Канон воскресный 4 глас ноты для

Канон воскресный 4 глас ноты для

Гласы — музыкальная система из восьми ладов (гласов), лежащая в основе старинных песнопений в Православной Церкви. В широком смысле гласом можно назвать набор мелодий, на которые поются те или иные песнопения.

В певческой практике сложилось понимание гласа как мелодии, служащей трафаретом для распевания всех текстов, к данному гласу относящихся. Попевки одного гласа не одинаковы (как в греческом, так и в русском пении) для ирмосов, прокимнов, тропарей. Так как в богослужении употребляются песнопения разных типов: тропарь, стихира, прокимен, ирмос и др. — для них установлены и различные напевы. Таким образом, чтобы правильно спеть, необходимо знать не только номер гласа, но и его тип: тропарный, стихирный или иной.

Тем не менее, музыкальная основа всех мелодических вариантов одного и того же гласа и доныне одна и та же — она сохранялась более или менее постоянно в течение веков.

Восемь гласов составляют т.н. систему «осмогласия» (т.е. восьмигласия), которая охватывает почти весь основной фонд церковной музыки. Большинство песнопений богослужений одной недели подчинено одному из восьми гласов. Восемь недель образуют восьминедельный гласовый цикл.

По преданию Православной Церкви, систему гласов ввел преподобный Иоанн Дамаскин.
На предстоящей седмице Глас 7 — «глас мягкий, трогательный, увещающий. Он ласково убеждает, призывает, просит об умилостивлении».

Читайте также:  Ноты шопена колыбельная для ангела

Из всех гласов нашего осмогласия самым скудным по количеству песнопений является глас седьмой. Достаточно редко звучит этот глас, и поэтому, вероятно, нелегко его узнать и обозначить в памяти.

Источник

Православные ноты

Последнее обновление страницы: 21.12.2012 18:41:08

На этой странице собраны ноты, которые в разное время были набраны для клиросных нужд и могут оказаться полезными для регентов и певчих. Как правило, подтекстовки к нотам сделаны на церковно-славянском языке шрифтами семейства Orthodox; для изображения номеров тактов и прочей вспомогательной информации используется шрифт AcademyC (в формате Type 1), который можно загрузить отсюда.

Осмогласие

Стихирные гласы:

В формате PDF: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | одним архивом

В формате Finale 2003: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | одним архивом

Воскресные ирмосы:

В формате PDF: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | одним архивом

В формате Finale 2003: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | одним архивом

Прокимен в Великий Пяток и Великую Субботу «Разделиша ризы Моя себе:» архиеп. Никанора:

упрощенный вариант в формате PDF (33 кб) и в формате Finale 98 (7 кб);

Опевы Страстных Евангелий в формате PDF (19 кб) — обыкновенные.

Припевы на паремиях в Великую Субботу в формате PDF (31 кб) — обыкновенные. Особенностью второй паремии является то, что в некоторых местах текст, который нужно петь, отличается от остальных строк — что своей неожиданностью может поставить певчих в полное замешательство.

Канон «Волною морскою» , поемый на утрени в Великую Субботу и на Пасхальной полунощнице в формате PDF (148 кб) и в формате Encore 4.0 (22 кб). Выложен в виде «как есть».

Канон Пасхи , один из вариантов обиходного распева в формате PDF (82 кб) и в формате Encore 4.0 (17 кб). Выложен в виде «как есть».

Стихиры Пасхи , один из вариантов обиходного распева в формате PDF (133 кб) и в формате Encore 4.0 (20 кб). Выложены в виде «как есть». Подтекстовка выполнена шрифтом Evangelie, и к тому же неправильным способом, поэтому выглядит криво.

Задостойник «Ангел вопияше» Валаамского распева в переложении Е. Ст. Азеева в формате PDF (45 кб) и в формате Finale 98 (13 кб).

Прокимен великий «Кто Бог велий:» (Бортнянского?), в ред. Е. С. Кустовского в формате PDF (26 кб) и в формате Finale 98 (6 кб).

Входные молитвы во всю Светлую седмицу в формате PDF (25 кб) в размерах карманного Служебника изд. МП. Правда, к нотам они никакого отношения не имеют, зато хороший подарок к Пасхе священникам и диаконам. Содержимое обеих страниц файла нужно распечатать на двух сторонах листа и разрезать по указанным линиям — получается из одного листа 4 экземпляра.

Блок песнопений Великого повечерия «С нами Бог:» , гармонизация Соловецкого обихода, в формате PDF (145 кб) и в формате Finale 2001 (54 кб). Блок включает:

  • собственно «С нами Бог:» ;
  • последующие тропари «День прешед:»;

последующий Осмогласник «Безплотное естество Херувимское: » .

Рождественская песнь Ф. Грубера в формате PDF (28 кб) и в формате Finale 2000 (13 кб): переписана в одном из храмов СПб, по их утверждению — в авторском изложении. Подтекстовка сделана Елизаветинским шрифтом в старой русской орфографии.

Стихиры «Совет превечный» знаменного распева в ред. Д. Соловьева в формате PDF (105 кб) — только первые две: третья только что нашлась в Церковно-Певческом Сборнике (том 2, ч. 2, кн. 2, с. 524). Поются также на вечерни перед Субботой Акафиста (т. е. на литургии Преждеосвященных даров в пятницу утром). В конце файла приложено величание на Благовещение.

Кондак 13 акафиста «О Всепетая Мати» Киевского распева, как поют в Троице-Сергиевой Лавре (с незначительными изменениями) в формате PDF (44 кб) и в формате Finale 2000 (19 кб).

Песнопения Божественной литургии

Милость мира «Сергиевская» (на стихиру прп. Сергию Радонежскому), подобен «Приидите Триипостасному», в ред. Е. С. Кустовского в формате PDF (58 кб) и в формате Finale 2000 (26 кб).

Блок песнопений Великого повечерия «С нами Бог:» , гармонизация Соловецкого обихода, в формате PDF (145 кб) и в формате Finale 2001 (54 кб). Блок включает:

  • собственно «С нами Бог:» ;
  • последующие тропари «День прешед:»;

последующий Осмогласник «Безплотное естество Херувимское: » .

Прокимен великий «Кто Бог велий:» (Бортнянского?), в ред. Е. С. Кустовского в формате PDF (26 кб) и в формате Finale 98 (6 кб).

Стихира прп. Сергию Радонежскому , подобен «Приидите Триипостасному» в формате PDF (45 кб) и в формате Finale 98 (23 кб).

Псалом 41 «Имже образом желает елень:» П. Мироносицкого в формате PDF (84 кб) и в формате Finale 98 (27 кб). Можно петь по запричастном стихе, особенно хорошо — во время постов.

  • Написать авторам сайта можно по адресам:
  • Источник

    Осмогласие

    ОСМОГЛАСИЕ НА «ГОСПОДИ ВОЗЗВАХ»

    ХОРОВОЕ ОСМОГЛАСИЕ (СПб традиция)

    Господи воззвах, две воскресные стихиры, догматик, две воскресные стихиры на стиховне, богородичен, Всякое дыхание, две стихиры на хвалитех, все запевы

    Хоровое о смогласие воскресное на «Господи воззвах» 1 гл

    Хоровое о смогласие воскресное на «Господи воззвах» 2 гл

    Хоровое о смогласие воскресное на «Господи воззвах» 3 гл

    Хоровое о смогласие воскресное на «Господи воззвах» 5 гл

    Хоровое о смогласие воскресное на «Господи воззвах» 6 гл

    Хоровое о смогласие воскресное на «Господи воззвах» 7 гл

    Хоровое о смогласие воскресное на «Господи воззвах» 8 гл

    ОСМОГЛАСИЕ для клироса (ц.сл. шрифт / первоначальный набор гражданским шрифом)

    ОСМОГЛАСИЕ НА «БОГ ГОСПОДЬ» (СПб традиция)

    Бог Г осподь, тропарь воскресный, богородичен, кондак воскресный

    Хоровое о смогласие воскресное на «Бог Господь» 1 гл

    Хоровое о смогласие воскресное на » Бог Господь » 2 гл

    Хоровое о смогласие воскресное на » Бог Господь » 3 гл

    Хоровое о смогласие воскресное на » Бог Господь » 5 гл

    Хоровое о смогласие воскресное на » Бог Господь » 6 гл

    Хоровое о смогласие воскресное на » Бог Господь » 7 гл

    Хоровое о смогласие воскресное на » Бог Господь » 8 гл

    Источник

    Канон Воскресный, глас 4.

    Тропарь, глас 4:

    Све́тлую Воскресе́ния про́поведь от А́нгела уве́девша Госпо́дни учени́цы и пра́деднее осужде́ние отве́ргша, апо́столом хва́лящася глаго́лаху: испрове́ржеся смерть, воскре́се Христо́с Бог, да́руяй мíрови ве́лию ми́лость.

    Слава, и ныне, Богородичен: Е́же от ве́ка утае́ное и А́нгелом несве́домое та́инство, Тобо́ю, Богоро́дице, су́щим на земли́ яви́ся Бог, в несли́тном соедине́нии воплоща́емь, и Крест во́лею нас ра́ди восприи́м, и́мже воскреси́в первозда́ннаго, спасе́ от сме́рти ду́ши на́ша.

    Канон воскресен, творение Иоанна Дамаскина, глас 4.

    Песнь 1.

    Ирмос: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л есть.

    Припев: Сла́ва, Го́споди, свято́му Воскресе́нию Твоему́.

    Возне́слся еси́ на пречи́стем дре́ве кре́стнем, на́ше отпаде́ние исправля́я, е́же на дре́ве исцеля́я всегуби́тельство, Влады́ко, я́ко Благ и Всеси́лен.

    Во гро́бе пло́тски, во а́де же с душе́ю, я́ко Бог: в раи́ же с разбо́йником, и на Престо́ле был еси́, Христе́, со Отце́м и Ду́хом, вся исполня́я Неопи́санный.

    Богородичен: Без се́мене О́тчею во́лею от Боже́ственнаго Ду́ха Бо́жия зачала́ еси́ Сы́на, и пло́тию родила́ еси́: И́же из Отца́ без ма́тере, нас же ра́ди, из Тебе́ без отца́.

    Песнь 3.

    Ирмос: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.

    Дре́во живо́тное, мы́сленный и́стинный виногра́д, на Кресте́ ви́сит, всем источа́я нетле́ние.

    Я́ко вели́к, я́ко стра́шен, я́ко а́дово низло́жь шата́ние, и я́ко Бог нетле́нен, ны́не пло́тски воскре́се.

    Богородичен: Ты еди́на су́щим на земли́, я́же па́че естества́ благи́х Хода́таица, Ма́ти Бо́жия была́ еси́: те́мже Ти, ра́дуйся, прино́сим.

    Седален воскресен, глас 4:

    Воззре́вша на гро́бный вход, и пла́мене а́нгельскаго не терпя́ща мироно́сицы, с тре́петом дивля́хуся, глаго́люща: егда́ укра́деся отве́рзый разбо́йнику рай? Еда́ ли воста́, И́же и пре́жде стра́сти пропове́давый воста́ние? Вои́стинну воскре́се Христо́с, су́щим во а́де подая́ живо́т, и воскресе́ние.

    Слава, и ныне, Богородичен: Удиви́ся Ио́сиф, е́же па́че естества́ зря, и внима́ше мы́слию и́же на руно́ дождь, в безсе́меннем зача́тии Твое́м, Богоро́дице, купину́ огне́м неопали́мую, жезл Ааро́нов прозя́бший, и свиде́тельствуя обру́чник Твой и храни́тель, свяще́нником взыва́ше: Де́ва ражда́ет, и по рождестве́ па́ки Дева пребыва́ет.

    Песнь 4.

    Ирмос: Вознесе́на Тя ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце Пра́ведное, ста в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

    Возше́л еси́, стра́сти моя́ исцеля́я, на Крест стра́стию Пречи́стыя пло́ти Твоея́, в ню́же во́лею обле́клся еси́. Те́мже Ти взыва́ем: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

    Безгре́шнаго смерть вкуси́вши, Животворя́щаго Те́ла Твоего́, досто́йно, Влады́ко, умертви́ся: мы же вопие́м Ти, сла́ва си́ле Твоей, Го́споди.

    Богородичен: Неискусобра́чно родила́ еси́, Де́во, и по рождестве́ яви́лася еси́ де́вствующи па́ки: те́мже немо́лчными гла́сы, е́же ра́дуйся, Тебе́, Влады́чице, ве́рою несумне́нною взыва́ем.

    Песнь 5.

    Ирмос: Ты, Го́споди мой, Свет в мир прише́л еси́, Свет Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя.

    Ты, Го́споди, к земли́ ми́лостивно соше́л еси́: Ты возне́сл еси́ па́дшее челове́ческое существо́, на дре́ве воздвиза́емь.

    Ты взял ми еси́, Христе́, прегреше́ний осужде́ние: Ты разруши́л еси́ боле́зни сме́ртныя, Ще́дре, Боже́ственным воскресе́нием Твои́м.

    Богородичен: Тя ору́жие непобеди́мое на враги́ предлага́ем, Тя утвержде́ние, и наде́жду на́шего спасе́ния, Богоневе́сто, стяжа́хом.

    Песнь 6.

    Ирмос: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти, от бесо́вския кро́ве очи́щшися ра́ди ми́лости от ребр Твои́х исте́кшею Кро́вию.

    Возше́л еси́ на Крест, си́лою препоя́сався, и сопле́тся с мучи́телем, я́ко Бог, с высоты́ свергл еси́, Ада́ма же непобеди́мою си́лою воскреси́л еси́.

    Воскре́сл еси́ блиста́яйся кра́сный из гро́ба, Христе́, и разгна́л еси́ вся враги́ Боже́ственною си́лою Твое́ю, и вся, я́ко Бог, весе́лия испо́лнил еси́.

    Богородичен: О чу́до всех чуде́с нове́йшее! Я́ко Де́ва во утро́бе, вся́ческая обдержа́щаго неискусому́жно заче́нши, не тесновмести́.

    Кондак, глас 4.

    Спас и Изба́витель мой из гро́ба, я́ко Бог, воскреси́ от уз земноро́дныя, и врата́ а́дова сокруши́, и я́ко Влады́ка воскре́се тридне́вен.

    Воскре́сшаго из ме́ртвых Христа́ Жизнода́вца тридне́вна из гро́ба, и врата́ сме́ртная днесь сокру́шшаго си́лою Свое́ю, и а́да умертви́вшаго, и жа́ло сме́ртное сте́ршаго, и Ада́ма со Е́вою свободи́вшаго, воспои́м вси земноро́днии, вопию́ще хвалу́ приле́жно: Той бо я́ко Еди́н Кре́пкий, Бог и Влады́ка, воскре́се тридне́вен.

    Песнь 7.

    Ирмос: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

    К нетле́нию челове́чество призва́ся, Боже́ственною измове́но Кро́вию Христо́вою, благода́рно воспева́ющее: благослове́н еси́ в хра́ме Сла́вы Твоея́, Го́споди.

    Я́ко Живоно́сец, я́ко рая́ красне́йший вои́стинну, и черто́га вся́каго ца́рскаго показа́ся светле́йший, Христе́, гроб Твой, исто́чник на́шего воскресе́ния.

    Богородичен: Вы́шняго освяще́нное Боже́ственное селе́ние, ра́дуйся, Тобо́ю бо даде́ся ра́дость, Богоро́дице, зову́щим: благослове́на Ты в жена́х еси́, Всенепоро́чная Влады́чице.

    Песнь 8.

    Ирмос: Ру́це распросте́р Дании́л, львов зия́ния в ро́ве затче́, о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

    Ру́це распросте́р на Кресте́, язы́ки вся собра́л еси́, и еди́ну яви́л еси́, Влады́ко Це́рковь воспева́ющую Тя, земну́ю и небе́сную, согла́сно пою́щим: благослови́те вся дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

    Белообра́зен яви́ся жена́м, непристу́пным све́том воскресе́ния блиста́яйся А́нгел, что Жива́го во гро́бе, вопия́, и́щете я́ко ме́ртва? Вои́стинну воста́ Христо́с, Ему́же вопие́м: вся дела́ по́йте Го́спода, и превозноси́те во вся ве́ки.

    Богородичен: Ты Еди́на во всех ро́дех, Де́во Пречи́стая, Ма́ти яви́лася еси́ Бо́жия: Ты Божества́ была́ еси́ жили́ще, Всенепоро́чная, не опа́льшися огне́м Непристу́пнаго Све́та. Те́мже вси Тя благослови́м, Мари́е Богоневе́сто.

    Песнь 9.

    Ирмос: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́ Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся, Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Тем веселя́щеся Тя, Богоро́дице, велича́ем.

    Всего́ мя восприя́л еси́ весь в совокупле́нии несли́тно, всему́ ми дая́, Бо́же мой, Спасе́ние стра́стию Твое́ю, ю́же на Кресте́ претерпе́л еси́ теле́сне, благоутро́бия ра́ди мно́гаго.

    Твои́ ученицы́ зря́ще отве́рзен гроб Твой, и богоно́сныя плащани́цы испражне́ны воскресе́нием Твои́м, со а́нгелом глаго́лаху: вои́стинну воста́ Госпо́дь.

    Троичен: Еди́нице у́бо Боже́ственнаго Существа́, но Ипоста́сьми Тро́ице, вси ве́рнии покланя́ющеся, в неслия́нных Ипоста́сех Равноси́льную Единоче́стную ны́не благочту́ще велича́ем.

    Стихиры воскресны, глас 4.

    Животворя́щему Твоему́ Кресту́, непреста́нно кла́няющеся, Христе́ Бо́же, тридне́вное Воскресе́ние Твое́ сла́вим: тем бо обнови́л еси́ истле́вшее челове́ческое естество́, Всеси́льне, и и́же на Небеса́ восхо́д обнови́л еси́ нам, я́ко Еди́н Благ и Человеколю́бец.

    Дре́ва преслуша́ния запреще́ние разреши́л еси́, Спа́се, на дре́ве кре́стнем во́лею пригвозди́вся, и во ад соше́д, Си́льне, сме́ртныя у́зы, я́ко Бог, растерзал еси́. Те́мже кла́няемся е́же из ме́ртвых Твоему́ Воскресе́нию, ра́достию вопию́ще: Всеси́льне Го́споди, сла́ва Тебе́.

    Врата́ а́дова сокруши́л еси́, Го́споди, и Твое́ю сме́ртию сме́ртное ца́рство разруши́л еси́: род же челове́ческий от истле́ния свободи́л еси́, живо́т и нетле́ние мíру дарова́в, и ве́лию ми́лость.

    Слава, и ныне, Богородичен: И́же Тебе́ ра́ди богооте́ц проро́к Дави́д пе́сненно о Тебе́ провозгласи́, вели́чия Тебе́ Сотво́ршему: предста́ Цари́ца одесну́ю Тебе́. Тя бо Ма́терь, Хода́таицу Живота́ показа́, без отца́ из Тебе́ вочелове́читися Благоволи́вый Бог, да Свой па́ки обнови́т о́браз, истле́вший страстьми́, и заблу́ждшее горохи́щное обре́т овча́, на ра́мо восприи́м, к Отцу́ принесе́т, и Своему́ хоте́нию, с Небе́сными совокупи́т Си́лами, и спасе́т, Богоро́дице, мир, Христо́с име́яй ве́лию и бога́тую ми́лость.

    Молитва

    Тебе́, Го́споди, еди́ному Благо́му и Непамятозло́бному, испове́даю грехи́ моя́, Тебе́ припа́даю вопия́, недосто́йный: согреши́х, Го́споди, согреши́х и несмь досто́ин воззре́ти на высо́ту небе́сную от мно́жества непра́вд мои́х. Но, Го́споди мой, Го́споди, да́руй ми сле́зы умиле́ния, еди́ный Бла́же и Ми́лостивый, я́ко да и́ми Тя умолю́, очи́ститися пре́жде ко́нца от вся́каго греха́: стра́шно бо и гро́зно ме́сто и́мам проити́, те́ла разлучи́вся, и мно́жество мя мра́чное и безчелове́чное де́монов сря́щет, и никто́же в по́мощь спу́тствуяй или́ избавля́яй. Тем припа́даю Твое́й бла́гости, не преда́ждь оби́дящым мя, ниже́ да похва́лятся о мне врази́ мои́, Благи́й Го́споди, ниже́ да реку́т: в ру́ки на́шя прише́л еси́, и нам пре́дан еси́. Ни, Го́споди, не забу́ди щедро́т Твои́х и не возда́ждь ми по беззако́нием мои́м, и не отврати́ лица́ Твоего́ от мене́: но Ты, Го́споди, накажи́ мя, оба́че ми́лостию и щедро́тами. Враг же мой да не возра́дуется о мне, но угаси́ его́ на мя преще́ния и все упраздни́ его де́йство, и даждь ми к Тебе́ путь неуко́рный, Благи́й Го́споди: зане́же и согреши́в, не прибего́х ко ино́му врачу́, и не простро́х руки́ моея́ к бо́гу чужде́му, не отри́ни у́бо моле́ния моего́, но услы́ши мя Твое́ю благо́стию и утверди́ мое́ се́рдце стра́хом Твои́м, и да бу́дет благода́ть Твоя́ на мне, Го́споди, я́ко огнь попаля́яй нечи́стыя во мне по́мыслы. Ты бо еси́, Го́споди, свет, па́че вся́каго све́та; ра́дость, па́че вся́кия ра́дости; упокое́ние, па́че вся́каго упокое́ния; жизнь и́стинная и спасе́ние, пребыва́ющее во ве́ки веко́в, аминь.

    Источник

    Оцените статью