Исповедайтеся господеви яко благ ноты

Молебное пение о всех православных христианах, во узах темничных пребывающих



Моле́бное пе́ние
о всех правосла́вных христиа́нех, во у́зах
темни́чных пребыва́ющих

Диа́кон: Б лагослови́, Влады́ко.

Свяще́нник: Б лагослове́н Бог наш всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Диа́кон: С ла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

И мы: Ц арю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, И́же везде́ сый и вся исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.

И а́бие диа́кон глаго́лет во глас 2:

Б ог Госпо́дь и яви́ся нам, благослове́н Гряды́й во И́мя Госпо́дне.

Стих: И спове́дайтеся Го́сподеви, я́ко Благ, я́ко в век ми́лость Его́.

Стих: О быше́дше, обыдо́ша мя, и И́менем Госпо́дним противля́хся им.

Стих: Н е умру́, но жив бу́ду и пове́м дела́ Госпо́дня.

Стих: К а́мень, его́же небрего́ша зи́ждущии, сей бысть во главу́ у́гла: от Го́спода бысть сей и есть ди́вен во очесе́х на́ших.

Лик: Б ог Госпо́дь: к коему́ждо стиху́, во глас 2.

Та́же тропа́рь, глас 2:

М анасси́ю от уз и го́рькаго заточе́ния/ моли́тв ра́ди свободи́вый, всеще́дрый Бо́же,/ и рабы Твоя, на́ми ны́не моля́щияся,/ от уз и заточе́ния свободи́/ и от вся́каго зла́го обстоя́ния изба́ви,// я́ко еди́н Человеколю́бец.

П ра́вило ве́ры и о́браз кро́тости,/ воздержа́ния учи́теля/ яви́ тя ста́ду твоему́,/ я́же веще́й и́стина:/ сего́ ра́ди стяжа́л еси́ смире́нием высо́кая,/ нището́ю бога́тая./ О́тче священнонача́льниче Нико́лае,/ моли́ Христа́ Бо́га,// спасти́тся душа́м на́шим.

М илосе́рдия две́ри отве́рзи нам,/ благослове́нная Богоро́дице,/ наде́ющиися на Тя да не поги́бнем,/ но да изба́вимся Тобо́ю от бед:/ Ты бо еси́ спасе́ние// ро́да христиа́нскаго.

С ла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

П ресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

С вяти́телю о́тче Нико́лае, моли́ Бо́га о нас.

С ла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху,

И ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

И зба́ви от бед рабы́ Твоя́, Многоми́лостиве, я́ко мы усе́рдно к тебе́ прибега́ем, ми́лостивому изба́вителю, всех Влады́це, Го́споду Иису́су.

С паси́ от бед рабы́ Твоя́, Богоро́дице, я́ко вси по Бо́зе к Тебе́ прибега́ем, я́ко неруши́мей стене́ и предста́тельству.

П ри́зри благосе́рдием, Всепе́тая Богоро́дице, на мое́ лю́тое телесе́ озлобле́ние, и исцели́ души́ моея́ боле́знь.

М оли́ Бо́га о нас, святи́телю о́тче Нико́лае, я́ко мы усе́рдно к тебе́ прибега́ем, ско́рому помо́щнику и моли́твеннику о душа́х наших.

Диа́кон: В о́нмем. П рему́дрость. В о́нмем.

Проки́мен, глас 7:

И зведи́ из темни́цы ду́шу мою́, испове́датися И́мени Твоему́.

Стих: В онми́ моли́тве мое́й, я́ко смири́хся зело́.

Диа́кон: П рему́дрость, про́сти, услы́шим свята́го Ева́нгелия.

Свяще́нник: М ир всем.

Лик: И ду́хови твоему́.

Свяще́нник: О т Иоа́нна свята́го Ева́нгелия чте́ние.

Лик: С ла́ва Тебе́, Го́споди, сла́ва Тебе́.

Диа́кон: В о́нмем.

Свяще́нник чтет Ева́нгелие от Иоа́нна (гл.8, ст. 31-36)

Р ече́ Госпо́дь к ве́ровавшым ему́ иуде́ом: а́ще вы пребу́дете во словеси́ Мое́м, вои́стинну ученицы́ Мои́ бу́дете. И разуме́ете и́стину, и и́стина свободи́т вы. Отвеща́ша и ре́ша Ему́: се́мя Авраа́мле есмы́, и никому́же рабо́тахом николи́же: ка́ко Ты глаго́леши, я́ко свобо́дни бу́дете? Отвеща́ им Иису́с: ами́нь, ами́нь глаго́лю вам, я́ко всяк творя́й грех, раб есть греха́. Раб же не пребыва́ет в дому́ во век: сын пребыва́ет во век. А́ще у́бо Сын вы свободи́т, вои́стинну свобо́дни бу́дете.

Лик: С ла́ва Тебе́ Го́споди, сла́ва Тебе́.

Я́ ко милосе́рдия исто́чник/ и бла́гости пучи́на, Христе́ Бо́же,/ не пре́зри в ско́рбех и беда́х Тебе́ ве́рою призыва́ющих,/ но я́ко щедр, поми́луй/ и от уз ско́ро свободи́,// да пое́м Ти: аллилу́ия.

С ла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

П ресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

С вяти́телю о́тче Нико́лае, моли́ Бо́га о нас.

С ла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху,

И ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Н е и́мамы ины́я по́мощи,/ не и́мамы ины́я наде́жды,/ ра́зве Тебе́, Пречи́стая Де́во./ Ты нам помози́,/ на Тебе́ наде́емся/ и Тобо́ю хва́лимся,// Твои́ бо есмы́ раби́, да не постыди́мся.

Диа́кон глаго́лет ектению́:

П оми́луй нас, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, мо́лим Ти ся, услы́ши и поми́луй.

Лик: Г о́споди, поми́луй, три́жды.

Е ще́ мо́лимся о вели́ком господи́не и отце́ на́шем Святе́йшем Патриа́рхе Кири́лле, и о господи́не на́шем высокопреосвяще́ннейшем митрополи́те (или́: архиепи́скопе, или́: преосвяще́ннейшем епи́скопе ) (и́мярек) , и о всей во Христе́ бра́тии на́шей.

Лик: Г о́споди, поми́луй, три́жды.

Е ще́ мо́лимся о Богохрани́мей стране́ на́шей, власте́х и во́инстве ея́, да ти́хое и безмо́лвное житие́ поживе́м во вся́ком благоче́стии и чистоте́.

Лик: Г о́споди, поми́луй, три́жды.

Прилага́ет и сия́:

Е ще́ мо́лимся Го́споду Бо́гу на́шему о е́же посети́ти ми́лостию Свое́ю в темни́цах пребыва́ющих, грехо́вными у́зами свя́занных, во е́же оста́вити зломы́слие грехо́вное, и в покая́нии обрести́ наде́жду и свобожде́ние, Христо́м и Спаси́телем на́шим да́руемое, приле́жно мо́лимся, Го́споди, услы́ши и ми́лостивно поми́луй.

Лик: Г о́споди, поми́луй, три́жды.

О е́же просвети́ти умы́ и сердца́ во узи́лищах сидя́щих све́том благода́ти Своея́, во е́же отложи́ти вся́кое наме́рение грехо́вное, и рабо́ту грехо́вным на́выком упраздни́ти, после́довати же повеле́нием Твои́м, приле́жно мо́лим Тя, Го́споди, услы́ши и поми́луй.

Лик: Г о́споди, поми́луй, три́жды.

И сцеля́я боле́зни, врачу́я стра́сти, посети́ бла́гостию Твое́ю в темни́це сидя́щих, сохраня́я их от вся́каго неду́га и не́мощи, от ду́ха зло́бы и уны́ния, плотска́го сластолю́бия и пиа́нства, да во вся́кой це́лости обря́щут путь, уго́дный Тебе́, И́стинному Бо́гу на́шему, приле́жно мо́лимся, услы́ши и я́ко Щедр, поми́луй.

Лик: Г о́споди, поми́луй, три́жды.

У слы́ши ны, Бо́же, Спаси́телю наш, упова́ние всех конце́в земли́ и су́щих в мо́ри дале́че, и ми́лостив, ми́лостив бу́ди, Влады́ко, о гресе́х на́ших, и поми́луй ны. Ми́лостив бо и Человеколю́бец Бог еси́, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Диа́кон: Г о́споду помо́лимся.

Лик: Г о́споди, поми́луй.

Свяще́нник же чтет моли́тву сию́ о заключе́ных:

Г о́споди, Иису́се Христе́, Бо́же наш, Кресто́м во ад соше́дый, диа́вола посрами́вый, закле́пы и вра́тницы а́довы разруши́вый, у́зники свободивый и жизнь миру Твоему даровавый, призри на молитву смире́нных и недосто́йных раб Твои́х, ко Твоему́ Вели́честву бесприкла́дному и бе́здне человеколю́бия прибега́ющих и, я́ко Благосерд, Твоею милостию и щедротами, посети грехми обремене́нныя и в заключе́нии темни́чном су́щия: Ты бо рекл еси́, Го́споди, я́ко хоте́нием не хошу́ сме́рти гре́шника, но е́же обрати́тися и жи́ву бы́ти ему́. Услы́ши в ско́рби тесноте́ душе́вней призыва́ющих Тя: в не́мощи находя́щихся душе́вныя и теле́сныя ра́ны уврачу́й; в ожесточе́нии в серде́чном су́щия к покая́нию обрати́; пра́вды и оправда́ний Твои́х и́щущих в ве́ре и творе́нии за́поведей утверди́ и на путь спасе́ния наста́ви. Ты бо еси́, Го́споди, по́мощь беспомо́щным, наде́ждо ненаде́жным, спасе́ние отча́янным, всем вся бу́ди и приведи́ ко приста́нищу хоте́ния Твоего́, да пое́м и сла́вим Тя со Безнача́льным Твои́м Отце́м, и Всесвяты́м, и Благи́м, и Животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Диа́кон: К о святи́телю и чудотво́рцу Никола́ю помо́лимся.

Лик: С вяти́телю о́тче Нико́лае, моли́ Бо́га о нас.

Свяще́нник глаго́лет моли́тву святи́телю Никола́ю:

О всесвяты́й Нико́лае, уго́дниче преизря́дный Госпо́день, те́плый наш засту́пниче и везде́ в ско́рбех ско́рый помо́щниче! Помози́ мне, гре́шному и уны́лому, в настоя́щем сем житии́, умоли́ Го́спода Бо́га дарова́ти ми оставле́ние всех мои́х грехо́в, ели́ко согреши́х от ю́ности моея́ во всем житии́ мое́м, де́лом, сло́вом, помышле́нием и все́ми мои́ми чу́вствы; и во исхо́де души́ моея́ помози́ ми окая́нному, умоли́ Го́спода Бо́га, всея́ тва́ри Соде́теля, изба́вити мя возду́шных мыта́рств и ве́чнаго муче́ния, да всегда́ прославля́ю Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, и твое́ ми́лостивое предста́тельство, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Диа́кон: П рему́дрость.

Свяще́нник: П ресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Лик: Ч естне́йшую Херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу Тя велича́ем.

Свяще́нник: С ла́ва Тебе́, Христе́ Бо́же, упова́ние на́ше, сла́ва Тебе́.

Лик: С ла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. А ми́нь. Г о́споди, поми́луй, три́жды. Б лагослови́.

Х ристо́с, и́стинный Бог наш, моли́твами Пречи́стыя Своея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших и всех святы́х, поми́лует и спасе́т нас, я́ко Благ и Человеколю́бец.

Источник

«Хвалите имя Господне»

Хвали́те И́мя Госпо́дне, хвали́те, раби́ Го́спода. Аллилу́иа.
Стоя́щии во хра́ме Госпо́дни, во дво́рех до́му Бо́га на́шего. Аллилу́иа.
Хвали́те Го́спода, я́ко Благ Госпо́дь, по́йте и́мени Его́, я́ко добро́: Аллилу́иа.
Благослове́н Госпо́дь от Сио́на, живы́й во Иерусали́ме. Аллилу́иа.
Испове́дайтеся Го́сподеви, я́ко Благ, аллилу́иа, аллилу́иа, я́ко в век ми́лость Его́. Аллилу́иа.
Испове́дайтеся Бо́гу бого́в, аллилу́иа, аллилу́иа, я́ко в век ми́лость Его́. Аллилу́иа.
Испове́дайтеся Го́сподеви господе́й, аллилу́иа, аллилу́иа, я́ко в век ми́лость Его́. Аллилу́иа.
Сотво́ршему чудеса́ ве́лия еди́ному, аллилу́иа, аллилу́иа, я́ко в век ми́лость Его́. Аллилу́иа.
Испове́дайтеся Бо́гу Небе́сному, аллилу́иа, аллилу́иа, я́ко в век ми́лость Его́. Аллилу́иа.

Х вали1те и4мz гDне, хвали1те, раби2 гDа. Ґ ллилyіа.
С тоsщіи во хрaмэ гDни, во дв0рэхъ д0му бGа нaшегw. Ґ ллилyіа.
Х вали1те гDа, ћкw блaгъ гDь: п0йте и4мени є3гw2, ћкw добро2: Ґ ллилyіа.
Б lгословeнъ гDь t сіHна, живhй во їеrли1мэ. Ґ ллилyіа.
И# сповёдайтесz гDеви, ћкw бlгъ: ґллилyіа, ґллилyіа, ћкw въ вёкъ млcть є3гw2. Ґ ллилyіа.
И# сповёдайтесz бGу богHвъ: ґллилyіа, ґллилyіа, ћкw въ вёкъ млcть є3гw2. Ґ ллилyіа.
И# сповёдайтесz гDеви господeй: ґллилyіа, ґллилyіа, ћкw въ вёкъ млcть є3гw2. Ґ ллилyіа.
С отв0ршему чудесA вє1ліz є3ди1ному: ґллилyіа, ґллилyіа, ћкw въ вёкъ млcть є3гw2. Ґ ллилyіа.
И# сповёдайтесz бGу нбcному: ґллилyіа, ґллилyіа, ћкw въ вёкъ млcть є3гw2. Ґ ллилyіа.

Источник

Азбука Церкви: всегда ли «исповедайтеся» значит «кайтесь»?
Сложные моменты Богослужения

«Слава Тебе, показавшему нам свет!» – эти слова из Великого славословия в древнем Богослужении звучали в тот момент, когда показывался край солнца. В основе утрени – второй части Всенощной – лежит служба, молитвенно сопровождающая наступление дня. Только день здесь означает не просто часть суток, а свет – не просто утреннюю зарю.

Что спасет окруженного со всех сторон

Наступление дня здесь связано с темой Спасения. Утреня по содержанию наиболее насыщенная часть Всенощной. Тут и Полиелей с чтением Евангелия, и канон, в 8 песнях которого Уставом предусмотрено в общей сложности 120 тропарей.

После шестопсалмия и великой ектеньи исполняется короткое радостное песнопение о явлении Иисуса Христа в мир. По сути дела, это – великий, т. е. большой, прокимен. Диакон возглашает избранные стихи хвалебного 117-го псалма; хор отвечает ему повторением главного стиха:

Бог Господь, и явися нам (Пс. 117, 27). Благословен Грядый во Имя Господне! (26). То есть: «Бог – Господь, и Он явил Себя нам [как Таковой]. Благословен Приходящий во Имя Господа!»

Это восклицание памятно по событию Входа Господня в Иерусалим. Так люди приветствовали Того, Кто, согласно их многовековым чаяниям, станет их Царем. Никто из них и не догадывался, что всемирное Царство Христово начнется только после Голгофской победы. Только после Распятия и Воскресения Бог, ставший Человеком, «явил Себя нам» как Господин всего мироздания…

Исповедайтеся Господеви, яко Благ, яко ввек милость Его (Пс. 117, 1), – громко произносит диакон первый стих псалма.

Славянское слово исповедоваться связано здесь не с грехами, а, наоборот, с благостью Божией, о которой и надобно во всеуслышание объявить перед Самим Господом. По-русски это передается так: «Славьте Господа, ибо Он Благ, ибо вовек милость Его».

Но победа, приходящая от Господа, напоминает о недавней угрозе, исходившей от врагов: Обышедше обыдоша мя, и Именем Господним противляхся им (Пс. 117, 11).

Выражение обышедше обыдоша, т. е. «окружив окружили», в современном языке звучит нелитературно и называется тавтологией. Но в древних восточных языках такой речевой прием усиливает значение слова: «[Враги] окружили меня со всех сторон, но я сопротивлялся им Именем Господа».

Последний стих: Камень, Его же небрегоша зиждущии, Сей бысть во главу угла: от Господа бысть Сей, и есть дивен во очесех наших (Пс. 117, 22-23) – был включен в этот прокимен неспроста. Эти слова Иисус Христос произнес о Себе Сам (см. Лк. 20, 17), придав этой метафоре смысл пророческой притчи: Камень – Христос, Которого отвергли строители ветхозаветной Церкви (иудейские книжники и фарисеи), стал во главе угла (т. е. стал нижним камнем угла двух каменных стен) – лег в основание здания новозаветной Церкви.

Истощенные богачи как социальный идеал

В основе канона утрени лежат так называемые Библейские песни – в Библии эти отрывки изначально выделялись своим гимническим, т. е. располагающим к пению, характером. В современном богослужении, как правило, исполняется только песнь Пресвятой Богородицы (см. Лк. 1, 46-55), что вылилась из Ее сердца в ответ на приветствие св. прав. Елизаветы, матери Крестителя Господня Иоанна (см. Лк. 1, 42-45). Эта песнь – одно из немногих, но тем более драгоценных свидетельств о внутреннем мире Той, Которая согласилась стать Матерью Спасителя. В какие же образы Она облекла Свои чувства перед совершающимся в Ней Самой таинством?

Первые слова песни: Величит (т. е. «возвеличивает, прославляет») душа Моя Господа, и возрадовася (т. е. «возрадовался») дух Мой о Бозе Спасе Моем – дополняются перечнем причин, побуждающих Богоматерь к этому славословию. Сперва Матерь Божия говорит о Своих личных переживаниях, уже здесь являя образец смирения и благоговейного страха пред Богом:

Яко призре («Ибо [Бог] призрел, обратил внимание») на смирение рабы Своея…

Яко сотвори Мне величие Сильный («Ибо Сильный возвеличил Меня»), и свято Имя Его; и милость Его – в роды родов боящимся Его.

Затем Богоматерь, помня о Своем происхождении из рода царя Давида и понимая, что Она носит во чреве обещанного Помазанника (по-еврейски – «Мессию», по-гречески – «Христа»), указывает на никчемность человеческих расчетов, казалось бы, упразднивших власть Давидовой династии, рядом с силой Божиего промысла:

Сотвори державу мышцею Своею, расточи гордыя мыслию сердца их. Низложи сильныя со престол, и вознесе смиренныя; алчущия исполни благ, и богатящияся отпусти тщи. То есть: «[Бог] проявил власть Своей руки: рассеял гордившихся в своих мыслях; низложил властителей с [занимаемых ими] престолов и возвеличил смиренных; голодным дал всяческого добра, а богатых оставил ни с чем» (славянское тщи означает «тощие, истощенные, пустые»).

Идеальный социальный порядок, в котором власть не связана с честолюбием и богатством, но имеет своим источником Бога, изображен здесь как свершившийся факт и является тем самым «программой действий» для всякого христианского сообщества.

Наконец, Матерь Божия определяет вселенский характер происходящего, говоря об особом месте Израильского народа в деле спасения:

Восприят Израиля отрока Своего, помянути милости – якоже глагола ко отцем нашим – Аврааму и семени его даже до века. «[Бог] заступился за слугу своего, Израиля, вспомнив о милостивном [обетовании] Аврааму и всему его потомству, как было сказано нашим предкам».

На чем играют во славу Божию

В последней части праздничной утрени поется группа из трех последних, хвалебных псалмов Псалтири (148–150). Они так и называются – хвалитные. Многие стихи этих псалмов прямо начинаются со слова Хвалите Бога (по-еврейски – «Аллилуия») или Хвалите Его, а дальше указывается, кто или что должны хвалить Его: тут солнце и луна, змиеве и вся бездны, огнь и град, горы и вси холми, царие и людие и многое другое, входящее в понятие дела Его, т. е. «все творения», как одушевленные, так и неодушевленные. Но чаще всего слышны последние стихи. В двух из них указано, за что надо хвалить Бога:

Хвалите Бога во святых Его («за Его святость»), хвалите Его во утвержении силы Его («за крепость Его силы»).

Хвалите Его на силах Его («за разные проявления Его владычества»), хвалите Его по множеству величествия Его («соответственно многому величию Его»).

В трех других перечисляются музыкальные инструменты, использовавшиеся в ветхозаветном Богослужении (предлог в означает способ исполнения): во гласе трубнем (на духовых), хвалите Его во псалтири и гуслех (на струнных щипковых), в тимпане (в сопровождении ударных) и лице (хором), во струнах (на струнных смычковых) и органе (на клавишно-духовых). Кимвалы доброгласные и кимвалы восклицания – это один и тот же инструмент, медные тарелки: два эпитета лишь дополняют друг друга, характеризуя громкость.

Обращением ко всему живому: Всякое дыхание («все дышащее») да хвалит Господа! не только завершаются эти три псалма, но и задается хвалебный настрой последнему гимну утрени – Великому славословию. С этим же чувством заканчивается и все Всенощное бдение, готовя нас к Божественной литургии, в полной мере являющей пришествие Царства Христова.

Источник

Читайте также:  Прибор для настраивания гитар
Оцените статью