- Последование таинства Елеосвящения (Соборования)
- ПОСЛЕДОВАНИЕ ТАИНСТВА ЕЛЕОСВЯЩЕНИЯ
- Псалом 142
- Ектения малая*
- Аллилуия, глас 6
- Тропари покаянные, глас 6
- Псалом 50
- Канон, глас 4
- Песнь 1
- Песнь 3
- Седален, глас 8. Подобен: Пастырская свирель:
- Иной, глас 4. Подобен: Вознесыйся:
- Песнь 4
- Песнь 5
- Песнь 6
- Кондак, глас 2. Подобен: Вышних ищя.
- Песнь 7
- Песнь 8
- Песнь 9
- Ексапостиларий. Подобен: Посетил ны есть:
- На “Хвалите:” стихиры, глас 4. Подобен: Дал еси знамение:
- Тропарь, глас 4
- Ектения великая
- Молитва священника над елеем
- Прокимен, глас 1
- Послание Иакова, зачало 57Б
- Аллилуия, глас 8
- Евангелие первое, от Луки, зачало 53
- Ектения
- И первый из священников произносит молитву
Последование таинства Елеосвящения (Соборования)
ПОСЛЕДОВАНИЕ ТАИНСТВА ЕЛЕОСВЯЩЕНИЯ
Псалом 142
Ектения малая*
Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.
Защити, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатью.
Пресвятую, пречистую, преблагословенную, славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию со всеми святыми помянувше, сами себе и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.
Пресвятую, пречистую, преблагословенную, славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию со всеми святыми помянув, сами себя и друг друга, и всю жизнь нашу Христу Богу предадим.
Возглашает священник: Яко подобает Тебе всякая слава, честь, и поклонение, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.
Священник: Ибо подобает Тебе вся слава, честь и поклонение, Отцу, и Сыну, и Святому Духу ныне, и всегда, и во веки веков.
Аллилуия, глас 6
Тропари покаянные, глас 6
Псалом 50
Канон, глас 4 | ||
Егоже краестрочие: Молитва елеа, пение Арсениево. | Имеющий акростих: “Молитвы елея, песнь Арсения”. Припев к тропарям: Владыка Христе, помилуй раба Твоего. Песнь 1 | |
Ирмос: Моря чермную пучину / невлажными стопами / древний пешешествовав Израиль, / крестообразныма Моисеовыма рукама / Амаликову силу в пустыни победил есть. | Ирмос: Моря Красного пучину / не омоченными стопами / перейдя, древний Израиль, / крестообразно распростертыми Моисеевыми руками / Амаликово войско в пустыне в бегство обратил. | |
Елеем благоутробия, Владыко, утешаяй присно души, / купно и телеса человеческая, / и храняяй елеем верныя, / Сам и ныне ущедри елеем приступающия к Тебе. | Владыка, елеем милосердия / смертных исполняющий всегда / радостью вместе душевной и телесной / и таинством елея хранящий верных! / Сам и ныне сжалься / над приступающими через тот елей к Тебе. | |
Твоея милости, Владыко, полна есть вся земля: / темже елеем божественным Твоим честным помазуеми днесь, / еже паче ума Твоей милости, верно просим Тя, податися нам. | Твоею милостью, Владыка, / наполнена вся земля; / потому елеем божественным / помазываясь таинственно в сей день, / с верою просим Тебя о даровании нам / превышающей ум Твоей милости. | |
Слава: Помазание священное Твое, Человеколюбче, / Апостолом Твоим на немощствующия рабы Твоя / совершати милостивно заповедавый. / Тех мольбами вся печатию Твоею помилуй. | Слава: Помазание священное Твое, Человеколюбец, / над немощными рабами Твоими совершать / Апостолам Твоим из сострадания заповедавший! / По их прошениям всех / печатию Твоею помилуй. | |
И ныне: Едина мира пучину Чистая рождшая, / яже к Богу молитвами Твоими присно, / недугов и скорбей Твоего раба избави, / яко да непрестанно возвеличит тя. | И ныне: Одна, Пучину Мира родившая!* / Твоими, Чистая, ходатайствами к Богу / избавляй всегда раба Твоего [или: рабу Твою] от недугов и скорбей, / чтобы он непрестанно величал Тебя. * греч.: Пучиной Мира богатая. Песнь 3 | |
Ирмос: Веселится о Тебе Церковь Твоя, Христе, зовущи: / Ты моя крепость, Господи, / и прибежище, и утверждение. | Ирмос: Веселится о Тебе Церковь Твоя, Христе, взывая: / “Ты моя крепость, Господи, / и прибежище, и утверждение!” | |
Ты един Сый дивный в человецех верных, Милостивый, / болящему [или болящей] люте, даждь Христе благодать Твою свыше. | Ты – один дивный / и к людям верным милостивый! / Болящему [или: болящей] тяжко подай, Христе, / благодать Твою свыше. | |
Елейный сучец иногда, ко умалению потопа, / Божественным Твоим показавый мановением Господи, / спаси милостию страждущаго [или страждущую]. | Некогда масличную ветвь / в знак прекращения потопа / божественным мановением Твоим явивший, Господи! / Спаси милостию страждущего [или: страждущую]. | |
Слава: Свещею Божественнаго света, / в милости Твоей, Христе, просвети помазанием, / и ныне верою к милости Твоей тщащагося [или тщащуюся]. | Слава: Светильником божественного света / возвесели по милости Твоей, Христе, / и ныне к помазанию Твоею милостью / с верою спешащего [или: спешащую]. | |
И ныне: Призри благоприятно Мати всех Творца свыше, / и горькое озлобление разреши недугующаго [или недугующия], молитвами твоими. | И ныне: Воззри свыше благосклонно, / Матерь всех Творца, / и горькое бедствие недугующего [или: недугующую] прекрати / ходатайствами Твоими. | |
Седален, глас 8. | ||
Яко Божественная река милости Сый, / яко бездна многаго милосердия, Щедре, / покажи Твоея милости Божественныя струи, и всех исцели, / источи чудес источники независтно, и омый всех: / к Тебе бо присно притекающе тепле благодать испрошаем. | Как божественная милости река, / как великая бездна сострадания, Милосердный, / яви Твоей милости божественные струи и всех исцели. / Источи чудес источники обильно и омой всех: / ибо к Тебе прибегая всегда, / мы с горячим усердием просим благодати. | |
Иной, глас 4. Подобен: Вознесыйся: | ||
Врачу и Помощниче сущих в болезнех, / Избавителю же и Спасе сущих в недузех; / Сам всех Владыко и Господи, / даруй исцеление недугующему рабу Твоему [или недугующей рабе Твоей], / ущедри, помилуй многопрегрешившаго [или многопрегрешившую], / и прегрешений избави, Христе, / яко да славит божественную силу Твою. | Врач и Помощник тех, кто в болезнях, / Избавитель и Спаситель тех, кто в недугах! / Сам, всех Владыка и Господи, / даруй исцеление болящему Твоему рабу [или: болящей Твоей рабе], / сжалься, помилуй много претыкавшегося [или: претыкавшуюся], / и от падений, избавь, Христе, / чтобы он славил [или: она славила] божественную силу Твою. | |
Песнь 4 | ||
Ирмос: Вознесена Тя видевши Церковь на Кресте, / Солнце Праведное, / ста в чине своем, / достойно взывающи: / слава силе Твоей, Господи. | Ирмос: Вознесенным узрев / Тебя, Солнце правды, на Кресте, / стала Церковь на месте своем, достойно взывая: / “Слава силе Твоей, Господи!” | |
Яко нетленное мvро, Спасе, сый, / истощившееся Твоею благодатию, и мiр очищающее, / ущедри и помилуй божественне, / верою струпы телесныя помазующаго [или помазующия]. | Как нетленное мvро, / по благодати истощившееся / и мiр очищающее, / пожалей, Спаситель, и помилуй / с божественною верою в Тебя / язв телесных помазание принимающего [или: принимающей]. | |
Тихостию печати Твоея милости, / ныне чувствия, Владыко, знаменав Твоих рабов, / непреходимь, неприступен вход сотвори всем сопротивным силам. | Отрадною печатью Твоей милости / ныне, Владыка, чувства Твоего раба [или: Твоей рабы] запечатлев, / непроходимым, неприступным сделай вход / для всех враждебных сил. | |
Слава: Призывати повелеваяй немощствующим / священнодействители Божественныя Твоя, / и сих молитвою и помазанием елеа Твоего, Человеколюбче, спасатися, / спаси Твоею милостию страждущаго [или страждущую]. | Слава: Призывать Ты, Человеколюбец, немощным повелеваешь / священнослужителей божественных Твоих / и их молитвою и помазанием Твоим елеем / получать спасение; / спаси Твоею милостию страждущего [или: страждущую]. | |
И ныне: Богородице Приснодево Пресвятая, / покрове крепкий и хранительнице, / пристанище же и стено, лествице и предградие, / помилуй, ущедри болящаго [или болящую], / к Тебе бо и Единей прибеже. | И ныне: Богородица, Приснодева Всесвятая, / Покров крепкий и Хранительница [моя], / Пристань и Стена, Лестница и Твердыня! / Помилуй, пожалей (болящего [или: болящую]): / ибо он [или: она] к Тебе и к Тебе одной прибег [или: прибегла]. | |
Песнь 5 | ||
Ирмос: Ты, Господи мой, Свет в мiр пришел еси, / Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения / верою воспевающия Тя. | Ирмос: Ты, Господи мой, светом в мiр пришел, / светом святым, от мрака неведения обращающим / с верою воспевающих Тебя. | |
Сый блаже, милости бездна, помилуй, Милостиве, / Твоею Божественною милостию страждущаго [или страждущую], яко благоутробен. | Сам являясь бездной милости, Благой, / помилуй, Милостивый, Твоим божественным елеем страждущего [или: страждущую] исцелив, / как благосердный. | |
Души наша, Христе, и телеса, / свыше печати Твоея Божественным воображением освятив несказанно, / рукою Твоею всех исцели. | Души и тела наши, Христе, / печати Твоей божественным изображением / свыше освятив непостижимо, / рукою Своею всех исцели. | |
Слава: Неизреченною Твоею любовию, преблагий Господи, / приимый блудницею сущее от мvра помазание, / ущедри раба Твоего [или рабу Твою]. | Слава: По неизреченной любви Твоей, преблагой Господи, / принявший от блудницы мvром помазание, / пожалей раба Твоего [или: рабу Твою]. | |
И ныне: Всепетая, чистая, преблагая Владычице, / помилуй божественным помазующихся елеем, / и спаси раба Твоего [или рабу Твою]. | И ныне: Всеми воспетая, чистая, преблагая Владычица, / помилуй помазывающихся божественным елеем, / и спаси раба Твоего [или: рабу Твою]. | |
Песнь 6 | ||
Ирмос: Пожру Ти со гласом хваления, Господи, / Церковь вопиет Ти, / от бесовския крове очищшися / ради милости от ребр Твоих / истекшею Кровию. | Ирмос: “Принесу Тебе жертву / со гласом хвалебным, Господи”, / Церковь взывает Тебе, / от бесовской крови очистившись / по милосердию из ребр Твоих / истекшею кровию. | |
Словесы Твоими, / елеем показавый, Человеколюбче, в царех помазание, / и архиереи сие совершивый; / печатию Твоею и страждущаго [или страждущую] спаси, яко благоутробен. | Словами Твоими, Человеколюбец, / указав елей употреблять / над помазуемыми царями / и через архиереев это совершив, / печатью Твоею и страждущего [или: страждущую] спаси, / как благосердный. | |
Приобщение да не от горьких бесов прикоснется, / помазанием божественным знаменаному [или знаменаной], Спасе, чувствы, / но покровом обстени сего [или сию] славы Твоея. | Общение с бесами жестокими да не коснется / отмеченного [или: отмеченную] помазанием божественным во всех чувствах: / но огради его [или: её], Спаситель, / покровом славы Твоей. | |
Слава: Подаждь руку Твою с высоты, Человеколюбче, / и Твой елей, Спасе, освятив, / подаждь рабу Твоему [или рабе Твоей] на здравие, / и недугов всех на избавление. | Слава: Простри руку Твою с высоты, Человеколюбец, / и Твой елей, Спаситель, освятив, / подавай его Твоему рабу [или: Твоей рабе] во здравие / и ко избавлению от всех недугов. | |
И ныне: Явилася еси в Божественнем Твоем храме плодовитая, Мати Творца, маслина, / еюже исполнен явися мiр милости; / темже спасай молитвами осязания Твоего страждущаго [или страждущую]. | И ныне: Явилась Ты, Матерь Творца, / в Божественном Твоем храме маслиной плодовитой: / благодаря Тебе мiр оказался полным милости; / потому страждущего [или: страждущую] спасай / ходатайств Твоих прикосновением. | |
Кондак, глас 2. | ||
Милости источник сый, Преблагий, / верою теплою к милости неизреченней Твоей припадающия, Благоутробне, / от всякаго избави озлобления, / и тех недуги взем, подаждь Божественную благодать свыше. | Милости источником являясь, Преблагой, / с горячей верою к милости неизреченной Твоей припадающих, Благосердный, / от всякого бедствия избавь, / и их недуги прекратив, / подай божественную благодать свыше. | |
Песнь 7 | ||
Ирмос: В пещи Авраамстии отроцы персидстей, / любовию благочестия паче, / нежели пламенем, опаляеми, взываху: / благословен еси в храме славы Твоея, Господи. | Ирмос: Чада Авраамовы в печи Персидской, / любовью к благочестию более, чем пламенем разжигаемые, восклицали: / “Благословен Ты в храме славы Твоей, Господи!” | |
Ты в милости и щедротах Твоих, / Спасе, едине Боже, всех исцеляяй, / страсти же душевныя и телесная сокрушения, / и сего [или сию] в недузех страждущаго [или страждущую], Сам исцеляяй уврачуй. | Ты по милости и состраданию Твоему, / Спаситель, единый Боже, / всем исцеляющий и страсти душ, / и телесные мучения! / Сам уврачуй в недугах страждущего [или: страждущую], / как Благосердный. | |
Внегда помазатися елеем помазания всех главам, / подаждь сему [или сей] веселия радость, / милость ищущему [или ищущей] Твоего избавления, Христе, / богатою Твоею милостию даруй, Господи. | Когда помазанные елеем / умащаются головы у всех, / подавай радости усладу / и сему, ищущему [или: сей, ищущей] милости избавления Твоего, / обильною Твоею милостию, Господи. | |
Слава: Меч есть над демоны, Спасе, Твоя печать, / огнь же попаляяй страсти душевныя, священников мольбы. / Темже верно поем Тя, приемлющии исцеление. | Слава: Меч против демонов, / Спаситель, Твоя печать; / а огонь, истребляющий страсти душевные – священников мольбы. / Потому мы с верой воспеваем Тебя, / получив исцеление. | |
И ныне: Ты держащаго горстию вся, Мати Божия, / внутрь во чреве приимши, / боголепно и неизреченно воплотивши, / о страждущем [или страждущей] умилостивити сего просим. | И ныне: Ты Держащего все в руке / внутрь во чрево приняла богоприлично / и непостижимо плоть дала Ему, Матерь Божия! / Мы умилостивить Его о страждущем [или: страждущей] Тебя просим. | |
Песнь 8 | ||
Ирмос: Руце распростер Даниил, / львов зияния в рове затче, / огненную же силу угасиша, / добродетелию препоясавшеся, / благочестия рачители, отроцы, взывающе: / благословите, вся дела Господня, Господа. | Ирмос: Руки распростер Даниил / и пасти львов во рве заградил; / сильное же пламя угасили, / добродетелью препоясавшись, / благочестия ревнители – отроки, взывая: / “Благословляйте, все творения Господни, Господа!” | |
Вся помилуй, Спасе, / по велицей Твоей и Божественней милости, / сего ради собрахомся вси, / тайно вообразующе щедрот Твоих приклонение, / помазание приносяще елеем, / верою Твоему рабу [или Твоей рабе], егоже [или юже] и посети. | Всех помилуй, Спаситель, / по великой Твоей и божественной милости, / ибо на образ ее указывая таинственно, Владыка, / мы помазание елеем священным совершаем над больным [или: больной]: / исцели его [или: её] силою Твоей всецело. | |
Струями милости Твоея, Христе, / и помазании священников Твоих, / омый яко благоутробен, Господи, / болезни и озлобление, и болезней нашествия, / в нуждах страстей мучимаго [или мучимыя], / яко да славит Тя спасся [или спасшися] благодарственно. | Струями милости Твоей, Христе, / и помазаниями священников Твоих, / омой, как благосердный, Господи, / мучения, и раны, и болезненные приступы, / в неизбежных страданиях терзающегося [или: терзающейся], / чтобы он, очищенный [или: она, очищенная] Тобою, / крепость получил [или: получила]. | |
Слава: Знамение еже свыше приклонения и тихости, / милость Божественную нам приписующим, Владыко, / не удали Твоея милости, / ниже презри верою присно зовущаго [или зовущую]: / благословите вся дела Господня Господа. | Слава: Не удали Твоей милости, Владыка, / от нас, начертывающих знак / Твоего склонения свыше и отрады – елей божественный, / и не презри с верою восклицающего [или: восклицающую] всегда: / “Благословляйте, все творения Господни, Господа!” | |
И ныне: Преславное яко венец, Чистая, естество прият / Божественное Твое рождество, / врагов сокрушающее ополчения, / и побеждающее державно тех; / сего ради благодатей Твоих радостными венчаеми светлостьми, / Тебе воспеваем, препетая Владычице. | И ныне: Как венец славный получило наше естество / Дитя Твое божественное, Чистая, / сдерживающее врагов ополчения / и с силой побеждающее их: / потому увенчиваясь лучезарными сияниями / благодатных Твоих даров, / мы воспеваем Тебя, всехвальная Владычица. | |
Песнь 9 | ||
Ирмос: Камень нерукосечный / от несекомыя горы Тебе, Дево, / краеугольный отсечеся, / Христос, совокупивый разстоящаяся естества. / Тем веселящеся Тя, Богородице, величаем. | Ирмос: Камень краеугольный / от нерассекаемой горы – Тебя, Дева, / отсечен был без помощи рук, / – Христос, соединивший разделенные естества. / Потому мы с веселием / Тебя, Богородица, величаем. | |
Призри с Небесе, Щедре, / покажи Твою милость всем, / даждь ныне заступление Твое и крепость Твою приступающему [или приступающей] к Тебе, / божественным помазанием священников Твоих, Человеколюбче. | Призри с небес, Милосердный, / покажи Твою милость всем, / подай ныне помощь Твою / и силу Твою приступающему [или: приступающей] к Тебе / через божественное помазание / рукой священников Твоих, Человеколюбец. | |
Видехом, преблагий Спасе, радующеся божественный елей / приклонением Твоим Божественным паче причастников, / егоже приял еси, и изобразительно преподал еси, / бани божественныя причащающимся. | Мы узрели с радостью елей божественный / тот, что Ты, Спаситель преблагой, / приклонением Твоим божественным к участникам таинства, / принял и образно преподал / к купели божественной приобщающимся. | |
Слава: Ущедри, помилуй Спасе, / избави от лютых и болезней, / избави от стрел лукаваго твоих рабов души и телеса, / яко милостивый Господь, / помазанием Божественным исцелеваяй. | Слава: Сжалься, помилуй Спаситель, / избавь от страшных бед и болезней; / освободи от стрел лукавого / души и тела Твоих рабов, / как милостивый Господь / помазанием божественным их исцеляя. | |
И ныне: Пения и мольбы, Дево, приемлющи Твоих рабов, / избави лютых страстей и болезней, / молитвами Твоими нами, Пречистая, / божественному Твоему крову притекающаго [или притекающую]. | И ныне: Песнопения и моления, Дева, / принимая от Твоих рабов, / избавь мольбами Твоими, Всечистая, / от тяжких страданий и скорбей / того [или: ту], кто через наше служение / к божественному Твоему покрову прибегает. | |
Достойно есть яко воистинну / блажити Тя, Богородицу, / Присноблаженную и Пренепорочную / и Матерь Бога нашего. / Честнейшую Херувим / и славнейшую без сравнения Серафим, / без истления Бога Слова рождшую, / сущую Богородицу Тя величаем. | Достойно есть воистину / прославлять Тебя, Богородицу, / вечно блаженную и пренепорочную / и Матерь Бога нашего. / Честью высшую Херувимов / и несравненно славнейшую Серафимов, / девственно Бога-Слово родившую, / истинную Богородицу – Тебя величаем. | |
Ексапостиларий. | ||
В милости, Блаже, призри Твоим оком на моление нас, / сшедшихся в храм Твой святый днесь, / помазати божественным елеем недугующаго раба Твоего [или недугующую рабу Твою]. | С милостью, Благой, / воззри Своим оком / на моление нас, собравшихся сегодня в храм Твой святой, / чтобы помазать божественным елеем / болящего раба Твоего [или: болящую рабу Твою]. |
На “Хвалите:” стихиры, глас 4. | ||
Дал еси благодать Твою, / Твоими, Благопременителю, Апостолы, Человеколюбче, / елеем святым Твоим целити всех язвы же и недуги; / темже к елею Твоему верно приступающаго [или приступающую], / и ныне, яко благоутробен, / освяти, помилуй, от всякаго недуга очисти, / и пищи нетленныя Твоея сподоби, Господи. | Дал Ты благодать Твою, / Скорый к примирению, / через Апостолов Твоих, Человеколюбец, / елеем святым Твоим врачевать / всех язвы и недуги; / потому к елею Твоему с верою приступающего [или: приступающую] / и ныне, как благосердный, освяти, / помилуй, от всякого недуга очисти, / и удостой нетленного Твоего блаженства, Господи! | |
Призри, Непостижиме, с небесе, / яко благоутробен, / рукою невидимою Твоею знаменав, Человеколюбче, наша чувства, / елеем Твоим божественным, / притекающему [или притекающей] к Тебе верно, / и просящему [или просящей] прегрешений оставление даруй, / и исцеление души и телу, / да любовию прославит Тя, / величая державу Твою. | Воззри, Непостижимый, с небес, / рукою невидимою Твоею / запечатлев, как милосердный, наши чувства, / елеем Твоим божественным, Человеколюбец, / и прибегающего [или: прибегающую] к Тебе с верою и просящего [или: просящую] об отпущении согрешений; / и даруй ему [или: ей] исцеление души и тела, / чтобы он [или: она] с любовию славил Тебя, / величая могущество Твоё. | |
Помазанием елеа Твоего, / и священников, Человеколюбче, осязанием, / раба Твоего [или рабу Твою] освяти свыше, / недугов свободи, душевныя же скверны очисти, / омый, Спасе, и многоплетенных соблазнов избави, / болезни утиши, обстояние отжени и скорби потреби, / яко щедр и благоутробен. | Помазанием Твоим елеем, Человеколюбец, / и священников прикосновением, / раба Твоего [или: рабу Твою] свыше освяти, / от недугов избавь, Спаситель, / и скверну душевную очисти, / омой и освободи от запутанных соблазнов: / страдания ослабь, напасти отгони / и скорби истреби, как сострадательный и милосердный. | |
Слава, и ныне, Богородичен: Тебе чистейшую Цареву Палату / молю, Многопетая, / ум мой очисти оскверненный всякими грехами, / и жилище красное Пребожественныя Троицы сотвори, / яко да силу Твою и безмерную милость величаю спасаемый, / непотребный раб Твой. | Слава, и ныне, Богородичен: Тебя, чистейший Дворец Царя, / молю, много славимая: / ум мой очисти, оскверненный всякими грехами, / и обителью приятной пребожественной Троицы соделай, / чтобы я, ни к чему не годный раб Твой, / спасаясь, величал могущество Твое / и безмерную милость! | |
Таже, Трисвятое. Пресвятая Троице: По Отче наш: Яко Твое есть Царство: | Трисвятое. Слава, и ныне: Пресвятая Троица: Господи, помилуй. (3) Слава, и ныне: Отче наш: Священник: Ибо Твое есть Царство: Чтец: Аминь. | |
Тропарь, глас 4 | ||
Скорый в заступлении един сый, Христе, / скорое свыше покажи посещение страждущему рабу Твоему [или страждущей рабе Твоей], / избави недугов и горьких болезней; / воздвигни во еже пети Тя и славити непрестанно, / молитвами Богородицы, едине Человеколюбче. | Ты один скоро приходишь на помощь, Христе: / скоро яви свыше Свое посещение / страждущему рабу Твоему [или: страждущей рабе Твоей], / избавь его [или: её] от недугов и горьких болезней, / воздвигни, чтобы ему [или: ей] воспевать Тебя и славить непрестанно, / по ходатайствам Богородицы, единый Человеколюбец. | |
Ектения великая | ||
[Здесь вливается в лампаду елей и вино и зажигаются свечи. ] | ||
Диакон: Миром Господу помолимся. | Диакон: В мире Господу помолимся. | |
Лик: Господи, помилуй. О свышнем мире и спасении душ наших, Господу помолимся. О мире свыше и о спасении душ наших Господу помолимся. | ||
Лик: Господи, помилуй. О мире всего мiра, благостоянии святых Божиих церквей и соединении всех, Господу помолимся. О мире всего мiра, благоденствии святых Божиих Церквей и о соединении всех Господу помолимся. | ||
Лик: Господи, помилуй. О святем храме сем и с верою, благоговением и страхом Божиим входящих в онь, Господу помолимся. О святом храме сем и о всех, с верою, благоговением и страхом Божиим входящих в него, Господу помолимся. | ||
Лик: Господи, помилуй. | Хор: Господи, помилуй. [Греч. О Великом Господине и отце нашем Святейшем Патриархе (имя) и о господине нашем (высоко)преосвященнейшем митрополите (или: архиепископе или: епископе — имя), почтенном пресвитерстве, во Христе диаконстве, о всём клире и народе Божием Господу помолимся. О предстоящих людях, ожидающих благодати Святого Духа, Господу помолимся.] | |
О еже благословитися елею сему силою и действом, и наитием Святаго Духа, Господу помолимся. | Об освящении этого елея силой, и действием, и наитием Святого Духа Господу помолимся. | |
Лик: Господи, помилуй. О рабе Божии [или рабе Божией], имярек, и о еже в Бозе посещении его [или ея], и еже приити на него [или на ню] благодати Святаго Духа, Господу помолимся. О рабе Божием [или: о рабе Божией] (имя), и о Божественном посещении его [или: её], и о пришествии на него [или: неё] благодати Святого Духа, Господу помолимся. | ||
Лик: Господи, помилуй. О еже избавитися ему [или ей] и нам от всякия скорби, гнева и нужды, Господу помолимся. О избавлении его [или: её] и нас от всякой скорби, гнева, беды и нужды Господу помолимся. | ||
Лик: Господи, помилуй. Заступи, спаси, помилуй и сохрани его [или ю] и нас, Боже, Твоею благодатию. Защити, спаси, помилуй и сохрани его [или: её] и нас, Боже, Твоею благодатию. | ||
Лик: Господи, помилуй. Пресвятую, пречистую, преблагословенную, славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию со всеми святыми помянувше, сами себе и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим. Пресвятую, пречистую, преблагословенную, славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию со всеми святыми помянув, сами себя и друг друга, и всю жизнь нашу Христу Богу предадим. | ||
Лик: Тебе, Господи. | Хор: Тебе, Господи. | |
Таже глаголет первый от священников молитву елеа над кандилом. Ведомо буди, яко в велицей церкви вместо воды вино в кандило молитвомаслия влагают. | Затем первый из священников читает молитву над лампадой с елеем. (Да будет известно, что по уставу Великой Церкви при совершении Елеосвящения вместо воды вливают вино в лампаду.) | |
Диакон: Господу помолимся. Лик: Господи, помилуй. Хор: Господи, помилуй. Молитва священника над елеем | ||
Господи, милостию и щедротами Твоими исцеляяй сокрушения душ и телес наших, Сам Владыко, освяти елей сей, якоже быти помазующимся от него во исцеление, и в пременение всякия страсти, скверны плоти и духа, и всякаго зла, да и в сем прославится Твое пресвятое имя, Отца, и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков, аминь. | Господи, по милости и состраданию Своему исцеляющий сокрушение душ и тел наших! Сам, Владыка, освяти и этот елей, чтобы послужил он помазывающимся им во исцеление и к избавлению от всякой страсти, [болезни телесной,] скверны плоти и духа, и от всякого зла: чтобы и в этом прославилось Твое всесвятое имя, Отца и Сына и Святого Духа, ныне и всегда, и во веки веков. Аминь. | |
Священницы же прочии тихо купно с ним чтут молитву туюжде. Во елико же глаголется молитва от священников, поются тропари сия. | Прочие же священники вместе с ним тихо читают ту же молитву, а в это время поются следующие тропари. | |
Глас 4: Скорый в заступлении един сый, Христе, / скорое свыше покажи посещение страждущему рабу Твоему [или страждущей рабе Твоей], / избави недугов и горьких болезней, / воздвигни во еже пети Тя и славити непрестанно, / молитвами Богородицы, едине Человеколюбче. | Глас 4: Ты один скоро приходишь на помощь, Христе: / скоро яви свыше Свое посещение / страждущему рабу Твоему [или: страждущей рабе Твоей], / избавь его [или: её] от недугов и горьких болезней, / воздвигни, чтобы ему [или: ей] воспевать Тебя и славить непрестанно, / по ходатайствам Богородицы, единый Человеколюбец. | |
Душевныма очима ослеплен, / к Тебе, Христе, прихожду, / якоже слепый от рождения, / в покаянии зову Тебе, / милостив нам буди, едине Благопременителю. | С поврежденными очами души / я к Тебе, Христе, прихожу / как слепой от рождения / в покаянии взывая Тебе: / “Ты – пребывающим во тьме свет пресветлый!” | |
Глас 3: Душу мою, Господи, во гресех всяческих, / и безместными деяньми люте разслабленную, / воздвигни Божественным Твоим предстательством, / якоже и разслабленнаго воздвигл еси древле, / да зову Ти спасаемь: / щедрый, даждь ми, Христе, исцеление. | Глас 3: Душу мою, Господи, от грехов всяческих / и от дел недолжных тяжко расслабленную, / воздвигни попечением Твоим божественным, / как и расслабленного воздвиг Ты некогда, / дабы я, спасенный, взывал Тебе: / “Слава, Христе Милостивый, / могуществу Твоему!” | |
Глас 2: Яко Господень ученик восприял еси, праведне, Евангелие; / яко мученик имаши еже неописанное, дерзновение, / яко брат Божий; / еже молитися, яко иерарх. / Моли Христа Бога, / спастися душам нашим. | Глас 2: Как Господень ученик, принял ты, праведный, Евангелие, / как мученик имеешь волю непреклонную, / дерзновение – как брат Божий, / дар ходатайствовать – как иерарх. / Моли Христа Бога о спасении душ наших. | |
Глас 4: Отчее единородное Бог Слово, / пришедшее к нам в последния дни, / Иакове Божественне, / перваго Тя показа Иерусалимляном пастыря и учителя, / и вернаго строителя / таинств духовных, / темже тя вси чтим, апостоле. | Глас 4: Бог – Слово, Единородный от Отца, / пришедший к нам в последние дни, / поставил Тебя, Иаков боговдохновенный, / Иерусалимлянам первым пастырем и учителем / и верным управителем таинств духовных. / Потому все мы чтим тебя, Апостол. | |
Глас 3: В Мирех, святе, священнодействитель показался еси, / Христово бо, преподобне, Евангелие исполнив, / положил еси душу Твою о людех твоих, / и спасл еси неповинныя от смерти; / сего ради освятился еси, / яко великий таинник Божия благодати. | Глас 3: В Мvрах ты, святой, явился совершителем священнодействий, / ибо Христово Евангелие исполнив, преподобный, / положил ты душу свою за людей твоих / и неповинных спас от смерти; / потому был ты освящен, / как великий служитель таинств Божией благодати. | |
Глас тойже: Велика обрете в бедах / Тя поборника вселенная, страстотерпче, / языки побеждающа; / якоже убо Лиеву низложил еси гордыню, / и на подвиг дерзновенна сотворив Нестора, / тако, святе Димитрие, / Христу Богу молися, / даровати нам велию милость. | Глас тот же: Великого в бедах защитника, / язычников побеждающего, / в тебе, страстотерпец, обрела вселенная. / И как ты низверг гордыню Лия, / на борьбу вдохновив Нестора, / так, святой Димитрий, Христа Бога моли, / да дарует Он нам великую милость. | |
Глас тойже: Страстотерпче святый и целебниче Пантелеимоне, / моли милостиваго Бога, / да прегрешений оставление / подаст душам нашим. | Глас тот же: Страстотерпец святой и целитель Пантелеимон, / умоли милостивого Бога, / да согрешений отпущение / подаст Он душам нашим. | |
Глас 8: Святии безсребренницы и чудотворцы, / посетите немощи наша: / туне приясте, туне дадите нам. | Глас 8: Святые бессребреники и чудотворцы, / посетите немощи наши; / даром вы получили благодать, / даром подайте и нам. | |
Глас 2: Величия твоя, девственниче, кто повесть; / точиши бо чудеса и изливаеши исцеления, / и молишися о душах наших, / яко Богослов и друг Христов. | Глас 2: О величии твоем, девственник, кто может рассказать? / Ибо ты источаешь чудеса и изливаешь исцеления, / и ходатайствуешь о душах наших, / как богослов и друг Христов. | |
Богородичен: Моление теплое и стена необоримая, / милости источниче, мiрови прибежище, / прилежно вопием Ти: / Богородице Владычице, / предвари, и от бед избави ны, / Едина вскоре предстательствующая. | Богородичен, глас тот же: Горячее Ходатайство и Стена неприступная, / милости Источник, мiру Прибежище! / Мы усердно взываем к Тебе: / “Богородица Владычица, поспеши / и от бед избавь нас, / единственная скорая Заступница!” | |
Диакон: Вонмем. Священник первый: Мир всем. Лик: И духови твоему. Диакон: Премудрость, вонмем. Первый из священников: Мир всем. Хор: И духу твоему. Прокимен, глас 1 | ||
Буди, Господи, милость Твоя на нас, / якоже уповахом на Тя. Стих: Радуйтеся, праведнии, о Господе, правым подобает похвала. | Да будет, Господи, милость Твоя на нас, / как мы уповаем на Тебя. Стих: Радуйтесь, праведные, о Господе – правым прилична хвала. Пс 32:22, 1 | |
Диакон: Премудрость. Чтец: Соборнаго послания святаго апостола Иаковля чтение. Ведомо же буди, яко апостол от диакона чтется. Чтец: Соборного послания святого апостола Иакова чтение. Диакон: Будем внимать. Послание Иакова, зачало 57Б | ||
Братие, образ приимите злострадания и долготерпения, пророки, иже глаголаша именем Господним. Се блажим терпящия: терпение Иовле слышасте и кончину Господню видесте, яко многомилостив есть Господь и щедр. Прежде же всех, братие моя, не кленитеся ни небом, ни землею, ни иною коею клятвою: буди же вам, еже ей, ей, и еже ни, ни, да не в лицемерие впадете. Злостраждет ли кто в вас, да молитву деет; благодушствует ли кто да поет. Болит ли кто в вас, да призовет пресвитеры церковныя, и да молитву сотворят над ним, помазавше его елеем во имя Господне. И молитва веры спасет болящаго и воздвигнет его Господь, и аще грехи будет сотворил, отпустятся ему. Исповедайте убо друг другу согрешения и молитеся друг за друга, яко да исцелеете: много бо может молитва праведнаго поспешествуема. | Братья, в пример страдания и долготерпения возьмите пророков, которые говорили во имя Господне. Вот мы называем блаженными тех, которые терпели: о терпении Иова вы слышали и намерение Господа увидели, потому что многомилостив Господь и милосерд. Но прежде всего, братья мои, не клянитесь ни небом, ни землей, ни какой другой клятвой; да будет же у вас “да” – да и “нет” – нет, чтобы вам не подпасть под осуждение. Страдает ли кто между вами – пусть молится. Бодр ли кто духом – пусть поёт. Болен ли кто между вами – пусть призовет пресвитеров церкви, и пусть помолятся над ним, помазав его елеем во имя Господне. И молитва веры спасет болящего, и воздвигнет его Господь; и, если он соделал грехи, будет отпущено ему. Итак исповедайте друг другу грехи и молитесь друг за друга, чтобы быть исцеленными. Большую силу имеет усиленная молитва праведного. Иак 5:10–16 | |
Священник первый: Мир ти. Чтец: И духови твоему. Диакон: Премудрость, вонмем. Чтец: И духу твоему. Аллилуия, глас 8 | ||
Стих: Милость и суд воспою Тебе, Господи. | Стих: Милость и суд воспою Тебе, Господи. Пс 100:1 | |
Диакон: Премудрость, прости, услышим святаго Евангелия. | Диакон: Премудрость! Станем благоговейно. Услышим святое Евангелие. | |
Священник: Мир всем. Лик: И духови твоему. Священник: От Луки святаго Евангелия чтение. Лик: Слава Тебе, Господи, слава Тебе. Хор: И духу твоему. Священник: От Луки святого Евангелия чтение. Хор: Слава Тебе, Господи, слава Тебе. Диакон: Будем внимать. Евангелие первое, от Луки, зачало 53 | ||
Во время оно, законник некий приступи ко Иисусу, искушая Его и глаголя: Учителю, что сотворив живот вечный наследую? Он же рече к нему: в законе что писано есть, како чтеши? Он же отвещав рече: возлюбиши Господа Бога Твоего от всего сердца твоего, и от всея души твоея, и всею крепостию твоею, и всем помышлением твоим, и ближняго своего яко сам себе. Рече же ему: право отвеща, сие сотвори и жив будеши. Он же хотя оправдитися сам, рече ко Иисусу: и кто есть ближний мой? Отвещав же Иисус рече: человек некий схождаше от Иерусалима во Иерихон, и в разбойники впаде, иже совлекше его, и язвы возложше отыдоша, оставльше еле жива суща. По случаю же священник некий схождаше путем тем: и видев его, мимо иде. Такожде же и левит, быв на том месте, пришед и видев мимо иде. Самарянин же некто грядый, прииде над него, и видев его милосердова. И приступль обвяза струпы его, возливая масло и вино; всадив же его на свой скот, приведе его в гостинницу и прилежа ему. И наутрия изшед, изъем два сребреника, даде гостиннику и рече ему: прилежи ему, и еже аще прииждивеши, аз, егда возвращуся, воздам ти. Кто убо от тех триех ближний мнит ти ся быти впадшему в разбойники? Он же рече: сотворивый милость с ним. Рече же ему Иисус: иди и ты твори такожде. | В то время законник некий подошел к Иисусу, искушая Его, и сказал: Учитель, что я должен сделать, чтобы наследовать жизнь вечную? Он же сказал ему: в Законе что написано? Как читаешь? Он же сказал в ответ: “Возлюби Господа Бога твоего всем сердцем твоим и всею душою твоею и всею крепостью твоею и всем разумом твоим”, и: “ближнего твоего, как самого себя”. И Он сказал ему: ты правильно ответил: так поступай и будешь жить. Но он, желая оправдать себя, сказал Иисусу: а кто мой ближний? Иисус тотчас же ответил: человек некий спускался из Иерусалима в Иерихон и попался разбойникам; они его раздели и изранили, и ушли, оставив полумертвым. Случайно священник некий спускался дорогою той и, увидев его, прошел мимо. Также и левит, придя на это место и увидев его, прошел мимо. Самарянин же некий, находившийся в пути, наткнулся на него и, увидев, сжалился; и, подойдя, перевязал раны его, возливая масло и вино; и посадив его на своего осла, привез его в гостиницу и позаботился о нем; и на другой день, вынув два динария, дал хозяину гостиницы и сказал: “позаботься о нем, и что перерасходуешь, я на обратном пути заплачу тебе”. Кто из этих троих, думается тебе, оказался ближним попавшему в руки разбойников? Он сказал: сотворивший ему милость. Сказал же ему Иисус: иди, и ты поступай так же. Лк 10:25–37 | |
Лик: Слава Тебе, Господи, слава Тебе. | Хор: Слава Тебе, Господи, слава Тебе! | |
Ектения | ||
Диакон: Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй. | Диакон: Помилуй нас, Боже, по великой милости Твоей, молимся Тебе, услышь и помилуй. | |
Лик: Господи, помилуй, трижды. Еще молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении, посещении и оставлении грехов раба Божия [или рабы Божия], имярек. Еще молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении, посещении и отпущении грехов раба Божия [или: рабы Божией] (имя). | ||
Лик: Господи, помилуй, трижды. О еже проститися ему [или ей] всякому согрешению, вольному и невольному, Господу помолимся. О прощении ему [или: ей] всякого согрешения вольного и невольного, Господу помолимся.* | ||
Лик: Господи, помилуй, трижды. Возглас от священника: Яко милостив и человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Возглас священника: Ибо Ты – милостивый и человеколюбивый Бог, и Тебе славу воссылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и всегда, и во веки веков. | ||
Лик: Аминь. | Хор: Аминь. | |
*Греч. (здесь и далее): Еще молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении, посещении и отпущении грехов раба Божия [или: рабы Божией] (имя) и о прощении ему [или: ей] всякого согрешения вольного и невольного. | ||
Диакон: Господу помолимся: Лик: Господи, помилуй. Хор: Господи, помилуй. И первый из священников произносит молитву | ||
Безначальне, Вечне, Святе святых, Единороднаго Твоего Сына низпославый, исцеляющаго всякий недуг, и всяку язю душ и телес наших, низпосли Святаго Твоего Духа, и освяти елей сей, и сотвори и помазующемуся Твоему рабу [или помазующейся Твоей рабе], имярек, в совершенное избавление грехов его [или ея] в наследие Царствия Небеснаго. | Безначальный, вечный, Святой из святых, единородного Сына Своего пославший, исцеляющий всякую болезнь и всякую немощь душ и тел наших, ниспошли Святого Твоего Духа и освяти этот елей, и сделай, чтобы он послужил помазывающемуся Твоему рабу [или: помазывающейся Твоей рабе] (имя) в совершенное избавление его [или: её] от грехов, в наследие Царства Небесного. | |
Ведомо буди, яко нецыи молитву убо сию даже до зде токмо глаголют, с возглашением: Твое бо есть еже миловати: Нецыи же даже до конца глаголют: | Да будет известно, что некоторые эту молитву произносят только до настоящего места с возгласом: “Ибо Ты милуешь и спасаешь:”, другие же читают до конца. | |
Ты бо еси Бог велий и дивен, храняй завет Твой и милость Твою любящим Тя, даяй избавление грехов, Святым Твоим Отроком Иисусом Христом; паки рождей нас от греха, просвещаяй слепыя, и исправляяй низверженныя, любяй праведныя и грешныя милуяй; паки изведый нас от тьмы и сени смертныя; глаголяй сущим во узах: изыдите, и сущим во тьме: открыйтеся. Возсия бо в сердцах наших свет ведения лица Его, отнележе нас ради на земли явился есть и с человеки поживе; приемшим Тя дал есть власть чадом Божиим быти; банею пакибытия сыноположение нам даровал есть, и непричастны нас сотворил есть от насильства диаволя. Понеже не благоволил еси кровию очиститися, но елеем святым дал еси образ Креста Его, во еже быти нам Христову стаду, царскому священию, языку святому, и очистивый ны водою, и освятивый Духом Твоим Святым. Сам, Владыко Господи, даждь благодать нам в служение Твое сие; якоже дал еси Моисеови угоднику Твоему, и Самуилу возлюбленному Твоему, и Иоанну избранному Твоему, и всем, во всяком роде и роде благоугодившим Тебе; сице сотвори и нас быти служителей Новаго Твоего Завета над елеем сим, егоже усвоил еси Честною Кровию Христа Твоего; да совлекшеся мiрских похотей, умрем греху, и поживем правде, облекшеся в Него помазанием освящения хотящаго елеа навестися. Буди, Господи, елей сей, елей радования, елей освящения, одежда царская, броня силы, всякаго диавольскаго действа отгнание, печать ненаветная, радование сердца, веселие вечное, да и сим помазуемии паки рождения, страшни будут сопротивным, и возсияют во светлостех святых Твоих, не имуще скверны или враски; и да приимутся в вечныя Твоя упокоения, и восприимут почесть горняго звания. Твое бо есть, еже миловати и спасати ны, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, со Единородным Твоим Сыном, и Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков, аминь. | Ибо Ты Бог великий и дивный, хранящий завет Твой и милость Твою к любящим Тебя, дарующий избавление от грехов через святого Отрока Твоего, Иисуса Христа; возродивший нас, искупив от греха; дающий свет слепым, воздвигающий низверженных, любящий праведных и грешных милующий; обновивший нас, выведя из тьмы и тени смертной; говорящий тем, кто во узах: “Выходите”, и тем, кто во тьме: “Откройтесь!” Ибо воссиял в сердцах наших свет познания Единородного Твоего Сына, с тех пор как Он ради нас на земле явился и общался с людьми, принявшим же Его дал власть быть чадами Божиими, через купель возрождения усыновление нам даровав, и сделал нас свободными от владычества диавола. Потому что не благоволил Ты очищаться кровью, но елеем святым дал образ Креста Его, чтобы сделаться нам Христовым стадом, царственным священством, народом святым, очистив нас водою и освятив Духом [Твоим] Святым. Сам, Владыка Господи, дай нам благодать для этого служения Твоего, как дал Ты Моисею, служителю Твоему, и Самуилу, возлюбленному Твоему, и Иоанну, избранному Твоему, и всем, во всяком роде угодившим Тебе: так дай и нам стать над этим елеем служителями нового Завета [Сына] Твоего, который Ты скрепил Его драгоценной кровию. Чтобы, совлекшись мiрских вожделений, мы умерли для греха и стали жить для праведности, облекшись в [Господа нашего Иисуса Христа], через предстоящее помазание освящающим елеем. Да сделается, Господи, этот елей елеем радости, елеем освящения, одеждой царскою, бронею силы, от всякого диавольского действия защитой, печатью, для злых козней недоступной, радостью сердца, веселием вечным. Чтобы и помазываемые им, [елеем] возрождения, были страшны противникам и воссияли во славе святых Твоих, не имея пятна или порока, и да будут они приняты в вечное Твое упокоение и получат награду вышнего призвания. Ибо Ты милуешь и спасаешь нас, Боже наш, и Тебе славу воссылаем, со единородным Твоим Сыном, и всесвятым и благим и животворящим Твоим Духом, ныне и всегда, и во веки веков. Аминь. | |
И по молитве вземлет иерей стручец и, омочив и во святый елей, и помазует болящаго крестообразно, на челе, на ноздрях, на ланитех, на устех, на персех, на руках на обе стране, глаголя молитву сию: | [И дует трижды в лампаду с елеем, и запечатлевает его трижды знамением Креста.] Затем берет первый из священников стручец и, омочив его в святом елее, помазывает болящего крестообразно на лбу, на ноздрях, на щеках, на устах, на груди и на руках с обеих сторон, произнося следующую молитву: | |
Отче Святый, Врачу душ и телес, пославый Единороднаго Твоего Сына, Господа нашего Иисуса Христа, всякий недуг исцеляющаго и от смерти избавляющаго, исцели и раба Твоего [или рабу Твою] имярек, от обдержащия его [или ея] телесныя и душевныя немощи, и оживотвори его [или ю] благодатию Христа Твоего; молитвами Пресвятыя Владычицы нашея Богородицы, и Приснодевы Марии; предстательствы честных Небесных Сил Безплотных; силою Честнаго и Животворящаго Креста; честнаго славнаго пророка, Предтечи и Крестителя Иоанна; святых славных и всехвальных апостолов; святых славных и добропобедных мучеников; преподобных и богоносных отец наших; святых и исцелителей безсребренников Космы и Дамиана, Кира и Иоанна, Пантелеимона и Ермолая, Сампсона и Диомида, Фотиа и Аникиты; святых и праведных богоотец Иоакима и Анны, и всех святых. Яко Ты еси источник исцелений, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, со Единородным Твоим Сыном, и Единосущным Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков, аминь. | Отче святой, врач душ и телес, пославший единородного Твоего Сына, Господа нашего Иисуса Христа, всякий недуг исцеляющего и от смерти избавляющего! Исцели и раба Твоего [или рабу Твою] (имя), от объемлющей его [или: её] телесной и душевной немощи, и оживотвори его [или: её] благодатию Христа Твоего: по ходатайствам пресвятой Владычицы нашей Богородицы и Приснодевы Марии; силою священного и животворящего Креста; заступлением святых Небесных Сил бесплотных; святого и славного пророка, Предтечи и Крестителя Иоанна; святых, славных и всехвальных Апостолов; святых славных и победоносных мучеников; преподобных и богоносных отцов наших; святых целителей и бессребреников Космы и Дамиана, Кира и Иоанна, Пантелеимона и Ермолая, Сампсона и Диомида, Фотия* и Аникиты, [Фалалея и Трифона]; святых и праведных богоотцов Иоакима и Анны, и всех святых. Ибо Ты источник исцелений, Боже наш, и Тебе славу воссылаем, со единородным Твоим Сыном, и единосущным Твоим Духом, ныне и всегда, и во веки веков. Аминь. Источник |