- Святый боже святый крепкий святый бессмертный помилуй нас ноты
- Трисвятое. Ангельская песнь.
- I. Песнопения на Всенощном бдении
- Из псалма 103
- Блажен муж
- Господи, воззвах к Тебе, услыши мя.
- Свете тихий
- Прокимны
- Ныне отпушаеши
- Полиелей. Хвалите Имя Господне
- Тропари воскресны
- Антифоны воскресны
- Прокимны воскресны
- Гл. 6. Воскресение Христово видевше
- Песнь Пресвятой Богородицы
- Слава и ныне. Гл.2. Преблагословенна еси Богородице Дево
- Славословие великое
- По славословии тропари воскресны
- Утверди, Боже
- Вам может быть интересно:
Святый боже святый крепкий святый бессмертный помилуй нас ноты
В древности в Константинополе слова «Господи, спаси благочестивыя. » произносил сам патриарх. Этот возглас диакона имеет свое происхождение из церемониала византийской царской службы, когда на ней присутствовали цари, к которым относилось «спаси благочестивыя», т.е. благочестивые цари. В современной литургической практике этот возглас относится ко всем благочестивым христианам, присутствующим в храме.
Через это приветствие показывается воля Самого Христа, избравшего каждого в свое звание для пользы Церкви и всех вообще людей, а также верные побуждаются к правильному прохождению своих званий, и обещается им одинаковое спасение и воздаяние, какое Христос приготовил и дает всем святым.
Трисвятое. Ангельская песнь.
Смысл Входа с Евангелием как приближения к престолу и восхождению в Царство выражен в молитве и пении Трисвятого, которым завершается Малый вход. Вступив в алтарь и став перед престолом, священник в молитве просит Отца Небесного, воспеваемого от Херувимов и Серафимов, чтобы Он милостиво принял Трисвятую песнь, простил грехи наши, вольные и невольные, чтобы освятил нас и дал силы служить Ему до конца жизни. Завершением этих слов служит возглас: «Яко Свят еси Боже наш, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно…». В это время диакон орарем, как ангельским крылом, через правое плечо, совершая полукруг, поворачивается от иконы Спасителя к предстоящим верующим, произнося: «и во веки веков». Хор поет Трисвятую песнь: Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас.
Традиционная для канонического богослужебного мышления идея ангелогласия — подражание небесным безплотным силам в служении, славословии, пении — проходит в Божественной Литургии несколько этапов. Первым является Трисвятое, вторым — пение Херувимской песни, третьим — ангельская песнь, Sanctus святого возношения, Анафоры. Три ступени, подобно трем иерархическим чинам ангельским, постепенно возводят человека к Богу, открывая новые степени Божественных озарений в просвещении и обожении верных.
Гимн «Святый Боже…», согласно исследованиям 1 , введен в чин Литургии довольно поздно, предположительно, во времена Патриарха Прокла (434—447) и императора Феодосия II (408—450) и сестры его, императрицы Пульхерии. Существует предание о том, что эта песнь введена была в богослужебный обиход после того, как прекратилось страшное землетрясение в Константинополе. Во время этого бедствия совершался крестный ход, в видении одному отроку явились ангелы, поющие «Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный». Христиане, услышав об этом, присоединили к ангельскому пению слова «помилуй нас!», и землетрясение прекратилось.
Под пение Трисвятой песни предстоятель восходит в самую глубину храма, к горнему престолу, во Святое Святых. «И в этом ритме восхождения, — пишет протопресвитер Александр Шмеман, — ”из мiра сего“ к вратам храма, от врат храма к престолу, от престола — на горнее место, свидетельствует о совершившемся соединении, о высоте, на которую вознес нас Сын Божий. И, взойдя на нее, предстоятель — оттуда, но повернувшись лицом к собранию, один из собранных, но и образ Господа, облеченный Его властью и силой, ниспошлет нам мир для слышания Слова Божия. За таинством входа следует таинство Слова» 2 .
В праздник Воздвижения Животворящего Креста Господня и в Неделю Крестопоклонную вместо Трисвятого поется песнопение «Кресту Твоему…». В праздники Рождества Христова, Богоявления, в Лазареву и Великую субботы, во все дни пасхальной седмицы и в Неделю Пятидесятницы вместо Трисвятого поется песнопение «Елицы во Христа…»
Источник
I. Песнопения на Всенощном бдении
Из псалма 103
Благослови, душе моя, Господа! | Благословен еси Господи, | Благослови, душе моя, Господа, | Господи, Боже мой, | возвеличился еси зело. | Благословен еси Господи! | Во исповедание | и в велелепоту | облеклся еси. | Благословен еси Господи! – | Творяии ангелы Своя духи и слуги Своя пламень огненный. | Дивна дела Твоя, Господи! | На горах станут воды. | Посреде гор пройдут воды. | Дивна дела Твоя, Господи. | Вся премудростию сотворил еси. | Слава Те Господи, сотворившему вся.
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Аллилуия, аллилуия, аллилуия, слава Тебе Боже. (3-жды).
Блажен муж
иже не иде на совет нечестивых. Аллилуия (3-жды).
Яко весть Господь путь праведных и путь нечестивых погибнет.
Работайте Господеви со страхом, и радуйтеся Ему с трепетом.
Блажени вси надеющиися нань.
Воскресни Господи, спаси мя, Боже мой.
Господне есть спасение, и на людех Твоих благословение Твое.
Слава и ныне. Аллилуия (3-жды). Слава Тебе, Боже.
Господи, воззвах к Тебе, услыши мя.
Услыши мя, Господи. | Господи, воззвах к Тебе, услыши мя; | вонми гласу моления моего, | внегда воззвати ми к Тебе. | Услыши мя, Господи.
Да исправится молитва моя, | яко кадило пред Тобою: | воздеяние руку моею, | жертва вечерняя. | Услыши мя, Господи.
На 10 стихов. – Изведи из темницы душу мою | исповедатися имени Твоему.
Мене ждут праведницы, | дóндеже воздаси ми.
На 8 – Из глубины воззвах к Тебе Господи, | Господи, услыши глас мой.
Да будут уши Твои, | внемлюще гласу моления моего.
На 6 – Аше беззакония назриши Господи, Господи, кто постоит; | яко у тебе очищение есть.
Имене ради Твоего, потерпех Тя Господи, потерпе душа моя в слово Твое, | упова душа моя на Господа.
На 4 – От стражи утренния до нощи, от стражи утренния | да уповает Израиль на Господа.
Яко у Господа милость, и многое у Него избавление, | и Той избавит Израиля от всех беззаконий его.
Хвалите Господа вси язы́цы , | похвалите Его вси людие.
Яко утвердися милость Его на нас, | и истина Господня пребывает во век.
Стихиры воскресны на Господи воззвах: см. стран. 11.
Свете тихий
святыя славы Бессмертнаго Отца Небеснаго, Святаго, Блаженнаго, Иисусе Христе! Пришедше на запад солнца, видевше свет вечерний, | поем Отца, Сына и Святаго Духа, Бога. | Достоин еси во вся времена петь быти гласы преподобными, | Сыне Божий, живот даяй; | тем же мир Тя славит.
Прокимны
В Субботу, гл. 6. Господь воцарися, в лепоту облечеся.
В Воскресенье, гл. 8. Се ныне благословите Господа вси раби Господни.
В Понедельник, гл. 4. Господь услышит мя, внегда воззвати ми к Нему.
Во Вторник, гл. 1. Милость Твоя, Господи, поженет мя вся дни живота моего.
В Среду, гл. 5. Боже, во имя Твое спаси мя, и в силе Твоей суди мя, и в силе Твоей суди ми.
В Четверг, гл. 6. Помощь моя от Господа, сотворшаго небо и землю.
В Пятницу, гл. 7. Боже, заступник мой еси Ты, и милость Твоя предварит мя.
Ныне отпушаеши
раба Твоего, Владыко, | по глаголу Твоему с миром; | яко видеста очи мои | спасение Твое, | еже еси уготовал | пред лицем всех людей, | свет во откровение языков, | и славу людей Твоих | Израиля.
Песнь Пресвятой Богородице.
Гл. 4. Богородице Дево, | радуйся. Благодатная Марие, Господь с Тобою: | Благословенна Ты в женах | и благословен плод чрева Твоего, | яко Спаса родила еси душ наших.
Полиелей. Хвалите Имя Господне
хвалите раби Господа. Аллилуия.
Благословен Господь от Сиона, живый во Иерусалиме. Аллилуия.
Исповедайтеся Господеви, яко благ, яко в век милость Его. Аллилуия.
Исповедайтеся Богу Небесному, яко в век милость Его. Аллилуия.
Тропари воскресны
Гл. 5. Благословен еси Господи, | научи мя оправданием Твоим.
– Ангельский собор удивися, | зря Тебе в мертвых вменившася, | смертную же, Спасе, крепость разоривша, | и с Собою Адама воздвигша, | и от ада вся свобождша.
– Почто мира с милостивыми слезами, | о ученицы, растворяете? | блистаяйся во гробе Ангел мироносицам вешание: | видите вы гроб и уразумейте, | Спас бо воскресе от гроба.
– Зело рано мироносицы течаху | ко гробу Твоему рыдающия, | но предста к ним Ангел и рече: | рыдания время преста, не плачите, | воскресение же Апостолом рцыте.
– Мироносицы жены, с миры пришедшия | ко гробу Твоему, Спасе, рыдаху; | Ангел же к ним рече, глаголя: | что с мертвыми Живаго помышляете? | яко Бог бо воскресе от гроба.
Слава: Поклонимся Отцу, | и Его Сынови, и Святому Духу, | Святей Троице во едином существе | с Серафимы зовуще: | Свят, Свят, Свят еси Господи.
И ныне: Жизнодавца рождши, | греха, Дево, Адама избавила еси, | радость же Еве в печали место подала еси, | падшия же от жизни | к сей направи, | из Тебе воплотивыйся Бог и человек. – Аллилуия, аллилуия, аллилуия, слава Тебе Боже (3-жды).
Антифоны воскресны
Гл. 1. Внегда скорбети ми, | услыши моя болезни, | Господи, Тебе зову.
– Пустынным непрестанное Божественное желание бывает, | мира сущим суетнаго кроме.
Слава и ныне. Святому Духу честь и слава, | яко же Отцу подобает, | купно же и Сыну: | сего ради да поим Троице единодержавие.
Гл. 2. На небо очи пущаю моего сердца | к Тебе Спасе, | спаси мя Твоим осиянием.
Помилуй нас согрешающих Тебе много, на всякий час, | о Христе мой, | и даждь образ прежде конца покаятися Тебе.
Слава и ныне. Святому Духу, | еже царствовати подобает, | освящати подвизати тварь: | Бог бо есть, единосущен Отцу и Слову.
Гл, 3. Плен Сион Ты изъял еси от Вавилона | и мене от страстей | к животу привлецы, Слове.
В юг сеющий слезами Божественными, | жнут класы | радостию присноживотия.
Слава и ныне. Святому Духу всякое благодарение, | яко же Отцу и Сыну сооблистает, | в Нем же вся живут и движутся.
Гл. 4. От юности моея | мнози борют мя страсти, | ко Сам мя заступи | и спаси, Спасе мой.
Ненавидящии Сиона, | посрамитеся от Господа: | яко трава бо огнем | будете изсохше.
Слава и ныне. Святым Духом | всяка душа живится | и чистотою возвышается, | светлеется Троичсским единством священнотайне.
Гл 5. Внегда скорбити мне, | Давидски пою Тебе, Спасе мой: | избави душу мою от языка льстиваго.
Пустынным живот блажен есть: | Божественным рачением воскриляющимся.
Слава и ныне. Святым Духом одержатся вся, | видимая же с невинимыми: | самодержавен бо сый | Троицы един есть не ложно.
Гл. 6. На небо очи мои возвожу, к Тебе, Слове: | ущедри мя, да живу Тебе.
Помилуй нас уничиженных, | устрояя благопотребныя Твоя сосуды, Слове.
Слава и ныне. Святому Духу всякая всеспасательная вина, | аще коему Сей по достоянию дхнет, | скоро вземлет от земных: | восперяет, возращает, устрояет горе.
Гл. 7. Плен Сион от лести обратив, и мене Спасе оживи, изимая от работныя страсти.
В юг сеяй скорби постныя со слезами, | сей радостныя пожнет рукояти | присноживопитания.
Слава и ныне. Святым Духом источник Божественных сокровищ, | от Него же премудрость, разум, страх, | Тому хвала и слава, | честь и держава.
Гл. 8. От юности моея враг ми искушает, | сластми палит мя, | аз же надеяся на Тя, Господи, побеждаю сего.
Ненавидящий Сиона | да будут убо прежде исторжения яко трава: | ссечет бо Христос выя их усечением мук.
Слава и ныне. Святым Духом, еже жити всяческим: Свет от Света Бог велик: | со Отцем поем Ему и с Словом.
Прокимны воскресны
Гл. 1. Ныне воскресну, глаголет Господь, положуся в спасение, не обинюся о Нем.
Гл. 2. Востани Господи Боже мой повелением, им же заповедал еси, и сонм людей обыдет Тя.
Гл. 3. Рцыте во языцех , яко Господь воцарися, ибо исправи вселенную яже не подвижится.
Гл. 4. Воскресни, Господи, помози нам и избави нас имени Твоего ради.
Гл. 5. Воскресни, Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, яко Ты царствуеши во веки.
Гл. 6. Господи, воздвигни силу Твою, и прииди во еже спасти нас.
Гл. 7. Воскресни, Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, нс забуди убогих Твоих до конца.
Гл. 8. Воцарится Господь во век, Бог твой, Сионе, в род и род.
Гл. 6. Воскресение Христово видевше
поклонимся Святому Господу Иисусу, | Единому безгрешному, | Кресту Твоему покланяемся Христе, | и святое воскресение Твое поем и славим, | Ты бо еси Бог наш, | разве Тебе иного не знаем, | имя Твое именуем. | Приидите вси вернин, | поклонимся святому Христову воскресению: | се бо прииде Крестом радость всему миру, | всегда благословяще Господа, | поем воскресение Его; | распятие бо претерпев, | смертию смерть разруши.
Слава. Молитвами Апостолов, | Милостиве, очисти | множество согрешений наших.
И ныне. Молитвами Богородицы, | Милостиве, очисти | множество согрешений наших.
– Помилуй мя, Боже, | по велицей милости Твоей | и по множеству щедрот Твоих | очисти беззаконие мое.
– Воскрес Иисус от гроба, | якоже прорече, | даде нам живот вечный | и велию милость.
Ирмосы смотри в «Песнопениях воскресной службы»
Песнь Пресвятой Богородицы
Величит душа Моя Господа | и возрадовася дух Мой о Бозе Спасе Моем.
– Яко призре на смирение рабы Своея, | се бо от ныне ублажат Мя вси роди.
– Яко сотвори Мне величие Сильный, | и свято имя Его, и милость Его в роды родов боящимся Его.
– Сотвори державу мышцею Своею, | расточи гордыя мыслию сердца их.
– Низложи сильныя со престол, и вознесе смиренныя: | алчущия исполни благ, и богатящияся отпусти тщы.
– Восприят Израиля отрока Своего, | помянути милости, | яко же глагола ко отцем нашим, | Аврааму и семени его даже до века.
К каждому стиху припеваем:
– Честнейшую Херувим | и славнейшую без сравнения Серафим, | без истления Бога Слова рождшую, | сущую Богородицу Тя величаем.
Всякое дыхание да хвалит Господа, | хвалите Господа с небес, | хвалите Его в вышних, | Тебе подобает песнь Богу.
– Хвалите Его вси ангели Его, | хвалите Его вся силы Его. | Тебе подобает песнь Богу.
Слава и ныне. Гл.2. Преблагословенна еси Богородице Дево
Воплотим бо ся из Тебе ад пленися, | Адам воззвася, клятва потребися, | Ева свободней, смерть умертвися и мы ожихом. | Тем воспеваюше вопием: | благословен Христос Бог благоволивый тако, слава Тебе.
Славословие великое
Слава в вышних Богу, | и на земли мир, | в человецех благоволение. | Хвалим Тя, благословим Тя, | кланяем Ти ся, славословим Тя, благодарим Тя | великия ради славы Твоея. | Господи Царю Небесный, | Боже Отче Вседержителю, | Господи Сыне Единродный Иисусе Христе и Святый Душе. | Господи Боже, Агнче Божий, Сыне Отечь, | вземляй грех мира помилуй нас: | вземляй грехи мира приими молитву нашу. | Седяй одесную Отца, помилуй нас: | яко Ты еси един Свят, | Ты еси един Господь, | Иисус Христос, в славу Бога Отца. Аминь. | На всяк день благословлю Тя, и восхвалю имя Твое во веки и в век века. | Сподоби, Господи, в день сей без греха сохранитися нам. | Благословен еси, Господи, Боже отец наших, | и хвально и прославленно имя Твое во веки. Аминь. | Буди, Господи, милость Твоя на нас, яко же уповахом на Тя. | Благословен еси Господи, научи мя оправданием Твоем! | (Трижды). Господи, прибежище был еси нам в род и род. | Аз рех: Господи, помилуй мя, исцели душу мою, яко согреших Тебе. | Господи, к Тебе прибегох, | научи мя творити волю Твою, яко Ты еси Бог мой; | яко у тебе источник живота, | во свете Твоем узрим свет. | Пробави милость Твою ведущим Тя.
Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (3-жды).
Слава и ныне. Святый Бессмертный. И потом: Святый Боже и т. д.
По славословии тропари воскресны
1, 3, 5 и 7 гл. Днесь спасение миру бысть, | поем Воскресшему из гроба | и Начальнику жизни нашея: | разрушив бо смертию смерть, | победу даде нам и велию милость.
2, 4, 6 и 8 гл. Воскрес из гроба, | и узы растерзал еси ада, | разрушил еси осуждение смерти Господи, | вся от сетей врага избавивый, | явивый же Себе Апостолом Твоим, | послал еси я на проповедь | и теми мир Твой подал еси вселенней, | Едине Многомилостиве.
Утверди, Боже
Благочестивейшаго, Самодержавнейшаго Великаго Государя нашего Императора Николая Александровича, | и Святую Православную Веру, православных христиан | во век века.
Кондак гл. 8. Взбранной Воеводе победительная, | яко избавльшеся от злых | благодарственная восписуем Ти раби Твои, Богородице: | но яко имущая державу непобедимую, | от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: | радуйся, Невесто Неневестная.
Источник: И.Г. Айвазов. Для клира и народа. – С.-Петербург: Тип. «Колокол», 1914г.
Вам может быть интересно:
- Церковное пение, как предмет преподавания в народной школе – протоиерей Василий Металлов
- Церковное пение в России – протоиерей Димитрий Разумовский
- Ноты-буквы. Книга 1 – Порфирий Петрович Мироносицкий
- Знаменный распев и крюковая нотация как основа русского православного церковного пения – протоиерей Борис Николаев
- Песни св. Романа Сладкопевца на Страстную седмицу в русском переводе – преподобный Роман Сладкопевец
- Избранные песнопения из Октоиха – святитель Феофан Затворник
- Осмогласные роспевы трех последних веков Православной Русской Церкви. Часть I – протоиерей Иоанн Вознесенский
- Стихотворения об истинном счастье христианина (на Новый год) и о силе Божией совершающейся в немощи – архимандрит Порфирий (Виноградов)
- Религиозные скитания русской интеллигенции нашего времени – Иван Георгиевич Айвазов
- Устав пения тропарей и кондаков по входе на Литургии – профессор Николай Дмитриевич Успенский
Поделиться ссылкой на выделенное
Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»
Источник