- Осмогласие
- Октоих глас 2 ноты
- Октоих глас 2 ноты
- Октоих воскресный. Глас 2
- В СУББОТУ НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ.
- В СУББОТУ НА ВЕЛИКОЙ ВЕЧЕРНЕ
- Стихиры воскресны, глас 2:
- Стихиры воскресные
- Ины стихиры, Анатолиевы, глас тойже:
- Стихиры восточные
- На стиховне стихиры воскресны, глас 2:
- Стихиры на стиховне
- Тропарь воскресен, глас 2:
- Тропарь
- В НЕДЕЛЮ НА УТРЕНИ.
- В ВОСКРЕСЕНЬЕ НА УТРЕНИ
- Тропарь воскресен, глас 2:
- Тропарь
- По 1‑м стихословии, седальны воскресны, глас 2:
- По 1 стихословии седален
- По 2‑м стихословии седальны, глас 2
- По 2 стихословии седален
- По непорочнах ипакои, глас 2
- Ипакои
- Степенна, глас 2 Антифон 1. Ихже стихи повторяюще поем:
- Степенны. Антифон 1
- Антифон 2:
- Антифон 2
- Антифон 3:
- Антифон 3
- Прокимен, глас 2:
- Прокимен
- Канон воскресен. Глас 2. Песнь 1
- Каноны
- Песнь 1
- Другий канон крестовоскресен, [егоже краестрочие: Пою хвалу Живоносному Слову] Песнь 1
- Ин канон Пресвятей Богородице, [егоже краестрочие: Пою хвалу Живоносней Отроковице] Песнь 1. Ирмос тойже
- Песнь 3
- Песнь 3
- Песнь 4
- Песнь 4
- Песнь 5
- Песнь 5
- Песнь 6
- Песнь 6
- Кондак, глас 2:
- Кондак
- Песнь 7
- Песнь 7
- Песнь 8
- Песнь 8
- Песнь 9
- Песнь 9
- На хвалитех стихиры воскресны, глас 2:
- На “хвалите” стихиры воскресные, на 8
- Ины стихиры, Анатолиевы, глас 2:
- Иные стихиры, восточные
- По славословии тропарь:
- Тропарь воскресный
- ГЛАС 2
- НА ЛИТУРГИИ.
- Блаженна, глас 2:
- НА ЛИТУРГИИ
- Блаженны, на 8
- Тропарь воскресен, глас 2:
- Тропарь
- Кондак, глас 2:
- Кондак
- Прокимен, глас 2:
- Прокимен
- Аллилуиа:
- Аллилуиа
Осмогласие
ОСМОГЛАСИЕ НА «ГОСПОДИ ВОЗЗВАХ»
ХОРОВОЕ ОСМОГЛАСИЕ (СПб традиция)
Господи воззвах, две воскресные стихиры, догматик, две воскресные стихиры на стиховне, богородичен, Всякое дыхание, две стихиры на хвалитех, все запевы
Хоровое о смогласие воскресное на «Господи воззвах» 1 гл
Хоровое о смогласие воскресное на «Господи воззвах» 2 гл
Хоровое о смогласие воскресное на «Господи воззвах» 3 гл
Хоровое о смогласие воскресное на «Господи воззвах» 5 гл
Хоровое о смогласие воскресное на «Господи воззвах» 6 гл
Хоровое о смогласие воскресное на «Господи воззвах» 7 гл
Хоровое о смогласие воскресное на «Господи воззвах» 8 гл
ОСМОГЛАСИЕ для клироса (ц.сл. шрифт / первоначальный набор гражданским шрифом)
ОСМОГЛАСИЕ НА «БОГ ГОСПОДЬ» (СПб традиция)
Бог Г осподь, тропарь воскресный, богородичен, кондак воскресный
Хоровое о смогласие воскресное на «Бог Господь» 1 гл
Хоровое о смогласие воскресное на » Бог Господь » 2 гл
Хоровое о смогласие воскресное на » Бог Господь » 3 гл
Хоровое о смогласие воскресное на » Бог Господь » 5 гл
Хоровое о смогласие воскресное на » Бог Господь » 6 гл
Хоровое о смогласие воскресное на » Бог Господь » 7 гл
Хоровое о смогласие воскресное на » Бог Господь » 8 гл
Источник
Октоих глас 2 ноты
Гласы — музыкальная система из восьми ладов (гласов), лежащая в основе старинных песнопений в Православной Церкви. В широком смысле гласом можно назвать набор мелодий, на которые поются те или иные песнопения.
В певческой практике сложилось понимание гласа как мелодии, служащей трафаретом для распевания всех текстов, к данному гласу относящихся. Попевки одного гласа не одинаковы (как в греческом, так и в русском пении) для ирмосов, прокимнов, тропарей. Так как в богослужении употребляются песнопения разных типов: тропарь, стихира, прокимен, ирмос и др. — для них установлены и различные напевы. Таким образом, чтобы правильно спеть, необходимо знать не только номер гласа, но и его тип: тропарный, стихирный или иной.
Тем не менее, музыкальная основа всех мелодических вариантов одного и того же гласа и доныне одна и та же — она сохранялась более или менее постоянно в течение веков.
Восемь гласов составляют т.н. систему «осмогласия» (т.е. восьмигласия), которая охватывает почти весь основной фонд церковной музыки. Большинство песнопений богослужений одной недели подчинено одному из восьми гласов. Восемь недель образуют восьминедельный гласовый цикл.
По преданию Православной Церкви, систему гласов ввел преподобный Иоанн Дамаскин.
На предстоящей седмице Глас 7 — «глас мягкий, трогательный, увещающий. Он ласково убеждает, призывает, просит об умилостивлении».
Из всех гласов нашего осмогласия самым скудным по количеству песнопений является глас седьмой. Достаточно редко звучит этот глас, и поэтому, вероятно, нелегко его узнать и обозначить в памяти.
Источник
Октоих глас 2 ноты
💒 Тропарь воскресный, глас 2
Егда́ снизше́л еси́ к сме́рти, Животе́ Безсме́ртный,/ тогда́ а́д умертви́л еси́ блиста́нием Божества́:/ егда́ же и уме́ршия от преиспо́дних воскреси́л еси́,/ вся́ си́лы небе́сныя взыва́ху:// Жизнода́вче, Христе́ Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.
✍🏻 Перевод: Когда сошел Ты к смерти, Жизнь бессмертная, тогда ад умертвил Ты сиянием Божества. Когда же Ты и умерших из преисподней воскресил, все Силы Небесные взывали: «Податель жизни, Христе Боже наш, слава Тебе!»
💒 Кондак воскресный, глас 2
Воскре́сл еси́ от гро́ба, Всеси́льне Спа́се,/ и а́д ви́дев чу́до, ужасе́ся,/ и ме́ртвии воста́ша;/ тва́рь же ви́дящи сра́дуется Тебе́,/ и Ада́м свесели́тся,// и ми́р, Спа́се мо́й, воспева́ет Тя́ при́сно.
✍🏻 Перевод: Воскрес Ты из гроба, всесильный Спаситель, и ад, увидев это чудо ужасался, и мертвые восставали. И все творение, видя это, радуется с Тобой, и Адам веселится, и мир Тебя, Спаситель мой, прославляет непрестанно.
Источник
Октоих воскресный. Глас 2
В СУББОТУ
НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ.
На Господи, воззвах, поставим стихов 10, и поем стихиры воскресны осмогласника, 3: и Анатолиевы, 4: и минеи 3, или 4, или 6, аще празднуется святый. Слава, минеи, и ныне, Богородичен первый, гласа.
В СУББОТУ
НА ВЕЛИКОЙ ВЕЧЕРНЕ
На Господи воззвах: стихиры на 10: воскресных Октоиха три, восточных 4 и Минеи 3. Если празднуем святому, то поем 4 стихиры Октоиха и святому 6. Слава: Минеи, а И ныне: Богородичен первый, гласа.
Стихиры воскресны, глас 2:
Изведи из темницы душу мою, / исповедатися Имене Твоему.
Стихиры воскресные
Выведи из темницы душу мою, / чтобы мне прославить имя Твоё.
Ины стихиры, Анатолиевы, глас тойже:
Да будут уши Твои / внемлюще гласу моления моего.
Стихиры восточные
Да будут уши Твои / внимательны к голосу моления моего.
Стих: Господь воцарися, / в лепоту облечеся. | Стих: Господь воцарился, / благолепием облёкся. |
Древом Спасе упразднил еси, / юже от древа клятву, / державу смерти погребением Твоим умертвил еси, / просветил же еси род наш востанием Твоим. / Темже вопием Тебе: / Животодавче Христе Боже наш, слава Тебе. | Древом Ты упразднил, Спаситель, / постигшее нас чрез древо проклятие, / могущество смерти погребением Своим умертвил, / и просветил род наш воскресением Своим. / Потому мы взываем Тебе: / “Податель жизни Христе, Боже наш, слава Тебе!” |
Стих: Ибо утверди вселенную, / яже не подвижется. | Стих: Ибо Он утвердил вселенную, / и она не поколеблется. |
На кресте явлься Христе пригвождаемь, / изменил еси доброту зданий: / и безчеловечие убо воини показующе, / копием ребра Твоя прободоша, / евреи же печатати гроба просиша, / Твоея власти не ведуще. / Но за милосердие утроб Твоих, / приемый погребение, и тридневен воскресый / Господи слава Тебе. | Явившись ко Кресту пригвожденным, Ты, Спаситель, / затмил красоту творений; / и воины, Свою бесчеловечность проявляя, / копьем ребра Твои пронзили, / а Евреи, Твоего могущества не зная, / запечатать гроб Твой упросили. / Но Ты, по сострадательности сердца Своего / принявший погребение и в третий день воскресший, / Господи, слава Тебе! |
Стих: Дому Твоему подобает святыня, / Господи, в долготу дний. | Стих: Дому Твоему подобает святыня, / Господи, на долгие дни. |
Животодавче Христе, волею страсть претерпевый смертных ради, / во ад же снизшед яко силен, / тамо Твоего пришествия ожидающия, / исхитив яко от зверя крепкаго, / рай вместо ада жити даровал еси. / Темже и нам славящим тридневное Твое востание, / даруй очищение грехов, / и велию милость. | Податель жизни Христе, / Ты, добровольно претерпев страдания ради смертных, / и сойдя во ад, как Всемогущий, / ожидавших там Твоего пришествия / как бы из руки сильного отняв, / рай вместо ада в жилище им даровал. / Потому и нам, славящим Твое воскресение в третий день, / даруй прощение грехов и великую милость. |
Слава: святому, аще имать. Аще ли ни, | Слава: Стихира из Минеи, если есть. Если нет: |
Слава, и ныне, Богородичен: О чудесе новаго всех древних чудес! / Кто бо позна матерь без мужа рождшую, / и на руку носящую, всю тварь Содержащаго? / Божие есть изволение Рождшееся. / Егоже яко Младенца Пречистая, / Твоима рукама носившая, / и Матернее дерзновение к Нему имущая, / не престай молящи о чтущих Тя, / ущедрити и спасти души наша. | Слава, и ныне, Богородичен: О, чудо новое, высшее всех древних чудес! / Ибо кто знал матерь, без мужа родившую, / и во объятиях носившую все творение Объемлющего? / Божий замысел – это зачатие. / Ты же, Пречистая, Его как младенца руками Своими державшая, / и материнское дерзновение к Нему стяжавшая, / не переставай молить о чтущих Тебя, / да смилуется Он и спасет души наши. |
Таже, Ныне отпущаеши: и Трисвятое. По Отче наш: | Затем: Ныне отпускаешь: Трисвятое по Отче наш: |
Слава, и ныне, Богородичен: Вся паче смысла, / вся преславная Твоя, Богородице, таинства, / чистоте запечатанной и девству храниму, / Мати позналася еси неложна, / Бога рождши Истиннаго; / Того моли спастися душам нашим. | Слава, и ныне, Богородичен: Все превыше ума, все преславны / Твои, Богородица, таинства: / чистотой запечатленная и девство сохранившая, / Ты явилась истинной Матерью, родившей Бога истинного. / Его моли о спасении душ наших. Тот же тропарь и на Бог – Господь: В НЕДЕЛЮ НА УТРЕНИ.В ВОСКРЕСЕНЬЕ НА УТРЕНИПоем Бог – Господь: на 2 глас, и дважды воскресный тропарь, и Богородичен один раз. Тропарь воскресен, глас 2:Е гда снизшел еси к смерти, Животе Безсмертный, / тогда ад умертвил еси блистанием Божества. / Егда же и умершыя от преисподних воскресил еси, / вся Силы Небесныя взываху: / Жизнодавче, Христе Боже наш, слава Тебе. ТропарьК огда сошел Ты к смерти, Жизнь бессмертная, / тогда ад умертвил Ты сиянием Божества. / Когда же Ты и умерших из преисподней воскресил, / все Силы Небесные взывали: / “Податель жизни, Христе Боже наш, слава Тебе!” |
Слава, и ныне, Богородичен: Вся паче смысла, / вся преславная Твоя, Богородице, таинства, / чистоте запечатанной и девству храниму, / Мати позналася еси неложна, / Бога рождши Истиннаго; / Того моли спастися душам нашим. | Слава, и ныне, Богородичен: Все превыше ума, все преславны / Твои, Богородица, таинства: / чистотой запечатленная и девство сохранившая, / Ты явилась истинной Матерью, родившей Бога истинного. / Его моли о спасении душ наших. Затем обычное стихословие Псалтири. По 1‑м стихословии, седальны воскресны, глас 2:Благообразный Иосиф, / с древа снем Пречистое Твое тело, / плащаницею чистою обвив, / и благоуханьми во гробе нове закрыв положи, / но тридневен воскресл еси Господи, / подая мiрови велию милость. По 1 стихословии седаленБлагородный Иосиф, / с древа сняв пречистое тело Твое, / чистым полотном обвив и помазав благовониями, / в гробнице новой положил. / Но в третий день воскрес Ты, Господи, / даруя миру великую милость. |
Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, / не забуди убогих Твоих до конца. | Стих: Восстань, Господи Боже мой, да возвысится рука Твоя, / не забудь бедных Твоих до конца! Пс 9:33 |
Мvроносицам женам при гробе представ Ангел вопияше: / мvра мертвым суть прилична, / Христос же истления явися чуждь. / Но возопийте: воскресе Господь, / подая мiрови велию милость. | Женам-мироносицам / представ у гробницы, Ангел восклицал: / “Миро приличествует мертвым, / Христос же явился тлению неподвластным; / лучше возгласите: Воскрес Господь, / дарующий миру великую милость!” |
Слава, и ныне, Богородичен: Препрославленна еси Богородице Дево, поем Тя: / Крестом бо Сына Твоего / низложися ад, и смерть умертвися, / умерщвленнии востахом, и живота сподобихомся: / рай восприяхом древнее наслаждение. / Тем благодаряще, / славословим яко Державнаго Христа Бога нашего, / и Единаго Многомилостиваго. | Слава, и ныне, Богородичен: Препрославлена Ты, Богородица Дева, мы воспеваем Тебя; / ибо Крестом Сына Твоего / низвержен ад и погибла смерть, / мы, умерщвленные воскресли и жизни удостоились, / получили рай, вечное наслаждение, / – потому благодарно славословим Христа, Бога нашего, / сильного и Единого Многомилостивого. |
Стих: Исповемся Тебе Господи всем сердцем моим, / повем вся чудеса Твоя. | Стих: Буду славить Тебя, Господи, всем сердцем моим, / возвещу все чудеса Твои. Пс 9:2 |
Учеников Твоих лик с мvроносицами женами радуется согласно: / общий бо праздник с ними празднуют, / в славу и честь Твоего Воскресения. / И теми вопием Ти, Человеколюбче Господи: / людем Твоим подаждь велию милость. | Сонм Твоих учеников / вместе с женами-мироносицами радуется единодушно; / и мы также общий праздник с ними празднуем / во славу и честь Твоего воскресения; / и по их ходатайствам, человеколюбивый Господи, / людям Твоим даруй великую милость. |
Слава, и ныне, глас 2: Преблагословена еси, Богородице Дево, / Воплощшим бо ся из Тебе ад пленися, / Адам воззвася, клятва потребися, Ева свободися, / смерть умертвися, и мы ожихом. / Тем воспевающе вопием: / благословен Христос Бог, благоволивый тако, слава Тебе. | Слава, и ныне, Богородичен: Преблагословенна Ты, Богородица Дева, / ибо Воплотившимся от Тебя ад пленен, / Адам из него возвращен, / проклятие лишилось силы, / Ева освобождена, смерть умерщвлена / и мы исполнились жизни. / Потому, воспевая, взываем: / “Благословен Христос Бог, так благоволивший, слава Тебе!” Затем тропари «по Непорочных» и ектения малая. По непорочнах ипакои, глас 2По страсти шедша во гроб жены, / во еже помазати тело Твое Христе Боже, / видеша ангелы во гробе, и ужасошася: / глас бо слышаху от них, яко воскресе Господь, / даруя мiрови велию милость. ИпакоиПосле страдания Твоего / жены, придя ко гробу, / чтобы помазать миром тело Твоё, Христе Боже, / Ангелов увидели в гробнице и изумились, / ибо весть услышали от них, что воскрес Господь, / дарующий миру великую милость. Степенна, глас 2 |
Помилуй нас согрешающих Тебе много, / на всякий час, о Христе мой, / и даждь образ прежде конца покаятися Тебе. | Помилуй нас, согрешающих пред Тобою во многом / всякий час, о, Христе мой, / и прежде кончины укажи пути / покаяния пред Тобою. |
Слава: Святому Духу, Еже царствовати подобает, / освящати, подвизати тварь: / Бог бо есть, Единосущен Отцу и Слову. | Слава: Святому Духу подобает царствовать, / освящать, приводить в движение творение; / ибо Он – Бог, единосущный со Отцом и Словом. |
И ныне, тойже. | И ныне: И повторяем то же. |
Зубом их не предаждь Спасе, Твоего раба: / ибо львовым образом на мя подвизаются врази мои. | Зубам их не предай, Спаситель, Твоего раба; / ибо подобно льву устремляются / против меня враги мои. |
Слава: Святому Духу живоначалие и честь: / вся бо созданная, / яко Бог сый силою, / соблюдает во Отце, Сыном же. | Слава: Во Святом Духе – начало жизни и награда; / ибо Он все сотворенное, как Бог, / укрепляет и чрез Сына сохраняет во Отце. |
И ныне, тойже. | И ныне: И повторяем то же. |
В беззаконии рук своих да не прострут божественне живущии: / не оставляет бо Христос жезла на жребии Своем. | Да не прострут рук своих к беззакониям / живущие согласно с волей Божией; / ибо не предает Христос жезлу наследия Своего. |
Слава: Святым Духом точится всяка премудрость: / отсюду благодать апостолом, / и страдальчествы венчаются мученицы, и пророцы зрят. | Слава: Святой Дух источает всякую премудрость; / отсюда – благодать апостолам, / и увенчиваются подвигами мученики, и пророки созерцают. |
И ныне, тойже. | И ныне: И повторяем то же. |
Таже, Всякое дыхание: Стих: Хвалите Бога во святых Его: Евангелие воскресно, и прочее по ряду. Воскресение Христово: псалом 50. | Всё, что дышит: и читаем Евангелие утреннее воскресное. Воскресение Христа увидев: Псалом 50. Слава: По молитвам апостолов: И ныне: По молитвам Богородицы: Затем, глас 6: Помилуй меня, Боже: И стихира: Воскрес Иисус из гроба: И молитва: Спаси, Боже, народ Твой: |
Ирмос: Во глубине постла иногда / фараонитское всевоинство преоруженная сила; / воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть, / препрославленный Господь, / славно бо прославися. | Канон 1. Ирмос: Некогда погубила во глубине / все войско фараоново превосходнейшая сила, / воплотившееся же Слово истребило зловредный грех, – / препрославленный Господь; / ибо славно Он прославился. |
Припев: Слава Господи, святому Воскресению Твоему. | Припев: Слава, Господи, святому воскресению Твоему. |
Мiрский князь Блаже, емуже написахомся, / заповеди Твоея не послушавше, крестом Твоим осудися: / приразися бо Ти яко смертну: / отпаде же власти Твоея державою, / и немощный обличися. | Князь мира, которому мы предались, / заповеди Твоей не послушавшись, / Крестом Твоим, Благой, осужден; / ибо он, напав на Тебя, как на смертного, / пал от мощи Твоей власти / и изобличен в бессилии. |
Избавитель рода человеческаго, / и нетленному животу Начальник / в мiр пришел еси: / Воскресением бо Твоим раздрал еси смертныя пелены, / Еже славословим вси: славно бо прославися. | Избавителем рода смертного / и Начальником нетленной жизни Ты в мир явился; / ибо разорвал Ты смерти пелены / воскресением Своим, которое все мы славословим, / ибо славно прославился. |
Богородичен: Превышши явилася еси Чистая Приснодево, / всякия невидимыя же и видимыя твари: / Зиждителя бо родила еси, / яко благоволи воплотитися во утробе Твоей, / Егоже со дерзновением моли, спасти души наша. | Богородичен: Ты явилась высшею всего творения, / и видимого, и невидимого, Приснодева чистая; / ибо Ты родила Творца, / Который благоволил в Твоем чреве воплотиться. / Пред Ним со дерзновением ходатайствуй / о спасении душ наших. |
Другий канон крестовоскресен, | Канон 2. |
Ирмос: Нетрену, необычну, / немокренно морскую шествовав стезю, / избранный вопияше Израиль: / Господеви поим, яко прославися. | Ирмос: Непроторенным, непривычным морским путем / пройдя, не замочивши ног, / избранный Израиль восклицал: / “Господу воспоем, ибо Он прославился!” |
Сила немощных, Воскресение падших, и нетление умерших / был еси Христе, плоти Твоея страстию: / яко прославися. | Силою для немощных, восстановлением для падших / и нетлением для умерших / Ты сделался, Христе, / чрез плотские Свои страдания; / ибо прославился. |
Ущедри падший образ, и воскреси сокрушенный, / Содетель Бог и Обновитель / умерщвлен быв всех оживи: / яко прославися. | Сжалился над падшим / и воскресил сокрушенный образ / Создатель и обновитель Бог, / мертвым сделавшись, / ибо Он прославился. |
Ин канон Пресвятей Богородице, | Канон 3. Ирмос тот же. |
Невещественная древле лествица, / и странно оледеневший путь моря, / Твое являше Рождество Чистая, / еже поем вси: яко прославися. | Некогда невещественная лестница / и сухим непостижимо ставший путь по морю / изобразили рождение от Тебя, Чистая, / которое все мы воспеваем; / ибо оно прославлено. |
Сила Вышняго, Ипостась Совершенная, Божия Мудрость, / воплощшися Пречистая, из Тебе, / к человеком беседова: яко прославися. | Сила Всевышнего, Ипостась совершенная, / Премудрость Божия воплотившаяся из Тебя, Чистая, / пребывала среди смертных, / ибо Он прославился. |
Пройде сквозе дверь непроходную, / заключенныя утробы Твоея, / правды Солнце Чистая, / и мiрови возсия: яко прославися. | Через дверь непроходимую / заключенного Твоего чрева, Чистая, / прошло Солнце правды и миру воссияло, / ибо прославилось. |
Катавасиа: Отверзу уста моя: | Затем тропари из канона Минеи и катавасия по уставу. |
Песнь 3Ирмос: Процвела есть пустыня, яко крин, Господи, / языческая неплодящая церковь, / пришествием Твоим, / в нейже утвердися мое сердце. Песнь 3Канон 1. Ирмос: Расцвела как лилия пустыня, Господи, / – языческая бесплодная церковь – с пришествием Твоим; / в ней утвердилось мое сердце. | |
Тварь в страсти Твоей изменяшеся, / зрящи Тя в нищетне образе от беззаконных поругаема, / основавшаго вся Божественным мановением. | Творение во время Твоего страдания изменялось, / видя Тебя в уничиженном виде / от беззаконников поругаемым, / все утвердившего Божественным мановением. |
От персти по образу мя рукою Твоею создал еси: / и сокрушенна паки в персть смертную за грех, / Христе сошед во ад, совоскресил еси. | Из праха по образу Своему / Своей рукою Ты сотворил меня, Христе, / и снова низведенного в прах смертный чрез грех, / сойдя во ад, воскресил с Собою. |
Богородичен: Чини удивишася ангельстии Пречистая, / и человеческая устрашишася сердца о Рождестве Твоем: / темже Тя Богородицу верою чтим. | Богородичен: Полки Ангелов изумились, / и сердца людей вострепетали / о рождении от Тебя Христа, Пречистая; / потому мы Тебя Богородица, / с верою почитаем. |
Ин, ирмос: Лук сокрушися сильных / державою Твоею Христе, / и силою немощствующии препоясашася. | Канон 2 |
Иже всех вышши Христос, / умалися малым чим, страстию плотскою, ангельскаго естества. | Все превышающий Христос / немного был умален плотским страданием / пред Ангельским естеством. |
Мертв со беззаконными вменився, / сияя женам венцем славы Христе, / явился еси от Воскресения. | Мертвый, к беззаконникам причтенный, / Ты, Христе, явился женам, / сияя венцом славного воскресения. |
Ин, ирмос тойже Иже времене превышший всякаго, / яко временем Творец, / из Тебе Дево волею Младенец создася. Тот, Кто вне всякого времени, / как Творец времен, / от Тебя, Дева, добровольно соделался младенцем. | |
Чрево пространнейшее небес воспоим, / имже Адам на небесех радуяся живет. | Чрево, пространнейшее небес / воспоем, верные, / благодаря которому Адам на небесах / радостно обитает. |
Предстоиши судищу яко судимь, Боже мой, / не вопия Владыко, суд износя языком: / имже страстию Твоею Христе / вселенней соделал еси Спасение. | Стоял Ты на судилище как подсудимый, / Владыка Боже мой, не возвышая гласа, / произнося народам суд, / который через страдания Свои, Христе, / Ты сделал для вселенной спасением. |
Страстию Твоею Христе, / врагу оскудеша оружия, / противным же еже во ад схождением Твоим, грады разрушишася, / и мучителева дерзость низложена бысть. | Страданием Твоим / обезоружен враг, / и города противников разрушены / Твоим во ад сошествием, / и дерзость тирана низвержена. |
Богородичен: Тя пристанище спасения, и стену недвижиму, / Богородице Владычице, вси вернии свемы: / Ты бо молитвами Твоими избавляеши от бед души наша. | Богородичен: Тебя пристанищем спасения / и стеною несокрушимой, Богородица Владычица, / все мы, верные, признаем, / ибо Ты Своими ходатайствами / от бед избавляешь души наши. |
Ин, ирмос: Услышах Господи, / славное Твое смотрение, / и прославих Человеколюбче, / непостижимую Твою силу. | Канон 2 |
Видевши на древе Тя Христе пригвождена Дева, / Яже неболезненно Тя рождшая, / матерски болезни претерпе. | Увидев Тебя, Христе, / на древе пригвожденным, / Дева, безболезненно Тебя родившая, / материнские муки претерпела. |
Побеждена бысть смерть, / мертв пленяет адова врата: / всеядцу бо разоршуся, / яже паче естества вся ми даровашася. | Смерть побеждена, / Мертвый врата ада разоряет; / и вот, по сокрушении всепожирающего, / все сверхъестественное мне даровано! |
Ин, ирмос тойже Се превознесеся Божественная Гора дому Господня, / превышше сил, Богоматерь явственнейше. Вот, возвысилась весьма ясно в доме Господа / превыше небесных Сил / Божественная гора – Богоматерь. | |
Законов естественных кроме, / Едина Дево рождши владычествующаго тварию, / сподобилася еси Божественнаго звания. | Ты, Дева, одна не по законам естества / Владыку творения родившая, / удостоилась Божественного призвания. |
Яко кедры Христе, языков шатание сокрушил еси волею Владыко: / яко изволил еси на кипарисе, и на певке, и кедре, / плотию совозвышаемь. | Как кедр, Христе, / Ты сокрушил высокомерие врагов, / по Своему благоволению, Владыка, / на кипарис, и сосну, и кедр / добровольно плотью возносимый. |
В рове Христе преисподнем положиша Тя бездыханна мертва: / но Твоею язвою забвенныя мертвыя, иже во гробех спящия, / уязвен с Собою воскресил еси. | Во рве глубочайшем положили / Тебя, Христе, бездыханным, мертвым; / но, уязвленный, Ты, Спаситель, / Своими ранами в забвении в гробницах спящих / с Собою вместе воскресил. |
Богородичен: Моли Сына Твоего и Господа, Дево Чистая, / на Тя уповающим мир даровати, плененным избавление, / от сопротивных настояний. | Богородичен: Моли Сына Твоего и Господа, Дева чистая, / чтобы даровал Он пленным избавление, / из враждебных обстоятельств – мирный выход / на Тебя надеющимся. |
Ин, ирмос: Угль Исаии проявлейся, / Солнце из девственныя утробы возсия, / во тьме заблуждшым, / богоразумия просвещение даруя. | Канон 2 |
Постити отвергийся Адам, / вкушает смертоноснаго древа первый: / но сего грех потребляет, распныйся Вторый. | Адам первый, отказавшись от поста, / вкушает от древа смертоносного; / но заглаживает второй Адам / грех его Своим распятием. |
Естеством человеческим страстен же и смертен был еси, / Иже безстрастный невещественным Божеством, / обезтливый умерщвленныя Христе, / от преисподних адовых воскресил еси. | Причастным сделавшись естественным страданиям и смертным, / Ты, Христе, бесстрастный по невещественному Божеству, / даровав нетление, воскресил / умерщвленных из пропастей ада. |
Ин, ирмос тойже Облацы веселия сладость кропите сущим на земли: / яко Отроча дадеся, / Иже сый прежде век, / от Девы воплощься Бог наш. Облака, сладостью веселья / окропите тех, кто на земле; / ибо Отрок дарован нам, – прежде веков Существовавший, / от Девы воплотившийся Бог наш. | |
Житию и плоти моей свет возсия, / и дряхлость греха разруши: / напоследок от Девы без семене воплощься Вышний. | Жизнь и плоть мою светом озарил / и греха омрачение рассеял / в последнее время без семени / от Девы воплотившийся Всевышний. |
Яко злодей Праведник осудися / и со беззаконными на древе пригвоздися, / повинным оставление Своею даруя кровию. | Как злодей Праведник осужден / и с преступниками к Древу пригвожден, / даруя виновным прощение Своею кровию. |
Единем убо человеком, / первым Адамом древле в мiр вниде смерть, / и Единем Воскресение Сыном Божиим явися. | Чрез одного человека – первого Адама / смерть в мир некогда вошла, / и чрез одного же – Сына Божия / явилось воскресение. |
Богородичен: Неискусомужно Дево родила еси, / и вечнуеши Дева, являющи Истиннаго Божества, / Сына и Бога Твоего образы. | Богородичен: Ты, Дева, не познав мужа, зачала / и вечно пребываешь Девою, / знаки истинного Божества / Сына и Бога Твоего тем являя. |
Ин, ирмос: Глас глагол молебных / от болезненныя Владыко, души услышав, / от лютых мя избави: / Един бо еси нашего спасения виновен. | Канон 2 |
Блюстители положил еси падшему, / херувимы древа животнаго, / но видевше Тя, двери отверзошася: / явилася бо еси путетворя разбойнику в рай. | Стражами древа жизни от падшего человека / Ты назначил Херувимов; / но отворили они врата, Тебя узрев: / ибо Ты явился для разбойника / путеводителем в рай. |
Пуст ад и испровержен бысть смертию Единаго: / еже бо многое богатство сокровиществова, / Един о всех нас Христос истощил есть. | Опустевшим и оскудевшим ад / чрез смерть Одного соделался; / ибо то большое богатство, что он собрал, / Христос один за всех нас опустошил. |
Ин, ирмос тойже Естество человеческое работающее греху, / Владычице Чистая, Тобою свободу улучи: / Твой бо Сын, яко агнец, за всех закалается. Естество человеческое, бывшее рабом греху, / чрез Тебя свободу получило, чистая Владычица; / ибо Сын Твой как агнец / в жертву за всех принесен. | |
Вопием Ти вси истинней Богоматери, / прогневавшыя рабы избави: / Едина бо дерзновение к Сыну имаши. | Все мы к Тебе взываем – истинной Матери Божией: / избавь нас, вызвавших гнев рабов, / ибо Ты одна к Сыну Своему / имеешь дерзновение. |
Икос: Ты еси Свет омраченным, / Ты еси Воскресение всех, и Живот человеков, / и всех совоскресил еси, / смертную державу Спасе разорь, / и адова врата сокрушивый Слове: / и мертвии видевше чудо чудяхуся, / и всяка тварь срадуется о Воскресении Твоем Человеколюбче. / Темже и вси славим и поем Твое снизхождение, / и мiр Спасе мой, воспевает Тя присно. | Икос: Ты – свет для омраченных, / Ты – воскресение всех / и жизнь смертных, / и всех Ты воскресил с Собою, / отняв у смерти власть, Спаситель, / и врата ада разрушив, Слово. / И мертвые, увидев это чудо, удивлялись; / и все творение вместе радуется / о воскресении Твоем, Человеколюбец. / Потому все мы прославляем / и воспеваем Твое снисхождение, / и мир Тебя, Спаситель мой, / прославляет непрестанно. |
Не терпел еси Владыко, за благоутробие / смертию человека зрети мучима, / но пришел и спасл еси Твоею кровию, человек быв: / Сый благословен, и Препрославлен Бог отец наших. | Не смог Ты по Своему милосердию, Владыка, / человека видеть под властью смерти; / но пришел и спас его Своею кровию, / став человеком, – благословенный и препрославленный. |
Видевше Тя Христе, оболчена во одежду отмщения, / ужасошася вратницы адовы: / безумнаго бо мучителя раба, Владыко, пришел еси убити: / Сый благословен и Препрославлен Бог отец наших. | Увидев Тебя, облеченного в одежду мщения, / ужаснулись привратники ада, Христе; / ибо своенравного раба-мучителя / пришел Ты, Владыка, усмирить, – / благословенный и препрославленный. |
Богородичен: Святых Святейшую Тя разумеем, / яко Едину рождшую Бога Непременнаго, / Дево Нескверная, Мати Безневестная: / всем бо верным источила еси нетление, / Божественным Рождеством Твоим. | Богородичен: Святою из святых мы признаем Тебя, / как одну, зачавшую неизменяемого Бога, / Дева непорочная, Матерь брака не познавшая, / ибо источила Ты всем верным нетление / чрез Божественное рождение от Тебя Христа. |
Ин, ирмос: Ветии явишася отроцы, любомудрейшии древле: / от богоприятныя бо души богословяще, / устнами пояху: / Пребожественный отцев и наш Боже благословен еси. | Канон 2 |
Осуди праотца древле во Едеме преслушание: / но волею судимь бысть, / преступльшему разрешая прегрешения, / Пребожественный отцев Бог, и Препрославлен. | Послужило некогда к осуждению праотца / бывшее в Эдеме ослушание; / но, чтобы снять обвинение с преступника, / был добровольно осужден / пребожественный Бог отцов и препрославленный. |
Спасл еси уязвеннаго языком, завистию человекоубийцы, / во Едеме вольным угрызением, / вольною бо страстию исцелил еси, / Пребожественный отцев Бог, и Препрославлен. | Ты спас ужаленного в Эдеме / яд изливающим языком; / ибо произвольную его рану / Ты исцелил добровольным Своим страданием – / пребожественный Бог отцов и препрославленный. |
Богородичен: Ходяща мя в сени смертней призвал еси к свету, / темнозрачный ад, блистанием облож Божества, / Пребожественный отцев Бог, и Препрославлен. | Меня, блуждающего в тени смертной, / снова к свету Ты призвал, / молнией Божества Своего ад мрачный поразив, – / пребожественный Бог отцов и препрославленный. |
Ин, ирмос тойже Зряще в нощи убо Иаков, / яко в гадании Бога воплощенна, / из Тебе же светлостию явися поющим: / Пребожественный отцев Бог, и Препрославлен. Видел ночью Иаков / как бы в загадке Бога воплощенного; / но из Тебя Он в сиянии явился воспевающим: / “Пребожествен Бог отцов и препрославлен!” | |
Знамения яже в Тебе, неизреченнаго проявляя снятия, со Иаковом борется: / имже волею соединися человеком Чистая: / Пребожественный отцев Бог, и Препрославлен. | Образы сочетания непостижимого, / бывшего в Тебе, Чистая, предвозвещая, / которым добровольно соединился Он с людьми, / борется с Иаковом Пребожественный / Бог отцов и препрославленный. |
Мерзок иже не проповедует Тя Девы Сына, / Единаго от Препетыя Троицы несумненною верою, / и языком вопия: / Пребожественный отцев Бог, и Препрославлен. | Нечестив, кто с несомненным убеждением / Тебя, Сына Девы, не исповедует / одним из воспеваемой всеми Троицы, / и устами не взывает: / “Пребожествен Бог отцов и препрославлен!” |
Кровию Твоею Христе, / очервлено плоти Твоея зряще одеяние, / трепетом ужасахуся многому Твоему долготерпению, ангельстии чини, зовуще: / благословите вся дела Господня Господа. | На одежду плоти Твоей, Христе, / кровью Твоею обагренную, взирая, / в трепете изумлялись великому Твоему долготерпению / полки Ангелов, восклицавшие: / “Благословляйте, все творения Господни, Господа!” |
Ты мое смертное одеял еси Щедре, / в безсмертие востанием Твоим. / Темже веселящеся благодарственно воспевают Тя / избраннии людие Христе, зовуще Тебе: / пожерта бысть воистинну смерть победою. | Ты облек мою смертную природу, Милосердный, / в бессмертие воскресением Своим. / Потому с ликованием благодарно / воспевает Тебя избранный народ, / восклицая Тебе, Христе: / “Поистине поглощена смерть победою!” |
Богородичен: Ты Иже Отцу неразлучнаго, / во утробе богомужно поживша безсеменно зачала еси, / и неизреченно родила еси Богородительнице Пречистая: / темже Тя спасение всех нас свемы. | Богородичен: Ты нераздельного от Отца, / Богочеловечески в Твоем чреве обитавшего, / зачала без семени и носила неизреченно, / Божия Родительница Всечистая: / потому мы признаем Тебя / спасением всех нас. |
Ин, ирмос: О подобии злате, небрегше треблаженнии юноши, / неизменный и живый Божий образ видевше, / среди огня воспеваху: / осуществованная да поет Господа вся тварь, / и превозносит во вся веки. | Канон 2 |
Виден был еси на кресте пригвождаемь, / Иже богатый в милости, / волею погреблся еси: / и тридневно воскресл еси, / и избавил еси вся человеки Человеколюбче, верою поющия: / да поет Господа вся тварь, и превозносит во вся веки. | Явился Ты пригвожденным ко Кресту, богатый милостью, / и погребен был добровольно, / но в третий день воскрес, Человеколюбец, / и искупил всех смертных, с верою поющих: / “Да воспевает Господа все творение / и превозносит во все века!” |
Избавити от истления, сошед в преисподняя Слове Божий, / егоже создал еси Христе, силою Твоею Божественною, / и без истления сотворь, славы присносущныя Твоея причастника соделал еси, / да поет, зовущи, вся тварь, и превозносит Христа веки. | Чтобы избавить от тления, Слово Божие, / того, кого создал Ты Своей Божественною силой, / Христе мой, в преисподнюю сойдя, / нетления и вечной славы Своей участником / его соделал, восклицающего: / “Да воспевает все творение / и превозносит Христа вовеки!” |
Ин, ирмос тойже Виден бысть на земли Тобою, и с человеки поживе, / Иже благостию несравненный и силою, / Емуже поюще вси вернии зовем: / осуществованная да поет Господа вся тварь, / и превозносит во вся веки. Чрез Тебя на земле явился и жил с людьми / Несравнимый по благости и силе, / Которому все мы, верные, в песнях восклицаем: / “Все созданное творение да воспевает Господа / и превозносит во все века!” | |
Воистинну Тя Чистую проповедающе славим Богородицу: / Ты бо едина родила еси от Троицы воплощенна, / Емуже со Отцем и Духом вси поем: / да поет Господа вся тварь, / и превозносит во вся веки. | Справедливо Тебя непорочной исповедуем / и прославляем, Богородица; / ибо Ты родила Одного из Троицы воплотившимся, / Которому вместе со Отцом и Духом мы все поем: / “Все творение да воспевает Господа / и превозносит во все века!” |
Таже, песнь Богородицы: Величит душа моя Господа: с припевом: Честнейшую херувим: | Затем поем Песнь Пресвятой Богородицы: Величает душа Моя Господа: |
Яко в раи насаждено на лобнем Спасе, / требогатое древо Твоего пречистаго Креста, / кровию и водою Божественною, / яко от источника Божественнаго, / ребра Твоего Христе, напояемо, / живот нам прозябло есть. | Подобно древу жизни, насажденному в раю, / на лобном месте древо треблаженное / Твоего, Спаситель, пречистого Креста, / кровью и водою Божественною орошаемое / как из источника – Божественного ребра Твоего, Христе, –/ жизнь нам возрастило. |
Низложил еси сильныя, распныйся Всесильне, / и еже низу лежащее во адове твердыни, / естество человеческое вознес, / на Отчем посадил еси престоле. / С Нимже Тебе грядущу покланяющеся, величаем. | Ты низложил властителей Своим распятием, Всесильный, / и, возвысив человеческое естество, / пребывавшее глубоко в темнице ада, / на престоле его Отчем посадил; / Тебя, с тем же естеством грядущего, / мы, поклоняясь, величаем. |
Троичен: Единицу Тричисленную, Троицу Единосущную / православно поюще вернии, славим: / непресекомо Пребожественное Естество, / трисветлую, невечернюю зарю, / Едину нетленную нам свет возсиявшую. | Троичен: Единство, тройственное числом, Троицу единосущную, / православно воспевая, верные, прославим: / нераздельное сверх-божественное Естество, – трижды светлое, немеркнущее Сияние, / единую Чистую, свет нам воссиявшую. |
Ин, ирмос: От Бога Бога Слова: Посреде осужденных, / яко Агнец возвышен был еси Христе, на кресте, / на лобнем копием в ребро прободаемь, / живот даровал еси нам перстным яко благ, / верою чтущим Божественное Твое Воскресение. Посреди осужденных на лобном месте / Ты как агнец был повешен на Кресте; / копьем в ребро пронзаемый, / жизнь даровал, как благой, нам, созданным из праха, / с верою почитающим Твое, Христе, / Божественное воскресение. | |
Иже Своею смертию, / смерти державу силою упразднившему Богу / вси вернии поклонимся, / яко иже от века мертвыя совоскреси, / и всем подает живот и Воскресение. | Своею смертью властно упразднившему / могущество смерти Богу, / поклонимся, все верные, / ибо Он бывших от века мертвыми с Собою воскресил / и всем дарует жизнь и воскресение. |
Ин, ирмос: Весь еси желание, весь сладость, / Слове Божий, Девы Сыне, / Боже богов, Господи, святых Пресвятый. / Тем Тя вси с рождшею величаем. | Канон 3 |
Жезл крепости дадеся естеству тленному, / Слово Божие во утробе Твоей Чистая: / и сие воскреси, до ада поползшееся. / Темже Тя Всечистая, яко Богородицу величаем. | Жезл силы дан немощному естеству / во чреве Твоем, Чистая, – Слово Божие, / и Он воскресил его, низвергшееся ко аду. / Потому мы, Тебя, Всечистая, / как Богородицу величаем. |
Юже изволил еси Владыко, / приими милостивно Молитвенницу, / Матерь Твою о нас, / и Твоея благости всяческая исполняется: / да Тя вси яко Благодетеля величаем. По катавасии, ектениа малая. Таже, Свят Господь Бог наш. Посем ексапостиларий утренний. | Ту, Которую избрал Ты, Владыка, / прими сочувственно, / Матерь Твою, – Ходатаицею за нас, / и Твоей благостью все да исполнится, / чтобы мы все Тебя, / как Благодетеля, величали. После катавасии ектения малая, затем: Свят Господь Бог наш: и ексапостиларий воскресный. На хвалитех стихиры воскресны, глас 2:На “хвалите” стихиры воскресные, на 8 |
Сотворити в них суд написан: / слава сия будет всем преподобным Его. | Совершить среди них суд предписанный; / слава сия – всем святым Его. |
Всякое дыхание и вся тварь / Тя славит, Господи, / яко Крестом смерть упразднил еси, / да покажеши людем, еже из мертвых Твое Воскресение, / яко Един Человеколюбец. | Все дышащее и все творение / прославляет Тебя, Господи; / ибо Ты Крестом смерть упразднил, / чтобы явить людям воскресение Свое из мертвых, / как единый Человеколюбец. |
Хвалите Бога во святых Его, / хвалите Его в утвержении силы Его. | Хвалите Бога во святых Его, / хвалите Его на тверди силы Его. |
Да рекут иудее, / како воини погубиша стрегущии Царя; / почто бо камень не сохрани Камене жизни? / Или Погребеннаго да дадят, / или Воскресшему да поклонятся, / глаголюще с нами: / слава множеству щедрот Твоих, Спасе наш, слава Тебе. | Пусть ответят Иудеи: / как охранявшие Царя воины потеряли Его? / Почему не сохранил камень Камня жизни? / Или пусть отдадут Погребенного, / или поклонятся Воскресшему, / вместе с нами возглашая: / “Слава множеству милосердия Твоего, / Спаситель наш, слава Тебе!” |
Хвалите Его на силах Его, / хвалите Его по множеству величествия Его. | Хвалите Его за могущество Его, / хвалите Его по множеству величия Его. |
Радуйтеся людие и веселитеся, / Ангел седяй на камени гробнем, / той нам благовести, рек: / Христос воскресе из мертвых, Спас мiра, / и исполни всяческая благоухания: / радуйтеся людие и веселитеся. | Радуйтесь, люди, и веселитесь! / Ангел, восседавший на камне гроба, / он нам радость возвестил, возгласив: / “Христос воскрес из мертвых, Спаситель мира, / и наполнил все благоуханием. / Радуйтесь, люди, и веселитесь!” |
Хвалите Его во гласе трубнем: / хвалите Его во псалтири и гуслех. | Хвалите Его со звуком трубным, / хвалите Его на псалтири и гуслях. |
Ангел убо еже радуйся, / прежде Твоего зачатия Господи, Благодатней принесе: / Ангел же камень славнаго Твоего гроба / в Твое Воскресение отвали: / ов убо в печали место, / веселия образы возвещая: / сей же в смерти место, / Владыку Жизнодавца проповедуя нам, / темже вопием Ти: / Благодетелю всех, Господи слава Тебе. | Ангел пред зачатием Твоим, Господи, / приветствие “радуйся” Благодатной принес; / Ангел же камень от славного Твоего гроба / при воскресении Твоем отвалил. / Первый вместо печали / знамения радости открыл, / второй же вместо смерти / о Владыке, жизни Подателе нам провозгласил. / Потому мы взываем Тебе: / “Благодетель всех, Господи, слава Тебе!” |
Ины стихиры, Анатолиевы, глас 2:Хвалите Его в тимпане и лице, / хвалите Его во струнах и органе. Иные стихиры, восточныеХвалите Его на тимпане и в хороводе, / хвалите Его на струнах и органе. | |
Возлияша мvра со слезами на гроб Твой жены, / и исполнишася радости уста их, / внегда глаголати: воскресе Господь. | Возлили миро со слезами / жены на гроб Твой; / но уста их исполнились радости, / когда возвестили им: “Воскрес Господь”. |
Хвалите Его в кимвалех доброгласных, хвалите Его в кимвалех восклицания: / всякое дыхание да хвалит Господа. | Хвалите Его на кимвалах благозвучных, хвалите Его на кимвалах звонких. / Всё что дышит, да восхвалит Господа! |
Да похвалят языцы / и людие Христа Бога нашего, / волею нас ради Крест претерпевшаго, / и во аде тридневновавшаго: / и да поклонятся Его из мертвых Воскресению, / Имже просветишася всего мiра концы. | Да восхвалят племена и народы Христа Бога нашего, / добровольно ради нас претерпевшего Крест / и три дня пробывшего во аде, / и да поклонятся Его воскресению из мертвых, / которым просветились все мира концы. |
Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, / не забуди убогих Твоих до конца. | Восстань, Господи Боже мой, да возвысится рука Твоя, / не забудь бедных Твоих до конца! |
Распят и погребен был еси Христе, / якоже изволил еси, / испровергл еси смерть, / и воскресл еси во славе, яко Бог и Владыка, / даруя мiрови жизнь вечную и велию милость. | Ты был распят и погребен, Христе, / по Своему изволению; / победил смерть (и воскрес во славе), как Бог и Владыка, / даруя миру вечную жизнь / и великую милость. |
Исповемся Тебе Господи всем сердцем моим, / повем вся чудеса Твоя. | Буду славить Тебя, Господи, всем сердцем моим, / возвещу все чудеса Твои. |
О воистинну беззаконнии, / печатавше камень, больших нас чудес сподобисте! / Имут разум стражие, / днесь пройде из гроба, и глаголаху: / рцыте, яко нам спящим, / приидоша ученицы, и украдоша Его. / И кто крадет мертвеца, паче же и нага; / Сам воскресе самовластно яко Бог, / оставль во гробе и погребательная Своя: / приидите видите иудее, / како не расторже печати, смерть поправый / и роду человеческому безконечную жизнь даруяй, / и велию милость. | Поистине вы, беззаконники, / опечатав камень гроба, / большего чуда нас удостоили. / Все знают стражи, говорившие: / “В сей день Он вышел из гробницы!” Вы же к ним: / “Скажите, что пока мы спали, / пришли ученики и украли Его”. / Но кто же крадет мертвеца, и к тому же обнаженного? / Он воскрес Своею властью, как Бог, / оставив во гробе даже погребальные Свои пелены. / Придите, посмотрите, Иудеи, / как не сокрушил печатей Поправший смерть / и роду человеческому Дарующий / бесконечную жизнь и великую милость. |
Слава, стихира евангельская. И ныне, глас 2: Преблагословена еси, Богородице Дево, / Воплощшим бо ся из Тебе ад пленися, / Адам воззвася, клятва потребися, Ева свободися, / смерть умертвися, и мы ожихом. / Тем воспевающе вопием: / благословен Христос Бог, благоволивый тако, слава Тебе. И ныне, глас 2: Преблагословенна Ты, Богородица Дева, / ибо Воплотившимся от Тебя ад пленен, / Адам из него возвращен, / проклятие лишилось силы, / Ева освобождена, смерть умерщвлена / и мы исполнились жизни. / Потому, воспевая, взываем: / “Благословен Христос Бог, так благоволивший, слава Тебе!” Священник: Слава Тебе, показавшему нам свет! | |
Славословие великое. | Славословие великое. |
Глас Ти приносим / разбойничь, и молимся: / помяни нас, Спасе, / во Царствии Твоем. | Возглас разбойника / мы Тебе приносим и взываем Тебе: / “Помяни нас, Спаситель, / во Царствии Твоём!” |
Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят. | Блаженны чистые сердцем, ибо они Бога узрят. |
Крест Тебе приносим / в прощение прегрешений: / егоже нас ради / приял еси, Человеколюбче. | Крест Тебе приносим / для прощения своих согрешений, / который ради нас / претерпел Ты, Человеколюбец. |
Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся. | Блаженны миротворцы, ибо они будут наречены сынами Божиими. |
Покланяемся Твоему, Владыко, / погребению, и востанию: / имиже от тления избавил еси мiр, Человеколюбче. | Поклоняемся Твоему, Владыка, / погребению и воскресению, / которыми Ты от тления / мир избавил, Человеколюбец. |
Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное. | Блаженны гонимые за правду, ибо их есть Царство Небесное. |
Смертию Твоею, Господи, / пожерта бысть смерть: / и Воскресением Твоим, Спасе, / мiр спасл еси. | Смертию Твоею, Господи, / поглощена смерть, / и воскресением Своим / Ты, Спаситель, спас мир. |
Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще Мене ради. | Блаженны вы, когда будут поносить вас и гнать и всячески неправедно злословить за Меня. |
Мvроносицы сретил еси, / воскрес от гроба, / и учеником возвестил еси, / рещи Твое востание. | Мироносиц Ты встретил, / восстав из гроба, / и повелел возвестить ученикам / о Своем воскресении. |
Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех. | Радуйтесь и веселитесь, ибо велика ваша награда на небесах. |
Иже во тьме спящии / Тя свет видевше, / в преисподнейших адовых, / Христе, воскресоша. | Во тьме спящие, / увидев Тебя – свет / в самых глубинах ада, / воскресли, Христе. |
Слава: Отца прославим, / Сыну поклонимся вси, / и Святому Духу / верно воспоим. | Слава, Троичен: Отца прославим, / Сыну поклонимся все, / и Святого Духа / с верою воспоем. |
И ныне, Богородичен: Радуйся Престоле Огнезрачный. / Радуйся, Невеста Неневестная. / Радуйся, яже Бога человеком Дево рождшая. | И ныне, Богородичен: Радуйся, престол огневидный! / Радуйся, Невеста брака не познавшая! / Радуйся, Дева, / Бога людям родившая! |
Тропарь воскресен, глас 2:Е гда снизшел еси к смерти, Животе Безсмертный, / тогда ад умертвил еси блистанием Божества. / Егда же и умершыя от преисподних воскресил еси, / вся Силы Небесныя взываху: / Жизнодавче, Христе Боже наш, слава Тебе. ТропарьК огда сошел Ты к смерти, Жизнь бессмертная, / тогда ад умертвил Ты сиянием Божества. / Когда же Ты и умерших из преисподней воскресил, / все Силы Небесные взывали: / “Податель жизни, Христе Боже наш, слава Тебе!” Кондак, глас 2:В оскресл еси от гроба, Всесильне Спасе, / и ад, видев чудо, ужасеся, / и мертвии восташа; / тварь же видящи срадуется Тебе, / и Адам свеселится, / и мир, Спасе мой, воспевает Тя присно. КондакВ оскрес Ты из гроба, всесильный Спаситель, / и ад, увидев это чудо ужасался, / и мертвые восставали. / И все творение, видя это, радуется с Тобой, и Адам веселится, / и мир Тебя, Спаситель мой, / прославляет непрестанно. Прокимен, глас 2:Крепость моя и пение мое Господь, / и бысть мне во Спасение. Стих: Наказуя наказа мя Господь, смерти же не предаде мя. ПрокименСила моя и пение моё Господь, / и сделался Он мне спасением. Стих: Наставляя, наказал меня Господь, смерти же не предал меня. Пс 117:14, 18 Аллилуиа:Услышит тя Господь в день печали, защитит тя Имя Бога Иаковля. Стих: Господи, спаси царя, и услыши ны, воньже аще день призовем Тя. АллилуиаСтих: Да услышит тебя Господь в день печали, да защитит тебя имя Бога Иакова. Стих: Господи, спаси царя и услышь нас в день, когда мы призовём Тебя. Пс 19:2, 10 Источник |