
С нами Бог (для четырехгол. хора) напев Соловецкого мон. (гарм. архиеп. Ионафана) открыть
ВЕЛИКИЙ КАНОН
Полная PDF-версия книги «Великий канон», выпущенной в 2002 г. издательской группой МПРК. Нумерация страниц в чинопоследовании канона и житии соответствует бумажному изданию:
Помощник и Покровитель (по мелодии «Спутника псаломщика») киевский распев (гарм. архиепископа Ионафана) для см/х — открыть ; для однородного мужского хора — открыть ; для трио однородных голосов — открыть
«Душе моя» глас 6 знаменный распев (гармонизация архиепископа Ионафана) открыть
«Душе моя» (знаменный распев) обработка архиепископа Ионафана открыть
ЛИТУРГИЯ ПРЕЖДЕОСВЯЩЕННЫХ
Да исправится молитва моя (Карпато-русский напев, гармонизация архиепископа Ионафана) открыть
Да исправится молитва моя (А.Туренков №1) стр. 1 2
Да исправится молитва моя (греч. р., двухгол. пер. Е.Субботкиной) стр. 1 2
Ныне силы небесныя (валамский напев, гармонизация архиепископа Ионафана) для смешанного хора — открыть ; для монастырского хора — открыть ; для однородного мужского хора — открыть
Ныне силы и Вкусите и видите (валаам., двухгол. пер. Е.Субботкиной) стр. 1 2
Вкусите и видите (валамский напев, гармонизация архиепископа Ионафана) для смешанного хора — открыть ; для монастырского хора — открыть
ВОСКРЕСНЫЕ СЛУЖБЫ ВЕЛИКОГО ПОСТА
«Воскресные службы Постной Триоди» — текстовый сборник (сост. Е.Кустовский); Приложение к нему — «Марковы главы соединения воскресных служб Триоди Постной с прадничными службами Минеи» в виде таблиц
НЕДЕЛЯ ПРАВОСЛАВИЯ
НЕДЕЛЯ ГРИГОРИЯ ПАЛАМЫ
2 нед. Поста, ст. на Господи воз. (под. «Киими похв.») 1 2 3 (Finale)
НЕДЕЛЯ КРЕСТОПОКЛОННАЯ
3 нед. Поста, ст. на хвалитех (под. «Яко добля») 1 2 3 (Finale)
Приидите, верни (Стихира на покл. Кресту) И. Смирнов (редакция архиеп. Ионафана) открыть
На СУББОТУ АКАФИСТА — см. подборку «Взбранной Воеводе» в разделе «Благовещение»
Источник
LiveInternetLiveInternet
—Видео
—Рубрики
- ВОКРУГ СВЕТА (9)
- Панорамы (6)
- Москва (1)
- ЗДОРОВЬЕ (0)
- (0)
- FRANCE (1)
- Musique adultes (взрослая) (1)
- В МИРУ (0)
- ВОЙНА И МИР (17)
- Отечество, Родина, родина (1)
- Победители (1)
- ВРЕМЕНА ГОДА (3)
- Осень (1)
- Весна (1)
- Зима (1)
- ДИЗАЙН (0)
- ДОМАШНЯЯ БИБЛИОТЕКА (34)
- Изба-читальня (взрослая) (4)
- Изба-читальня (детская) (9)
- Литература для взрослых (4)
- Литература для детей (3)
- Православная литература (взрослая) (16)
- Православная литература (детская) (2)
- Православное детям (1)
- ЖИВОПИСЬ (6)
- Весна (1)
- Соло (2)
- Зима (12)
- Новый год (7)
- Рождество (1)
- ИЛЛЮСТРАЦИИ (0)
- Иллюстрации детям (2)
- МУЗЫКАЛЬНАЯ ШКАТУЛКА (16)
- Колыбельная (4)
- Православное (3)
- Рождественские песни, колядки (1)
- НОВОСТИ (5)
- РОДНЫЕ СВЯТЫЕ (75)
- Святитель Лука,(Войно-Ясенецкий Валентин Феликсов (11)
- Преподобный Паисий Святогорец (11)
- Святой праведный Иоанн Кронштадтский (10)
- Святая блаженная Ксения Петербургская (8)
- Равноапостольная Елена Констанинопольская (3)
- Святая блаженная Матрона Московская (2)
- Преподобный Сергий Радонежский (1)
- Преподобный Серафим Вырицкий (1)
- ПОЭЗИЯ (52)
- Другое (2)
- Осеннее (1)
- Марина Цветаева (1)
- Андрей Логвинов (1)
- Иван Бунин (2)
- Иеромонах Роман (Матюшин) (12)
- Константин Романов (3)
- Николай Мельников (6)
- Петр Вяземский (1)
- Православное (11)
- Сергей Есенин (1)
- ПРАВОСЛАВИЕ (230)
- Крещение. Крест. Святая вода (12)
- Монастыри. Соборы. Храмы. Церкви (7)
- Афон. Святая гора. Оплот православия (5)
- Архимандрит Кирилл (Павлов) (4)
- Жены-мироносицы (3)
- Святые места (3)
- Рождество Христово (3)
- Светлая Седмица (2)
- Протоиерей Андрей Ткачев (2)
- Святыни Православия (1)
- Видео (38)
- Иконопись (2)
- Пресвятая Богородица (17)
- Иисус Христос Господь Бог наш (4)
- Календарь (21)
- Молитва (29)
- Монахиня Нина (Крыгина) (1)
- Музыка (12)
- Несвятые святые (1)
- Поминовение (3)
- Пост (44)
- Праздники (44)
- Страстная Седмица (20)
- Христово Воскресение. Пасха (9)
- РОДНИК ДУХОВНЫЙ (126)
- Гордость, Тщеславие (2)
- Гнев, злоба, раздражительность (1)
- Скорби, болезни (1)
- Покаяние. Исповедь (1)
- Семья. Родители. Дети (1)
- Осуждение (1)
- Дневник православного священника (7)
- Душа (2)
- Жизнь после смерти (7)
- Любовь к ближнему (8)
- Милосердие (18)
- Помыслы (3)
- Притчи (4)
- Проповеди (22)
- Прощение (12)
- РОМАНОВЫ. ВЕНЦЕНОСНАЯ СЕМЬЯ (10)
- РУКОДЕЛИЕ (3)
- РУССКИЕ НАРОДНЫЕ ПРОМЫСЛЫ (7)
- Федоскино (7)
- СЕМЬЯ ВМЕСТЕ — ДУША НА МЕСТЕ (31)
- Новости в моей семье (1)
- В семье (1)
- Мама (6)
- Наши детки (4)
- Наши детки (2)
- Наши детки. Видео (2)
- Нашим деткам (13)
- Нашим деткам. Видео (4)
- Соло (0)
- ТРАПЕЗА (3)
- ФАУНА (2)
- Птицы (1)
- ФЛОРА (14)
- Ромашки (10)
- Соло (5)
- Розы (1)
—Музыка
—Поиск по дневнику
—Подписка по e-mail
—Статистика
Великий канон, поемый в субботы мясопустную и троицкую. Кутия.
Суббота, 22 Февраля 2014 г. 03:16 + в цитатник
ВЕЛИКИЙ КАНОН, ПОЕМЫЙ В
СУББОТЫ МЯСОПУСТУЮ И ТРОИЦКУЮ
Ирмос: Песнь возслем людие:
Вси помолимся Христу, творяще память от века мертвых, да вечнаго огня избавит я в вере усопшыя, и надежде жизни вечныя.
Глубиною судеб Твоих, Христе, всепремудре Ты предопределил еси коегождо кончину жизни, предел и образ. Темже яже покры гроб во всякой стране, на суде спаси, Всещедрый.
Пределы жизни нашея давый, темже усопшыя от житейскiя нощи, дне невечерняго сыны покажи Господи, священники православныя, и вся верныя люди Твоя.
Яже покры вода, и брань пожат, трус же яже объят, и убийцы убиша, и огнь яже попали, верныя, Милостиве въ части учини праведныхъ.
Вся презираяй плотския долги нашя Спасе наш, во всяком возрасте всего рода человеча, пред судищем твоим постави неосуждены, Тебе Создателю отвещающыя.
Слава, Троичен: Триединаго естества пою, Лица Самоvпостасная, Нерожденна Отца, Сына Рождшагося, и Духа Святаго: Безначальное Царство, Власть, Божество Едино.
Богородичен: Воистинну Ты явилася еси небо на земли, большее Вышняго Небесе, Безневестная Дево: из Тебе бо возсiя Солнце въ мiре, владычествуяй правдою.
Катавасиа: Песнь возслем людие чудному Богу нашему, свободившему Израиля от работы, песнь победную поюще и вопiюще: поим Тебе Единому Владыце.
Ирмос: Видите видите, яко Аз есмь Бог ваш, прежде век рожденный от Отца, и от Девы в последняя без мужа заченшийся и разрушивый грех праотца Адама, яко Человеколюбец.
Видите, видите, яко Аз есмь Бог ваш, преведным судом водрузивый пределы жизни, в нетление от тли приемляй вся усопшыя в надежди вечнаго Воскресения.
От четырех конец Господи, приемляй верно усопшыя, в мори, или на земли, или в реках, источницех, или езерех, или в ровенницех снедь зверем бывшыя, и птицам, и гадом, вся упокой.
В Твоей длани всяческая Господи, предразсудил еси, разрешшыяся в составы четыри: в пришествии Твоем собрал еси воскреси, вся яже в неведении, и разуме, прощая тем прегрешения.
О страшнаго Твоего втораго, Господи, пришествия! Зане яко в виде молнии на землю пришед, воздвигнеши все создание Твое судитися, в вере Тебе тогда поживших, сретших Тя с Тобою быти сподоби.
Слава, Троичен: Пресовершенная Единице, Божественная, Триипостасная, нерожденне Отче и Сыне Единородне, Душе от Отца исходяй, Сыном же являяся: Существо едино и Естество, Господьство, Царство, спаси всех нас.
Богородичен: Неизглаголанное чудо Твоего Рождества Мати Дево: како бо и раждаеши и чиста еси в томже; како Отроча раждаеши, и не веси искуса мужеска отнюд; якоже весть паче естества от Мене новолепно Слово Божие Рождшееся.
Катавасия: Видите видите, яко Аз есмь Бог ваш, прежде век рожденный от Отца, и от Девы в последняя без мужа заченшийся и разрушивый грех праотца Адама, яко Человеколюбец.
Ирмос: Утвepждей pукою Твoею:
Прешедшыя жития течение, в славе благочестной праведным одеятися венцем сподоби Боже, и вечных благ насладитися.
Напрасно восхищенныя, попаляемыя от молнии, и измерзшыя мразом, и всякою раною, упокой Боже, егда огнем вся искусиши.
Присномутное жития море преплывшыя Христе, в нетленное Твоего жития сподоби пристанище притещи, православным житием окормленныя.
Ихже всякое естество морских и птиц небесных прият снедение Христе, Твоими судьбами, воскреси Боже, в последний день со славою.
Слава, Троичен: Умно Божественную Единицу, в три лица просто купно еже пресещи совокупляю несекомая: якоже бо скорость молнии, трисияющая видится во единстве.
Богородичен: Недоуменное Твое чудо: без мужа бо раждаеши, и девство Твое, Чистая, соблюдаеши рождши. Темже ангел множество, и человеческий род поет Тя во веки.
Kaтaваcиa: Утвepждей pукою Твoею, Cловe Божий небеса, пpocвещениeм Твoeго иcтиннaго пoзнания, утвepди и наc нa Тя нaдеющиxcя cepдца.
Седален, глас 5:
Подобен: Собезначальное Слово:
Нас ради претерпевый крест и смерть, и умертвивый ад, и совоскресивый мертвыя, преставльшыяся от нас Спасе, упокой, яко Человеколюбец Бог, и в трепетное и страшное пришествие Твое Жизнодавче, яко имеяй множество милоcти, царствия Твоего сподоби.
Слава, тойже.
И ныне, Богородичен:
Скорый Твой покров, и помощь и милоcть покажи на рабех Твоих, и волны Чистая, укроти суетных помышлений, и падшую душу мою возстави Богородице: вем бо, вем Дево, яко можеши, елика и хощеши.
Иpмoc: Из горы приосененныя:
Отцы и праотцы, деды и прадеды, от первых и даже до последних, во благозаконии умершыя и благоверии, вся помяни Спасе наш.
В горе, на пути, на местех пустых житие оставльшыя в вере, монахи же и бельцы, юношы и старцы, со святыми Христе всели.
От печали и радости прешедшыя ненадежно, верою абие пременившыя житие, в благоденствии пострадавшыя, или злоденствии, вся упокой Спасе наш.
Яже уби мечь, и конь совосхити, град, снег и туча умноженная: яже удави плинфа, или персть посыпа, Христе Спасе наш упокой.
Слава, Троичен: Странно яко Едино, и Три, Божество все по единому лицу нераздельно: Отец бо, Сын, и Дух Святый есть покланяемь, яко Един Бог.
Богородичен: Направи нас Дево, молитвами Твоими, окормляющи обуреваемыя волною греха, во спасительная пристанища, Господородительнице, избавляющи от всяких лютых.
Kaтaваcиa: Из гopы пpиоcененныя Cловe, пророк, единыя Богородицы, xoтящe вoплoтитиcя, богoвидно уcмoтpи, и co cтpаxoм cлaвocловяшe cилу Твoю.
Иpмoc: Утренюет дух мой:
Коегождо память умерших благочестно от века днесь творяще Господи, прилежно Ти вопием: вся упокой со святыми Твоими.
От всякаго, яже приял еси, рода и рода в царех, в князех, или монашествующих православныя, щедре, вечнаго избави мучения.
Всех яже создал еси полезная ведый, имже попустил еси Господи, внезапными падежьми ненадежно умрети, избави муки всякия Боже наш.
Огня присно палящаго, и от тьмы несветимыя, скрежета зубнаго, и червия безконечно мучащаго и всякаго мучения избави Спасе наш, вся верно умершыя.
Слава, Троичен: Единопрестольная, Безначальная, Триvпостасная Единице, разделением единство, и вопротив лицы естество имущая, во едино нас совокупи хотение Твоих заповедей.
Богородичен: Средь огнезрачных серафимов явилася еси Чистая Честнейшая, порождши сим неприступнаго Спаса, воплощением обожившаго земнородных смешение.
Катавасиа: Утренюет дух мой к Тебе Боже, зане свет повеления пришествия Твоего: имиже убо озари ум наш Владыко, и настави на стезю жизни.
Иpмoc: Содержима мя:
Смерти разрешив болезни, пострадав Начальниче жизни Боже наш, усопшыя от века рабы Твоя упокой. Неизглаголанными Твоими судьбами, яже убиша чаровная напоения, отравы, костная удавления, со святыми Господи упокой.
Егда судити будеши всяческим, стоящым нагим и откровеным пред лицем Твоим: тогда Щедре, пощади послужившыя Ти верно Боже.
Последнею убо трубою вострубившу Твоему архангелу, в воскресение жизни всех, тогда Христе, рабы Твоя упокой.
От века яже Иисусе еси верныя Боже, род всякий человеческий сподоби, во веки со служащими Тебе, славити Тя.
Слава, Троичен: Богоначалие Трисвятое, Единопрестольное, Отче, Сыне со Святым Духом, Ты еси Бог мой, вседержительством Твоим содержай все.
Богородичен: От корене твоего возсия цвет жизни, Иессее праотче взыграй спасаяй мiр, от Чистыя Отроковицы Христос Бог.
Катавасиа: Содержима мя приими Человеколюбче, грехи многими и припадающа щедротам Твоим, яко пророка Господи, и спаси мя.
Кондак: Со святыми упокой Христе, душы раб твоих, идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание, но жизнь безконечная.
Икос: Сам Един еси Безсмертный, сотворивый и создавый человека: земнии убо от земли создахомся, и в землю пойдем, якоже повелел еси, создавый мя и рекий ми: яко земля еси, и в землю отыдеши: аможе вси человецы пойдем, надгробное рыдание творяще песнь.
Иpмoc: В начале землю основавый:
Благочестно от века преставльшихся память творяще, вопием: благословен еси во веки, Господи Боже отец наших.
Внезапу благочестно умершыя, и от стремнины всяческия падшыя, древа, железа, всякаго камене, упокой Боже усопшыя верныя.
В страшное Твое пришествие Щедре, одесную овец Твоих постави, православно Ти в жизни послужившыя Христе, и преставльшыяся к Тебе.
В лице Христе, избранных Твоих вчини Твоя рабы, вопити Тебе: благословен еси во веки, Господи Боже отец наших.
От земли персть содетельствовавый, плоть духом оживотворивый, Спасе Щедрый, яже приял еси, упокой Боже, в нестареющем животе.
Слава, Троичен: Якоже треми солнцы Божество, единым света срастворением да воспоется, Отец, и Сын, и Божественный Дух, един естеством, но три Ипостасьми.
Богородичен: Давидское согласно воспеваем Ти пение, гору Тя Божию нарицающе Дево, в Нейже вселився плотию Слово, обоготвори нас духовно в Себе.
Катавасeя: В начале землю основавый, и небеса Словом утвердивый, благословен еси во веки, Господи Боже отец наших.
Иpмoc: На горе святей прославльшася:
Сокрушивый первее сень смертную, возсияв яко солнце из гроба, сыны Воскресения Твоего сотвори, Господи славы, вся умершыя в вере, во веки.
Безвестных и сокровенных Сведетелю, егда имаши открыти дела тьмы и советы сердец наших, тогда не истяжи слова со всеми верою усопшими.
Егда имаши сести на престоле, и повелиши на суд предстати, собранным трубою от конец земли: тогда пощади всех Христе, яко Милоcтивый.
Умершым напрасно от случаев, от клича же зельнаго и скораго течения, заушения, удавления же, и лягания, Господи славы, верою усопшым ослаби во веки.
Благословим Отца и Сына, и Святаго Духа, Господа.
Яко единицу существом пою Тя, яко Троицу лицы Тя чту: Отче, и Сыне, и Душе Пресвятый, безначальную державу Твоего Царствия славлю во веки.
Богородичен: Струи живыя источник запечатленный, показалася еси Богородице Дево: без мужа бо Господа рождши, безсмертия верныя напаяеши водою во веки.
Хвалим, благословим:
Иpмoc: На горе святей прославльшася, и в купине огнем Приснодевы Моисеови тайну явльшаго, Господа пойте и превозносите во вся веки.
Иpмoc: Проявленное на горе законоположнику:
Идеже есть веселящихся жилище святых Твоих Господи, вся от века усопшыя, в вере же и надежди радоватися сподоби.
Умершыя Божиим прещением, смертных громов всяких с небесе изнесенных, земли разседшейся, морю возшумевшуся, вся верныя Христе, упокой.
Всякий возраст, старцы и юныя, младенцы и дети, и ссущыя млеко, мужеское естество и женское, упокой Боже, яже приял еси верныя.
От ядовитых угрызений умершыя, от поглощения змиев, от попрания коней, и от удавления, и обешения от искренняго, верою Ти послужившыя упокой.
Коегождо по имени в вере умершыя, от века и от рода родов, неосужденно предстати Тебе Слове, в пришествии Твоем сподоби.
Слава, Троичен: Единый в Троице Боже, слава Тебе непрестанно: аще бо и Бог кийждо, но един естеством есть, Отец, и Сын, и Дух, трисветлыми свойствы.
Богородичен: Паче ума Рождество Твое: раждаеши бо прежде Сущаго, и млеком питаеши несказанно, Пищедавца мiру: держиши же Содержащаго вся, Христа Единаго Избавителя нашего, Всенепорочная.
Катавасиа: Проявленное на горе законоположнику во огни и купине Рождество Приснодевы, в наше верных Спасение, песньми немолчными величаем.
Живыми и мертвыми обладаяй яко Бог, упокой Твоя рабы в селениих избранных: аще бо и согрешиша, Спасе, но не отступиша от Тебе.
Упокой рабы Твоя во стране живых Господи, отонудуже отбеже болезнь, печаль вкупе и воздыхание: очисти яко Человеколюбец, яже в житии согрешиша: Един бо Безгрешный еси и Милоcтивый, мертвых и живых Владыка.
Богородичен: Марие Богоневесто, Христа непрестанно моли о нас рабех Твоих, с Богоглаголивыми пророки, и мученик соборы, иерархи же и преподобными, и всеми праведными, снаследники быти Небеснаго Царствия.
Кутия, иначе — коливо (т. е. вареная пщеница, смешанная с мёдом), поставляемая как при совершении заупокойной литии, так и панихиды, служит напоминанием о Воскресении умершего. Как зерно, чтобы образовать колос и дать плод, должно быть положено в землю и там истлеть, так и тело умершего должно быть предано земле и испытать истление, чтобы потом восстать для Будущей жизни (1 Кор. 15, 36-38; Ин. 12, 24). Мёд знаменует сладость благ будущей жизни. Кутия, пожалуй, единственное обязательное блюдо поминальной трапезы. Готовим ее, вспоминая слова Спасителя: Иоан.12:24 «Истинно, истинно говорю вам: если пшеничное зерно, пав в землю, не умрет, то останется одно; а если умрет, то принесет много плода». Зерном можно назвать наших сродников усопших, а плод их — в нас многогрешных, в нашей памяти о них, в наших делах, совершаемых благодаря их добро прожитой жизни.
С этой мыслью и будем приготовлять.
Замочим на несколько часов зерно, предпочтительно пшеницу, но так как она не всегда есть под рукой, подойдет недробленая перловая крупа или рис. Сварим из него умеренной разваренности кашу, чтобы зернышки были отдельные, но не жесткие. Готовим ингредиенты наполнители, здесь простор для вашей фантазии: традиционно добавляют изюм и мед, но любые сухофрукты, орехи всех видов, чищеные семечки, мак, фрукты, мармелад вполне подойдут, это уже дело вкуса хозяйки. Если меда нет, заправим сахаром, предпочтительно в виде сиропа. Сухофрукты, изюм, курагу распарим (крупные можно измельчить). Орехи тоже можно измельчить, но не в категоричную пудру, пусть будут и кусочки, и более мелкая масса. Все приготовленные продукты перемешаем. Помещаем в удобную посуду – и в церковь, на панихиду, освятить, помолившись за усопших.
Источник