Сеченое сечется ноты обиход

Сеченое сечется ноты обиход

Существует несколько видов вечерни в будние дни Великого поста. Не обсуждая сейчас особенности вечерни в среду и в пяток, когда на ней совершается литургия Преждеосвященных Даров (см. Лекцию 13), рассмотрим два типа вечерни для будних дней Великого поста. Первый тип — в неделю вечера, второй — в понедельник, вторник и четверг вечера (без Преждеосвященной литургии). Не разбирая подробно последование вечерни, рассмотрим ее отличительные особенности. На великопостной вечерне всегда читается 18 кафизма (если на утрени три кафизмы, то на вечерне всегда 18). На Господи, воззвах берутся тексты из Триоди и Минеи. Триоди выделяется особое место, она идет впереди и ни в коем случае ничем не вытесняется; будет ли в этот день память шестеричного святого, или двух малых святых, триодные стихиры не отменяются никогда.

После Свете Тихий возглашается прокимен, потом читается паримия, второй прокимен и вторая паримия. На вечерне в будние дни постоянно читаются паримии из двух книг — книги Бытия и книги Притчей Соломоновых.

Несколько слов о смысле ветхозаветных чтений в будние дни Великого поста. В великопостном богослужении избраны три разных типа ветхозаветных книг: историческая — книга Бытия, пророческая — книга Пророка Исайи (на шестом часе) и нравоучительная — книга Притчей Соломоновых. Это три разных типа библейских ветхозаветных чтений. Время Великого поста всегда было временем оглашения, временем подготовки ко Крещению, которое совершалось на Лазареву Субботу, на Пасху и на Пятидесятницу (недаром в эти дни поется Елицы по Христа крестистеся). Великий пост — это последний этап оглашения, и очень уместно читать в этот период важнейшие книги Священного Писания. Пророк Исайя — это ветхозаветный евангелист; ни в какой другой книге мы не найдем таких ярких, таких точных пророчеств о Христе. Книга Притч Соломоновых — хрестоматийная нравоучительная книга, довольно трудная для понимания.

Читайте также:  Epic sax guy ноты для саксофона альт

Не только оглашенные, но и верные на время Великого поста погружаются во время ветхозаветное, время ожидания Мессии. Сквозное чтение ветхозаветных книг помогает нам еще раз прожить и представить себе обетование о Мессии, пророчество о Нем и ожидание Его.

В конце вечерни вместо обычных тропарей поются особые песнопения: «Богородице Дево…» «Крестителю Христов…» и еще некоторые песнопения из Часослова, особым великопостным напевом. Затем следует окончание с чтением молитвы Ефрема Сирина.

Источник

Сеченое сечется ноты обиход

Событие Светлого Христова Воскресения — самый большой христианский праздник, знаменующий собой факт победы над смертью и грехами всего человечества: переход от смерти — к жизни и от земли — к Небу, дарование нам жизни вечной.

В ветхозаветной Церкви Пасху праздновали в воспоминание исхода сынов Израилевых из Египта и вместе с тем избавления их от рабства.

В Церкви новозаветной – в ознаменование того, что Сам Сын Божий, через Воскресение из мертвых, перешел из нашего мира к Отцу Небесному, от земли на Небо, освободив нас от вечной смерти и рабства грехов наших, даровав нам «власть быть чадами Божиими».

Воскресение Христа – это победа, дарованная всем людям над самими же людьми. Ведь жизнь большинства из нас состоит из таких мыслей и поступков, многие из которых изгоняют Господа из нашего сердца и души. Каждый совершенный нами грех – это еще один гвоздь в теле Христа, распятого за нас.

Смертью Христа совершено наше искупление, а Его Воскресением дарована нам вечная жизнью.
Воскресение Христово — это спасение человека — с его Покаянием и обновлением.

Источник

Ирмосы канона и кондак на утрене Великого Четверга

Ирмос 1-й канона Великого Четверга, глас 6-й, напев «Волною морскою»:

Се́ченое, сече́тся/ мо́ре Чермно́е,/ волнопита́емая же изсуша́ется глубина́,/ та́яжде ку́пно безору́жным бы́вши проходи́ма и всеору́жным гроб./ Песнь же Богокра́сная воспева́шеся:// сла́вно просла́вися Христо́с, Бог наш.

Їрм0съ № пёсни канHна во с™hй и3 вели1кій четверт0къ, глaсъ ѕ7:

Ирмос 3-й канона Великого Четверга, глас 6-й, напев «Волною морскою»:

Госпо́дь Сый всех и Зижди́тель Бог,/ созда́нное безстра́стный обнища́в Себе́ соедини́,/ и Па́сха, за я́же хотя́ше умре́ти,/ Сам, Сый, Себе́ предпожре́:/ яди́те, вопия́, Те́ло Мое́,// и ве́рою утверди́теся.

Їрм0съ G пёсни канHна во с™hй и3 вели1кій четверт0къ, глaсъ ѕ7:

Г Dи сhй всёхъ, и3 зижди1тель бGъ,/ создaнное безстрaстный њбнищaвъ себЁ соедини2,/ и3 пaсха за ±же хотsше ўмрeти,/ сaмъ сhй себE предпожрE:/ kди1те, вопіS, тёло моE,// и3 вёрою ўтверди1тесz.

Ирмос 4-й канона Великого Четверга, глас 6-й, напев «Волною морскою»:

Прови́дев проро́к/ та́йну Твою́ неизрече́нную, Христе́, провозгласи́:/ положи́л еси́ тве́рдую любо́вь кре́пости,/ О́тче Ще́дрый,/ Единоро́днаго бо Сы́на, Благи́й,// очище́ние в мир посла́л еси́.

Їрм0съ д7 пёсни канHна во с™hй и3 вели1кій четверт0къ, глaсъ ѕ7:

П рови1дэвъ прbр0къ/ тaйну твою2 неизречeнную хrтE, провозгласи2:/ положи1лъ є3си2 твeрдую люб0вь крёпости/ џ§е щeдрый:/ є3динор0днаго бо сн7а бlгjй,// њчищeніе въ мjръ послaлъ є3си2.

Ирмос 5-й канона Великого Четверга, глас 6-й, напев «Волною морскою»:

Сою́зом любве́ связу́еми апо́столи,/ Влады́чествующему все́ми себе́ Христу́ возло́жше,/ кра́сны но́ги очища́ху,// благовеству́юще всем мир.

Їрм0съ є7 пёсни канHна во с™hй и3 вели1кій четверт0къ, глaсъ ѕ7:

С ою1зомъ любвE свzзyеми ґпcли,/ вLчествующему всёми себE хrтY возл0жше,/ крaсны н0ги њчищaху,// бlговэствyюще всBмъ ми1ръ.

Ирмос 6-й канона Великого Четверга, глас 6-й, напев «Волною морскою»:

Бе́здна после́дняя грехо́в обы́де мя,/ и волне́ния не ктому́ терпя́,/ я́ко Ио́на Влады́це, вопию́ Ти:// от тли мя возведи́.

Їрм0съ ѕ7 пёсни канHна во с™hй и3 вели1кій четверт0къ, глaсъ ѕ7:

Б eздна послёднzz грэхHвъ њбhде мS,/ и3 волнeніz не ктомY терпS,/ ћкw їHна вLцэ вопію1 ти:// t тли1 мz возведи2.

Кондак Великого Четверга, глас 2-й:

Хлеб прие́м в ру́це преда́тель,/ сокрове́нно ты́я простира́ет,/ и прие́млет це́ну Созда́вшаго Свои́ма рука́ма челове́ка,// и неиспра́влен пребы́сть Иу́да, раб и льстец.

Кондaкъ во с™hй и3 вели1кій четверт0къ, глaсъ в7:

Х лёбъ пріeмъ въ рyцэ предaтель,/ сокровeннw ты6z простирaетъ,/ и3 пріeмлетъ цёну создaвшагw свои1ма рукaма человёка,// и3 неиспрaвленъ пребhсть їyда рaбъ и3 льстeцъ.

Ирмос 7-й канона Великого Четверга, глас 6-й, напев «Волною морскою»:

О́троцы в Вавило́не/ пе́щнаго пла́мене не убоя́шася,/ но посреде́ пла́мене вве́ржени, ороша́еми поя́ху:// благослове́н еси́ Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Їрм0съ з7 пёсни канHна во с™hй и3 вели1кій четверт0къ, глaсъ ѕ7:

Џ троцы въ вавmлHнэ/ пeщнагw плaмене не ўбоsшасz,/ но посредЁ плaмене ввeржени, њрошaеми поsху:// бlгословeнъ є3си2 гDи б9е nтє1цъ нaшихъ.

Ирмос 8-й канона Великого Четверга, глас 6-й, напев «Волною морскою»:

За зако́ны оте́ческия/ блаже́ннии в Вавило́не ю́ноши, предбе́дствующе,/ царю́ющаго оплева́ша повеле́ние безу́мное,/ и совоку́плени, и́мже не свари́шася огне́м,/ Держа́вствующему досто́йную воспева́ху песнь:/ Го́спода по́йте, дела́,// и превозноси́те во вся ве́ки.

Їрм0съ > пёсни канHна во с™hй и3 вели1кій четверт0къ, глaсъ ѕ7:

З а зак0ны nтeчєскіz/ бlжeнніи въ вавmлHнэ ю4нwши предбёдствующе,/ царю1ющагw њплевaша повелёніе безyмное,/ и3 совокyплени и4мже не свари1шасz nгнeмъ,/ держaвствующему дост0йную воспэвaху пёснь:/ гDа п0йте дэлA,// и3 превозноси1те во вс‰ вёки.

Ирмос 9-й канона Великого Четверга, глас 6-й, напев «Волною морскою»:

Стра́нствия Влады́чня,/ и безсме́ртныя Трапе́зы/ на го́рнем ме́сте высо́кими умы́,/ ве́рнии, прииди́те, наслади́мся,/ возше́дша Сло́ва,/ от Сло́ва научи́вшеся,// Его́же велича́ем.

Їрм0съ f7 пёсни канHна во с™hй и3 вели1кій четверт0къ, глaсъ ѕ7:

С трaнствіz вLчнz,/ и3 безсмeртныz трапeзы/ на г0рнэмъ мёстэ, выс0кими ўмы2,/ вёрніи пріиди1те наслади1мсz,/ возшeдша сл0ва,/ t сл0ва научи1вшесz,// є3г0же величaемъ.

Источник

Учебный обиход церковного пения. Песнопения Страстной седмицы. Сост. иерей Давид Занин

Артикул: 26483
Формат(мм): 210*5*297
Количество страниц: 68
Год издания: 2006
Количество в упаковке: 20
Издательство: Престиж
Все книги этого издательства

[Товар временно отсутствует в продаже]

Песнопения Страстной седмицы требуют особенного внимания при подготовке к богослужению в эти дни, поскольку исполняются один раз в течение годичного богослужебного круга. Песнопения этого периода исполнены особенного назидательного значения, последовательно раскрывая события последних дней земной жизни Спасителя. Они рассказывают о страданиях Господа за весь человеческий род и крестной смерти Христа, помогая подготовиться к великому Христову Воскресению в день Пасхи.

Исключительное значение песнопений обуславливает их особую торжественность и важность, поэтому материал, приведенный в книге, подобран таким образом, чтобы дать возможность хорошо подготовиться как профессиональному, так и любительскому хору. Песнопения приводятся в основном для исполнения «в терцию». Вниманию читателя предлагаются последования киевского, болгарского и обиходного распева, несложные для разучивания, которые могут быть исполнены как в соборе, так и в небольшом сельском храме.

Дополнительная информация о книге

Содержание

1. Се Жених грядет. Киевский распев – 3
2. Чертог Твой. Киевский распев – 4
3. Егда славнии ученицы. Киевский распев – 5
4. Канон «Сеченное сечется». Глас 6. Напев Глинской пустыни в изл. арх. Матфея – 7
5. Вечери Твоея. Напев Киево-Печерской лавры – 13
6. Вечери Твоея. Напев Зосимовой пустыни в изл. арх. Матфея – 14
7. Опевы Евангелия. Обиходный напев – 15
8. Великий прокимен. Знаменного распева в изл. арх. Матфея – 16
9. Великий прокимен. A. Львов – 17
10. Трипеснец в Великий Пяток. B. Лирина – 18
11. Разбойника благоразумнаго. Напев Киево-Печерской лавры – 21
12. Стихиры на стиховне. Глас 2, под. «Егда от древа» напева Оптиной пустыни – 22
13. Тебе одеющагося. Болгарского распева – 27
14. Благообразный Иосиф. Глас 2, Болгарского распева – 32
15. Непорочны. Глас 5, Греческого распева – 39
16. Канон «Волною морскою». Обиходный напев – 48
17. Придите ублажим Иосифа. Д. Бортнянский – 56
18. Славно бо прославися. Обиходный напев – 60
19. Прокимен. Обиходный напев – 60
20. Воскресни Боже. Напев Киево-Печерской лавры – 61
21. Да молчит всякая плоть. Напев «Видя разбойник» гарм. прот. И. Соломина – 62
22. Причастный стих. Прот. И. Соломин – 65

Источник

Канон в Великий Четверг Страстной Седмицы

Канон, творение господина Космы, глас 6, егоже краестрочие: Ти макра́ пе́мпти макро́н и́мнон екса́до. Еже есть, В Вели́кий Четверто́к до́лгую песнь пою́.

<Τ> Ирмос: Се́ченое, сече́тся / мо́ре Чермно́е, / волнопита́емая же изсуша́ется глубина́, / та́яжде ку́пно безору́жным бы́вши проходи́ма / и всеору́жным гроб. / Песнь же Богокра́сная воспева́шеся: / сла́вно просла́вися Христо́с, Бог наш.

<Η>Всевино́вная и пода́тельная жи́зни, / безме́рная му́дрость Бо́жия, / созда́ храм Себе́ от Чи́стыя Неискусому́жныя Ма́тере. / в храм бо теле́сно оболки́йся, / сла́вно просла́вися Христо́с, Бог наш.

<Μ>Тайноводя́щи дру́ги Своя́, / душепита́тельную уготовля́ет Трапе́зу, / безсме́ртия же вои́стинну му́дрость Бо́жия растворя́ет Ча́шу ве́рным. / Присту́пим благоче́стно, и возопии́м: / сла́вно просла́вися Христо́с Бог наш.

<Α>Услы́шим, вси ве́рнии, / созыва́ющую высо́ким пропове́данием, / несозда́нную и есте́ственную прему́дрость Бо́жию, / вопие́т бо: вкуси́те и разуме́вше, я́ко Христо́с Аз, возопи́йте: / сла́вно просла́вися Христо́с, Бог наш.

<Κ> Ирмос: Госпо́дь Сый всех и Зижди́тель Бог, / созда́нное безстра́стный обнища́в Себе́ соедини́, / и Па́сха, за я́же хотя́ше умре́ти, / Сам, Сый, Себе́ предпожре́: / яди́те, вопия́, Те́ло Мое́, / и ве́рою утверди́теся.

<Ρ>Изба́вительною всего́ ро́да челове́ча, / Твое́ю, Бла́же, Твоя́ ученики́ напои́л еси́ весе́лия Ча́шею, напо́лнив ю́, / Сам бо Себе́ священноде́йствуеши, / пи́йте, вопия́, Кровь Мою́, / и ве́рою утверди́теся.

<Α>Безу́мный муж и́же в вас преда́тель, / ученико́м Твои́м предре́кл еси́ Незло́биве, / не уразуме́ет сих, / и той несмы́слен сый не и́мать разуме́ти. / Оба́че во Мне пребу́дите, / и ве́рою утверди́теся.

Седален, глас 1.
Подобен: Гроб Твой:

Езе́ра и исто́чники, и моря́ сотвори́вый, / смире́нию нас наказу́я изря́дному, / ле́нтием опоя́сався, ученико́в но́ги умы́, / смиря́яся премно́жеством благоутро́бия, / и возвыша́я нас от про́пастей зло́бы, / Еди́н Человеколю́бец.

Слава, глас 3.
Подобен: Боже́ственныя ве́ры:

Смиря́яся за благоутро́бие, / но́ги умы́л еси́ ученико́в Твои́х, / и к тече́нию Боже́ственному сия́ напра́вил еси́, / не повину́яся же Петр умы́тися, / а́бие Боже́ственному повину́ется повеле́нию, / омыва́емь, и Тебе́ приле́жно моля́ся, / дарова́ти нам ве́лию ми́лость.

И ныне, глас 4.
Подобен: Яви́лся еси́ днесь:

Яды́й Влады́ко со ученики́ Твои́ми, / та́инственно яви́л еси́ всесвято́е Твое́ заколе́ние, / и́мже тли изба́вихомся, / честна́я Твоя́ почита́ющии страда́ния.

<Π> Ирмос: Прови́дев проро́к / та́йну Твою́ неизрече́нную, Христе́, провозгласи́: / положи́л еси́ тве́рдую любо́вь кре́пости, О́тче Щедрый, / Единоро́днаго бо Сы́на, Благи́й, / очище́ние в мир посла́л еси́.

<Ε>На страсть всем су́щим из Ада́ма источи́вшую безстра́стие, / Христе́, гряды́й, друго́м Твои́м рекл еси́: / с ва́ми Па́схи сея́ причасти́тися возжела́х: / единоро́днаго бо Мя очище́ние Оте́ц в мир посла́л есть.

<Μ>Причаща́яся Ча́ши, / ученико́м вопия́л еси́, Безсме́ртне: / плода́ ло́знаго ктому́ не пию́ про́чее, с ва́ми живя́, / единоро́днаго бо Мя очище́ние Оте́ц в мир посла́л есть.

<Π>Питие́ но́вое па́че сло́ва, / Аз глаго́лю, во Ца́рствии Мое́м, Христо́с друго́м, пию́, / я́коже бо Бог с ва́ми бо́ги бу́ду, рекл еси́: / единоро́днаго бо Мя очище́ние Оте́ц в мир посла́л есть.

<Τ> Ирмос: Сою́зом любве́ / связу́еми апо́столи, / влады́чествущему все́ми себе́ Христу́ возло́жше, / кра́сны но́ги очища́ху, / благовеству́юще всем мир.

<Η>Неодержи́мую держа́щая, / и превы́спреннюю на возду́се во́ду, / бе́здны обуздова́ющая, / и моря́ востязу́ющая Бо́жия Прему́дрость, / во́ду во умыва́льницу влива́ет, / но́ги же омыва́ет рабо́в Влады́ка.

<Μ>Ученико́м показу́ет смире́ния о́браз Влады́ка, / о́блаки облага́яй не́бо, препоясу́ется ле́нтием, / и преклоня́ет коле́на, рабо́м омы́ти но́ги, / в Его́же руце́ дыха́ние всех су́щих.

<Α> Ирмос: Бе́здна после́дняя грехо́в обы́де мя, / и волне́ния не ктому́ терпя́, / я́ко Ио́на Влады́це, вопию́ Ти: / от тли мя возведи́.

<Κ>Го́спода глаша́ете Мя, о ученицы́, и Учи́теля: / есмь бо, Спа́се, вопия́л еси́. / Те́мже подража́йте о́браз, его́же во Мне ви́десте.

<Ρ>Скве́рны кто не име́я, омы́ти не тре́бует ног, / чи́сти же, о ученицы́ вы, но не вси, / мгнове́нием бо безчи́нно еди́н от вас неи́стовствует.

Кондак, глас 2.
Подобен: Вы́шних ища́:

Хлеб прие́м в ру́це преда́тель, / сокрове́нно ты́я простира́ет, / и прие́млет це́ну Созда́вшаго Свои́ма рука́ма челове́ка, / и неиспра́влен пребы́сть / Иу́да, раб и льстец.

Икос: Та́йной трапе́зе, в стра́се прибли́жившеся вси, / чи́стыми душа́ми хлеб прии́мем, спребыва́юще Влады́це, / да ви́дим, ка́ко умыва́ет но́ги ученико́в, / и сотвори́м, я́коже ви́дим, / друг дру́гу покаря́ющеся, и друг дру́гу но́зе умыва́юще, / Христо́с бо та́ко повеле́ Свои́м ученико́м, / предре́к та́ко твори́ти, / но не услы́ша Иу́да раб и льстец.

<Ο> Ирмос: О́троцы в Вавило́не / пе́щнаго пла́мене не убоя́шася, / но посреде́ пла́мене вве́ржени, ороша́еми поя́ху: / благослове́н еси́ Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

<Ν>Помава́я главо́ю Иу́да зла́я предзре́в подви́же, / благовре́мение иски́й преда́ти Судию́ на осужде́ние, / И́же всех есть Госпо́дь и Бог оте́ц на́ших.

<Υ>Вам Христо́с друго́м вопия́ше: / еди́н преда́ст Мя, / весе́лия забы́вше, ско́рбию и стра́хом одержи́ми бя́ху: / кто сей, скажи́, глаго́люще, Бо́же оте́ц на́ших?

<Μ>И́же со Мно́ю ру́ку свою́ в соли́ло вложи́т де́рзостию, / тому́ оба́че добро́ бы врата́ жития́ пройти́ никогда́же, / сего́, и́же бе преда́тель, явля́ше Бог оте́ц на́ших.

<Ν> Ирмос: За зако́ны оте́ческия / блаже́ннии в Вавило́не ю́ноши, предбе́дствующе, / царю́ющаго оплева́ша повеле́ние безу́мное, / и совоку́плени, и́мже не свари́шася огне́м, / Держа́вствующему досто́йную воспева́ху песнь: / Го́спода по́йте, дела́, / и превозноси́те во вся ве́ки.

<Ο>Сообе́дницы блаже́ннии, / в Сио́не сло́вом претерпе́вше апо́столи после́доваху Па́стырю, / я́ко а́гнцы, и совоку́плени, Его́же не разлучи́шася Христа́, / Боже́ственным сло́вом пита́еми, благода́рственно вопия́ху: / Го́спода по́йте дела, и превозноси́те во вся ве́ки.

<Ν>Зако́нныя дру́жбы злоимени́тый Искарио́т во́лею забы́в, / я́же но́зе умы́, угото́ви на преда́ние, / и Твой яды́й Хлеб, Те́ло Боже́ственное, / воздви́же ков на Тя Христе́, и вопи́ти не разуме́: / Го́спода по́йте дела́, и превозноси́те во вся ве́ки.

<Ε>Приима́ше реши́тельное греха́ Те́ло безсо́вестный, / и Кровь излива́емую за мир Боже́ственную, / но не стыдя́шеся пия́, ю́же продая́ше на цене́, / о зло́бе же не негодова́, и вопи́ти не разуме́: / Го́спода по́йте дела́, и превозноси́те во вся ве́ки.

<Ξ> Ирмос: Стра́нствия Влады́чня, / и безсме́ртныя Трапе́зы / на го́рнем ме́сте высо́кими умы́, / ве́рнии, прииди́те, наслади́мся, / возше́дша Сло́ва, / от Сло́ва научи́вшеся, Его́же велича́ем.

<Α>Иди́те, ученико́м сло́во рече́, / Па́сху на го́рничном ме́сте, е́юже ум утвержда́ется, / и сию́ тайноводи́тельно угото́вите, / безква́сным и́стинным сло́вом, / тве́рдое же благода́ти велича́йте.

<Δ>Соде́тельницу Оте́ц пре́жде век прему́дрость ражда́ет Мя, нача́ток путе́й, / в дела́ созда́ ны́не та́йно соверша́емая, / Сло́во бо несозда́нное сый естество́м, / гла́сы присвоя́юся, его́же ны́не прия́х.

<Ω>Я́ко челове́к сый существо́м, не мечта́нием, / си́це Бог нра́вом воздая́ния, естество́ соедини́вшееся мне. / Христа́ еди́наго тем Мя зна́йте, / от ни́хже, в ни́хже, я́же есмь, спаса́юща.

Черто́г Твой ви́жду, Спа́се мой, украше́нный, / и оде́жды не и́мам, да вни́ду в онь, / просвети́ одея́ние души́ моея́, / Светода́вче, и спаси́ мя.

Источник

Оцените статью