- Прокимны воскресной утрени, глас 2
- Прокимен утрени 2 гласа ноты
- Ноты для православного хора
- Царица Небесная
- Ноты и новости
- Свежие записи
- Прокимны и причастны, величания
- Поделиться:
- Добавить комментарий Отменить ответ
- Икона дня
- Православный календарь
- Прокимен утрени 2 гласа ноты
- Октоих воскресный. Глас 2
- В СУББОТУ НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ.
- В СУББОТУ НА ВЕЛИКОЙ ВЕЧЕРНЕ
- Стихиры воскресны, глас 2:
- Стихиры воскресные
- Ины стихиры, Анатолиевы, глас тойже:
- Стихиры восточные
- На стиховне стихиры воскресны, глас 2:
- Стихиры на стиховне
- Тропарь воскресен, глас 2:
- Тропарь
- В НЕДЕЛЮ НА УТРЕНИ.
- В ВОСКРЕСЕНЬЕ НА УТРЕНИ
- Тропарь воскресен, глас 2:
- Тропарь
- По 1‑м стихословии, седальны воскресны, глас 2:
- По 1 стихословии седален
- По 2‑м стихословии седальны, глас 2
- По 2 стихословии седален
- По непорочнах ипакои, глас 2
- Ипакои
- Степенна, глас 2 Антифон 1. Ихже стихи повторяюще поем:
- Степенны. Антифон 1
- Антифон 2:
- Антифон 2
- Антифон 3:
- Антифон 3
- Прокимен, глас 2:
- Прокимен
- Канон воскресен. Глас 2. Песнь 1
- Каноны
- Песнь 1
- Другий канон крестовоскресен, [егоже краестрочие: Пою хвалу Живоносному Слову] Песнь 1
- Ин канон Пресвятей Богородице, [егоже краестрочие: Пою хвалу Живоносней Отроковице] Песнь 1. Ирмос тойже
- Песнь 3
- Песнь 3
- Песнь 4
- Песнь 4
- Песнь 5
- Песнь 5
- Песнь 6
- Песнь 6
- Кондак, глас 2:
- Кондак
- Песнь 7
- Песнь 7
- Песнь 8
- Песнь 8
- Песнь 9
- Песнь 9
- На хвалитех стихиры воскресны, глас 2:
- На “хвалите” стихиры воскресные, на 8
- Ины стихиры, Анатолиевы, глас 2:
- Иные стихиры, восточные
- По славословии тропарь:
- Тропарь воскресный
- ГЛАС 2
- НА ЛИТУРГИИ.
- Блаженна, глас 2:
- НА ЛИТУРГИИ
- Блаженны, на 8
- Тропарь воскресен, глас 2:
- Тропарь
- Кондак, глас 2:
- Кондак
- Прокимен, глас 2:
- Прокимен
- Аллилуиа:
- Аллилуиа
Прокимны воскресной утрени, глас 2
Прокимен воскресный на утрени, глас 2:
Воста́ни, Го́споди Бо́же мо́й, повеле́нием, и́мже запове́дал еси́,/ и со́нм люде́й обы́дет Тя́.
Сти́х: Го́споди Бо́же мо́й, на тя́ упова́х, спаси́ мя.
Прокjменъ воскrный на ќтрени, глaсъ в7:
В остaни гDи б9е м0й повелёніемъ, и4мже заповёдалъ є3си2,/ и3 с0нмъ людeй њбhдетъ тS.
Стjхъ: Г Dи б9е м0й на тS ўповaхъ, сп7си1 мz.
Прокимен «Всякое дыхание» на утрени, глас 2:
Вся́кое дыха́ние/ да хва́лит Го́спода.
Прокjменъ В сsкое дыхaніе : на ќтрени, глaсъ в7:
В сsкое дыхaніе/ да хвaлитъ гDа.
Стjхъ: Х вали1те бGа во с™hхъ є3гw2.
Прокимен «Свят Господь Бог наш» на утрени, глас 2:
Свят Госпо́дь Бог наш.
Стих: Я́ко свят Госпо́дь Бог наш.
Стих: Над все́ми людьми́ Бог наш.
Прокjменъ С вsтъ гDь бGъ нaшъ : на ќтрени, глaсъ в7:
С вsтъ гDь бGъ нaшъ.
Стjхъ: Ћ кw свsтъ гDь бGъ нaшъ.
Стjхъ: Н ад8 всёми людьми2 бGъ нaшъ.
Источник
Прокимен утрени 2 гласа ноты
Ноты — вечерня и утреня
СБОРНИКИ:
Сборник «Обиход, часть 1» (храм свт. Тихона, Архангельск 2005) pdf , doc
«ПРИИДИТЕ ПОКЛОНИМСЯ» И ПРЕДНАЧИНАТЕЛЬНЫЙ ПСАЛОМ
Предначинательный пс. (греч. расп., гарм. Ковальджи, 1) стр. 1 2
Предначинательный пс. (В. Ковальджи) стр. 1 2 3 полностью: zip
Предначинательный псалом (П.Чесноков, пер. для ж/х Е.Субботкиной) стр. 1 2
«БЛАЖЕН МУЖ»
Блажен муж (нап. Почаев. Лавры) стр. 1 2
СТИХИРЫ И ДОГМАТИКИ
Догматик 7 гл. (сокращение знам. р.) стр. 1 2
«СВЕТЕ ТИХИЙ»
Свете Тихий (Ф.Иванов) 1 2
Свете Тихий (В. Ковальджи, 10?) стр. 1 2
Свете Тихий (В. Ковальджи, 11?) стр. 1 2
ПРОКИМЕНЫ, «СПОДОБИ, ГОСПОДИ» И СТИХИРЫ НА СТИХОВНЕ
«НЫНЕ ОТПУЩАЕШИ»
«БОГОРОДИЦЕ ДЕВО» И ПСАЛОМ 33
Богородице Дево (знам. расп., гарм. И.Смирнова) Sib PDF
Богородице Дево (С.Трубачев, пер. для ж/х Е.Субботкиной) стр. 1 2
Богородице Дево (А.Третьяков, пер. для ж/х Е.Субботкиной) стр. 1 2
НАЧАЛО УТРЕНИ
Малое славословие (зн.р., гарм. С.Трубачева) стр. 1 2
«ХВАЛИТЕ ИМЯ ГОСПОДНЕ»
Хвалите имя Господне (А.Красностовский, пер. для ж/х Е.Субботкиной) стр. 1 2
Хвалите имя Господне (Н.Колесниченко, пер. для ж/х Е.Субботкиной) стр. 1 2
«АНГЕЛЬСКИЙ СОБОР»
СТЕПЕННЫ
Антифон степенна 6 гл. (сокращение расп. КПЛ) стр. 1 2
КАНОН, «ВЕЛИЧИТ ДУША МОЯ», «СВЯТ ГОСПОДЬ БОГ НАШ»
«ПРЕБЛАГОСЛОВЕННА ЕСИ» И ВЕЛИКОЕ СЛАВОСЛОВИЕ
ТРОПАРИ ПО СЛАВОСЛОВИИ, «УТВЕРДИ, БОЖЕ»
«ВЗБРАННОЙ ВОЕВОДЕ»
Взбранной воеводе (КПЛ, Ледковский, Львов, Наумов, Рахманинов, «старинное», неизв. авт.) — одним zip-архивом
Взбранной Воеводе (Архангельский, Кочановский, «ипатьевское» и еще четыре безымянных варианта) — второй zip-архив
Взбранной Воеводе (на 8 гласов, расп. на подобны Е.Кустовским) ZIP
Источник
Ноты для православного хора
Царица Небесная
Ноты и новости
Свежие записи
Прокимны и причастны, величания
Величаем Тя, Пресвятая Дево, Богоизбранная Отроковице, и чтим образ Твой святый, имже точиши исцеления всем, с верою притекающим.
Прокимен, гл.3 Песнь Богородицы
Величит душа Моя Господа, и возрадовася дух Мой о Бозе Спасе Моем.
Чашу спасения прииму и Имя Господне призову.
Величаем вас, Архангели и Ангели и вся воинства, Херувими и Серафими славящии, Господа.
Прокимен, гл.4 и Причастен
Творяй ангелы Своя духи, и слуги Своя пламень огненный.
Величаем тя, святый пророче Божий (имярек), и чтим святую память твою, ты бо молиши о нас Христа Бога нашего.
Ты иерей вовек по чину Мелхиседекову.
В память вечную будет праведник, от слуха зла не убоится.
Величаем тя, апостоле Христов (имярек), и чтим болезни и труды твоя, имиже трудился еси во благовестии Христове.
Прокимен, гл. 8 и Причастен
Во всю землю изыде вещание их, и в концы вселенныя глаголы их.
Величаем вас, святии апостоли, весь мир ученьми своими просветившия и вся концы ко Христу приведшия.
Прокимен, гл.8 и Причастен
Во всю землю изыде вещание их, и в концы вселенныя глаголы их.
Святым отцам Вселенских Соборов
Прокимен, гл.4 Песнь отцев
Благословен еси, Господи, Боже отец наших, и хвально, и прославлено имя Твое во веки.
Радуйтеся, праведнии, о Господе, правым подобает похвала.
Величаем тя, святителю отче (имярек), и чтим святую память твою: ты бо молиши о нас Христа Бога нашего.
Уста моя возглаголют премудрость, и поучение сердца моего разум.
В память вечную будет праведник, от слуха зла не убоится.
Величаем вас, святителие велицыи, и чтим святую память вашу, вы бо молите о нас Христа Бога нашего.
Честна пред Господем смерть преподобных Его.
В память вечную будет праведник, от слуха зла не убоится.
Величаем тя, страстотерпче святый (имярек), и чтим честная страдания твоя, яже за Христа претерпел еси.
Возвеселится праведник о Господе, и уповает на Него.
В память вечную будет праведник, от слуха зла не убоится.
Величаем вас, страстотерпцы святии, и чтим честная страдания ваша, яже за Христа претерпели есте.
Святым, иже суть на земли Его, удиви Господь вся хотения Своя в них.
Радуйтеся, праведнии, о Господе, правым подобает похвала.
Величаем тя, страстотерпице Христова (имярек), и чтим честное страдание твое, еже за Христа претерпела еси.
Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.
Радуйтеся, праведнии, о Господе, правым подобает похвала.
Величаем вас, страстотерпицы святыя, и чтим честная страдания ваша, яже за Христа претерпели есте.
Дивен Бог во святых своих, Бог Израилев.
Радуйтеся, праведнии, о Господе, правым подобает похвала.
Величаем тя, священномучениче (имярек), и чтим святую память твою: ты бо молиши о нас Христа Бога нашего.
Восхвалятся преподобнии во славе, и возрадуются на ложах своих.
В память вечную будет праведник, от слуха зла не убоится.
Величаем вас, священномученицы Христовы, и чтим святую память вашу: вы бо молите о нас Христа Бога нашего.
Честна пред Господем смерть преподобных Его.
Радуйтеся праведнии о Господе, правым подобает похвала.
Ублажаем тя, преподобномучениче (имярек), и чтим святую память твою, наставниче монахов и собеседниче ангелов.
Ублажаем вас, преподобнии мученицы, и чтим святую память вашу, наставницы монахов и собеседницы ангелов.
Восхвалятся преподобнии во славе, и возрадуются на ложах своих.
Радуйтеся праведнии о Господе, правым подобает похвала.
Величаем тя, страстотерпице святая (имярек), и чтим святую память твою: ты бо молиши о нас Христа Бога нашего.
Священноисповеднику и преподобноисповеднику
Величаем тя, святителю отче (имярек), и чтим святую память твою: ты бо молиши о нас Христа Бога нашего.
Ублажаем тя, преподобне отче (имярек), и чтим святую память твою: ты бо молиши о нас Христа Бога нашего.
Ублажаем тя, преподобне отче (имярек), и чтим святую память твою, наставниче монахов и собеседниче ангелов.
Честна пред Господем смерть преподобных Его.
В память вечную будет праведник, от слуха зла не убоится.
Ублажаем вас преподобнии отцы, и чтим святую память вашу, наставницы монахов и собеседницы Ангелов.
Честна пред Господем смерть преподобных Его.
В память вечную будет праведник, от слуха зла не убоится.
Ублажаем тя, преподобная мати (имярек), и чтим святую память твою: ты бо молиши о нас Христа Бога нашего.
Дивен Бог во святых своих, Бог Израелев.
В память вечную будет праведник, от слуха зла не убоится.
Ублажаем вас, преподобнии матери, и чтим святую память вашу: вы бо молите о нас Христа Бога нашего.
Дивен Бог во святых своих, Бог Израелев.
В память вечную будет праведник, от слуха зла не убоится.
Величаем вас, чудотворцы славнии (имярек), и чтим честная страдания ваша, яже за Христа претерпели есте.
Святым, иже суть на земли Его, удиви Господь вся хотения Своя в них.
Радуйтеся праведнии о Господе, правым подобает похвала.
Христа ради юродивым
Ублажаем тя, святый праведный (имярек), и чтим святую память твою: ты бо молиши о нас Христа бога нашего.
Восхвалятся преподобнии во славе, и возрадуются на ложах своих.
Радуйтеся праведнии о Господе, правым подобает похвала.
Поделиться:
Добавить комментарий Отменить ответ
Икона дня
Православный календарь
Отдание праздника Преполовения Пятидесятницы. Мчч. Фалалея, Александра и Астерия (ок. 284). Обре́тение мощей свт. Алексия, митр. Киевского, Московского и всея Руси, чудотворца (1431).
Блгв. кн. Довмонта, во Святом Крещении Тимофея, Псковского (1299). Мч. Аскалона (ок. 287). Прпп. Завулона и Сосанны, родителей равноап. Нины (IV).
Сщмч. Павла Лазарева пресвитера (1919)38.
Утр. –Ин., 35 зач. (от полу’), X, 1–9.Лит. –Деян., 32 зач., XIII, 13–24.Ин., 18 зач., VI, 5–14.Свт.:Евр., 335 зач., XIII, 17–21.Лк., 24 зач., VI, 17–23.
На литургии вместо «Ангел вопияше. Светися. » – «Чужде ма́терем девство. ».
Источник
Прокимен утрени 2 гласа ноты
💒 Тропарь воскресный, глас 2
Егда́ снизше́л еси́ к сме́рти, Животе́ Безсме́ртный,/ тогда́ а́д умертви́л еси́ блиста́нием Божества́:/ егда́ же и уме́ршия от преиспо́дних воскреси́л еси́,/ вся́ си́лы небе́сныя взыва́ху:// Жизнода́вче, Христе́ Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.
✍🏻 Перевод: Когда сошел Ты к смерти, Жизнь бессмертная, тогда ад умертвил Ты сиянием Божества. Когда же Ты и умерших из преисподней воскресил, все Силы Небесные взывали: «Податель жизни, Христе Боже наш, слава Тебе!»
💒 Кондак воскресный, глас 2
Воскре́сл еси́ от гро́ба, Всеси́льне Спа́се,/ и а́д ви́дев чу́до, ужасе́ся,/ и ме́ртвии воста́ша;/ тва́рь же ви́дящи сра́дуется Тебе́,/ и Ада́м свесели́тся,// и ми́р, Спа́се мо́й, воспева́ет Тя́ при́сно.
✍🏻 Перевод: Воскрес Ты из гроба, всесильный Спаситель, и ад, увидев это чудо ужасался, и мертвые восставали. И все творение, видя это, радуется с Тобой, и Адам веселится, и мир Тебя, Спаситель мой, прославляет непрестанно.
Источник
Октоих воскресный. Глас 2
В СУББОТУ
НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ.
На Господи, воззвах, поставим стихов 10, и поем стихиры воскресны осмогласника, 3: и Анатолиевы, 4: и минеи 3, или 4, или 6, аще празднуется святый. Слава, минеи, и ныне, Богородичен первый, гласа.
В СУББОТУ
НА ВЕЛИКОЙ ВЕЧЕРНЕ
На Господи воззвах: стихиры на 10: воскресных Октоиха три, восточных 4 и Минеи 3. Если празднуем святому, то поем 4 стихиры Октоиха и святому 6. Слава: Минеи, а И ныне: Богородичен первый, гласа.
Стихиры воскресны, глас 2:
Изведи из темницы душу мою, / исповедатися Имене Твоему.
Стихиры воскресные
Выведи из темницы душу мою, / чтобы мне прославить имя Твоё.
Ины стихиры, Анатолиевы, глас тойже:
Да будут уши Твои / внемлюще гласу моления моего.
Стихиры восточные
Да будут уши Твои / внимательны к голосу моления моего.
Стих: Господь воцарися, / в лепоту облечеся. | Стих: Господь воцарился, / благолепием облёкся. |
Древом Спасе упразднил еси, / юже от древа клятву, / державу смерти погребением Твоим умертвил еси, / просветил же еси род наш востанием Твоим. / Темже вопием Тебе: / Животодавче Христе Боже наш, слава Тебе. | Древом Ты упразднил, Спаситель, / постигшее нас чрез древо проклятие, / могущество смерти погребением Своим умертвил, / и просветил род наш воскресением Своим. / Потому мы взываем Тебе: / “Податель жизни Христе, Боже наш, слава Тебе!” |
Стих: Ибо утверди вселенную, / яже не подвижется. | Стих: Ибо Он утвердил вселенную, / и она не поколеблется. |
На кресте явлься Христе пригвождаемь, / изменил еси доброту зданий: / и безчеловечие убо воини показующе, / копием ребра Твоя прободоша, / евреи же печатати гроба просиша, / Твоея власти не ведуще. / Но за милосердие утроб Твоих, / приемый погребение, и тридневен воскресый / Господи слава Тебе. | Явившись ко Кресту пригвожденным, Ты, Спаситель, / затмил красоту творений; / и воины, Свою бесчеловечность проявляя, / копьем ребра Твои пронзили, / а Евреи, Твоего могущества не зная, / запечатать гроб Твой упросили. / Но Ты, по сострадательности сердца Своего / принявший погребение и в третий день воскресший, / Господи, слава Тебе! |
Стих: Дому Твоему подобает святыня, / Господи, в долготу дний. | Стих: Дому Твоему подобает святыня, / Господи, на долгие дни. |
Животодавче Христе, волею страсть претерпевый смертных ради, / во ад же снизшед яко силен, / тамо Твоего пришествия ожидающия, / исхитив яко от зверя крепкаго, / рай вместо ада жити даровал еси. / Темже и нам славящим тридневное Твое востание, / даруй очищение грехов, / и велию милость. | Податель жизни Христе, / Ты, добровольно претерпев страдания ради смертных, / и сойдя во ад, как Всемогущий, / ожидавших там Твоего пришествия / как бы из руки сильного отняв, / рай вместо ада в жилище им даровал. / Потому и нам, славящим Твое воскресение в третий день, / даруй прощение грехов и великую милость. |
Слава: святому, аще имать. Аще ли ни, | Слава: Стихира из Минеи, если есть. Если нет: |
Слава, и ныне, Богородичен: О чудесе новаго всех древних чудес! / Кто бо позна матерь без мужа рождшую, / и на руку носящую, всю тварь Содержащаго? / Божие есть изволение Рождшееся. / Егоже яко Младенца Пречистая, / Твоима рукама носившая, / и Матернее дерзновение к Нему имущая, / не престай молящи о чтущих Тя, / ущедрити и спасти души наша. | Слава, и ныне, Богородичен: О, чудо новое, высшее всех древних чудес! / Ибо кто знал матерь, без мужа родившую, / и во объятиях носившую все творение Объемлющего? / Божий замысел – это зачатие. / Ты же, Пречистая, Его как младенца руками Своими державшая, / и материнское дерзновение к Нему стяжавшая, / не переставай молить о чтущих Тебя, / да смилуется Он и спасет души наши. |
Таже, Ныне отпущаеши: и Трисвятое. По Отче наш: | Затем: Ныне отпускаешь: Трисвятое по Отче наш: |
Слава, и ныне, Богородичен: Вся паче смысла, / вся преславная Твоя, Богородице, таинства, / чистоте запечатанной и девству храниму, / Мати позналася еси неложна, / Бога рождши Истиннаго; / Того моли спастися душам нашим. | Слава, и ныне, Богородичен: Все превыше ума, все преславны / Твои, Богородица, таинства: / чистотой запечатленная и девство сохранившая, / Ты явилась истинной Матерью, родившей Бога истинного. / Его моли о спасении душ наших. Тот же тропарь и на Бог – Господь: В НЕДЕЛЮ НА УТРЕНИ.В ВОСКРЕСЕНЬЕ НА УТРЕНИПоем Бог – Господь: на 2 глас, и дважды воскресный тропарь, и Богородичен один раз. Тропарь воскресен, глас 2:Е гда снизшел еси к смерти, Животе Безсмертный, / тогда ад умертвил еси блистанием Божества. / Егда же и умершыя от преисподних воскресил еси, / вся Силы Небесныя взываху: / Жизнодавче, Христе Боже наш, слава Тебе. ТропарьК огда сошел Ты к смерти, Жизнь бессмертная, / тогда ад умертвил Ты сиянием Божества. / Когда же Ты и умерших из преисподней воскресил, / все Силы Небесные взывали: / “Податель жизни, Христе Боже наш, слава Тебе!” |
Слава, и ныне, Богородичен: Вся паче смысла, / вся преславная Твоя, Богородице, таинства, / чистоте запечатанной и девству храниму, / Мати позналася еси неложна, / Бога рождши Истиннаго; / Того моли спастися душам нашим. | Слава, и ныне, Богородичен: Все превыше ума, все преславны / Твои, Богородица, таинства: / чистотой запечатленная и девство сохранившая, / Ты явилась истинной Матерью, родившей Бога истинного. / Его моли о спасении душ наших. Затем обычное стихословие Псалтири. По 1‑м стихословии, седальны воскресны, глас 2:Благообразный Иосиф, / с древа снем Пречистое Твое тело, / плащаницею чистою обвив, / и благоуханьми во гробе нове закрыв положи, / но тридневен воскресл еси Господи, / подая мiрови велию милость. По 1 стихословии седаленБлагородный Иосиф, / с древа сняв пречистое тело Твое, / чистым полотном обвив и помазав благовониями, / в гробнице новой положил. / Но в третий день воскрес Ты, Господи, / даруя миру великую милость. |
Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, / не забуди убогих Твоих до конца. | Стих: Восстань, Господи Боже мой, да возвысится рука Твоя, / не забудь бедных Твоих до конца! Пс 9:33 |
Мvроносицам женам при гробе представ Ангел вопияше: / мvра мертвым суть прилична, / Христос же истления явися чуждь. / Но возопийте: воскресе Господь, / подая мiрови велию милость. | Женам-мироносицам / представ у гробницы, Ангел восклицал: / “Миро приличествует мертвым, / Христос же явился тлению неподвластным; / лучше возгласите: Воскрес Господь, / дарующий миру великую милость!” |
Слава, и ныне, Богородичен: Препрославленна еси Богородице Дево, поем Тя: / Крестом бо Сына Твоего / низложися ад, и смерть умертвися, / умерщвленнии востахом, и живота сподобихомся: / рай восприяхом древнее наслаждение. / Тем благодаряще, / славословим яко Державнаго Христа Бога нашего, / и Единаго Многомилостиваго. | Слава, и ныне, Богородичен: Препрославлена Ты, Богородица Дева, мы воспеваем Тебя; / ибо Крестом Сына Твоего / низвержен ад и погибла смерть, / мы, умерщвленные воскресли и жизни удостоились, / получили рай, вечное наслаждение, / – потому благодарно славословим Христа, Бога нашего, / сильного и Единого Многомилостивого. |
Стих: Исповемся Тебе Господи всем сердцем моим, / повем вся чудеса Твоя. | Стих: Буду славить Тебя, Господи, всем сердцем моим, / возвещу все чудеса Твои. Пс 9:2 |
Учеников Твоих лик с мvроносицами женами радуется согласно: / общий бо праздник с ними празднуют, / в славу и честь Твоего Воскресения. / И теми вопием Ти, Человеколюбче Господи: / людем Твоим подаждь велию милость. | Сонм Твоих учеников / вместе с женами-мироносицами радуется единодушно; / и мы также общий праздник с ними празднуем / во славу и честь Твоего воскресения; / и по их ходатайствам, человеколюбивый Господи, / людям Твоим даруй великую милость. |
Слава, и ныне, глас 2: Преблагословена еси, Богородице Дево, / Воплощшим бо ся из Тебе ад пленися, / Адам воззвася, клятва потребися, Ева свободися, / смерть умертвися, и мы ожихом. / Тем воспевающе вопием: / благословен Христос Бог, благоволивый тако, слава Тебе. | Слава, и ныне, Богородичен: Преблагословенна Ты, Богородица Дева, / ибо Воплотившимся от Тебя ад пленен, / Адам из него возвращен, / проклятие лишилось силы, / Ева освобождена, смерть умерщвлена / и мы исполнились жизни. / Потому, воспевая, взываем: / “Благословен Христос Бог, так благоволивший, слава Тебе!” Затем тропари «по Непорочных» и ектения малая. По непорочнах ипакои, глас 2По страсти шедша во гроб жены, / во еже помазати тело Твое Христе Боже, / видеша ангелы во гробе, и ужасошася: / глас бо слышаху от них, яко воскресе Господь, / даруя мiрови велию милость. ИпакоиПосле страдания Твоего / жены, придя ко гробу, / чтобы помазать миром тело Твоё, Христе Боже, / Ангелов увидели в гробнице и изумились, / ибо весть услышали от них, что воскрес Господь, / дарующий миру великую милость. Степенна, глас 2 |
Помилуй нас согрешающих Тебе много, / на всякий час, о Христе мой, / и даждь образ прежде конца покаятися Тебе. | Помилуй нас, согрешающих пред Тобою во многом / всякий час, о, Христе мой, / и прежде кончины укажи пути / покаяния пред Тобою. |
Слава: Святому Духу, Еже царствовати подобает, / освящати, подвизати тварь: / Бог бо есть, Единосущен Отцу и Слову. | Слава: Святому Духу подобает царствовать, / освящать, приводить в движение творение; / ибо Он – Бог, единосущный со Отцом и Словом. |
И ныне, тойже. | И ныне: И повторяем то же. |
Зубом их не предаждь Спасе, Твоего раба: / ибо львовым образом на мя подвизаются врази мои. | Зубам их не предай, Спаситель, Твоего раба; / ибо подобно льву устремляются / против меня враги мои. |
Слава: Святому Духу живоначалие и честь: / вся бо созданная, / яко Бог сый силою, / соблюдает во Отце, Сыном же. | Слава: Во Святом Духе – начало жизни и награда; / ибо Он все сотворенное, как Бог, / укрепляет и чрез Сына сохраняет во Отце. |
И ныне, тойже. | И ныне: И повторяем то же. |
В беззаконии рук своих да не прострут божественне живущии: / не оставляет бо Христос жезла на жребии Своем. | Да не прострут рук своих к беззакониям / живущие согласно с волей Божией; / ибо не предает Христос жезлу наследия Своего. |
Слава: Святым Духом точится всяка премудрость: / отсюду благодать апостолом, / и страдальчествы венчаются мученицы, и пророцы зрят. | Слава: Святой Дух источает всякую премудрость; / отсюда – благодать апостолам, / и увенчиваются подвигами мученики, и пророки созерцают. |
И ныне, тойже. | И ныне: И повторяем то же. |
Таже, Всякое дыхание: Стих: Хвалите Бога во святых Его: Евангелие воскресно, и прочее по ряду. Воскресение Христово: псалом 50. | Всё, что дышит: и читаем Евангелие утреннее воскресное. Воскресение Христа увидев: Псалом 50. Слава: По молитвам апостолов: И ныне: По молитвам Богородицы: Затем, глас 6: Помилуй меня, Боже: И стихира: Воскрес Иисус из гроба: И молитва: Спаси, Боже, народ Твой: |
Ирмос: Во глубине постла иногда / фараонитское всевоинство преоруженная сила; / воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть, / препрославленный Господь, / славно бо прославися. | Канон 1. Ирмос: Некогда погубила во глубине / все войско фараоново превосходнейшая сила, / воплотившееся же Слово истребило зловредный грех, – / препрославленный Господь; / ибо славно Он прославился. |
Припев: Слава Господи, святому Воскресению Твоему. | Припев: Слава, Господи, святому воскресению Твоему. |
Мiрский князь Блаже, емуже написахомся, / заповеди Твоея не послушавше, крестом Твоим осудися: / приразися бо Ти яко смертну: / отпаде же власти Твоея державою, / и немощный обличися. | Князь мира, которому мы предались, / заповеди Твоей не послушавшись, / Крестом Твоим, Благой, осужден; / ибо он, напав на Тебя, как на смертного, / пал от мощи Твоей власти / и изобличен в бессилии. |
Избавитель рода человеческаго, / и нетленному животу Начальник / в мiр пришел еси: / Воскресением бо Твоим раздрал еси смертныя пелены, / Еже славословим вси: славно бо прославися. | Избавителем рода смертного / и Начальником нетленной жизни Ты в мир явился; / ибо разорвал Ты смерти пелены / воскресением Своим, которое все мы славословим, / ибо славно прославился. |
Богородичен: Превышши явилася еси Чистая Приснодево, / всякия невидимыя же и видимыя твари: / Зиждителя бо родила еси, / яко благоволи воплотитися во утробе Твоей, / Егоже со дерзновением моли, спасти души наша. | Богородичен: Ты явилась высшею всего творения, / и видимого, и невидимого, Приснодева чистая; / ибо Ты родила Творца, / Который благоволил в Твоем чреве воплотиться. / Пред Ним со дерзновением ходатайствуй / о спасении душ наших. |
Другий канон крестовоскресен, | Канон 2. |
Ирмос: Нетрену, необычну, / немокренно морскую шествовав стезю, / избранный вопияше Израиль: / Господеви поим, яко прославися. | Ирмос: Непроторенным, непривычным морским путем / пройдя, не замочивши ног, / избранный Израиль восклицал: / “Господу воспоем, ибо Он прославился!” |
Сила немощных, Воскресение падших, и нетление умерших / был еси Христе, плоти Твоея страстию: / яко прославися. | Силою для немощных, восстановлением для падших / и нетлением для умерших / Ты сделался, Христе, / чрез плотские Свои страдания; / ибо прославился. |
Ущедри падший образ, и воскреси сокрушенный, / Содетель Бог и Обновитель / умерщвлен быв всех оживи: / яко прославися. | Сжалился над падшим / и воскресил сокрушенный образ / Создатель и обновитель Бог, / мертвым сделавшись, / ибо Он прославился. |
Ин канон Пресвятей Богородице, | Канон 3. Ирмос тот же. |
Невещественная древле лествица, / и странно оледеневший путь моря, / Твое являше Рождество Чистая, / еже поем вси: яко прославися. | Некогда невещественная лестница / и сухим непостижимо ставший путь по морю / изобразили рождение от Тебя, Чистая, / которое все мы воспеваем; / ибо оно прославлено. |
Сила Вышняго, Ипостась Совершенная, Божия Мудрость, / воплощшися Пречистая, из Тебе, / к человеком беседова: яко прославися. | Сила Всевышнего, Ипостась совершенная, / Премудрость Божия воплотившаяся из Тебя, Чистая, / пребывала среди смертных, / ибо Он прославился. |
Пройде сквозе дверь непроходную, / заключенныя утробы Твоея, / правды Солнце Чистая, / и мiрови возсия: яко прославися. | Через дверь непроходимую / заключенного Твоего чрева, Чистая, / прошло Солнце правды и миру воссияло, / ибо прославилось. |
Катавасиа: Отверзу уста моя: | Затем тропари из канона Минеи и катавасия по уставу. |
Песнь 3Ирмос: Процвела есть пустыня, яко крин, Господи, / языческая неплодящая церковь, / пришествием Твоим, / в нейже утвердися мое сердце. Песнь 3Канон 1. Ирмос: Расцвела как лилия пустыня, Господи, / – языческая бесплодная церковь – с пришествием Твоим; / в ней утвердилось мое сердце. | |
Тварь в страсти Твоей изменяшеся, / зрящи Тя в нищетне образе от беззаконных поругаема, / основавшаго вся Божественным мановением. | Творение во время Твоего страдания изменялось, / видя Тебя в уничиженном виде / от беззаконников поругаемым, / все утвердившего Божественным мановением. |
От персти по образу мя рукою Твоею создал еси: / и сокрушенна паки в персть смертную за грех, / Христе сошед во ад, совоскресил еси. | Из праха по образу Своему / Своей рукою Ты сотворил меня, Христе, / и снова низведенного в прах смертный чрез грех, / сойдя во ад, воскресил с Собою. |
Богородичен: Чини удивишася ангельстии Пречистая, / и человеческая устрашишася сердца о Рождестве Твоем: / темже Тя Богородицу верою чтим. | Богородичен: Полки Ангелов изумились, / и сердца людей вострепетали / о рождении от Тебя Христа, Пречистая; / потому мы Тебя Богородица, / с верою почитаем. |
Ин, ирмос: Лук сокрушися сильных / державою Твоею Христе, / и силою немощствующии препоясашася. | Канон 2 |
Иже всех вышши Христос, / умалися малым чим, страстию плотскою, ангельскаго естества. | Все превышающий Христос / немного был умален плотским страданием / пред Ангельским естеством. |
Мертв со беззаконными вменився, / сияя женам венцем славы Христе, / явился еси от Воскресения. | Мертвый, к беззаконникам причтенный, / Ты, Христе, явился женам, / сияя венцом славного воскресения. |
Ин, ирмос тойже Иже времене превышший всякаго, / яко временем Творец, / из Тебе Дево волею Младенец создася. Тот, Кто вне всякого времени, / как Творец времен, / от Тебя, Дева, добровольно соделался младенцем. | |
Чрево пространнейшее небес воспоим, / имже Адам на небесех радуяся живет. | Чрево, пространнейшее небес / воспоем, верные, / благодаря которому Адам на небесах / радостно обитает. |
Предстоиши судищу яко судимь, Боже мой, / не вопия Владыко, суд износя языком: / имже страстию Твоею Христе / вселенней соделал еси Спасение. | Стоял Ты на судилище как подсудимый, / Владыка Боже мой, не возвышая гласа, / произнося народам суд, / который через страдания Свои, Христе, / Ты сделал для вселенной спасением. |
Страстию Твоею Христе, / врагу оскудеша оружия, / противным же еже во ад схождением Твоим, грады разрушишася, / и мучителева дерзость низложена бысть. | Страданием Твоим / обезоружен враг, / и города противников разрушены / Твоим во ад сошествием, / и дерзость тирана низвержена. |
Богородичен: Тя пристанище спасения, и стену недвижиму, / Богородице Владычице, вси вернии свемы: / Ты бо молитвами Твоими избавляеши от бед души наша. | Богородичен: Тебя пристанищем спасения / и стеною несокрушимой, Богородица Владычица, / все мы, верные, признаем, / ибо Ты Своими ходатайствами / от бед избавляешь души наши. |
Ин, ирмос: Услышах Господи, / славное Твое смотрение, / и прославих Человеколюбче, / непостижимую Твою силу. | Канон 2 |
Видевши на древе Тя Христе пригвождена Дева, / Яже неболезненно Тя рождшая, / матерски болезни претерпе. | Увидев Тебя, Христе, / на древе пригвожденным, / Дева, безболезненно Тебя родившая, / материнские муки претерпела. |
Побеждена бысть смерть, / мертв пленяет адова врата: / всеядцу бо разоршуся, / яже паче естества вся ми даровашася. | Смерть побеждена, / Мертвый врата ада разоряет; / и вот, по сокрушении всепожирающего, / все сверхъестественное мне даровано! |
Ин, ирмос тойже Се превознесеся Божественная Гора дому Господня, / превышше сил, Богоматерь явственнейше. Вот, возвысилась весьма ясно в доме Господа / превыше небесных Сил / Божественная гора – Богоматерь. | |
Законов естественных кроме, / Едина Дево рождши владычествующаго тварию, / сподобилася еси Божественнаго звания. | Ты, Дева, одна не по законам естества / Владыку творения родившая, / удостоилась Божественного призвания. |
Яко кедры Христе, языков шатание сокрушил еси волею Владыко: / яко изволил еси на кипарисе, и на певке, и кедре, / плотию совозвышаемь. | Как кедр, Христе, / Ты сокрушил высокомерие врагов, / по Своему благоволению, Владыка, / на кипарис, и сосну, и кедр / добровольно плотью возносимый. |
В рове Христе преисподнем положиша Тя бездыханна мертва: / но Твоею язвою забвенныя мертвыя, иже во гробех спящия, / уязвен с Собою воскресил еси. | Во рве глубочайшем положили / Тебя, Христе, бездыханным, мертвым; / но, уязвленный, Ты, Спаситель, / Своими ранами в забвении в гробницах спящих / с Собою вместе воскресил. |
Богородичен: Моли Сына Твоего и Господа, Дево Чистая, / на Тя уповающим мир даровати, плененным избавление, / от сопротивных настояний. | Богородичен: Моли Сына Твоего и Господа, Дева чистая, / чтобы даровал Он пленным избавление, / из враждебных обстоятельств – мирный выход / на Тебя надеющимся. |
Ин, ирмос: Угль Исаии проявлейся, / Солнце из девственныя утробы возсия, / во тьме заблуждшым, / богоразумия просвещение даруя. | Канон 2 |
Постити отвергийся Адам, / вкушает смертоноснаго древа первый: / но сего грех потребляет, распныйся Вторый. | Адам первый, отказавшись от поста, / вкушает от древа смертоносного; / но заглаживает второй Адам / грех его Своим распятием. |
Естеством человеческим страстен же и смертен был еси, / Иже безстрастный невещественным Божеством, / обезтливый умерщвленныя Христе, / от преисподних адовых воскресил еси. | Причастным сделавшись естественным страданиям и смертным, / Ты, Христе, бесстрастный по невещественному Божеству, / даровав нетление, воскресил / умерщвленных из пропастей ада. |
Ин, ирмос тойже Облацы веселия сладость кропите сущим на земли: / яко Отроча дадеся, / Иже сый прежде век, / от Девы воплощься Бог наш. Облака, сладостью веселья / окропите тех, кто на земле; / ибо Отрок дарован нам, – прежде веков Существовавший, / от Девы воплотившийся Бог наш. | |
Житию и плоти моей свет возсия, / и дряхлость греха разруши: / напоследок от Девы без семене воплощься Вышний. | Жизнь и плоть мою светом озарил / и греха омрачение рассеял / в последнее время без семени / от Девы воплотившийся Всевышний. |
Яко злодей Праведник осудися / и со беззаконными на древе пригвоздися, / повинным оставление Своею даруя кровию. | Как злодей Праведник осужден / и с преступниками к Древу пригвожден, / даруя виновным прощение Своею кровию. |
Единем убо человеком, / первым Адамом древле в мiр вниде смерть, / и Единем Воскресение Сыном Божиим явися. | Чрез одного человека – первого Адама / смерть в мир некогда вошла, / и чрез одного же – Сына Божия / явилось воскресение. |
Богородичен: Неискусомужно Дево родила еси, / и вечнуеши Дева, являющи Истиннаго Божества, / Сына и Бога Твоего образы. | Богородичен: Ты, Дева, не познав мужа, зачала / и вечно пребываешь Девою, / знаки истинного Божества / Сына и Бога Твоего тем являя. |
Ин, ирмос: Глас глагол молебных / от болезненныя Владыко, души услышав, / от лютых мя избави: / Един бо еси нашего спасения виновен. | Канон 2 |
Блюстители положил еси падшему, / херувимы древа животнаго, / но видевше Тя, двери отверзошася: / явилася бо еси путетворя разбойнику в рай. | Стражами древа жизни от падшего человека / Ты назначил Херувимов; / но отворили они врата, Тебя узрев: / ибо Ты явился для разбойника / путеводителем в рай. |
Пуст ад и испровержен бысть смертию Единаго: / еже бо многое богатство сокровиществова, / Един о всех нас Христос истощил есть. | Опустевшим и оскудевшим ад / чрез смерть Одного соделался; / ибо то большое богатство, что он собрал, / Христос один за всех нас опустошил. |
Ин, ирмос тойже Естество человеческое работающее греху, / Владычице Чистая, Тобою свободу улучи: / Твой бо Сын, яко агнец, за всех закалается. Естество человеческое, бывшее рабом греху, / чрез Тебя свободу получило, чистая Владычица; / ибо Сын Твой как агнец / в жертву за всех принесен. | |
Вопием Ти вси истинней Богоматери, / прогневавшыя рабы избави: / Едина бо дерзновение к Сыну имаши. | Все мы к Тебе взываем – истинной Матери Божией: / избавь нас, вызвавших гнев рабов, / ибо Ты одна к Сыну Своему / имеешь дерзновение. |
Икос: Ты еси Свет омраченным, / Ты еси Воскресение всех, и Живот человеков, / и всех совоскресил еси, / смертную державу Спасе разорь, / и адова врата сокрушивый Слове: / и мертвии видевше чудо чудяхуся, / и всяка тварь срадуется о Воскресении Твоем Человеколюбче. / Темже и вси славим и поем Твое снизхождение, / и мiр Спасе мой, воспевает Тя присно. | Икос: Ты – свет для омраченных, / Ты – воскресение всех / и жизнь смертных, / и всех Ты воскресил с Собою, / отняв у смерти власть, Спаситель, / и врата ада разрушив, Слово. / И мертвые, увидев это чудо, удивлялись; / и все творение вместе радуется / о воскресении Твоем, Человеколюбец. / Потому все мы прославляем / и воспеваем Твое снисхождение, / и мир Тебя, Спаситель мой, / прославляет непрестанно. |
Не терпел еси Владыко, за благоутробие / смертию человека зрети мучима, / но пришел и спасл еси Твоею кровию, человек быв: / Сый благословен, и Препрославлен Бог отец наших. | Не смог Ты по Своему милосердию, Владыка, / человека видеть под властью смерти; / но пришел и спас его Своею кровию, / став человеком, – благословенный и препрославленный. |
Видевше Тя Христе, оболчена во одежду отмщения, / ужасошася вратницы адовы: / безумнаго бо мучителя раба, Владыко, пришел еси убити: / Сый благословен и Препрославлен Бог отец наших. | Увидев Тебя, облеченного в одежду мщения, / ужаснулись привратники ада, Христе; / ибо своенравного раба-мучителя / пришел Ты, Владыка, усмирить, – / благословенный и препрославленный. |
Богородичен: Святых Святейшую Тя разумеем, / яко Едину рождшую Бога Непременнаго, / Дево Нескверная, Мати Безневестная: / всем бо верным источила еси нетление, / Божественным Рождеством Твоим. | Богородичен: Святою из святых мы признаем Тебя, / как одну, зачавшую неизменяемого Бога, / Дева непорочная, Матерь брака не познавшая, / ибо источила Ты всем верным нетление / чрез Божественное рождение от Тебя Христа. |
Ин, ирмос: Ветии явишася отроцы, любомудрейшии древле: / от богоприятныя бо души богословяще, / устнами пояху: / Пребожественный отцев и наш Боже благословен еси. | Канон 2 |
Осуди праотца древле во Едеме преслушание: / но волею судимь бысть, / преступльшему разрешая прегрешения, / Пребожественный отцев Бог, и Препрославлен. | Послужило некогда к осуждению праотца / бывшее в Эдеме ослушание; / но, чтобы снять обвинение с преступника, / был добровольно осужден / пребожественный Бог отцов и препрославленный. |
Спасл еси уязвеннаго языком, завистию человекоубийцы, / во Едеме вольным угрызением, / вольною бо страстию исцелил еси, / Пребожественный отцев Бог, и Препрославлен. | Ты спас ужаленного в Эдеме / яд изливающим языком; / ибо произвольную его рану / Ты исцелил добровольным Своим страданием – / пребожественный Бог отцов и препрославленный. |
Богородичен: Ходяща мя в сени смертней призвал еси к свету, / темнозрачный ад, блистанием облож Божества, / Пребожественный отцев Бог, и Препрославлен. | Меня, блуждающего в тени смертной, / снова к свету Ты призвал, / молнией Божества Своего ад мрачный поразив, – / пребожественный Бог отцов и препрославленный. |
Ин, ирмос тойже Зряще в нощи убо Иаков, / яко в гадании Бога воплощенна, / из Тебе же светлостию явися поющим: / Пребожественный отцев Бог, и Препрославлен. Видел ночью Иаков / как бы в загадке Бога воплощенного; / но из Тебя Он в сиянии явился воспевающим: / “Пребожествен Бог отцов и препрославлен!” | |
Знамения яже в Тебе, неизреченнаго проявляя снятия, со Иаковом борется: / имже волею соединися человеком Чистая: / Пребожественный отцев Бог, и Препрославлен. | Образы сочетания непостижимого, / бывшего в Тебе, Чистая, предвозвещая, / которым добровольно соединился Он с людьми, / борется с Иаковом Пребожественный / Бог отцов и препрославленный. |
Мерзок иже не проповедует Тя Девы Сына, / Единаго от Препетыя Троицы несумненною верою, / и языком вопия: / Пребожественный отцев Бог, и Препрославлен. | Нечестив, кто с несомненным убеждением / Тебя, Сына Девы, не исповедует / одним из воспеваемой всеми Троицы, / и устами не взывает: / “Пребожествен Бог отцов и препрославлен!” |
Кровию Твоею Христе, / очервлено плоти Твоея зряще одеяние, / трепетом ужасахуся многому Твоему долготерпению, ангельстии чини, зовуще: / благословите вся дела Господня Господа. | На одежду плоти Твоей, Христе, / кровью Твоею обагренную, взирая, / в трепете изумлялись великому Твоему долготерпению / полки Ангелов, восклицавшие: / “Благословляйте, все творения Господни, Господа!” |
Ты мое смертное одеял еси Щедре, / в безсмертие востанием Твоим. / Темже веселящеся благодарственно воспевают Тя / избраннии людие Христе, зовуще Тебе: / пожерта бысть воистинну смерть победою. | Ты облек мою смертную природу, Милосердный, / в бессмертие воскресением Своим. / Потому с ликованием благодарно / воспевает Тебя избранный народ, / восклицая Тебе, Христе: / “Поистине поглощена смерть победою!” |
Богородичен: Ты Иже Отцу неразлучнаго, / во утробе богомужно поживша безсеменно зачала еси, / и неизреченно родила еси Богородительнице Пречистая: / темже Тя спасение всех нас свемы. | Богородичен: Ты нераздельного от Отца, / Богочеловечески в Твоем чреве обитавшего, / зачала без семени и носила неизреченно, / Божия Родительница Всечистая: / потому мы признаем Тебя / спасением всех нас. |
Ин, ирмос: О подобии злате, небрегше треблаженнии юноши, / неизменный и живый Божий образ видевше, / среди огня воспеваху: / осуществованная да поет Господа вся тварь, / и превозносит во вся веки. | Канон 2 |
Виден был еси на кресте пригвождаемь, / Иже богатый в милости, / волею погреблся еси: / и тридневно воскресл еси, / и избавил еси вся человеки Человеколюбче, верою поющия: / да поет Господа вся тварь, и превозносит во вся веки. | Явился Ты пригвожденным ко Кресту, богатый милостью, / и погребен был добровольно, / но в третий день воскрес, Человеколюбец, / и искупил всех смертных, с верою поющих: / “Да воспевает Господа все творение / и превозносит во все века!” |
Избавити от истления, сошед в преисподняя Слове Божий, / егоже создал еси Христе, силою Твоею Божественною, / и без истления сотворь, славы присносущныя Твоея причастника соделал еси, / да поет, зовущи, вся тварь, и превозносит Христа веки. | Чтобы избавить от тления, Слово Божие, / того, кого создал Ты Своей Божественною силой, / Христе мой, в преисподнюю сойдя, / нетления и вечной славы Своей участником / его соделал, восклицающего: / “Да воспевает все творение / и превозносит Христа вовеки!” |
Ин, ирмос тойже Виден бысть на земли Тобою, и с человеки поживе, / Иже благостию несравненный и силою, / Емуже поюще вси вернии зовем: / осуществованная да поет Господа вся тварь, / и превозносит во вся веки. Чрез Тебя на земле явился и жил с людьми / Несравнимый по благости и силе, / Которому все мы, верные, в песнях восклицаем: / “Все созданное творение да воспевает Господа / и превозносит во все века!” | |
Воистинну Тя Чистую проповедающе славим Богородицу: / Ты бо едина родила еси от Троицы воплощенна, / Емуже со Отцем и Духом вси поем: / да поет Господа вся тварь, / и превозносит во вся веки. | Справедливо Тебя непорочной исповедуем / и прославляем, Богородица; / ибо Ты родила Одного из Троицы воплотившимся, / Которому вместе со Отцом и Духом мы все поем: / “Все творение да воспевает Господа / и превозносит во все века!” |
Таже, песнь Богородицы: Величит душа моя Господа: с припевом: Честнейшую херувим: | Затем поем Песнь Пресвятой Богородицы: Величает душа Моя Господа: |
Яко в раи насаждено на лобнем Спасе, / требогатое древо Твоего пречистаго Креста, / кровию и водою Божественною, / яко от источника Божественнаго, / ребра Твоего Христе, напояемо, / живот нам прозябло есть. | Подобно древу жизни, насажденному в раю, / на лобном месте древо треблаженное / Твоего, Спаситель, пречистого Креста, / кровью и водою Божественною орошаемое / как из источника – Божественного ребра Твоего, Христе, –/ жизнь нам возрастило. |
Низложил еси сильныя, распныйся Всесильне, / и еже низу лежащее во адове твердыни, / естество человеческое вознес, / на Отчем посадил еси престоле. / С Нимже Тебе грядущу покланяющеся, величаем. | Ты низложил властителей Своим распятием, Всесильный, / и, возвысив человеческое естество, / пребывавшее глубоко в темнице ада, / на престоле его Отчем посадил; / Тебя, с тем же естеством грядущего, / мы, поклоняясь, величаем. |
Троичен: Единицу Тричисленную, Троицу Единосущную / православно поюще вернии, славим: / непресекомо Пребожественное Естество, / трисветлую, невечернюю зарю, / Едину нетленную нам свет возсиявшую. | Троичен: Единство, тройственное числом, Троицу единосущную, / православно воспевая, верные, прославим: / нераздельное сверх-божественное Естество, – трижды светлое, немеркнущее Сияние, / единую Чистую, свет нам воссиявшую. |
Ин, ирмос: От Бога Бога Слова: Посреде осужденных, / яко Агнец возвышен был еси Христе, на кресте, / на лобнем копием в ребро прободаемь, / живот даровал еси нам перстным яко благ, / верою чтущим Божественное Твое Воскресение. Посреди осужденных на лобном месте / Ты как агнец был повешен на Кресте; / копьем в ребро пронзаемый, / жизнь даровал, как благой, нам, созданным из праха, / с верою почитающим Твое, Христе, / Божественное воскресение. | |
Иже Своею смертию, / смерти державу силою упразднившему Богу / вси вернии поклонимся, / яко иже от века мертвыя совоскреси, / и всем подает живот и Воскресение. | Своею смертью властно упразднившему / могущество смерти Богу, / поклонимся, все верные, / ибо Он бывших от века мертвыми с Собою воскресил / и всем дарует жизнь и воскресение. |
Ин, ирмос: Весь еси желание, весь сладость, / Слове Божий, Девы Сыне, / Боже богов, Господи, святых Пресвятый. / Тем Тя вси с рождшею величаем. | Канон 3 |
Жезл крепости дадеся естеству тленному, / Слово Божие во утробе Твоей Чистая: / и сие воскреси, до ада поползшееся. / Темже Тя Всечистая, яко Богородицу величаем. | Жезл силы дан немощному естеству / во чреве Твоем, Чистая, – Слово Божие, / и Он воскресил его, низвергшееся ко аду. / Потому мы, Тебя, Всечистая, / как Богородицу величаем. |
Юже изволил еси Владыко, / приими милостивно Молитвенницу, / Матерь Твою о нас, / и Твоея благости всяческая исполняется: / да Тя вси яко Благодетеля величаем. По катавасии, ектениа малая. Таже, Свят Господь Бог наш. Посем ексапостиларий утренний. | Ту, Которую избрал Ты, Владыка, / прими сочувственно, / Матерь Твою, – Ходатаицею за нас, / и Твоей благостью все да исполнится, / чтобы мы все Тебя, / как Благодетеля, величали. После катавасии ектения малая, затем: Свят Господь Бог наш: и ексапостиларий воскресный. На хвалитех стихиры воскресны, глас 2:На “хвалите” стихиры воскресные, на 8 |
Сотворити в них суд написан: / слава сия будет всем преподобным Его. | Совершить среди них суд предписанный; / слава сия – всем святым Его. |
Всякое дыхание и вся тварь / Тя славит, Господи, / яко Крестом смерть упразднил еси, / да покажеши людем, еже из мертвых Твое Воскресение, / яко Един Человеколюбец. | Все дышащее и все творение / прославляет Тебя, Господи; / ибо Ты Крестом смерть упразднил, / чтобы явить людям воскресение Свое из мертвых, / как единый Человеколюбец. |
Хвалите Бога во святых Его, / хвалите Его в утвержении силы Его. | Хвалите Бога во святых Его, / хвалите Его на тверди силы Его. |
Да рекут иудее, / како воини погубиша стрегущии Царя; / почто бо камень не сохрани Камене жизни? / Или Погребеннаго да дадят, / или Воскресшему да поклонятся, / глаголюще с нами: / слава множеству щедрот Твоих, Спасе наш, слава Тебе. | Пусть ответят Иудеи: / как охранявшие Царя воины потеряли Его? / Почему не сохранил камень Камня жизни? / Или пусть отдадут Погребенного, / или поклонятся Воскресшему, / вместе с нами возглашая: / “Слава множеству милосердия Твоего, / Спаситель наш, слава Тебе!” |
Хвалите Его на силах Его, / хвалите Его по множеству величествия Его. | Хвалите Его за могущество Его, / хвалите Его по множеству величия Его. |
Радуйтеся людие и веселитеся, / Ангел седяй на камени гробнем, / той нам благовести, рек: / Христос воскресе из мертвых, Спас мiра, / и исполни всяческая благоухания: / радуйтеся людие и веселитеся. | Радуйтесь, люди, и веселитесь! / Ангел, восседавший на камне гроба, / он нам радость возвестил, возгласив: / “Христос воскрес из мертвых, Спаситель мира, / и наполнил все благоуханием. / Радуйтесь, люди, и веселитесь!” |
Хвалите Его во гласе трубнем: / хвалите Его во псалтири и гуслех. | Хвалите Его со звуком трубным, / хвалите Его на псалтири и гуслях. |
Ангел убо еже радуйся, / прежде Твоего зачатия Господи, Благодатней принесе: / Ангел же камень славнаго Твоего гроба / в Твое Воскресение отвали: / ов убо в печали место, / веселия образы возвещая: / сей же в смерти место, / Владыку Жизнодавца проповедуя нам, / темже вопием Ти: / Благодетелю всех, Господи слава Тебе. | Ангел пред зачатием Твоим, Господи, / приветствие “радуйся” Благодатной принес; / Ангел же камень от славного Твоего гроба / при воскресении Твоем отвалил. / Первый вместо печали / знамения радости открыл, / второй же вместо смерти / о Владыке, жизни Подателе нам провозгласил. / Потому мы взываем Тебе: / “Благодетель всех, Господи, слава Тебе!” |
Ины стихиры, Анатолиевы, глас 2:Хвалите Его в тимпане и лице, / хвалите Его во струнах и органе. Иные стихиры, восточныеХвалите Его на тимпане и в хороводе, / хвалите Его на струнах и органе. | |
Возлияша мvра со слезами на гроб Твой жены, / и исполнишася радости уста их, / внегда глаголати: воскресе Господь. | Возлили миро со слезами / жены на гроб Твой; / но уста их исполнились радости, / когда возвестили им: “Воскрес Господь”. |
Хвалите Его в кимвалех доброгласных, хвалите Его в кимвалех восклицания: / всякое дыхание да хвалит Господа. | Хвалите Его на кимвалах благозвучных, хвалите Его на кимвалах звонких. / Всё что дышит, да восхвалит Господа! |
Да похвалят языцы / и людие Христа Бога нашего, / волею нас ради Крест претерпевшаго, / и во аде тридневновавшаго: / и да поклонятся Его из мертвых Воскресению, / Имже просветишася всего мiра концы. | Да восхвалят племена и народы Христа Бога нашего, / добровольно ради нас претерпевшего Крест / и три дня пробывшего во аде, / и да поклонятся Его воскресению из мертвых, / которым просветились все мира концы. |
Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, / не забуди убогих Твоих до конца. | Восстань, Господи Боже мой, да возвысится рука Твоя, / не забудь бедных Твоих до конца! |
Распят и погребен был еси Христе, / якоже изволил еси, / испровергл еси смерть, / и воскресл еси во славе, яко Бог и Владыка, / даруя мiрови жизнь вечную и велию милость. | Ты был распят и погребен, Христе, / по Своему изволению; / победил смерть (и воскрес во славе), как Бог и Владыка, / даруя миру вечную жизнь / и великую милость. |
Исповемся Тебе Господи всем сердцем моим, / повем вся чудеса Твоя. | Буду славить Тебя, Господи, всем сердцем моим, / возвещу все чудеса Твои. |
О воистинну беззаконнии, / печатавше камень, больших нас чудес сподобисте! / Имут разум стражие, / днесь пройде из гроба, и глаголаху: / рцыте, яко нам спящим, / приидоша ученицы, и украдоша Его. / И кто крадет мертвеца, паче же и нага; / Сам воскресе самовластно яко Бог, / оставль во гробе и погребательная Своя: / приидите видите иудее, / како не расторже печати, смерть поправый / и роду человеческому безконечную жизнь даруяй, / и велию милость. | Поистине вы, беззаконники, / опечатав камень гроба, / большего чуда нас удостоили. / Все знают стражи, говорившие: / “В сей день Он вышел из гробницы!” Вы же к ним: / “Скажите, что пока мы спали, / пришли ученики и украли Его”. / Но кто же крадет мертвеца, и к тому же обнаженного? / Он воскрес Своею властью, как Бог, / оставив во гробе даже погребальные Свои пелены. / Придите, посмотрите, Иудеи, / как не сокрушил печатей Поправший смерть / и роду человеческому Дарующий / бесконечную жизнь и великую милость. |
Слава, стихира евангельская. И ныне, глас 2: Преблагословена еси, Богородице Дево, / Воплощшим бо ся из Тебе ад пленися, / Адам воззвася, клятва потребися, Ева свободися, / смерть умертвися, и мы ожихом. / Тем воспевающе вопием: / благословен Христос Бог, благоволивый тако, слава Тебе. И ныне, глас 2: Преблагословенна Ты, Богородица Дева, / ибо Воплотившимся от Тебя ад пленен, / Адам из него возвращен, / проклятие лишилось силы, / Ева освобождена, смерть умерщвлена / и мы исполнились жизни. / Потому, воспевая, взываем: / “Благословен Христос Бог, так благоволивший, слава Тебе!” Священник: Слава Тебе, показавшему нам свет! | |
Славословие великое. | Славословие великое. |
Глас Ти приносим / разбойничь, и молимся: / помяни нас, Спасе, / во Царствии Твоем. | Возглас разбойника / мы Тебе приносим и взываем Тебе: / “Помяни нас, Спаситель, / во Царствии Твоём!” |
Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят. | Блаженны чистые сердцем, ибо они Бога узрят. |
Крест Тебе приносим / в прощение прегрешений: / егоже нас ради / приял еси, Человеколюбче. | Крест Тебе приносим / для прощения своих согрешений, / который ради нас / претерпел Ты, Человеколюбец. |
Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся. | Блаженны миротворцы, ибо они будут наречены сынами Божиими. |
Покланяемся Твоему, Владыко, / погребению, и востанию: / имиже от тления избавил еси мiр, Человеколюбче. | Поклоняемся Твоему, Владыка, / погребению и воскресению, / которыми Ты от тления / мир избавил, Человеколюбец. |
Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное. | Блаженны гонимые за правду, ибо их есть Царство Небесное. |
Смертию Твоею, Господи, / пожерта бысть смерть: / и Воскресением Твоим, Спасе, / мiр спасл еси. | Смертию Твоею, Господи, / поглощена смерть, / и воскресением Своим / Ты, Спаситель, спас мир. |
Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще Мене ради. | Блаженны вы, когда будут поносить вас и гнать и всячески неправедно злословить за Меня. |
Мvроносицы сретил еси, / воскрес от гроба, / и учеником возвестил еси, / рещи Твое востание. | Мироносиц Ты встретил, / восстав из гроба, / и повелел возвестить ученикам / о Своем воскресении. |
Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех. | Радуйтесь и веселитесь, ибо велика ваша награда на небесах. |
Иже во тьме спящии / Тя свет видевше, / в преисподнейших адовых, / Христе, воскресоша. | Во тьме спящие, / увидев Тебя – свет / в самых глубинах ада, / воскресли, Христе. |
Слава: Отца прославим, / Сыну поклонимся вси, / и Святому Духу / верно воспоим. | Слава, Троичен: Отца прославим, / Сыну поклонимся все, / и Святого Духа / с верою воспоем. |
И ныне, Богородичен: Радуйся Престоле Огнезрачный. / Радуйся, Невеста Неневестная. / Радуйся, яже Бога человеком Дево рождшая. | И ныне, Богородичен: Радуйся, престол огневидный! / Радуйся, Невеста брака не познавшая! / Радуйся, Дева, / Бога людям родившая! |
Тропарь воскресен, глас 2:Е гда снизшел еси к смерти, Животе Безсмертный, / тогда ад умертвил еси блистанием Божества. / Егда же и умершыя от преисподних воскресил еси, / вся Силы Небесныя взываху: / Жизнодавче, Христе Боже наш, слава Тебе. ТропарьК огда сошел Ты к смерти, Жизнь бессмертная, / тогда ад умертвил Ты сиянием Божества. / Когда же Ты и умерших из преисподней воскресил, / все Силы Небесные взывали: / “Податель жизни, Христе Боже наш, слава Тебе!” Кондак, глас 2:В оскресл еси от гроба, Всесильне Спасе, / и ад, видев чудо, ужасеся, / и мертвии восташа; / тварь же видящи срадуется Тебе, / и Адам свеселится, / и мир, Спасе мой, воспевает Тя присно. КондакВ оскрес Ты из гроба, всесильный Спаситель, / и ад, увидев это чудо ужасался, / и мертвые восставали. / И все творение, видя это, радуется с Тобой, и Адам веселится, / и мир Тебя, Спаситель мой, / прославляет непрестанно. Прокимен, глас 2:Крепость моя и пение мое Господь, / и бысть мне во Спасение. Стих: Наказуя наказа мя Господь, смерти же не предаде мя. ПрокименСила моя и пение моё Господь, / и сделался Он мне спасением. Стих: Наставляя, наказал меня Господь, смерти же не предал меня. Пс 117:14, 18 Аллилуиа:Услышит тя Господь в день печали, защитит тя Имя Бога Иаковля. Стих: Господи, спаси царя, и услыши ны, воньже аще день призовем Тя. АллилуиаСтих: Да услышит тебя Господь в день печали, да защитит тебя имя Бога Иакова. Стих: Господи, спаси царя и услышь нас в день, когда мы призовём Тебя. Пс 19:2, 10 Источник |