Канон 6 гласа яко по суху ноты для

Канон 6 гласа яко по суху ноты для

Ноты — Великий пост

СБОРНИКИ

ВЕЛИКИЕ ПРОКИМЕНЫ

БУДНИ

«Последование служб Великого Поста» (будни и субботы) — сборник, составленный Е.Кустовским (обиходные нотные образцы включены в текст)

ВЕЛИКОЕ ПОВЕЧЕРИЕ

С нами Бог (для большого хора) напев Соловецкого мон. (гарм. архиеп. Ионафана) открыть

С нами Бог (для четырехгол. хора) напев Соловецкого мон. (гарм. архиеп. Ионафана) открыть

ВЕЛИКИЙ КАНОН

Полная PDF-версия книги «Великий канон», выпущенной в 2002 г. издательской группой МПРК. Нумерация страниц в чинопоследовании канона и житии соответствует бумажному изданию:

Помощник и Покровитель (по мелодии «Спутника псаломщика») киевский распев (гарм. архиепископа Ионафана) для см/х — открыть ; для однородного мужского хора — открыть ; для трио однородных голосов — открыть

«Душе моя» глас 6 знаменный распев (гармонизация архиепископа Ионафана) открыть

«Душе моя» (знаменный распев) обработка архиепископа Ионафана открыть

ЛИТУРГИЯ ПРЕЖДЕОСВЯЩЕННЫХ

Да исправится молитва моя (Карпато-русский напев, гармонизация архиепископа Ионафана) открыть

Да исправится молитва моя (А.Туренков №1) стр. 1 2

Да исправится молитва моя (греч. р., двухгол. пер. Е.Субботкиной) стр. 1 2

Ныне силы небесныя (валамский напев, гармонизация архиепископа Ионафана) для смешанного хора — открыть ; для монастырского хора — открыть ; для однородного мужского хора — открыть

Ныне силы и Вкусите и видите (валаам., двухгол. пер. Е.Субботкиной) стр. 1 2

Вкусите и видите (валамский напев, гармонизация архиепископа Ионафана) для смешанного хора — открыть ; для монастырского хора — открыть

ВОСКРЕСНЫЕ СЛУЖБЫ ВЕЛИКОГО ПОСТА

«Воскресные службы Постной Триоди» — текстовый сборник (сост. Е.Кустовский); Приложение к нему — «Марковы главы соединения воскресных служб Триоди Постной с прадничными службами Минеи» в виде таблиц

НЕДЕЛЯ ПРАВОСЛАВИЯ

НЕДЕЛЯ ГРИГОРИЯ ПАЛАМЫ

2 нед. Поста, ст. на Господи воз. (под. «Киими похв.») 1 2 3 (Finale)

НЕДЕЛЯ КРЕСТОПОКЛОННАЯ

3 нед. Поста, ст. на хвалитех (под. «Яко добля») 1 2 3 (Finale)

Приидите, верни (Стихира на покл. Кресту) И. Смирнов (редакция архиеп. Ионафана) открыть

На СУББОТУ АКАФИСТА — см. подборку «Взбранной Воеводе» в разделе «Благовещение»

Источник

Канон 6 гласа яко по суху ноты для

Гласы — музыкальная система из восьми ладов (гласов), лежащая в основе старинных песнопений в Православной Церкви. В широком смысле гласом можно назвать набор мелодий, на которые поются те или иные песнопения.

В певческой практике сложилось понимание гласа как мелодии, служащей трафаретом для распевания всех текстов, к данному гласу относящихся. Попевки одного гласа не одинаковы (как в греческом, так и в русском пении) для ирмосов, прокимнов, тропарей. Так как в богослужении употребляются песнопения разных типов: тропарь, стихира, прокимен, ирмос и др. — для них установлены и различные напевы. Таким образом, чтобы правильно спеть, необходимо знать не только номер гласа, но и его тип: тропарный, стихирный или иной.

Тем не менее, музыкальная основа всех мелодических вариантов одного и того же гласа и доныне одна и та же — она сохранялась более или менее постоянно в течение веков.

Восемь гласов составляют т.н. систему «осмогласия» (т.е. восьмигласия), которая охватывает почти весь основной фонд церковной музыки. Большинство песнопений богослужений одной недели подчинено одному из восьми гласов. Восемь недель образуют восьминедельный гласовый цикл.

По преданию Православной Церкви, систему гласов ввел преподобный Иоанн Дамаскин.
На предстоящей седмице Глас 7 — «глас мягкий, трогательный, увещающий. Он ласково убеждает, призывает, просит об умилостивлении».

Из всех гласов нашего осмогласия самым скудным по количеству песнопений является глас седьмой. Достаточно редко звучит этот глас, и поэтому, вероятно, нелегко его узнать и обозначить в памяти.

Источник

Канон воскресный 6 гласа катавасия отверзу уста моя

Канон воскресный, глас 6

Ирмос 1

Хор: Яко по суху пешествовав Израиль, по бездне стопами, гонителя фараона видя потопляема, Богу победную песнь поим вопияше.

Чтец: Слава, Господи, святому Воскресению Твоему!

Тропари: Распростертыма дланьма на Кресте, отеческаго исполнил еси благоволения, благий Иисусе, всяческая. Темже победную песнь Тебе вси поим.

Слава, Господи, святому Воскресению Твоему!

Страхом к Тебе, яко рабыня, смерть поведена (как ей было приказано) приступи Владыце живота, тою (чрез нее) Подающему нам безконечный живот и воскресение.

Пресвятая Богородице, спаси нас!

Богородичен: Своего приемши Содетеля, яко Сам восхоте, от безсменнаго Твоего чрева, паче ума воплощаема, Чистая, тварей воистинну явилася еси Владичица.

Хор (катавасия 1-я): Отверзу уста моя, и наполнятся духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся светло торжествуя, и воспою радуяся Тоя чудеса.

Ирмос 3

Хор: Несть свят, якоже Ты, Господи, Боже мой, вознесый рог верных Твоих, Блаже, и утвердивый нас на камени исповедания Твоего.

Чтец: Слава, Господи, святому Воскресению Твоему!

Тропари: Бога распинаема плотию зрящи тварь растаявашеся страхом: но содержительною дланию нас ради Распятаго, крепко держима бе.

Слава, Господи, святому Воскресению Твоему!

Смертию смерть разорена лежит окаянная без дыхания: живота бо не терпящи Божественнаго приражения, умерщвляется крепкий и даруется всем воскресение.

Пресвятая Богородице, спаси нас!

Богородичен: Божественнаго рождества Твоего, Чистая, всякий естества чин превосходит чудо: Бога бо преестественне зачала еси во чреве, и рождши пребываеши присно Дева.

Хор (катавасия 3-я): Твоя песнословцы, Богородице, живый и независтный (неисчерпаемый) источниче, лик себе совокупльшия, духовно утверди, в Божественней Твоей славе венцев славы сподоби.

Диакон (глаголет малую ектению): Паки и паки миром Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию со всеми святыми помянувше, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.

Хор: Тебе, Господи.

Священник: Яко Ты еси Бог наш, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

Седален, глас 6: Владыко, Боже, призри с небесе, и виждь наше смирение, яко Щедр, и умилосердися, яко Человеколюбче Преблагий: ни откуда бо надеемся прощение получити злых, ими же согрешихом. Тем же буди с нами, и никтоже на ны!

Каждая из трех частей канона, заключаемая малою ектенией, сопровождается еще одним или несколькими песнопениями. В частности, после третьей — поются седальны, в великие праздники — ипакои΄, по 6-й песни — кондаки и икосы, по 9-й — ексапостиларии и светильны.

Если случится в воскресенье праздник, то после 3-й песни следуют кондак, икос и седален святому из Минеи, а после 6-й — кондак и икос воскресные.

Ирмос 4

Хор: Христос моя сила, Бог и Господь, Честная Церковь боголепно поет, взывающи, от смысла чиста (ясного сознания) о Господе празднующи.

Чтец: Слава, Господи, святому Воскресению Твоему!

Тропари: Древо процвело есть, Христе, истинныя жизни: Крест бо водрузися, и напоен быв кровию и водою от нетленнаго Твоего ребра, живот нам прозябе.

Слава, Господи, святому Воскресению Твоему!

Не ктому змий мне ложне обожение подлагает: Христос бо, Богоделатель человеческаго естества, ныне невозбранно стезю живота мне отверзе.

Пресвятая Богородице, спаси нас!

Богородичен: Яко воистинну неизвещанна и непостижима, яже Твоего боголепнаго, Богородице, суть рождества, сущим на земли и на небеси, Приснодево, таинства.

Хор (катавасия 4-я): Седяй в славе на престоле Божества, во облаце легце прииде Иисус Пребожественный, (носимый) нетленною дланию, и спасе зовущия: слава силе Твоей, Господи!

Ирмос 5

Хор: Божиим светом Твоим, Блаже, утреннюющих Ти ду́ши любовию озари, молюся, Тя ведети, Слове Божий, истиннаго Бога, от мрака греховнаго взывающа.

Чтец: Слава, Господи, святому Воскресению Твоему!

Тропари: Уступают мне Херувими ныне и пламенное оружие, Владыко, плещи (плечи) мне дает, Тя видевше, Слове Божий, истиннаго Бога, разбойнику путь сотворшаго в рай.

Слава, Господи, святому Воскресению Твоему!

Не ктому боюся, еже в землю, Владыко Христе, возвращения: Ты бо от земли мя возвел еси забвенна, благоутробия ради многаго, к высоте нетления воскресением Твоим.

Пресвятая Богородице, спаси нас!

Богородичен: Иже Богородицу Тя от души, Владычице мира Благая, исповедающих спаси: Тебе бо предстательство непоборимое имамы, истинную Богородительницу.

Хор (катавасия 5-я): Ужасошася всяческая о Божественней славе Твоей: Ты бо, неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога и родила еси безлетнаго Сына, всем воспевающим Тя мир подавающая.

Ирмос 6

Хор: Житейское море, воздвизаемое зря (видя) напастей бурею, к тихому пристанищу Твоему притек, вопию Ти: возведи от тли живот мой, Многомилостиве!

Чтец: Слава, Господи, святому Воскресению Твоему!

Тропари: Распинаемь, Владыко, гвоздьми убо клятву, юже на нас, потребил еси; копием же прободаемь в ребро, Адамово рукописание растерзав, мир свободил еси.

Слава, Господи, святому Воскресению Твоему!

Адам низведеся, лестию запят быв во адове пропасти: но Иже естеством Бог же и Милостив, сшел еси на взыскание, и на раму (плечах) понес, совоскресил еси.

Пресвятая Богородице, спаси нас!

Богородичен: Пречистая Владычице, рождшая человеком кормчию (-аго) Господа, страстей моих непостоянное и лютое утоли смущение, и тишину подаждь сердцу моему.

Хор (катавасия 6-я): Божественное сие и всечестное совершающе празднество, богомудрии, Богоматере, приидите, руками восплещим, от Нея рождшагося Бога славим.

Диакон (глаголет малую ектению): Паки и паки миром Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию, со всеми святыми помянувше, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.

Хор: Тебе, Господи.

Священник: Ты бо еси Царь мира и Спас душ наших и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

Чтец (кондак): Живоначальною дланию умершия от мрачных удолий Жизнодавец воскресив всех Христос Бог, воскресение подаде человеческому роду: есть бо всех Спаситель, воскресение, и живот, и Бог всех.

Икос: Крест и погребение Твое, Жизнодавче воспеваем, вернии, и покланяемся, яко ад связал еси, Безсмертне, яко Бог Всесильный, и мертвыя совоскресил еси, и врата смертная сокрушил еси, и державу адову низложил еси, яко Бог. Тем же, земнороднии, славословим Тя любовию, воскресшаго и низложившаго вражию державу всепагубную, и всех воскресившаго в Тя веровавших, и мир избавльшаго от стрел змииных, и от прелести вражия, яко Бог всех.

Ирмос 7

Хор: Росодательну убо пещь содела Ангел преподобным отроко́м. Халдеи же опаляющее веление Божие мучителя увеща вопити: благословен еси, Боже отец наших!

Чтец: Слава, Господи, святому Воскресению Твоему!

Тропари: Рыдающее во страсти Твоей солнце во мрак облечеся, и во дни по всей, Владыко, земли свет померче, вопия: благословен еси, Боже отец наших!

Слава, Господи, святому Воскресению Твоему!

Облекошася, Христе, схождением Твоим во свет преисподняя, праотец же веселия исполнь явися ликовствуя, взыграся вопия: благословен еси, Боже отец наших!

Пресвятая Богородице спаси нас!

Богородичен: Тобою, Мати Дево, Свет возсия всей вселенней светлый: Зиждителя бо Ты всех родила еси Бога. Его же проси, Всечистая, нам низпослати, верным, велию милость.

Хор (катавасия 7-я): Не послужиша твари богомудрии паче (вместо) Создавшаго, но огненное прещение (угрозу) мужески поправше, радовахуся поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси!

Ирмос 8

Хор: Из пламене преподобным росу источил еси, и праведнаго жертву водою попалил еси: вся бо твориши, Христе, токмо еже хотети, Тя превозносим во вся веки.

Чтец: Слава, Господи, святому Воскресению Твоему!

Тропари: Иудейския древле пророкоубийцы люди,- богоубийцы зависть ныне содела, Тебе на Крест вознесшия, Слове Божий: Его же превозносим во вся веки.

Слава, Господи, святому Воскресению Твоему!

Небеснаго круга не оставил еси и, во ад сошед, всего совоздвигл еси лежащаго во гноищи, Христе, человека, Тя превозносяща во вся веки.

Пресвятая Богородице, спаси нас!

Богородичен: От Света Светодавца Слова зачала еси и, рождши неизреченно Сего, прославилася еси: Дух бо в Тя, Отроковице, Божий вселися. Темже Тя поем во вся веки!

Чтец: Благословим Отца и Сына и Святаго Духа Господа.

Хор: Хвалим, благословим, покланяемся Господеви, поюще и превозносяще во вся веки.

Хор (катавасия 8-я): Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть, тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте дела и превозносите во вся веки!

По 8-й песни диакон кадит святую трапезу и алтарь; выйдя северными дверями, став пред иконою Божией Матери, продолжает кадить, возглашая «Богородицу и Матерь Света в песнех возвеличим!» Далее кадит иконостас, поющих и предстоящих.

Хор поет песнь Пресвятыя Богородицы (Лк. 1, 47-55).

Хор: Величит душа Моя Господа, и возрадовася дух Мой о Бозе, Спасе Моем.

Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу, Тя величаем! (То же повторяется по окончании каждого следующего стиха.)

Яко призре на смирение рабы Своея, се бо отныне ублажат Мя вси роди.

Яко сотвори Мне величие Сильный и свято имя Его, и милость Его в роды родов боящимся Его.

Сотвори державу мышцею Своею, расточи гордыя мыслию се́рдца их.

Низложи сильныя со престол, и вознесе смиренныя; алчущия исполни благ и богатящияся отпусти тщи.

Восприят Израиля, отрока Своего, помянути милости, якоже глагола ко отцем нашим, Аврааму и семени его даже до века.

Вместо «Честнейшую» на 9-й песни поются праздничные припевы:

во все дни пасхальной седмицы;

в великие праздники Господни, кроме Недели ваий. Эти праздничные припевы на 9-й песни содержатся в Псалтири и в Ирмологионе, а также в последовании данной службы;

в великие праздники Богородичные, в дни отдания Господних и Богородичных праздников, а также 26 декабря, 1,7 и 30 января (по церковному календарю), если эти праздники и отдания приходятся на седмичные дни. Если же они совпадут с воскресеньем, следует петь «Честнейшую»;

в дни от субботы Лазаря до дня Пасхи; в Недели ваий, о Фоме, жен-мироносиц, расслабленного, самаряныни и слепого; в Преполовение и отдание его; в понедельник Святаго Духа; в отдание Пятидесятницы поется без припевов ирмос 9-й песни канона.

Ирмос 9

Хор: Бога человеком не возможно видети, на Него же не смеют чини Ангельстии взирати: Тобою же, Всечистая, явися человеком Слово воплощенно, Его ж величающе, с небесными вои Тя ублажаем.

Чтец: Слава, Господи, святому Воскресению Твоему!

Тропари: Страстей непричастен Ты пребыл еси (по Божеству), Слове Божий, плотию приобщився страстем: но решиши от страстей человека, страстем быв страсть, Спасе наш: Един бо еси безстрастен и всесилен!

Слава, Господи, святому Воскресению Твоему!

Тлю смертную прием, тления соблюл еси тело Твое невкусно (непричастно), Твоя же животворящая и Божественная, Владыко, душа во аде не оставлена бысть: но яко же от сна воскрес, нас совоздвигл еси.

Пресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе!

Троичен: Бога Отца, Сына Собезначальна, вси человецы устнами убо чистыми славим, неизреченную же и преславную Духа Всесвятаго силу чтим: Едина бо еси всесильная Троица неразлучная.

Хор (катавасия 9-я): Всяк земнородный да взыграется Духом просвещаемь, да торжествует же безплотных умов естество, почитающее священное торжество Богоматере, и да вопиет: радуйся, Всеблаженная, Богородице чистая, Приснодево.

Диакон (глаголет малую ектению): Паки и паки миром Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию, со всеми святыми помянувши, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.

Хор: Тебе, Господи.

Священник: Яко Тя хвалят вся силы небесныя, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

Диакон: Свят Господь Бог наш!

Хор поет тожде теперь, а равно и по каждом последующем стихе, произносимом диаконом.

Диакон: Яко свят Господь Бог наш. Над всеми людьми Бог наш.

«Свят Господь Бог наш» не поется лишь в день Святой Пасхи, Пятидесятницы, а также в воскресенья, на которые приходятся праздники Рождества Христова, Богоявления и Преображения Господня, Воздвижения Честнаго и Животворящего Креста Господня. Однако «Свят Господь Бог наш» поется в субботу Лазаря и в Великую субботу.

Стих «Свят Господь Бог» прославляет Воскресшего Господа, даровавшего любящим Его жизнь вечную.

Хор (ексапостиларий 1): Со ученики взыдем на гору Галилейскую, верою Христа видети глаголюща, власть прияти вышних и нижних, научи΄мся, како учит крещати, во имя Отца и Сына и Святаго Духа, язы΄ки вся, и пребывати с таинники якоже обещася, до скончания века.

В соответствии с 11 воскресными Евангелиями число воскресных ексапостилариев, как и утренних воскресных стихир,- 11.

Далее поются стихи хвалитных псалмов (148-150-го) с припевом: «Тебе подобает песнь, Богу!»

Хор: (псалом 150-й, 6): Всякое дыхание да хвалит Господа!

(Псалом 148-й): Хвали΄те Господа с небес, хвалите Его в вышних! — Тебе подобает песнь, Богу! Хвалите Его вси ангели Его, хвалите Его вся силы Его. Тебе подобает песнь, Богу!

Чтец: Хвалите Его, солнце и луна, хвалите Его, вся звезды и свет. Хвалите Его, небеса небес и вода, яже превыше небес. Да восхвалят имя Господне: яко Той рече — и быша; Той повеле — и создашася. Постави я в век и в век века: повеление положи и немимо идет. Хвалите Господа от земли: змиеве и вся бездны, огнь, град, снег, голоть (туман), дух бурен, творящая слово Его; горы и вси холми, древа плодоносна и вси кедри; зверие и вси скоти, гади и птицы пернаты; царие земстии и вси людие, князи и вси судии земстии; юноши и девы, старцы с юнотами да восхвалят имя Господне, яко вознесеся имя Того Единаго, исповедание Его на земли и на небеси и вознесет рог людей Своих. Песнь всем преподобным Его, сыновом Израилевым, людем приближающимся Ему.

(Псалом 149-й): Воспойте Господеви песнь нову: хваление Его в церкви преподобных! Да возвеселится Израиль о Сотворшем его и сынове Сиони возрадуются о Цари своем! Да восхвалят имя Его в ли΄це (с ликованием); в тимпане и псалтири да поют Ему! Яко благоволит Господь в людех Своих и вознесет кроткия во спасение. Восхвалятся преподобнии во славе и возрадуются на ложах своих! Возношения (славословия) Божия в гортани их и мечи обоюдуостры в руках их сотворити отмщение во языцех, обличения в людех! связати цари их — путы и славныя их — ручными оковы железными.

Источник

Читайте также:  Йозеф гайдн серенада ноты
Оцените статью