Тропарь воскресный 5 глас ноты для

Тропарь воскресный 5 глас ноты для

Гласы — музыкальная система из восьми ладов (гласов), лежащая в основе старинных песнопений в Православной Церкви. В широком смысле гласом можно назвать набор мелодий, на которые поются те или иные песнопения.

В певческой практике сложилось понимание гласа как мелодии, служащей трафаретом для распевания всех текстов, к данному гласу относящихся. Попевки одного гласа не одинаковы (как в греческом, так и в русском пении) для ирмосов, прокимнов, тропарей. Так как в богослужении употребляются песнопения разных типов: тропарь, стихира, прокимен, ирмос и др. — для них установлены и различные напевы. Таким образом, чтобы правильно спеть, необходимо знать не только номер гласа, но и его тип: тропарный, стихирный или иной.

Тем не менее, музыкальная основа всех мелодических вариантов одного и того же гласа и доныне одна и та же — она сохранялась более или менее постоянно в течение веков.

Восемь гласов составляют т.н. систему «осмогласия» (т.е. восьмигласия), которая охватывает почти весь основной фонд церковной музыки. Большинство песнопений богослужений одной недели подчинено одному из восьми гласов. Восемь недель образуют восьминедельный гласовый цикл.

По преданию Православной Церкви, систему гласов ввел преподобный Иоанн Дамаскин.
На предстоящей седмице Глас 7 — «глас мягкий, трогательный, увещающий. Он ласково убеждает, призывает, просит об умилостивлении».

Из всех гласов нашего осмогласия самым скудным по количеству песнопений является глас седьмой. Достаточно редко звучит этот глас, и поэтому, вероятно, нелегко его узнать и обозначить в памяти.

Источник

Православные ноты

Последнее обновление страницы: 21.12.2012 18:41:08

На этой странице собраны ноты, которые в разное время были набраны для клиросных нужд и могут оказаться полезными для регентов и певчих. Как правило, подтекстовки к нотам сделаны на церковно-славянском языке шрифтами семейства Orthodox; для изображения номеров тактов и прочей вспомогательной информации используется шрифт AcademyC (в формате Type 1), который можно загрузить отсюда.

Осмогласие

Стихирные гласы:

В формате PDF: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | одним архивом

В формате Finale 2003: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | одним архивом

Воскресные ирмосы:

В формате PDF: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | одним архивом

В формате Finale 2003: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | одним архивом

Прокимен в Великий Пяток и Великую Субботу «Разделиша ризы Моя себе:» архиеп. Никанора:

упрощенный вариант в формате PDF (33 кб) и в формате Finale 98 (7 кб);

Опевы Страстных Евангелий в формате PDF (19 кб) — обыкновенные.

Припевы на паремиях в Великую Субботу в формате PDF (31 кб) — обыкновенные. Особенностью второй паремии является то, что в некоторых местах текст, который нужно петь, отличается от остальных строк — что своей неожиданностью может поставить певчих в полное замешательство.

Канон «Волною морскою» , поемый на утрени в Великую Субботу и на Пасхальной полунощнице в формате PDF (148 кб) и в формате Encore 4.0 (22 кб). Выложен в виде «как есть».

Канон Пасхи , один из вариантов обиходного распева в формате PDF (82 кб) и в формате Encore 4.0 (17 кб). Выложен в виде «как есть».

Стихиры Пасхи , один из вариантов обиходного распева в формате PDF (133 кб) и в формате Encore 4.0 (20 кб). Выложены в виде «как есть». Подтекстовка выполнена шрифтом Evangelie, и к тому же неправильным способом, поэтому выглядит криво.

Задостойник «Ангел вопияше» Валаамского распева в переложении Е. Ст. Азеева в формате PDF (45 кб) и в формате Finale 98 (13 кб).

Прокимен великий «Кто Бог велий:» (Бортнянского?), в ред. Е. С. Кустовского в формате PDF (26 кб) и в формате Finale 98 (6 кб).

Входные молитвы во всю Светлую седмицу в формате PDF (25 кб) в размерах карманного Служебника изд. МП. Правда, к нотам они никакого отношения не имеют, зато хороший подарок к Пасхе священникам и диаконам. Содержимое обеих страниц файла нужно распечатать на двух сторонах листа и разрезать по указанным линиям — получается из одного листа 4 экземпляра.

Блок песнопений Великого повечерия «С нами Бог:» , гармонизация Соловецкого обихода, в формате PDF (145 кб) и в формате Finale 2001 (54 кб). Блок включает:

  • собственно «С нами Бог:» ;
  • последующие тропари «День прешед:»;

последующий Осмогласник «Безплотное естество Херувимское: » .

Рождественская песнь Ф. Грубера в формате PDF (28 кб) и в формате Finale 2000 (13 кб): переписана в одном из храмов СПб, по их утверждению — в авторском изложении. Подтекстовка сделана Елизаветинским шрифтом в старой русской орфографии.

Стихиры «Совет превечный» знаменного распева в ред. Д. Соловьева в формате PDF (105 кб) — только первые две: третья только что нашлась в Церковно-Певческом Сборнике (том 2, ч. 2, кн. 2, с. 524). Поются также на вечерни перед Субботой Акафиста (т. е. на литургии Преждеосвященных даров в пятницу утром). В конце файла приложено величание на Благовещение.

Кондак 13 акафиста «О Всепетая Мати» Киевского распева, как поют в Троице-Сергиевой Лавре (с незначительными изменениями) в формате PDF (44 кб) и в формате Finale 2000 (19 кб).

Песнопения Божественной литургии

Милость мира «Сергиевская» (на стихиру прп. Сергию Радонежскому), подобен «Приидите Триипостасному», в ред. Е. С. Кустовского в формате PDF (58 кб) и в формате Finale 2000 (26 кб).

Блок песнопений Великого повечерия «С нами Бог:» , гармонизация Соловецкого обихода, в формате PDF (145 кб) и в формате Finale 2001 (54 кб). Блок включает:

  • собственно «С нами Бог:» ;
  • последующие тропари «День прешед:»;

последующий Осмогласник «Безплотное естество Херувимское: » .

Прокимен великий «Кто Бог велий:» (Бортнянского?), в ред. Е. С. Кустовского в формате PDF (26 кб) и в формате Finale 98 (6 кб).

Стихира прп. Сергию Радонежскому , подобен «Приидите Триипостасному» в формате PDF (45 кб) и в формате Finale 98 (23 кб).

Псалом 41 «Имже образом желает елень:» П. Мироносицкого в формате PDF (84 кб) и в формате Finale 98 (27 кб). Можно петь по запричастном стихе, особенно хорошо — во время постов.

  • Написать авторам сайта можно по адресам:
  • Источник

    5-й тропарный глас

    Тропарь воскресный, глас 5:

    Собезнача́льное Сло́во Отцу́ и Ду́хови,/ от Де́вы ро́ждшееся на спасе́ние на́ше,/ воспои́м, ве́рнии, и поклони́мся,/ я́ко благоволи́ пло́тию взы́ти на Кре́ст,/ и сме́рть претерпе́ти,/ и воскреси́ти уме́ршия // сла́вным воскресе́нием Свои́м.

    Богородичен, глас 5:

    Ра́дуйся, две́ре Госпо́дня непроходи́мая; /радуйся, Стено́ и Покро́ве притека́ющих к Тебе;/ ра́дуйся, необурева́емое Приста́нище и Неискусобра́чная,/ ро́ждшая пло́тию Творца́ Твоего́ и Бо́га,/моля́щи не оскудева́й о воспева́ющих// и кла́няющихся Рождеству́ Твоему́.

    Воскресный кондак, глас 5:

    Ко а́ду, Спа́се мой, соше́л еси́, / и врата́ сокруши́вый я́ко Всеси́лен, / уме́рших я́ко Созда́тель совоскреси́л еси́, / и сме́рти жа́ло сокруши́л еси́, / и Ада́м от кля́твы изба́влен бысть, Человеколю́бче; / те́мже вси зове́м: // спаси́ нас, Го́споди.

    Кондак Божией матери, пред иконой Ея «Иерусалимская», глас 5

    Не отри́ни, о Милосе́рдая Ма́ти,/ слез и воздыха́ний на́ших,/ но проше́ния на́ша ми́лостивно прии́мши,/ пред Иерусали́мскою ико́ною Твое́ю/ моля́щихся люде́й ве́ру укрепи́,/ умиле́нием сердца́ их испо́лни,/ и крест земна́го жития́ нести́ им помози́, // ели́ка бо хо́щеши мо́жеши.

    Кондак прп. Серафиму Вырицкому, глас 5:

    Дре́вним отце́м подража́я,/ по́двигом до́брым подвиза́лся еси́/ и, благода́ть Ду́ха Свята́го оби́льно стяжа́в,/ Саро́вскому уго́днику уподо́бился еси́/ и мно́гим путь спасе́ния яви́л еси́./ Сего́ ра́ди зове́м ти:/ ра́дуйся, преподо́бне Серафи́ме,/ Алекса́ндро-Не́вския ла́вры ди́вный подви́жниче// и Вы́рицкия ве́си сла́вная похвало́.

    Тропарь прп. Амвросию Оптинскому, глас 5:

    Я́ко к целе́бному исто́чнику/ притека́ем к тебе́, Амвро́сие, о́тче наш./ Ты бо на путь спасе́ния нас ве́рно наставля́еши,/ моли́твами от бед и напа́стей охраня́еши,/ в те́лесных и душе́вных ско́рбех утеша́еши,/ па́че же смире́нию, терпе́нию и любви́ науча́еши./ Моли́ Человеколю́бца Христа́/ и Засту́пницу усе́рдную// спасти́ся душа́м на́шим.

    Тропарь апостолу Луке, Евангелисту, глас 5:

    Апо́стольских дея́ний сказа́теля,/ и Ева́нгелия Христо́ва све́тла списа́теля,/ Луку́ препе́таго, сла́вна су́ща Христо́ве Це́ркви,/ пе́сньми свяще́нными свята́го апо́стола похва́лим,/ я́ко врача́ су́ща, челове́ческия не́мощи,/ естества́ неду́ги и я́зи душ исцеля́юща,// и моля́щася непреста́нно за ду́ши на́ша.

    Тропарь Божией Матери пред образами Ея «Семистрельная», «Умягчение злых сердец», глас 5:

    Умягчи́ на́ша зла́я сеpдца́, Богоpо́дице,/ и на́пасти ненави́дящих нас угаси́/ и вся́кую тесноту́ души́ на́шея pазpеши́,/ на Твой бо святы́й о́бpаз взиpа́юще,/ Твои́м состpада́нием и милосе́pдованием о нас умиля́емся/ и pа́ны Твоя́ лобыза́ем,/ стpел же на́ших, Тя теpза́ющих, ужаса́емся./ Не даждь нам, Ма́ти Благосе́pдная,/ в жестосе́pдии на́шем и от жестосе́pдия бли́жних поги́бнути, // Ты бо еси́ вои́стину злых сеpде́ц умягче́ние.

    Тропарь святому царю мученику Николаю, глас 5:

    Ца́рства земна́го лише́ние, / у́зы и страда́ния многоразли́чныя, / кро́тко претерпе́л еси́, / свиде́тельствовав о Христе́ да́же до сме́рти от богобо́рцев, / страстоте́рпче вели́кий Боговенча́нный царю́ Нико́лае, / сего́ ра́ди му́ченическим венце́м на небесе́х / венча́ тя́, с цари́цею, и ча́ды, и слуги́ твои́ми Христо́с Бо́г, / Его́же моли́ / поми́ловати страну́ Росси́йскую, // и спасти́ ду́ши на́ша.

    Тропaрь воскrнъ, глaсъ є7:

    С обезначaльное сл0во nц7Y и3 д¦ови,/ t дв7ы р0ждшеесz на сп7сeніе нaше,/ воспои1мъ вёрніи и3 поклони1мсz:/ ћкw бlговоли2 пл0тію взhти на кrтъ,/ и3 смeрть претерпёти,/ и3 воскRси1ти ўмeршыz// слaвнымъ воскrніемъ свои1мъ.

    Р aдуйсz двeре гDнz непроходи1маz:/ рaдуйсz стэно2 и3 покр0ве притекaющихъ къ тебЁ./ рaдуйсz, неwбуревaемое пристaнище, и3 неискусобрaчнаz,/ р0ждшаz пл0тію творцA твоего2 и3 бGа:/ молsщи не њскудэвaй њ воспэвaющихъ,// и3 клaнzющихсz ржcтвY твоемY.

    Кондaкъ воскrнъ, глaсъ є7:

    К о ѓду сп7се м0й сошeлъ є3си2,/ и3 вратA сокруши1вый ћкw всеси1ленъ,/ ўмeршихъ ћкw создaтель совоскRси1лъ є3си2,/ и3 смeрти жaло сокруши1лъ є3си2,/ и3 ґдaмъ t клsтвы и3збaвленъ бhсть, чlвэколю1бче./ тёмже вси2 зовeмъ:// сп7си2 нaсъ гDи.

    Јерусали1мскіz їкHны прес™hz бцdы, кондaкъ, глaсъ є7:

    Н е tри1ни, q млcрдаz м™и,/ слeзъ и3 воздыхaній нaшихъ/ но прошє1ніz н†ша млcтивнw пріи1мши,/ пред8 їерусали1мскою їкHною твоeю/ молsщихсz людeй вёру ўкрэпи2,/ ўмилeніемъ сердцA и4хъ и3сп0лни,/ и3 крeстъ земнaгw житіS нести2 и5мъ помози2,// є3ли6ка бо х0щеши, м0жеши.

    Кондaкъ прпбdному серафjму, вhрицкому чудотв0рцу, глaсъ є7:

    Д рє1внимъ nтцє1мъ подражaz,/ п0двигомъ д0брымъ подвизaлсz є3си2,/ и3 бlгодaть д¦а с™aгw nби1льнw стzжaвъ,/ сар0вскому ўг0днику ўпод0билсz є3си2/ и3 мнHгимъ пyть сп7сeніz kвил1ъ є3си2./ сегw2 рaди зовeмъ ти2:/ рaдуйсz, прпdбне серафjме,/ ґлеxaндро-нeвскіz лavры ди1вный подвиж1ниче// и3 вhрицкіz вeси слaвнаz похвало2.

    Тропaрь прпбdному ґмвр0сію, џптинскому и3 всеS рwссjи чудотв0рцу, глaсъ є7:

    Ћ кw къ цэлeбному и3ст0чнику/ притекaемъ къ тебЁ, ґмвр0сіе џтче нaшъ,/ тh бо на пyть сп7сeніz нaсъ вёрнw наставлsеши,/ моли1твами t бёдъ и3 напaстей њхранsеши,/ въ тэлeсныхъ и3 душeвныхъ ск0рбехъ ўтэшaеши,/ пaче же смирeнію, терпёнію и3 любви2 научaеши,/ моли2 чlвэколю1бца хrтA/ и3 застyпницу ўсeрдную// сп7сти1сz душaмъ нaшымъ.

    Тропaрь ґпcлу и3 є3ђлjсту лукЁ, глaсъ є7:

    Ґ пcтольскихъ дэsній сказaтелz,/ и3 є3ђліа хrт0ва свётла списaтелz,/ лукY препётаго слaвна сyща хrт0вэ цRкви,/ пёсньми свzщeнными с™aго ґпcла похвaлимъ,/ ћкw врачA сyща, человёчєскіz нeмwщи,/ є3стествA недyги, и3 ћзи дyшъ и3сцэлsюща,// и3 молsщасz непрестaннw за дyшы нaшz.

    Тропaрь пред8 їкHною Ўмzгчeніе ѕлhхъ сердeцъ, и3ли2 Семистрёльнаz, глaсъ є7:

    Ў мzгчи2 нaшz ѕл†z сердцA бцdе,/ и3 напaсти ненави1дzщихъ нaсъ ўгаси2/ и3 всsкую тэснотY души2 нaшеz разрэши2,/ на тв0й бо с™hй w4бразъ взирaюще,/ твои1мъ сострадaніемъ и3 млcрдованіемъ њ нaсъ ўмилsемсz/ и3 р†ны тво‰ лобызaемъ,/ стрёлъ же нaшихъ, тS терзaющихъ ўжасaемсz./ не дaждь нaмъ, м™и бlгосeрднаz,/ въ жестосeрдіи нaшемъ и3 t жестосeрдіz бли1жнихъ поги1бнути,// ты2 бо вои1стинну ѕлhхъ сердeцъ ўмzгчeніе.

    Тропaрь с™0му царю2 м§нку ніколaю, глaсъ є7:

    Ц aрства земнaгw лишeніе,/ ќзы и3 страд†ніz многоразли6чныz/ кр0ткw претерпёлъ є3си2,/ свидётельствовавъ њ хrтЁ дaже до смeрти t бGоб0рцєвъ,/ стrтотeрпче вели1кій бGовэнчaнный царю2 нік0лае,/ сегw2 рaди м§ническимъ вэнцeмъ на нб7сёхъ/ вэнчa тz съ цари1цею и3 чaды и3 слуги6 твои1ми хrт0съ бGъ,/ є3г0же моли2/ поми1ловати странY рwссjйскую// и3 сп7сти1 дyшы нaшz.

    Источник

    Осмогласие

    ОСМОГЛАСИЕ НА «ГОСПОДИ ВОЗЗВАХ»

    ХОРОВОЕ ОСМОГЛАСИЕ (СПб традиция)

    Господи воззвах, две воскресные стихиры, догматик, две воскресные стихиры на стиховне, богородичен, Всякое дыхание, две стихиры на хвалитех, все запевы

    Хоровое о смогласие воскресное на «Господи воззвах» 1 гл

    Хоровое о смогласие воскресное на «Господи воззвах» 2 гл

    Хоровое о смогласие воскресное на «Господи воззвах» 3 гл

    Хоровое о смогласие воскресное на «Господи воззвах» 5 гл

    Хоровое о смогласие воскресное на «Господи воззвах» 6 гл

    Хоровое о смогласие воскресное на «Господи воззвах» 7 гл

    Хоровое о смогласие воскресное на «Господи воззвах» 8 гл

    ОСМОГЛАСИЕ для клироса (ц.сл. шрифт / первоначальный набор гражданским шрифом)

    ОСМОГЛАСИЕ НА «БОГ ГОСПОДЬ» (СПб традиция)

    Бог Г осподь, тропарь воскресный, богородичен, кондак воскресный

    Хоровое о смогласие воскресное на «Бог Господь» 1 гл

    Хоровое о смогласие воскресное на » Бог Господь » 2 гл

    Хоровое о смогласие воскресное на » Бог Господь » 3 гл

    Хоровое о смогласие воскресное на » Бог Господь » 5 гл

    Хоровое о смогласие воскресное на » Бог Господь » 6 гл

    Хоровое о смогласие воскресное на » Бог Господь » 7 гл

    Хоровое о смогласие воскресное на » Бог Господь » 8 гл

    Источник

    Оцените статью