Не отврати лица твоего от отрока твоего ноты

Не отврати лица твоего от отрока твоего ноты

Существует несколько видов вечерни в будние дни Великого поста. Не обсуждая сейчас особенности вечерни в среду и в пяток, когда на ней совершается литургия Преждеосвященных Даров (см. Лекцию 13), рассмотрим два типа вечерни для будних дней Великого поста. Первый тип — в неделю вечера, второй — в понедельник, вторник и четверг вечера (без Преждеосвященной литургии). Не разбирая подробно последование вечерни, рассмотрим ее отличительные особенности. На великопостной вечерне всегда читается 18 кафизма (если на утрени три кафизмы, то на вечерне всегда 18). На Господи, воззвах берутся тексты из Триоди и Минеи. Триоди выделяется особое место, она идет впереди и ни в коем случае ничем не вытесняется; будет ли в этот день память шестеричного святого, или двух малых святых, триодные стихиры не отменяются никогда.

После Свете Тихий возглашается прокимен, потом читается паримия, второй прокимен и вторая паримия. На вечерне в будние дни постоянно читаются паримии из двух книг — книги Бытия и книги Притчей Соломоновых.

Несколько слов о смысле ветхозаветных чтений в будние дни Великого поста. В великопостном богослужении избраны три разных типа ветхозаветных книг: историческая — книга Бытия, пророческая — книга Пророка Исайи (на шестом часе) и нравоучительная — книга Притчей Соломоновых. Это три разных типа библейских ветхозаветных чтений. Время Великого поста всегда было временем оглашения, временем подготовки ко Крещению, которое совершалось на Лазареву Субботу, на Пасху и на Пятидесятницу (недаром в эти дни поется Елицы по Христа крестистеся). Великий пост — это последний этап оглашения, и очень уместно читать в этот период важнейшие книги Священного Писания. Пророк Исайя — это ветхозаветный евангелист; ни в какой другой книге мы не найдем таких ярких, таких точных пророчеств о Христе. Книга Притч Соломоновых — хрестоматийная нравоучительная книга, довольно трудная для понимания.

Читайте также:  Галина михайловна бас гитара

Не только оглашенные, но и верные на время Великого поста погружаются во время ветхозаветное, время ожидания Мессии. Сквозное чтение ветхозаветных книг помогает нам еще раз прожить и представить себе обетование о Мессии, пророчество о Нем и ожидание Его.

В конце вечерни вместо обычных тропарей поются особые песнопения: «Богородице Дево…» «Крестителю Христов…» и еще некоторые песнопения из Часослова, особым великопостным напевом. Затем следует окончание с чтением молитвы Ефрема Сирина.

Источник

Приготовительные песнопения к Великому посту

Неделя Мытаря и Фарисея

Стихира на Господи воззвах, гл. 1. Не помолимся фарисейски, братие; | ибо возносяй себе смирится. | Смирим себе пред Богом, | мытарски пошением зовуще: | очисти ны, Боже, грешныя.

Стихира на стиховне, гл. 5. Отягченныма очима пойма от беззаконий моих не могу воззрети | и видети высоту небесную: | но приими мя, яко мытаря кающася, | Спасе, и помилуй мя.

На утрени, по 50-м псалме. Слава, гл. 8. Покаяния отверзи ми двери, Жизнодавче, | утренюет бо дух мой ко храму святому Твоему; | храм носяй телесный весь осквернен: | но яко щедр, очисти | благоутробною Твоею милостию.

И ныне: На спасения стези | настави мя, Богородице, | студными бо окалях душу грехми, | и в лености все житие мое иждих; | но Твоими молитвами | избави мя от всякия нечистоты.

Глас 6. Помилуй мя, Боже, | по велицей милости Твоей, | и по множеству щедрот Твоих, | очисти беззаконие мое.

Глас 6. Множества содеянных мною лютых, | помышляя окаянный, | трепещу страшнаго дне суднаго; | но надеяся на милость благоутробия Твоего, | яко Давид вопию Ти: | помилуй мя, Боже, | по велицей Твоей милости.

Кондак: гл. 4. Фарисеева убежим высокоглаголания, | и мытареве научимся высоте глагол смиренных, | покаянием взывающе: | Спасе мира, очисти рабы Твоя.

Стихира на хвалитех, гл. 3. Фарисеа велехвальный глас, | вернии возненавидевше, | мытаревой же благоумеленной молитве поревновавше, | не высокая мудрствуем, | но себе смиряюще со умилением воззовем: | Боже, очисти грехи наша.

Неделя Блудного сына

Стихира на Господи воззвах, гл. 1. Познаим, братие, таинства силу, | от греха бо ко отеческому дому востекшаго блуднаго сына | преблагий Отец предусрет лобзает, | и паки Своея славы познание дарует: | и таинственное вышним совершает веселие, | закалая тельца упитаннаго, | да мы достойно сожительствуем, | заклавшему же человеколюбному Отцу, | и славному заколению, | Спасу душ наших.

Стихира на стиховне, гл. 6. Отеческаго дара расточив богатство, | с безсловесными скоты пасохся окаянный, | и тех желая пищи, | гладом таях не насыщался, | но возвратився к благоутробному Отцу, | взываю со слезами: | приими мя яко наемника | припадающа человеколюбию Твоему, | и спаси мя.

По полиелеи, псалом 136. На реках Вавилонских, | тамо седохом и плакахом, | внегда помянути нам Сиона. || Аллилуия. | На вербиих посреде его обесихом органы наша. || Яко тамо вопросиша ны плениши нас о слооесех песней, | и ведший нас о пении: || воспойте нам от песней Сионских. || Како воспоем песнь Господню на земли чуждей ? || Аще забуду тебе, Иерусалиме, забвена буди десница моя; || прильпни язык мой гортани моему, аще не помяну тебе, | аще не предложу Иерусалима, яко в начале веселия моего. || Помяни, Господи, сыны Едомския, | в день Иерусалимль глаголющия: | истощайте, истощайте до оснований его! || Дщи Вавилоня окаянная! | блажен, иже воздаст тсбе воздаяние твое, | еже воздала еси нам. || Блажен, иже имет, и разбиет младенцы твоя о камень. || Аллилуия.

Кондак, гл. 3. Отеческия славы Твоея удалихся безумно, | в злых расточив еже ми предал еси богатство. | Тем же ти блуднаго глас приношу: | согреших пред Тобою, Отче щедрый, | прими мя кающася, | и сотвори мя яко единаго от наемник Твоих.

Стихира на хвалитех, гл. 2. Блуднаго глас приношаю Ти, Господи: | согреших пред очима Твоима, Благий, | расточих богатство Твоих дарований. | Но приими мя кающася, | Спасе, и спаси мя.

Неделя мясопустная

Стихира на Господи воззвах, гл. 6. Егда хощеши приити, | суд праведный сотворит, | Судие праведнейший. | на престоле славы Твоея седяй, | река огненная пред Твое судилище | ужасающая влечет всех, | предстоящим Тсбе небесным силам, | человеком же судимым страхом, | яко же кождо содела: | тогда нас пощади, | и части, Христе, сподоби спасаемых, | яко благоутробен, верою молим Тя.

Стихира на стиховне, гл. 8. Увы мне, мрачная душе, | доколе от злых но отреваешися? | доколе унынием слезиши? | что не помышляеши о страшном часе смерти? | что не трепещеши вся страшнаго судища Спасова? | убо что отвещаеши? | или что отречеши? | Дела твоя предстоят на обличение твое, | деяния обличают клевещуща. | Прочее, о душе, время наста: | тецы, предвари, верою возопий: | согреших, Господи, согреших Тя; | но вем, Человеколюбче, благоутробие Твое, Пастырю добрый, | да не разлучиши мене одесную Тебе предстояния, | великия ради милости Твоея.

Кондак гл. 1. Егда приидеши, Боже, на землю со славою, | и трепещут всяческая: | река же огненная пред судищем влечет, | книги разгибаются, и тайная являются; | тогда избави мя от огня неугасимаго, | и сподоби мя одесную Тебе стати, Судио праведнейший.

Стихира на хвалитех, гл. 8. Даниил пророк, муж желаний быв, | властительное Божие видев, | сице вопияше: | Судия седе, и книги разгнушася. | Блюди душе моя, | постиши ли ся: | ближняго твоего не презри. | От брашен воздержиши ли ся; | брата твоего не осуждай: | да не во огнь отсылаема сгориши яко воск, | но да без поткновения введет тя Христос в Царствие Свое.

Неделя сыропустная

Стихира на Господи воззвах, гл. 6. Одежды Боготканныя совлекохся окаинный, | Твое, Божественное повеление преслушав, Господи, | советом врага, и смоковным листвием, | и кожными ризами ныне облекохся: | потом бо осужден бых хлебе трудный снести: | терние же и волчец мне принести, | земля проклята бысть. | Но в последняя лета воплотивыйся от Девы, | воззвав мя введи паки в рай.

Стихира на стиховне, гл. 6. Изгнан бысть Адам из рая снедию, | тем же и седя прямо сего рыдаше, | стеня умилительным гласом, и глаголаше: | увы мне, что пострадал окаянный аз: | едину заповедь преступих Владычию, | и благих всяческих лишихся! | Раю святейший, | мене ради насажденный быв, | и Евы ради затворенный, | моли тебе Сотворшаго, | и мене Создавшаго, | яко да твоих цветов исполнюся. Тем же и к нему Спас: | Моему созданию не хощу погибнутя, | но хощу сему спастися, | и в познание истины приити, | яко грядущаго ко Мне не изгоняю вон.

Кондак, гл. 6. Премудрости Наставниче, | смысла Подателю, | немудрых Наказателю, | и нищих Защитителю, | утверди, вразуми сердце мое, Владыко: | Ты даждь ми слово, Отчее Слово, | се бо устне мои не возбраню, | во еже звати Тебе: | Милостиве, помилуй мя падшаго.

Стихира на хвалитех, гл. 6 Приспе время, духовных подвигов начало, | на демоны победа, | всеоружное воздержание, | Ангельское благолепие, | к Богу дерзновение; | тем бо Моисей бысть Зиждителю собеседник, | и глас невидимо в слухи прият. | Господи, тем сподоби и нас | поклонитися Твоим страстем, | и Святому воскресению, | яко Человеколюбец.

В Воскресенье сыропустное, на вечерне

Стихира на Господи воззвах, гл. 2. Воздержанием тело смирити вси потщимся, | Божественное преходяще поприще непорочнаго поста, | и молитвами и слезами Господа спасающаго нас взыщем, | и забвение злобы всеконечное сотворим, вопиюще: | согрешихом Ти, спаси, | яко же древле Ниневитяны, Христе Царю, | и общники ны сотвори небеснаго царствия, Благоутробне.

Прокимен великий

гл. 8. Не отврати лица Твоего | от отрока Твоего, | яко скорблю, | скоро услыши мя: | вонми души моей, | и избави ю.

(В следующую неделю другой)

гл. 8. Дал еси достояние | боящимся Тебе, Господи.

Стихира на стиховне, гл. 4. Возсия благодать Твоя, Господи, | возсия просвещение душ наших; | се время благоприятное, | се время покаяния, | отложим дела тмы, | и облечемся во оружие света; | яко да преплывше поста великую пучину, | в тридневное воскресение достигнем, | Господа и Спаса нашего Иисуса Христа, | спасающаго души наша.

Тропари на вечерне. Богородице Дево, радуйся

благодатная Марие, Господь с Тобою: | благословенна Ты в женах, и благословен плод чрева Твоего, | яко Спаса родила еси душ наших.

Слава: Крестителю Христов, всех нас помяни, | да избавимся от беззаконий наших: | Тебе бо дадеся благодать молитися за ны.

И ныне: Молите за ны святии Апостоли, святии вси, | да избавимся от бед и скорбей; | вас бо теплыя предстатели ко Спасу стяжахом.

– Под Твое благоутробие прибегаем, Богородице, | моления наша не презри во обстоянии; | но от бед избави ны, едина чистая, едина Благословенная.

Источник: И.Г. Айвазов. Для клира и народа. – С.-Петербург: Тип. «Колокол», 1914г.

Вам может быть интересно:

  1. Письма – 105. Силен Господь подать помощь немощному естеству во время поста – преподобный Иосиф Оптинский (Литовкин)
  2. Слово в пяток первой недели Великого Поста, при воспоминании страстей Господних – профессор Василий Федорович Певницкий
  3. Проповеди – Слово на литургии в понедельник Светлой седмицы – протоиерей Ливерий Воронов
  4. Православная Богословская энциклопедия или Богословский энциклопедический словарь. Том III – Вестминстерское аббатство – профессор Александр Павлович Лопухин
  5. Послания – Послание 183(371). К Анатолию чаду – преподобный Феодор Студит
  6. Слова и речи. Том II – Слово в день Св. Благоверного Великого Князя Александра Невского – митрополит Никанор (Клементьевский)
  7. Библейская энциклопедия – Меонофай – архимандрит Никифор (Бажанов)
  8. История Византии. Том I: 395–518 годы – профессор Юлиан Андреевич Кулаковский
  9. Письма к разным лицам – святитель Иоанн Златоуст
  10. The City of God – The City of God (Book IV) – блаженный Аврелий Августин

Поделиться ссылкой на выделенное

Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»

Источник

Текст песни Валаам Бразерс — Не отврати Лица Твоего

Прокимен глас 8:

Не отврати лица Твоего от отрока Твоего, яко скорблю, скоро услыши мя: / вонми души моей, и избави ю.

Спасение Твое Боже да приимет мя.
Да узрят нищии, и возвеселятся.
Взыщите Бога, и жива будет душа ваша.

Не отврати лица Твоего от отрока Твоего, яко скорблю, скоро услыши мя: / вонми души моей, и избави ю.

От конец земли к Тебе воззвах.
Покрыюся в крове крил Твоих.
Тако воспою имени Твоему во веки.
Дал еси достояние боящимся Тебе Господи

Не отврати лица Твоего от отрока Твоего, яко скорблю, скоро услыши мя: / вонми души моей, и избави ю. Prokeimenon Tone 8:

Do not turn away thy face from thy servant, for thou grieve soon hearken unto me: / ATTEND, O my soul, and deliver th.

Saving Your God yes take hold on me.
Yes, they will see are the poor, and be glad.
Seek God, and your soul shall live.

Do not turn away thy face from thy servant, for thou grieve soon hearken unto me: / ATTEND, O my soul, and deliver th.

From the end of the earth, I have cried to thee.
Pokryyusya in the shelter of Thy Creel.
Taco will sing to thy name for ever.
Thou Gave wealth to those who fear You, Lord,

Do not turn away thy face from thy servant, for thou grieve soon hearken unto me: / ATTEND, O my soul, and deliver th.

Источник

Толкование на Псалтирь 68:18

Сравнение переводов, параллельные ссылки, текст с номерами Стронга.
Толкование отцов церкви.

Толкование на Псалтирь 68:18 / Пс 68:18

Афанасий Великий (

Не отврати лица Твоего от отрока Твоего. Поелику Бог и Отец за преступление во Адаме отвратился от природы человеческой, то умоляет Бога обратить к ней лице Свое.

Источник: Толкование на псалмы.

Иоанн Кронштадтский (1829−1908)

Не отврати лица Твоего от отрока Твоего, яко скорблю, скоро услыши мя

Я прошу Тебя, Господи: не отвращай от меня лица Своего. Ты видишь, как я скорблю и от чего скорблю: пред Твоими очами все меня обижающие; Ты все видишь.

Источник: Дневник. Том I. 1856.

Феодорит Кирский (386/93−

Не «отврати лица Твоего от отрока Твоего». Ибо делать сие обычно гневающимся, отвергающим моления согрешивших.

«Яко скорблю, скоро услыши мя». По чрезмерности болезни подай мне скорое облегчение.

Евфимий Зигабен (

Не отврати лица Твоего от отрока Твоего, яко скорблю, скоро услыши мя.

Не отврати, говорит, Отец мой, от меня— единородного твоего Сына взора Твоего, который в нужде покрыл бы Меня, но скоро услышь меня, ибо скорбит душа моя.

Слова Феодорита: По причине чрезмерности печали дай мне скорое утешение. Скажи же, что такое оскорбляет? (говорит Божественный Кирилл): Изъясни, Давид, что производит печаль? То, говорит, что беззакония мои стали выше головы моей. Итак, приступи к Тому, который сказал: приидите, обремененные, и Я упокою вас. Быть может и Христос говорит к Отцу: скорблю об общем стяжании человека, чтоб освободить удалившегося от нас. Услышь скоро, потому что таинство о нем требует поспешности. Другой говорит: не долго гневайся на нас. Ибо, по словам Феодорита, это обыкновенно делают гневающиеся, когда отвергают прошения провинившихся и отвращают лица свои. А отвращение Божие, по словам Никиты, есть оставление.

Лопухин А.П. (1852−1904)

Не отврати лица твоего от отрока твоего, яко скорблю: скоро услыши мя.

Давид называет себя «рабом» или в том смысле, что он молод, неопытен и нуждается в поддержке со стороны, или в том, что он — Его слуга, преданный только Ему, а потому и ждущий защиты только от Него, как своего господина.

Источник

Оцените статью