Silent hill no tomorrow ноты для

Akira Yamaoka — Сайлент Хилл / Silent Hill — Not Tomorrow

Акира Ямаока (山岡晃- Yamaoka Akira) появился на свет 6 февраля 1968 года в Токио (Япония), и совершенно не подозревал, что когда-нибудь станет игровым композитором. Его детской мечтой было гончарное искусство. Попутно он возился с компьютером, записывая и коллекционируя всевозможные звуки, а также играл на гитаре в панк-группах. К моменту окончания Токийского колледжа искусств, где он изучал дизайн и интерьер, Ямаока понял, что работа со звуком является приоритетным направлением в жизни, однако играть в группе он не мог – не уживался с другими участниками. К тому же, работая в одиночку, он не беспокоился, что партии каких-либо инструментов будут сыграны плохо – себе он доверял больше, чем кому-либо из других музыкантов. С 1988 года он начал подрабатывать в различных компаниях звуковым дизайнером видеоигр. Он развивал свои навыки и постепенно приобщался к написанию музыки и, в конце концов, 21 сентября 1993 года попал в крупнейшую игровую компанию Konami, с которой ему уже приходилось работать в качестве внештатного сотрудника, а именно звукового дизайнера Snatcher (SNES, 1988). А первым его проектом в составе Konami была Sparkster для той же консоли SNES.

Читайте также:  Дарованный ноты для скрипки

“Я композитор-самоучка, не знаю музыкальную теорию и нотную грамоту. Представьте, если бы мне пришлось работать с нотами, я обязательно что-нибудь напутал бы! Я пробовал брать уроки игры на фортепьяно, но это было затеяно ради желания быть поближе к девочкам, так что я не продержался и недели. Единственный инструмент, с которым я уживаюсь – это гитара. Обожаю свою семиструнную гитару“.

Источник

Not Tomorrow (Silent Hill) Guitar Tab

  • Login or register to post comments
Download | Listen Game: Silent Hill
Composer(s): Akira Yamaoka
Style: Arrangement, Fingerstyle, Natural harmonics

This song is also called Blood Tears

20 comments on Not Tomorrow

Oh my, I can’t play this

Oh my, I can’t play this right now, but it looks like quite the badass arrangement.

Thanks. I tried to make it as

Thanks. I tried to make it as interesting as I could without burying the song.

sweet

really nice, never played any silent hill games, but this arrangement makes me wanna try one.
one thing though, I’m having a hard time with the fingering on measure 14.
Am I supposed to bar the four then try to finger both the sevens? maybe I just have tiny hands, but I just can’t do it.

Thanks, I’m glad you liked

Thanks, I’m glad you liked it. If you like subtle horror, I strongly recommend the Silent Hill series. Be prepared for some awkward voice acting at the beginning though.

Also, you’re right about barring the fourth fret. You do have to stretch your hands a bit for this arrangement, but using a capo makes it easier.

Video please!

I am not good at fingerpicking someone please make a video of them playing the song so i get an idea of how it’s supposed to be played. Thanks.

I’ve been meaning to make

I’ve been meaning to make videos for my arrangements for a long time now, but my schedule (and my lack of knowledge on the recording process) has kept me from actually going through with it. I’ll try to make one when I get some free time/figure out how.

Beautiful. Great job on this.

Beautiful. Great job on this.

All the right notes

I say you’ve got a good ear, but some of the fingering is a little wonky.
For instance, in the sixth measure you could lay down a barre on 7 and play those notes on the fourth fret up on the 9th.

I would love to see you play this. It’d be an impressive feat.

like this? E E E E E E E

like this? It’s a little difficult for me to barre this close without a cutout.

I agree the fingerings are tough but this arrange is very pretty, I will definitely be adding this to my pile of songs to practice XD.

The barre on the fourth fret

The barre on the fourth fret is a little unusual, but I wouldn’t change it for a barre on the seventh. I like to keep the open strings ringing as long as possible, and barring the seventh would muffle them earlier than the original fingering. As Karathrow mentioned, the transition to and from the barre on the seventh is also kind of awkward. When I’m arranging, I try to keep in mind that my fingers are unusually long, and I know that it is a pretty big stretch without a capo. However, I think it’s very doable if put a capo on the third fret as I suggest at the top of my tab (without the capo, the arrangement is in a lower key than the original as well). Hope this helps.

Also, I’d be happy to post a video of my arrangement. Just buy me a camera and show me how to record :).

I’ll try and sus it out with

I’ll try and sus it out with that barre on four and see if I can’t get it to work right. Thanks for your swift response =)

This arrangement would be

This arrangement would be perfect if it weren’t for that awkward part with the fourth fret barre. I could probably practice it to where it wouldn’t be an issue but in that span of time I could learn like 3 other arrangements.

Also my pinky am cry after playing this.

Even with the capo? It really

Even with the capo? It really does make the stretch a lot easier.

It’s not really a stretch,

It’s not really a stretch, it’s just awkward.

I don’t think I’d get to where I could play it acceptably even if I did practice it. That’s just me, personally.

How do you guys place your

How do you guys place your fingers? I use the index for the barre, the middle finger for the D on the low E string, and the ring finger for the D on the high E string. Also, I move my ring finger to the seventh fret on the fourth eighth note in the measure. It’s much easier to position the other two fingers when you can balance your hand on the ring finger. Maybe I’ve practiced this song too many times, but it feels pretty natural to me when I play it this way.

auriplane said It’s not

It’s not really a stretch, it’s just awkward.

I don’t think I’d get to where I could play it acceptably even if I did practice it. That’s just me, personally.

I guess my thinking sort of was that many things that seemed awkward or tough to me before became manageable later. I’ve been able to get myself to make a lot of awkward movements more comfortable with practice or playing the song enough. However I think you may be right in that no matter how many times I play this it will still be awkward.

This was sort of the issue I ran into with your (northstars) Heart of Courage arrangement. I must have played that like a bajillion times and I realized its just never going to come out clean enough because of how awkward the fingering is.

I realize no one wants to make compromises for their sound, and I totally respect that. At the end of the day though it’s kind of sad when you realize a lot of tabs or arrangements sort of get tossed in the graveyard because of this kinda stuff.

Maybe it’s just that the majority of people don’t record and there are a lot of people playing it. Or maybe I’m just really terribad at guitar (which I don’t deny).

Not trying to shit on your hardwork. I enjoy every one of your arrangements, I just don’t think I’ll ever be able to record one no matter how much I practice.

Источник

Akira Yamaoka — Сайлент Хилл / Silent Hill — Theme

Акира Ямаока (山岡晃- Yamaoka Akira) появился на свет 6 февраля 1968 года в Токио (Япония), и совершенно не подозревал, что когда-нибудь станет игровым композитором. Его детской мечтой было гончарное искусство. Попутно он возился с компьютером, записывая и коллекционируя всевозможные звуки, а также играл на гитаре в панк-группах. К моменту окончания Токийского колледжа искусств, где он изучал дизайн и интерьер, Ямаока понял, что работа со звуком является приоритетным направлением в жизни, однако играть в группе он не мог – не уживался с другими участниками. К тому же, работая в одиночку, он не беспокоился, что партии каких-либо инструментов будут сыграны плохо – себе он доверял больше, чем кому-либо из других музыкантов. С 1988 года он начал подрабатывать в различных компаниях звуковым дизайнером видеоигр. Он развивал свои навыки и постепенно приобщался к написанию музыки и, в конце концов, 21 сентября 1993 года попал в крупнейшую игровую компанию Konami, с которой ему уже приходилось работать в качестве внештатного сотрудника, а именно звукового дизайнера Snatcher (SNES, 1988). А первым его проектом в составе Konami была Sparkster для той же консоли SNES.

“Я композитор-самоучка, не знаю музыкальную теорию и нотную грамоту. Представьте, если бы мне пришлось работать с нотами, я обязательно что-нибудь напутал бы! Я пробовал брать уроки игры на фортепьяно, но это было затеяно ради желания быть поближе к девочкам, так что я не продержался и недели. Единственный инструмент, с которым я уживаюсь – это гитара. Обожаю свою семиструнную гитару“.

Источник

Akira Yamaoka — Сайлент Хилл 3 / Silent Hill 3 — Innocent Moon

Акира Ямаока (山岡晃- Yamaoka Akira) появился на свет 6 февраля 1968 года в Токио (Япония), и совершенно не подозревал, что когда-нибудь станет игровым композитором. Его детской мечтой было гончарное искусство. Попутно он возился с компьютером, записывая и коллекционируя всевозможные звуки, а также играл на гитаре в панк-группах. К моменту окончания Токийского колледжа искусств, где он изучал дизайн и интерьер, Ямаока понял, что работа со звуком является приоритетным направлением в жизни, однако играть в группе он не мог – не уживался с другими участниками. К тому же, работая в одиночку, он не беспокоился, что партии каких-либо инструментов будут сыграны плохо – себе он доверял больше, чем кому-либо из других музыкантов. С 1988 года он начал подрабатывать в различных компаниях звуковым дизайнером видеоигр. Он развивал свои навыки и постепенно приобщался к написанию музыки и, в конце концов, 21 сентября 1993 года попал в крупнейшую игровую компанию Konami, с которой ему уже приходилось работать в качестве внештатного сотрудника, а именно звукового дизайнера Snatcher (SNES, 1988). А первым его проектом в составе Konami была Sparkster для той же консоли SNES.

“Я композитор-самоучка, не знаю музыкальную теорию и нотную грамоту. Представьте, если бы мне пришлось работать с нотами, я обязательно что-нибудь напутал бы! Я пробовал брать уроки игры на фортепьяно, но это было затеяно ради желания быть поближе к девочкам, так что я не продержался и недели. Единственный инструмент, с которым я уживаюсь – это гитара. Обожаю свою семиструнную гитару“.

Источник

Akira Yamaoka — Сайлент Хилл 2 / Silent Hill 2 — True

Акира Ямаока (山岡晃- Yamaoka Akira) появился на свет 6 февраля 1968 года в Токио (Япония), и совершенно не подозревал, что когда-нибудь станет игровым композитором. Его детской мечтой было гончарное искусство. Попутно он возился с компьютером, записывая и коллекционируя всевозможные звуки, а также играл на гитаре в панк-группах. К моменту окончания Токийского колледжа искусств, где он изучал дизайн и интерьер, Ямаока понял, что работа со звуком является приоритетным направлением в жизни, однако играть в группе он не мог – не уживался с другими участниками. К тому же, работая в одиночку, он не беспокоился, что партии каких-либо инструментов будут сыграны плохо – себе он доверял больше, чем кому-либо из других музыкантов. С 1988 года он начал подрабатывать в различных компаниях звуковым дизайнером видеоигр. Он развивал свои навыки и постепенно приобщался к написанию музыки и, в конце концов, 21 сентября 1993 года попал в крупнейшую игровую компанию Konami, с которой ему уже приходилось работать в качестве внештатного сотрудника, а именно звукового дизайнера Snatcher (SNES, 1988). А первым его проектом в составе Konami была Sparkster для той же консоли SNES.

“Я композитор-самоучка, не знаю музыкальную теорию и нотную грамоту. Представьте, если бы мне пришлось работать с нотами, я обязательно что-нибудь напутал бы! Я пробовал брать уроки игры на фортепьяно, но это было затеяно ради желания быть поближе к девочкам, так что я не продержался и недели. Единственный инструмент, с которым я уживаюсь – это гитара. Обожаю свою семиструнную гитару“.

Источник

Оцените статью