Венчание ноты блажени вси

По­сле­до­ва­ние венчания

ПО­СЛЕ­ДО­ВА­НИЕ ВЕНЧАНИЯ

Аще убо хо­тят в тож­де вре­мя вен­ча­ти­ся, вхо­дят во храм со све­ща­ми воз­жжен­ны­ми, преды­ду­щу свя­щен­ни­ку с ка­диль­ни­цею, и по­ю­щу пса­лом 127, си­це: лю­дие же гла­го­лют: Сла­ва Те­бе, Бо­же наш, сла­ва Те­бе. на кийж­до стих. Ес­ли же сра­зу со­вер­ша­ет­ся и Вен­ча­ние, все вхо­дят в храм: впе­ре­ди свя­щен­ник с ка­ди­лом, за ним же­них и неве­ста с за­жжен­ны­ми све­ча­ми. При этом по­ет­ся пса­лом 127 с при­пе­вом: «Сла­ва Те­бе Бо­же наш, сла­ва Те­бе» по­сле каж­до­го стиха. Бла­же­ни вси бо­я­щи­и­ся Господа. Бла­жен­ны все, бо­я­щи­е­ся Господа. Сла­ва Те­бе, Бо­же наш, сла­ва Тебе.

Хо­дя­щии в пу­тех Его.

Хо­дя­щие по пу­тям Его.

Сла­ва Те­бе, Бо­же наш, сла­ва Тебе.

Тру­ды пло­дов тво­их снеси.

Пло­ды тру­дов тво­их ты бу­дешь есть.

Сла­ва Те­бе, Бо­же наш, сла­ва Тебе.

Бла­жен еси, и доб­ро те­бе будет.

Бла­жен ты, и хо­ро­шо те­бе будет.

Сла­ва Те­бе, Бо­же наш, сла­ва Тебе.

Же­на твоя яко ло­за пло­до­ви­та, во стра­нах до­му твоего.

Же­на твоя, как ви­но­град­ная ло­за пло­до­ви­тая по сто­ро­нам до­ма твоего.

Сла­ва Те­бе, Бо­же наш, сла­ва Тебе.

Сы­но­ве твои яко но­во­са­жде­ния мас­лич­на, окрест тра­пезы твоея.

Сы­но­вья твои – как са­жен­цы мас­лич­ные во­круг тра­пезы твоей.

Сла­ва Те­бе, Бо­же наш, сла­ва Тебе.

Се та­ко бла­го­сло­вит­ся че­ло­век бо­яй­ся Господа.

Вот, так бу­дет бла­го­сло­вен че­ло­век, бо­я­щий­ся Господа.

Сла­ва Те­бе, Бо­же наш, сла­ва Тебе.

Бла­го­сло­вит тя Гос­подь от Си­о­на, и узри­ши бла­гая Иеру­са­ли­ма вся дни жи­во­та твоего.

Да бла­го­сло­вит те­бя Гос­подь с Си­о­на, и уви­дишь бла­га Иеру­са­ли­ма во все дни жиз­ни твоей.

Сла­ва Те­бе, Бо­же наш, сла­ва Тебе.

И узри­ши сы­ны сы­нов тво­их: мир на Израиля.

И уви­дишь сы­но­вей у сы­но­вей тво­их. Мир на Израиля.

Сла­ва Те­бе, Бо­же наш, сла­ва Тебе. Сла­ва Те­бе Бо­же наш, сла­ва Тебе. По­сем гла­го­лет иерей по­учи­тель­ное сло­во, ска­зуя им, что есть су­пру­же­ства тай­на: и ка­ко в су­пру­же­стве бо­го­угод­но и чест­но жи­тель­ство­ва­ти имут. За­тем свя­щен­ник об­ра­ща­ет­ся к же­ни­ху и неве­сте с по­учи­тель­ным сло­вом, объ­яс­няя им, в чем со­сто­ит Та­ин­ство Бра­ка и как бо­го­угод­но и до­стой­но им сле­ду­ет жить в супружестве. По скон­ча­нии же сло­ва, во­про­ша­ет иерей же­ни­ха глаголя: По окон­ча­нии же сло­ва спра­ши­ва­ет свя­щен­ник жениха: Има­ши ли, имя­рек, про­из­во­ле­ние бла­гое и непри­нуж­ден­ное, и креп­кую мысль, по­я­ти се­бе в же­ну сию, имя­рек, юже зде пред то­бою видиши? Име­ешь ли ты, (имя) , на­ме­ре­ние доб­рое и непри­нуж­ден­ное и креп­кую мысль взять се­бе в же­ну эту (имя) , ко­то­рую здесь пред со­бою видишь? И от­ве­ща­ет же­них, гла­го­ля: Имам, чест­ный отче. И от­ве­ча­ет же­них: Имею, чест­ной отче. Иерей па­ки: Не обе­щал­ся ли еси иной невесте? Свя­щен­ник: Не да­вал ли обе­ща­ния иной невесте? Же­них: Не обе­щах­ся, чест­ный отче. Же­них: Не да­вал, чест­ной отче. И абие иерей, зря к неве­сте, во­про­ша­ет ю, глаголя: И тот­час свя­щен­ник, об­ра­ща­ясь к неве­сте, спра­ши­ва­ет и ее: Има­ши ли про­из­во­ле­ние бла­гое и непри­нуж­ден­ное, и твер­дую мысль, по­я­ти се­бе в му­жа се­го имя­рек, его­же пред то­бою зде видиши? Име­ешь ли ты, (имя) , на­ме­ре­ние доб­рое и непри­нуж­ден­ное и твер­дую мысль взять се­бе в му­жья это­го (имя) , ко­то­ро­го здесь пред со­бою видишь? И от­ве­ща­ет неве­ста, гла­го­лю­щи: Имам, чест­ный отче. И от­ве­ча­ет неве­ста: Имею, чест­ной отче. Иерей па­ки: Не обе­ща­ла­ся ли еси ино­му мужу? Свя­щен­ник: Не да­ва­ла ли обе­ща­ния ино­му мужу? И от­ве­ща­ет неве­ста: Не обе­щах­ся, чест­ный отче. И от­ве­ча­ет неве­ста: Не да­ва­ла, чест­ной отче. Та­же гла­го­лет диа­кон: Бла­го­сло­ви, Владыко. То­гда воз­гла­ша­ет диа­кон: Бла­го­сло­ви, владыка! Свя­щен­ник: Бла­го­сло­ве­но Цар­ство От­ца и Сы­на, и Свя­та­го Ду­ха, ныне и прис­но, и во ве­ки веков. Свя­щен­ник: Бла­го­сло­вен­но Цар­ство От­ца и Сы­на и Свя­то­го Ду­ха, ныне и все­гда, и во ве­ки веков! Лик: Аминь. Хор: Аминь.

Ек­те­ния великая

Глас 5

Диа­кон: Ми­ром Гос­по­ду помолимся. Диа­кон: В ми­ре Гос­по­ду помолимся.
Лик: Гос­по­ди, помилуй.

О свыш­нем ми­ре и спа­се­нии душ на­ших, Гос­по­ду помолимся.

О ми­ре свы­ше и о спа­се­нии душ на­ших Гос­по­ду помолимся.

Лик: Гос­по­ди, помилуй.

О ми­ре все­го ми­ра, бла­го­сто­я­нии свя­тых Бо­жи­их церк­вей и со­еди­не­нии всех, Гос­по­ду помолимся.

О ми­ре все­го ми­ра, бла­го­ден­ствии свя­тых Бо­жи­их Церк­вей и о со­еди­не­нии всех Гос­по­ду помолимся.

Лик: Гос­по­ди, помилуй.

О свя­тем хра­ме сем и с ве­рою, бла­го­го­ве­ни­ем и стра­хом Бо­жи­им вхо­дя­щих в онь, Гос­по­ду помолимся.

О свя­том хра­ме сем и о всех, с ве­рою, бла­го­го­ве­ни­ем и стра­хом Бо­жи­им вхо­дя­щих в него, Гос­по­ду помолимся.

Лик: Гос­по­ди, помилуй.

О Ве­ли­ком Гос­по­дине и от­це на­шем Свя­тей­шем Пат­ри­ар­хе (имя­рек) , и о гос­по­дине на­шем прео­свя­щен­ней­шем мит­ро­по­ли­те (или ар­хи­епи­ско­пе, или епи­ско­пе ) (имя­рек) , чест­нем пре­сви­тер­стве, во Хри­сте диа­кон­стве, о всем при­чте и лю­дех, Гос­по­ду помолимся.

О Ве­ли­ком Гос­по­дине и от­це на­шем Свя­тей­шем Пат­ри­ар­хе (имя) и о гос­по­дине на­шем ( вы­со­ко ) прео­свя­щен­ней­шем мит­ро­по­ли­те (или: ар­хи­епи­ско­пе или: епи­ско­пе — имя) , по­чтен­ном пре­сви­тер­стве, во Хри­сте диа­кон­стве, о всём кли­ре и на­ро­де Бо­жи­ем Гос­по­ду помолимся.

Лик: Гос­по­ди, помилуй.

О Бо­го­хра­ни­мей стране на­шей, вла­стех и во­ин­стве ея, Гос­по­ду помолимся.

О Бо­го­хра­ни­мой стране на­шей, вла­стях и во­ин­стве её Гос­по­ду помолимся.

Лик: Гос­по­ди, помилуй.

О ра­бех Бо­жи­их, имя­рек и имя­рек, ныне со­че­та­ва­ю­щих­ся друг дру­гу в бра­ка об­ще­ние, и о спа­се­нии их, Гос­по­ду помолимся.

О ра­бах Бо­жи­их (имя) и (имя) , ныне со­че­та­ю­щих­ся друг с дру­гом в об­ще­ние бра­ка и о спа­се­нии их Гос­по­ду помолимся.

Лик: Гос­по­ди, помилуй.

О еже бла­го­сло­ви­ти­ся бра­ку се­му, яко­же в Кане Га­ли­лей­стей, Гос­по­ду помолимся.

О бла­го­сло­ве­нии это­го бра­ка, как бра­ка в Кане Га­ли­лей­ской, Гос­по­ду помолимся.

Лик: Гос­по­ди, помилуй.

О еже по­да­ти­ся им це­ло­муд­рию, и пло­ду чре­ва на поль­зу, Гос­по­ду помолимся.

Да бу­дет по­да­но им це­ло­муд­рие и плод чре­ва на поль­зу, Гос­по­ду помолимся.

Лик: Гос­по­ди, помилуй.

О еже воз­ве­се­ли­ти­ся им ви­де­ни­ем сы­нов и дще­рей, Гос­по­ду помолимся.

Да воз­ве­се­лят­ся они, ви­дя сы­нов и до­че­рей, Гос­по­ду помолимся.

Лик: Гос­по­ди, помилуй.

О еже да­ро­ва­ти­ся им бла­го­ча­дия вос­при­я­тию, и неза­зор­но­му пре­бы­ва­нию, Гос­по­ду помолимся.

Да бу­дет да­ро­ва­но им уте­ше­ние доб­ры­ми ча­да­ми и без­упреч­ное жи­тие, Гос­по­ду помолимся.

Лик: Гос­по­ди, помилуй.

О еже да­ро­ва­ти им­же и нам вся ко спа­се­нию про­ше­ния, Гос­по­ду помолимся.

О да­ро­ва­нии им и нам всех ко спа­се­нию про­ше­ний, Гос­по­ду помолимся.

Лик: Гос­по­ди, помилуй.

О еже из­ба­ви­ти­ся им­же и нам от вся­кия скор­би, гне­ва и нуж­ды, Гос­по­ду помолимся.

Об из­бав­ле­нии их и нас от вся­кой скор­би, гне­ва, [бе­ды] и нуж­ды Гос­по­ду помолимся.

Лик: Гос­по­ди, помилуй.

За­сту­пи, спа­си, по­ми­луй и со­хра­ни нас, Бо­же, Тво­ею благодатию.

За­щи­ти, спа­си, по­ми­луй и со­хра­ни нас, Бо­же, Тво­ею благодатью.

Лик: Гос­по­ди, помилуй.

Пре­свя­тую, пре­чи­стую, пре­бла­го­сло­вен­ную, слав­ную Вла­ды­чи­цу на­шу Бо­го­ро­ди­цу и Прис­но­де­ву Ма­рию со все­ми свя­ты­ми по­мя­нув­ше, са­ми се­бе и друг дру­га, и весь жи­вот наш Хри­сту Бо­гу предадим.

Пре­свя­тую, пре­чи­стую, пре­бла­го­сло­вен­ную, слав­ную Вла­ды­чи­цу на­шу Бо­го­ро­ди­цу и Прис­но­де­ву Ма­рию со все­ми свя­ты­ми по­мя­нув, са­ми се­бя и друг дру­га, и всю жизнь на­шу Хри­сту Бо­гу предадим.

Лик: Те­бе, Господи.

Свя­щен­ник воз­глас­но: Яко по­до­ба­ет Те­бе вся­кая сла­ва, честь и по­кло­не­ние, От­цу, и Сы­ну, и Свя­то­му Ду­ху, ныне и прис­но, и во ве­ки веков.

Свя­щен­ник воз­глас­но: Ибо по­до­ба­ет Те­бе вся сла­ва, честь и по­кло­не­ние, От­цу и Сы­ну и Свя­то­му Ду­ху, ныне и все­гда, и во ве­ки веков.

Лик: Аминь. Хор: Аминь.
Диа­кон: Гос­по­ду помолимся.

Лик: Гос­по­ди помилуй.

Хор: Гос­по­ди, помилуй.

Свя­щен­ник воз­гла­ша­ет сле­ду­ю­щую молитву

Бо­же Пре­чи­стый, и всея тва­ри Со­де­те­лю, реб­ро пра­от­ца Ада­ма за Твое че­ло­ве­ко­лю­бие в же­ну пре­об­ра­зи­вый и бла­го­сло­ви­вый я, и ре­кий: рас­ти­те­ся и мно­жи­те­ся, и об­ла­дай­те зем­лею, и обою ею един уд по­ка­за­вый со­пря­же­ни­ем. Се­го бо ра­ди оста­вит че­ло­век от­ца сво­е­го и ма­терь, и при­ле­пит­ся жене сво­ей, и бу­де­та два в плоть еди­ну, и яже Бог спря­же, че­ло­век да не раз­лу­ча­ет. Иже ра­ба Тво­е­го, Ав­ра­ама, бла­го­сло­ви­вый и раз­вер­зый ло­же­сна Сар­ри­на, и от­ца мно­же­ства язы­ков со­тво­ри­вый; иже Иса­а­ка Ре­век­це да­ро­ва­вый, и рож­де­ство ея бла­го­сло­ви­вый; иже Иа­ко­ва Ра­хи­ле со­че­та­вый, и из него два­на­де­сять пат­ри­ар­хов по­ка­за­вый; иже Иоси­фа и Асе­не­фу спря­гий, плод де­то­тво­ре­ния им, Еф­ре­ма и Ма­нас­сию да­ро­ва­вый; иже За­ха­рию и Ели­са­вет при­е­мый, и Пред­те­чу рож­де­ние им по­ка­за­вый; иже от ко­рене Иес­сео­ва по пло­ти из­рас­ти­вый Прис­но­де­ву, и из нея во­пло­ти­вый­ся, и ро­ди­вый­ся во спа­се­ние ро­да че­ло­ве­че­ска­го; иже за неиз­ре­чен­ный Твой дар и мно­гую бла­гость, при­ше­дый в Ка­ну Га­ли­лей­скую и та­мош­ний брак бла­го­сло­ви­вый; да яви­ши, яко Твоя во­ля есть за­кон­ное су­пру­же­ство, и еже из него ча­до­тво­ре­ние. Сам, Вла­ды­ко Пре­свя­тый, при­и­ми мо­ле­ние нас, ра­бов Тво­их, яко­же та­мо, и зде при­шед неви­ди­мым Тво­им пред­ста­тель­ством, бла­го­сло­ви брак сей, и по­даждь ра­бом Тво­им сим, имя­рек и имя­рек, жи­вот ми­рен, дол­го­ден­ствие, це­ло­муд­рие, друг ко дру­гу лю­бовь в со­ю­зе ми­ра, се­мя дол­го­жиз­нен­ное, о ча­дех бла­го­дать, неувя­да­е­мый сла­вы ве­нец. Спо­до­би я ви­де­ти ча­да ча­дов, ло­же ею нена­вет­но со­блю­ди, и даждь има от ро­сы Небес­ныя свы­ше, и от ту­ка зем­на­го; ис­пол­ни до­мы их пше­ни­цы, ви­на и елеа и вся­кия бла­го­сты­ни, да пре­по­да­ют и тре­бу­ю­щим, да­руя куп­но и су­щим с ни­ма вся яже ко спа­се­нию прошения. Бо­же пре­чи­стый и все­го тво­ре­ния Со­зда­тель, реб­ро пра­от­ца Ада­ма по Сво­е­му че­ло­ве­ко­лю­бию пре­тво­рив­ший в же­ну, и бла­го­сло­вив­ший их, и ска­зав­ший: «Пло­ди­тесь, и раз­мно­жай­тесь, и вла­дей­те зем­лею», и объ­явив­ший их обо­их еди­ным це­лым че­рез су­пру­же­ство: ведь ра­ди это­го оста­вит че­ло­век от­ца сво­е­го и мать, и при­ле­пит­ся к жене сво­ей, и бу­дут двое в плоть еди­ную, и тех, ко­го Бог со­че­тал, че­ло­век да не раз­лу­ча­ет. Ты слу­жи­те­ля Тво­е­го Ав­ра­ама бла­го­сло­вив­ший и от­верз­ший утро­бу Сар­ры, и со­де­лав­ший его от­цом мно­же­ства на­ро­дов! Иса­а­ка Ре­век­ке да­ро­вав­ший, и рож­де­ни­ем чад ее бла­го­сло­вив­ший! Иа­ко­ва с Ра­хи­лью со­еди­нив­ший и две­на­дцать пат­ри­ар­хов от него явив­ший! Иоси­фа и Асе­не­фу со­че­тав­ший, плод де­то­рож­де­ния – Еф­ре­ма и Ма­нас­сию им да­ро­вав! За­ха­рию и Ели­са­ве­ту при­няв­ший и Пред­те­чею Сво­им их ча­до объ­явив­ший! От кор­ня Иес­се­е­ва по пло­ти из­рас­тив­ший Прис­но­де­ву и от Нее во­пло­тив­ший­ся, и ро­див­ший­ся для спа­се­ния ро­да че­ло­ве­че­ско­го! По неиз­ре­чен­но­му Тво­е­му да­ру и мно­гой бла­го­сти при­шед­ший в Ка­ну Га­ли­лей­скую и та­мош­ний брак бла­го­сло­вив­ший, дабы явить, что Твоя во­ля есть за­кон­ное су­пру­же­ство и от него деторождение:Сам Вла­ды­ка Все­свя­той, при­ми про­ше­ние нас, мо­ля­щих Те­бя, и, как там, и здесь неви­ди­мо по­пе­че­ние Свое явив, бла­го­сло­ви этот брак и по­дай этим ра­бам Тво­им (имя) и (имя) жизнь мир­ную, дол­го­ден­ствие, це­ло­муд­рие, друг ко дру­гу лю­бовь в со­ю­зе ми­ра, потом­ство дол­го­веч­ное, ра­дость о де­тях, неувя­да­е­мый сла­вы ве­нец. Спо­до­би их уви­деть де­тей у де­тей сво­их, ло­же их в без­опас­но­сти от коз­ней вра­жи­их со­хра­ни, и дай им от ро­сы небес­ной свы­ше, и от ту­ка зем­но­го; ис­пол­ни до­ма их пше­ни­цы, ви­на и елея и вся­ко­го бла­га, что­бы они мог­ли уде­лять их и нуж­да­ю­щим­ся, да­руя вме­сте и тем, кто с ни­ми, все, ко спа­се­нию просимое.
Яко Бог ми­ло­сти и щед­рот, и че­ло­ве­ко­лю­бия еси, и Те­бе сла­ву воз­сы­ла­ем со без­на­чаль­ным Тво­им От­цем, и Пре­свя­тым, и Бла­гим, и Жи­во­тво­ря­щим Тво­им Ду­хом, ныне и прис­но, и во ве­ки веков. Ибо Ты – Бог ми­ло­сти, и щед­рот, и че­ло­ве­ко­лю­бия, и Те­бе сла­ву вос­сы­ла­ем, со Без­на­чаль­ным Тво­им От­цом, и Все­свя­тым и Бла­гим и Жи­во­тво­ря­щим Тво­им Ду­хом, ныне и все­гда, и во ве­ки веков.
Лик: Аминь. Хор: Аминь.
Диа­кон: Гос­по­ду помолимся.

Лик: Гос­по­ди помилуй.

Хор: Гос­по­ди, помилуй.

Свя­щен­ник же воз­гла­ша­ет и сле­ду­ю­щую молитву

Бла­го­сло­вен еси Гос­по­ди Бо­же наш, иже тай­на­го и чи­с­та­го бра­ка свя­щен­но­дей­стви­те­лю, и те­лес­на­го за­ко­но­по­ло­жи­те­лю, нетле­ния хра­ни­те­лю, жи­тей­ских бла­гий стро­и­те­лю. Сам и ныне, Вла­ды­ко, в на­ча­ле со­зда­вый че­ло­ве­ка и по­ло­жи­вый его яко ца­ря тва­ри, и ре­кий: не доб­ро бы­ти че­ло­ве­ку еди­но­му на зем­ли, со­тво­рим ему по­мощ­ни­ка по нему; и взем еди­но от ребр его, со­здал еси же­ну, юже ви­дев Адам, ре­че: сия ныне кость от ко­стей мо­их, и плоть от пло­ти мо­ея; сия на­ре­чет­ся же­на, яко от му­жа сво­е­го взя­та бысть сия. Се­го ра­ди оста­вит че­ло­век от­ца сво­е­го и ма­терь, и при­ле­пит­ся жене сво­ей, и бу­де­та два в плоть еди­ну; и яже Бог со­пря­же, че­ло­век да не раз­лу­ча­ет. Сам и ныне, Вла­ды­ко Гос­по­ди Бо­же наш, низ­посли бла­го­дать Твою Небес­ную на ра­бы Твоя сия, имя­рек и имя­рек; и даждь ра­бе сей во всем по­ви­но­ва­ти­ся му­жу, и ра­бу Тво­е­му се­му бы­ти во гла­ву же­ны, яко да по­жи­вут по во­ли Тво­ей. Бла­го­сло­ви я, Гос­по­ди Бо­же наш, яко­же бла­го­сло­вил еси Ав­ра­ама и Сар­ру; бла­го­сло­ви я, Гос­по­ди Бо­же наш, яко­же бла­го­сло­вил еси Иса­а­ка и Ре­век­ку; бла­го­сло­ви я, Гос­по­ди Бо­же наш, яко­же бла­го­сло­вил еси Иа­ко­ва, и вся пат­ри­ар­хи; бла­го­сло­ви я, Гос­по­ди Бо­же наш, яко­же бла­го­сло­вил еси Иоси­фа и Асе­не­фу; бла­го­сло­ви я, Гос­по­ди Бо­же наш, яко­же бла­го­сло­вил еси Мо­и­сея и Сеп­фо­ру; бла­го­сло­ви я, Гос­по­ди Бо­же наш, яко­же бла­го­сло­вил еси Иоаки­ма и Ан­ну; бла­го­сло­ви я, Гос­по­ди Бо­же наш, яко­же бла­го­сло­вил еси За­ха­рию и Ели­са­вет. Со­хра­ни я, Гос­по­ди Бо­же наш, яко­же со­хра­нил еси Ноя в ков­че­зе; со­хра­ни я, Гос­по­ди Бо­же наш, яко­же со­хра­нил еси Иону во чре­ве ки­то­ве; со­хра­ни я, Гос­по­ди Бо­же наш, яко­же со­хра­нил еси свя­тыя три от­ро­ки от ог­ня, низ­по­сла­вый им ро­су с небе­се; и да при­и­дет на ня ра­дость оная, юже имя­ше бла­жен­ная Еле­на, егда об­ре­те Чест­ный Крест. По­мя­ни я, Гос­по­ди Бо­же наш, яко­же по­мя­нул еси Ено­ха, Си­ма, Илию; по­мя­ни я, Гос­по­ди Бо­же наш, яко­же по­мя­нул еси свя­тыя Твоя че­ты­ре­де­сять му­че­ни­ки, низ­по­сла­вый им с небе­се вен­цы; по­мя­ни, Бо­же, и вос­пи­тав­шия их ро­ди­те­ли; зане мо­лит­вы ро­ди­те­лей утвер­жда­ют ос­но­ва­ния до­мов. По­мя­ни, Гос­по­ди Бо­же наш, ра­бы Твоя уне­ве­стив­ши­я­ся, сшед­ши­я­ся в ра­дость сию. По­мя­ни, Гос­по­ди Бо­же наш, ра­ба Тво­е­го, имя­рек, и ра­бу Твою, имя­рек, и бла­го­сло­ви я. Даждь им плод чре­ва, доб­ро­ча­дие, еди­но­мыс­лие душ и те­лес; воз­вы­си я яко кед­ры ли­ван­ския, яко ло­зу бла­го­розг­ную. Да­руй им се­мя кла­ся­но, да вся­кое са­мо­до­воль­ство иму­ще, изоби­лу­ют на вся­кое де­ло бла­гое и Те­бе бла­го­угод­ное; и да узрят сы­ны сы­нов сво­их, яко но­во­са­жде­ния мас­лич­ная окрест тра­пезы их; и бла­го­уго­див­ше пред То­бою, воз­си­я­ют яко све­ти­ла на небе­си, в Те­бе, Гос­по­де на­шем. С То­бою же сла­ва, дер­жа­ва, честь и по­кло­не­ние, без­на­чаль­но­му Тво­е­му От­цу, и жи­во­тво­ря­ще­му Тво­е­му Ду­ху, ныне и прис­но, и во ве­ки веков. Бла­го­сло­вен Ты, Гос­по­ди, Бо­же наш, свя­щен­но­дей­ствия та­ин­ствен­но­го и чи­сто­го бра­ка Со­вер­ши­тель, и су­пру­же­ства те­лес­но­го За­ко­но­да­тель, непо­роч­но­сти Хра­ни­тель, жи­тей­ских благ Рас­по­ря­ди­тель! Сам и ныне, Вла­ды­ка, со­здав­ший в на­ча­ле че­ло­ве­ка, и по­ста­вив­ший его ца­рем тво­ре­ния, и ска­зав­ший: «Не хо­ро­шо од­но­му быть че­ло­ве­ку на зем­ле: со­тво­рим ему по­мощ­ни­ка, со­от­вет­ству­ю­ще­го ему». И, взяв од­но из ребр его, Ты со­здал же­ну, уви­дев ко­то­рую, Адам ска­зал: «Это ныне кость от ко­стей мо­их и плоть от пло­ти мо­ей: она на­ре­чет­ся же­ной, ибо от му­жа сво­е­го она взя­та. По­то­му оста­вит че­ло­век от­ца сво­е­го и мать, и при­ле­пит­ся к жене сво­ей, и бу­дут двое в плоть еди­ную», и «тех, ко­го Бог со­че­тал, че­ло­век да не раз­лу­ча­ет». Сам и ныне, Вла­ды­ка Гос­по­ди, Бо­же наш, нис­по­шли бла­го­дать Твою небес­ную на этих ра­бов Тво­их, (имя) и (имя) : и дай ра­бе сей во всем по­ви­но­вать­ся му­жу, и это­му ра­бу Тво­е­му быть во гла­ве же­ны, что­бы по­жить им по во­ле Тво­ей. Бла­го­сло­ви их, Гос­по­ди, Бо­же наш, как бла­го­сло­вил Ты Ав­ра­ама и Сар­ру. Бла­го­сло­ви их, Гос­по­ди, Бо­же наш, как бла­го­сло­вил Ты Иса­а­ка и Ре­век­ку. Бла­го­сло­ви их, Гос­по­ди, Бо­же наш, как бла­го­сло­вил Ты Иа­ко­ва и всех пат­ри­ар­хов. Бла­го­сло­ви их, Гос­по­ди, Бо­же наш, как бла­го­сло­вил Ты Иоси­фа и Асе­не­фу. Бла­го­сло­ви их, Гос­по­ди, Бо­же наш, как бла­го­сло­вил Ты Мо­и­сея и Сеп­фо­ру. Бла­го­сло­ви их, Гос­по­ди, Бо­же наш, как бла­го­сло­вил Ты Иоаки­ма и Ан­ну. Бла­го­сло­ви их, Гос­по­ди, Бо­же наш, как бла­го­сло­вил Ты За­ха­рию и Ели­са­ве­ту. Со­хра­ни их, Гос­по­ди, Бо­же наш, как со­хра­нил Ты Ноя в ков­че­ге. Со­хра­ни их, Гос­по­ди, Бо­же наш, как со­хра­нил Ты Иону во чре­ве ки­та. Со­хра­ни их, Гос­по­ди, Бо­же наш, как со­хра­нил Ты свя­тых трех от­ро­ков от ог­ня, нис­по­слав им ро­су с небес. И да при­дет на них та ра­дость, ко­то­рую ис­пы­та­ла бла­жен­ная Еле­на, ко­гда об­ре­ла свя­щен­ный Крест. Вспом­ни их, Гос­по­ди, Бо­же наш, как вспом­нил Ты Ено­ха, Си­ма, Илию. Вспом­ни их, Гос­по­ди, Бо­же наш, как вспом­нил Ты со­рок свя­тых Тво­их му­че­ни­ков, нис­по­слав им с небес вен­цы. Вспом­ни, Гос­по­ди, Бо­же наш, и вос­пи­тав­ших их ро­ди­те­лей: ибо мо­лит­вы ро­ди­те­лей утвер­жда­ют ос­но­ва­ния до­мов. Вспом­ни, Гос­по­ди, Бо­же наш, ра­бов Тво­их, участ­ни­ков брач­но­го тор­же­ства, со­брав­ших­ся ра­ди ра­до­сти этой. Вспом­ни, Гос­по­ди Бо­же наш, ра­ба Тво­е­го (имя) и ра­бу Твою (имя) и бла­го­сло­ви их! Дай им плод чре­ва, пре­крас­ных де­тей, еди­но­мыс­лие ду­шев­ное и те­лес­ное. Воз­высь их как кед­ры ли­ван­ские, как ви­но­град­ную ло­зу вет­ви­стую. Да­руй им се­мя в ко­ло­се, что­бы, имея вся­кое до­воль­ство, изоби­ло­ва­ли они вся­ким де­лом доб­рым и Те­бе бла­го­угод­ным. И да уви­дят сы­но­вей у сы­но­вей сво­их, как са­жен­цы мас­лич­ные во­круг тра­пезы их. И, бла­го­уго­див пред То­бою, да вос­си­я­ют как све­ти­ла на небе­сах, в Те­бе, Гос­по­де на­шем, Ко­то­ро­му по­до­ба­ет сла­ва, власть, честь и по­кло­не­ние, ныне и все­гда, и во ве­ки веков.
Лик: Аминь. Хор: Аминь.
Диа­кон: Гос­по­ду помолимся.

Лик: Гос­по­ди помилуй.

Хор: Гос­по­ди, помилуй.

Свя­щен­ник же воз­гла­ша­ет и сле­ду­ю­щую молитву

Бо­же Свя­тый, со­зда­вый от пер­сти че­ло­ве­ка, и от реб­ра его воз­со­зда­вый же­ну, и спря­гий ему по­мощ­ни­ка по нему, за еже та­ко год­но бысть Тво­е­му Ве­ли­че­ству, не еди­но­му бы­ти че­ло­ве­ку на зем­ли: Сам и ныне, Вла­ды­ко, низ­посли ру­ку Твою от свя­та­го жи­ли­ща Тво­е­го, и со­че­тай ра­ба Тво­е­го се­го, имя­рек, и ра­бу Твою сию, имя­рек, зане от Те­бе со­че­та­ва­ет­ся му­жу же­на. Со­пря­зи я в еди­но­муд­рии, вен­чай я в плоть еди­ну, да­руй има плод чре­ва, бла­го­ча­дия восприятие. Бо­же свя­той, со­здав­ший из пра­ха че­ло­ве­ка, и из реб­ра его об­ра­зо­вав­ший же­ну, и со­че­тав­ший с ним по­мощ­ни­ка, со­от­вет­ствен­но­го ему, ибо так угод­но бы­ло Тво­е­му Ве­ли­че­ству, что­бы не од­но­му быть че­ло­ве­ку на зем­ле. Сам и ныне, Вла­ды­ка, нис­по­шли ру­ку Твою от свя­то­го жи­ли­ща Тво­е­го и со­че­тай это­го ра­ба Тво­е­го (имя) и эту ра­бу Твою (имя) , ибо по во­ле Тво­ей со­че­та­ет­ся с му­жем же­на. Со­еди­ни их в еди­но­мыс­лии, вен­чай их в плоть еди­ную, да­руй им плод чре­ва, уте­ше­ние пре­крас­ны­ми детьми.
Яко Твоя дер­жа­ва и Твое есть Цар­ство, и си­ла, и сла­ва, От­ца, и Сы­на, и Свя­та­го Ду­ха, ныне и прис­но, и во ве­ки веков. Ибо Твоя власть, и Твои – Цар­ство, и си­ла, и сла­ва, От­ца и Сы­на и Свя­то­го Ду­ха, ныне и все­гда, и во ве­ки веков.
Лик: Аминь. Хор: Аминь.
И по амине, при­ем свя­щен­ник вен­цы, вен­ча­ет пер­вее же­ни­ха, гла­го­ля: Вен­ча­ет­ся раб Бо­жий, имя­рек, ра­бе Бо­жи­ей, имя­рек, во имя От­ца, и Сы­на, и Свя­та­го Ду­ха, аминь. За­тем свя­щен­ник, взяв вен­цы, вен­ча­ет пер­вым же­ни­ха, го­во­ря: Вен­ча­ет­ся раб Бо­жий (имя) с ра­бою Бо­жи­ей (имя) во имя От­ца, и Сы­на, и Свя­то­го Ду­ха. Аминь.

[Про­из­но­сит же это три­жды, на­чер­ты­вая об­раз Креста]

Та­же вен­ча­ет и неве­сту, гла­го­ля: Вен­ча­ет­ся ра­ба Бо­жия, имя­рек, ра­бу Бо­жию, имя­рек, во имя От­ца, и Сы­на, и Свя­та­го Ду­ха, аминь. Так­же вен­ча­ет и неве­сту, го­во­ря: Вен­ча­ет­ся ра­ба Бо­жия (имя) с ра­бом Бо­жи­им (имя) во имя От­ца, и Сы­на, и Свя­то­го Ду­ха. Аминь.

[По­доб­ным об­ра­зом и это про­из­но­сит трижды]

Та­же бла­го­слов­ля­ет я три­жды, гла­го­ля три­жды: Гос­по­ди Бо­же наш, сла­вою и че­стию вен­чай я. Так­же бла­го­слов­ля­ет их три­жды, воз­гла­шая: Гос­по­ди Бо­же наш, сла­вою и че­стью увен­чай их!
Диа­кон: Вонмем.

Свя­щен­ник: Мир всем.

Лю­дие: И ду­хо­ви твоему.

Свя­щен­ник: Мир всем!

Чтец: И ду­ху твоему.

Про­ки­мен, глас 8

По­ло­жил еси на гла­вах их вен­цы, от ка­ме­ней чест­ных, / жи­во­та про­си­ша у Те­бе, и дал еси им. Стих: Яко да­си им бла­го­сло­ве­ние в век ве­ка, воз­ве­се­ли­ши я ра­до­стию с ли­цем Твоим. Воз­ло­жил Ты на гла­вы их вен­цы из дра­го­цен­ных кам­ней, / жиз­ни они про­си­ли у Те­бя и Ты дал им. Стих: Ибо дашь им бла­го­сло­ве­ние во век ве­ка, воз­ве­се­лишь их ра­до­стью пред ли­цом Тво­им. Ср. Пс 20:4Б, 5А, 7
По­сем диа­кон: Премудрость. Диа­кон: Премудрость!
И чтец: К Ефе­се­ем по­сла­ния свя­та­го Апо­сто­ла Пав­ла чтение. Чтец: К Эфе­ся­нам по­сла­ния свя­то­го апо­сто­ла Пав­ла чтение.
И па­ки диа­кон: Вонмем. Диа­кон: Бу­дем внимать!

Апо­стол, за­ча­ло 230Б

Бра­тие, бла­го­да­ря­ще все­гда о всех, о име­ни Гос­по­да на­ше­го Иису­са Хри­ста, Бо­гу и От­цу: по­ви­ну­ю­ще­ся друг дру­гу в стра­се Бо­жии. Же­ны сво­им му­жем по­ви­нуй­те­ся, яко­же Гос­по­ду: зане муж гла­ва есть же­ны, яко­же и Хри­стос гла­ва Церкве, и Той есть спа­си­тель те­ла. Но яко­же Цер­ковь по­ви­ну­ет­ся Хри­сту, та­кож­де и же­ны сво­им му­жем во всем. Му­жие, лю­би­те своя же­ны, яко­же и Хри­стос воз­лю­би Цер­ковь, и Се­бе пре­да­де за ню: да освя­тит ю, очи­стив ба­нею вод­ною в гла­го­ле. Да пред­ста­вит ю Се­бе слав­ну Цер­ковь, не иму­щу сквер­ны, или по­ро­ка, или нечто от та­ко­вых, но да есть свя­та и непо­роч­на. Та­ко долж­ни суть му­жие лю­би­ти своя же­ны, яко своя те­ле­са: лю­бяй бо свою же­ну, се­бе са­ма­го лю­бит. Ник­то­же бо ко­гда свою плоть воз­не­на­ви­де, но пи­та­ет и гре­ет ю, яко­же и Гос­подь Цер­ковь: зане уди есмы те­ла Его, от пло­ти Его, и от ко­стей Его. Се­го ра­ди оста­вит че­ло­век от­ца сво­е­го и ма­терь, и при­ле­пит­ся к жене сво­ей, и бу­де­та два в плоть еди­ну. Тай­на сия ве­ли­ка есть: аз же гла­го­лю во Хри­ста и во Цер­ковь. Оба­че и вы по еди­но­му, кийж­до свою же­ну си­це да лю­бит, яко­же и се­бе, а же­на да бо­ит­ся сво­е­го мужа. Бра­тья, бла­го­да­ри­те все­гда за всё Бо­га и От­ца во имя Гос­по­да на­ше­го Иису­са Хри­ста, под­чи­ня­ясь друг дру­гу в стра­хе Хри­сто­вом. Же­ны да под­чи­ня­ют­ся сво­им му­жьям, как Гос­по­ду, по­то­му что муж есть гла­ва же­ны, как и Хри­стос гла­ва Церк­ви, и Он – Спа­си­тель те­ла. Но, как Цер­ковь под­чи­ня­ет­ся Хри­сту, так и же­ны сво­им му­жьям во всем. Му­жья, лю­би­те жен сво­их, как и Хри­стос воз­лю­бил Цер­ковь и пре­дал Се­бя за нее, что­бы освя­тить ее, очи­стив омо­ве­ни­ем в во­де по­сред­ством сло­ва, что­бы Ему по­ста­вить пред Со­бою Цер­ковь во сла­ве, не име­ю­щей ни пят­на, ни по­ро­ка, ни че­го-ли­бо по­доб­но­го, но что­бы она бы­ла свя­та и непо­роч­на. Так долж­ны и му­жья лю­бить сво­их жен, как свои те­ла. Лю­бя­щий свою же­ну се­бя са­мо­го лю­бит. Ибо ни­кто ни­ко­гда не име­ет нена­ви­сти к сво­ей пло­ти, но пи­та­ет и гре­ет ее, как и Хри­стос Цер­ковь, по­то­му что мы чле­ны Те­ла Его от пло­ти Его и от ко­стей Его. По­это­му оста­вит че­ло­век от­ца и мать и при­ле­пит­ся к жене сво­ей, и бу­дут двое пло­тью еди­ною. Тай­на эта ве­ли­ка, го­во­рю же я при­ме­ни­тель­но ко Хри­сту и к Церк­ви. Что же ка­са­ет­ся вас, пусть каж­дый лю­бит свою же­ну, как са­мо­го се­бя, а же­на да бо­ит­ся му­жа. Еф 5:20–33
Свя­щен­ник: Мир ти.

И чтец: И ду­хо­ви твоему.

Чтец: И ду­ху твоему.

Ал­ли­лу­иа, глас 5

Стих: Ты Гос­по­ди со­хра­ни­ши ны и со­блю­де­ши ны­от ро­да се­го, и во век. Стих: Ты, Гос­по­ди, со­хра­нишь нас и сбе­ре­жёшь нас от ро­да се­го и во­век. Пс 11:8
Диа­кон: Пре­муд­рость, про­сти, услы­шим свя­та­го Евангелия. Диа­кон: Пре­муд­рость! Ста­нем бла­го­го­вей­но! Услы­шим свя­тое Евангелие!
Свя­щен­ник: Мир всем.

Лю­дие: И ду­хо­ви твоему.

Свя­щен­ник: От Иоан­на свя­та­го Еван­ге­лия чтение.

Хор: И ду­ху твоему.

Свя­щен­ник: От Иоан­на свя­то­го Еван­ге­лия чтение.

Лик: Сла­ва Те­бе, Гос­по­ди, сла­ва Тебе.

Диа­кон: Бу­дем внимать!

Еван­ге­лие от Иоан­на, за­ча­ло 6

Во вре­мя оно, брак бысть в Кане Га­ли­лей­стей, и бе Ма­ти Иису­со­ва ту. Зван же бысть Иисус и уче­ни­цы Его на брак. И не до­став­шу ви­ну, гла­го­ла Ма­ти Иису­со­ва к Нему: ви­на не имут. Гла­го­ла Ей Иисус: что есть Мне и Те­бе, же­но? Не у при­и­де час Мой. Гла­го­ла Ма­ти Его слу­гам: еже аще гла­го­лет вам, со­тво­ри­те. Бе­ху же ту во­до­но­сы ка­мен­ни шесть, ле­жа­ще по очи­ще­нию иудей­ску, вме­стя­щия по две­ма или три­ем ме­рам. Гла­го­ла им Иисус: на­пол­ни­те во­до­но­сы во­ды. И на­пол­ни­ша их до вер­ха. И гла­го­ла им: по­чер­пи­те ныне, и при­не­си­те ар­хит­ри­кли­но­ви. И при­не­со­ша. Яко­же вку­си ар­хит­ри­клин ви­на быв­ша­го от во­ды, [и не ве­дя­ше от­ку­ду есть: слу­ги же ве­дя­ху по­черп­шии во­ду,] при­гла­си же­ни­ха ар­хит­ри­клин. И гла­го­ла ему: всяк че­ло­век преж­де доб­рое ви­но по­ла­га­ет, и егда упи­ют­ся, то­гда хужд­шее: ты же со­блюл еси доб­рое ви­но до­се­ле. Се со­тво­ри на­ча­ток зна­ме­ни­ем Иисус в Кане Га­ли­лей­стей, и яви сла­ву Свою, и ве­ро­ва­ша в Него уче­ни­цы Его. В то вре­мя был брак в Кане Га­ли­лей­ской, и бы­ла Ма­терь Иису­са там. Был зван так­же Иисус и уче­ни­ки Его на брак. И ко­гда недо­ста­ло ви­на, Ма­терь Иису­са го­во­рит Ему: ви­на у них нет. И го­во­рит ей Иисус: что Мне и Те­бе, жен­щи­на? Еще не при­шел час Мой. Го­во­рит Ма­терь Его слу­гам: сде­лай­те все, что Он вам ска­жет. Сто­я­ли там ка­мен­ные со­су­ды для во­ды, чис­лом шесть, для очи­ще­ний Иудей­ских, вме­щав­шие по две или три ме­ры. Го­во­рит им Иисус: на­пол­ни­те со­су­ды во­дой; и на­пол­ни­ли их до­вер­ху. И го­во­рит им: за­черп­ни­те те­перь и неси­те к рас­по­ря­ди­те­лю пи­ра. Они по­нес­ли. Ко­гда же от­ве­дал рас­по­ря­ди­тель пи­ра во­ды, сде­лав­шей­ся ви­ном – и не знал он, от­ку­да оно: зна­ли слу­ги, чер­пав­шие во­ду, – зо­вет же­ни­ха рас­по­ря­ди­тель пи­ра и го­во­рит ему: каж­дый че­ло­век спер­ва доб­рое ви­но ста­вит, и ко­гда опья­не­ют, худ­шее: ты же со­хра­нил доб­рое ви­но до­се­ле. Так по­ло­жил Иисус на­ча­ло зна­ме­ни­ям в Кане Га­ли­лей­ской и явил сла­ву Свою, и уве­ро­ва­ли в Него уче­ни­ки Его. Ин 2:1–11
Свя­щен­ник: Мир ти, благовествующему.

Лик: Сла­ва Те­бе, Гос­по­ди, сла­ва Тебе.

Хор: Сла­ва Те­бе, Гос­по­ди, сла­ва Тебе!

Ек­те­ния сугубая

Диа­кон: Рцем вси от всея ду­ши, и от все­го по­мыш­ле­ния на­ше­го рцем. Диа­кон: Воз­гла­сим все от всей ду­ши и от все­го по­мыш­ле­ния на­ше­го возгласим.
Лик: Гос­по­ди, помилуй.

Гос­по­ди Все­дер­жи­те­лю, Бо­же отец на­ших, мо­лим Ти ся, услы­ши и помилуй.

Гос­по­ди Все­дер­жи­тель, Бо­же от­цов на­ших, мо­лим­ся Те­бе, услышь и помилуй.

Лик: Гос­по­ди, помилуй.

По­ми­луй нас, Бо­же, по ве­ли­цей ми­ло­сти Тво­ей, мо­лим Ти ся, услы­ши и помилуй.

По­ми­луй нас, Бо­же, по ве­ли­кой ми­ло­сти Тво­ей, мо­лим­ся Те­бе, услышь и помилуй.

Лик: Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды.

Еще мо­лим­ся о ми­ло­сти, жиз­ни, ми­ре, здра­вии, спа­се­нии, по­се­ще­нии, про­ще­нии и остав­ле­нии гре­хов ра­бов Бо­жи­их, имя­рек, и по­ми­на­ет их­же хощет.

Ещё мо­лим­ся о ми­ло­сти, жиз­ни, ми­ре, здра­вии, спа­се­нии, по­се­ще­нии ра­бов Бо­жи­их (та­ко­го-то и та­кой-то – име­на но­во­брач­ных) , [ и о пред­сто­я­щих лю­дях, ожи­да­ю­щих от Те­бя бо­га­той ми­ло­сти. ]

Лик: Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Хор: Гос­по­ди, по­ми­луй (3) .
Воз­глас: Яко ми­ло­стив и че­ло­ве­ко­лю­бец Бог еси, и Те­бе сла­ву воз­сы­ла­ем, От­цу, и Сы­ну, и Свя­то­му Ду­ху, ныне и прис­но, и во ве­ки веков. Воз­глас­но: Ибо Ты – ми­ло­сти­вый и че­ло­ве­ко­лю­би­вый Бог, и Те­бе сла­ву вос­сы­ла­ем, От­цу и Сы­ну и Свя­то­му Ду­ху, ныне и все­гда, и во ве­ки веков.
Лик: Аминь. Хор: Аминь.
Диа­кон: Гос­по­ду помолимся.

Лик: Гос­по­ди, помилуй.

Хор: Гос­по­ди, помилуй.

Свя­щен­ник про­из­но­сит сле­ду­ю­щую молитву

Гос­по­ди Бо­же наш, во спа­си­тель­ном Тво­ем смот­ре­нии, спо­до­би­вый в Кане Га­ли­лей­стей, чест­ный по­ка­за­ти брак Тво­им при­ше­стви­ем: Сам ныне ра­бы Твоя, имя­рек, и имя­рек, яже бла­го­во­лил еси со­че­та­ва­ти­ся друг дру­гу, в ми­ре и еди­но­мыс­лии со­хра­ни, чест­ный их брак по­ка­жи, несквер­ное их ло­же со­блю­ди, непо­роч­ное их со­жи­тель­ство пре­бы­ва­ти бла­го­во­ли, и спо­до­би я в ста­ро­сти ма­сти­тей до­стиг­ну­ти, чи­стым серд­цем де­ла­ю­ща за­по­ве­ди Твоя. Гос­по­ди, Бо­же наш, по спа­си­тель­но­му Тво­е­му про­мыс­лу удо­сто­ив­ший брак в Кане Га­ли­лей­ской от­кры­то по­чтить Сво­им при­ше­стви­ем, Сам ныне ра­бов Тво­их (имя) и (имя) , ко­то­рым Ты бла­го­во­лил со­еди­нить­ся (друг с дру­гом), в (ми­ре и) еди­но­мыс­лии со­хра­ни, свя­щен­ным их брак яви, непо­роч­ным их ло­же со­блю­ди, сов­мест­ной жиз­ни их неза­пят­нан­ной пре­бы­вать бла­го­во­ли, и удо­стой их до­стиг­нуть ста­ро­сти по­чтен­ной, с чи­стым серд­цем ис­пол­ня­ю­щи­ми за­по­ве­ди Твои
Ты бо еси Бог наш, Бог еже ми­ло­ва­ти и спа­са­ти, и Те­бе сла­ву воз­сы­ла­ем, со без­на­чаль­ным Тво­им От­цем, и все­свя­тым, и бла­гим, и жи­во­тво­ря­щим Тво­им Ду­хом, ныне и прис­но, и во ве­ки веков. Ибо Ты – Бог наш, Бог ми­лу­ю­щий и спа­са­ю­щий, и Те­бе сла­ву вос­сы­ла­ем, со Без­на­чаль­ным Тво­им От­цом, и Все­свя­тым и Бла­гим и Жи­во­тво­ря­щим Тво­им Ду­хом, ныне и все­гда, и во ве­ки веков.
Лик: Аминь. Хор: Аминь.
Диа­кон: За­сту­пи, спа­си, по­ми­луй и со­хра­ни нас, Бо­же, Тво­ею благодатию. Диа­кон: За­щи­ти, спа­си, по­ми­луй и со­хра­ни нас, Бо­же, Тво­ею благодатью.
Лик: Гос­по­ди, помилуй.

Дне все­го со­вер­шен­на, свя­та, мир­на и без­греш­на, у Гос­по­да просим.

Дня се­го со­вер­шен­но­го, свя­то­го, мир­но­го и без­греш­но­го у Гос­по­да просим.

Лик: По­дай, Господи.

Ан­ге­ла мир­на, вер­на на­став­ни­ка, хра­ни­те­ля душ и те­лес на­ших, у Гос­по­да просим.

Ан­ге­ла ми­ра, вер­но­го на­став­ни­ка, хра­ни­те­ля душ и тел на­ших у Гос­по­да просим.

Лик: По­дай, Господи.

Про­ще­ния и остав­ле­ния гре­хов и пре­гре­ше­ний на­ших, у Гос­по­да просим.

Про­ще­ния и остав­ле­ния гре­хов и со­гре­ше­ний на­ших у Гос­по­да просим.

Лик: По­дай, Господи.

Доб­рых и по­лез­ных ду­шам на­шим, и ми­ра ми­ро­ви, у Гос­по­да просим.

Доб­ро­го и по­лез­но­го ду­шам на­шим и ми­ра ми­ру у Гос­по­да просим.

Лик: По­дай, Господи.

Про­чее вре­мя жи­во­та на­ше­го в ми­ре и по­ка­я­нии скон­ча­ти, у Гос­по­да просим.

Про­чее вре­мя жиз­ни на­шей в ми­ре и по­ка­я­нии окон­чить у Гос­по­да просим.

Лик: По­дай, Господи.

Хри­сти­ан­ския кон­чи­ны жи­во­та на­ше­го, без­бо­лез­не­ны, непо­стыд­ны, мир­ны, и до­бра­го от­ве­та на страш­нем су­ди­щи Хри­сто­ве просим.

Хри­сти­ан­ской кон­чи­ны жиз­ни на­шей без­бо­лез­нен­ной, непо­стыд­ной, мир­ной, и доб­ро­го от­ве­та на Страш­ном су­де Хри­сто­вом просим.

Лик: По­дай, Господи.

Со­еди­не­ние ве­ры и при­ча­стие Свя­та­го Ду­ха ис­про­сив­ше, са­ми се­бе, и друг дру­га, и весь жи­вот наш Хри­сту Бо­гу предадим.

Един­ства ве­ры и об­ще­ния Свя­то­го Ду­ха ис­про­сив, са­ми се­бя и друг дру­га, и всю жизнь на­шу Хри­сту Бо­гу предадим.

Лик: Те­бе, Господи. Хор: Те­бе, Господи.
Свя­щен­ник воз­гла­ша­ет: И спо­до­би нас, Вла­ды­ко, со дерз­но­ве­ни­ем, неосуж­ден­но сме­ти при­зы­ва­ти Те­бе, Небес­на­го Бо­га От­ца, и глаголати. Свя­щен­ник воз­гла­ша­ет: И удо­стой нас, Вла­ды­ка, с дерз­но­ве­ни­ем, не в осуж­де­ние иметь сме­лость при­зы­вать Те­бя, Небес­но­го Бо­га, От­ца, и возглашать.
И лю­дие: От­че наш, Иже еси на небе­сех, да свя­тит­ся имя Твое, да при­и­дет Цар­ствие Твое, да бу­дет во­ля Твоя, яко на небе­си и на зем­ли. Хлеб наш на­сущ­ный даждь нам днесь; и оста­ви нам дол­ги на­ша, яко­же и мы остав­ля­ем долж­ни­ком на­шим; и не вве­ди нас во ис­ку­ше­ние, но из­ба­ви нас от лукаваго. На­род: От­че наш, Ко­то­рый на небе­сах! Да свя­тит­ся имя Твоё; да при­дёт Цар­ство Твоё; да бу­дет во­ля Твоя и на зем­ле, как на небе; хлеб наш на­сущ­ный дай нам се­го­дня; и про­сти нам дол­ги на­ши, как и мы про­ща­ем долж­ни­кам на­шим; и не вве­ди нас во ис­ку­ше­ние, но из­бавь нас от лукавого.
Свя­щен­ник воз­гла­ша­ет: Яко Твое есть Цар­ство, и си­ла, и сла­ва, От­ца, и Сы­на, и Свя­та­го Ду­ха, ныне и прис­но, и во ве­ки веков. Свя­щен­ник: Ибо Твоё Цар­ство, и си­ла, и сла­ва, От­ца, и Сы­на, и Свя­то­го Ду­ха ныне, и все­гда, и во ве­ки веков.
Лик: Аминь. Хор: Аминь.
Свя­щен­ник: Мир всем.

Лик: И ду­хо­ви твоему.

Диа­кон: Гла­вы ва­ша Гос­по­де­ви приклоните.

Лик: Те­бе Господи.

Хор: И ду­ху твоему.

Диа­кон: Гла­вы ва­ши пред Гос­по­дом преклоните!

Хор: Те­бе, Господи.

Та­же при­но­сит­ся об­щая ча­ша, и бла­го­слов­ля­ет ю свя­щен­ник, и гла­го­лет мо­лит­ву сию: Так­же при­но­сит­ся об­щая ча­ша, и свя­щен­ник бла­го­слов­ля­ет ее, про­из­но­ся сле­ду­ю­щую молитву.
Диа­кон: Гос­по­ду помолимся.

Лик: Гос­по­ди помилуй.

Хор: Гос­по­ди, помилуй.

Свя­щен­ник: Бо­же, вся со­тво­ри­вый кре­по­стию Тво­ею, и утвер­ди­вый все­лен­ную, и укра­си­вый ве­нец всех со­тво­рен­ных от Те­бе, и ча­шу об­щую сию по­да­ва­яй со­че­та­ва­ю­щим­ся ко об­ще­нию бра­ка, бла­го­сло­ви бла­го­сло­ве­ни­ем духовным. Свя­щен­ник: Бо­же, все со­тво­рив­ший си­лою Тво­ею, и утвер­див­ший все­лен­ную, и укра­сив­ший ве­нец все­го, То­бою со­тво­рен­но­го, и эту об­щую ча­шу по­да­вая со­че­тав­шим­ся ко об­ще­нию бра­ка, бла­го­сло­ви бла­го­сло­ве­ни­ем духовным.
Воз­глас­но: Яко бла­го­сло­ви­ся Твое имя, и про­сла­ви­ся Твое Цар­ство, От­ца, и Сы­на, и Свя­та­го Ду­ха, ныне и прис­но, и во ве­ки веков. Воз­глас­но: Ибо бла­го­сло­вен­но Твое имя, и про­слав­ле­но Твое Цар­ство, От­ца и Сы­на и Свя­то­го Ду­ха, ныне и все­гда, и во ве­ки веков.
Лик: Аминь. Хор: Аминь.
Та­же взем свя­щен­ник в ру­ку об­щую ча­шу, пре­по­да­ет им три­жды: пер­вее му­жу, и по­том жене. Так­же свя­щен­ник, взяв об­щую ча­шу, пре­по­да­ет им три­жды: спер­ва му­жу, а по­том жене, [и по­ет на глас 1: Ча­шу спа­се­ния при­му и имя Гос­подне при­зо­ву. ]
И абие при­ем я свя­щен­ник, ку­му дер­жа­щу со­за­ди вен­цы, об­ра­ща­ет яко об­ра­зом кру­га. И по­ет свя­щен­ник, или лю­дие на­сто­я­щия тропари: И тот­час свя­щен­ник бе­рет их и три­жды об­во­дит во­круг ана­лоя, вос­при­ем­ник же сза­ди при­дер­жи­ва­ет вен­цы. И по­ет свя­щен­ник или хор сле­ду­ю­щие тропари:
Ис­а­ие, ли­куй, / Де­ва име во чре­ве / и ро­ди Сы­на Ем­ма­ну­и­ла, / Бо­га же и Че­ло­ве­ка, / Во­сток имя Ему, / Его же ве­ли­ча­ю­ще, / Де­ву ублажаем. Ис­а­ия, ли­куй! / Де­ва за­ча­ла во чре­ве / и ро­ди­ла Сы­на Эм­ма­ну­и­ла, / Бо­га и че­ло­ве­ка, / Во­сток – имя Ему. / Его ве­ли­чая, мы Де­ву восхваляем.

Глас 7

Свя­тии му­че­ни­цы, / доб­ре стра­даль­че­ство­вав­шии, и вен­чав­ши­и­ся, / мо­ли­те­ся ко Гос­по­ду, / по­ми­ло­ва­ти­ся ду­шам нашим. Свя­тые му­че­ни­ки, / пре­крас­но под­ви­зав­ши­е­ся и увен­чан­ные, / хо­да­тай­ствуй­те пред Гос­по­дом / о по­ми­ло­ва­нии душ наших.
Сла­ва Те­бе, Хри­сте Бо­же, / апо­сто­лом по­хва­ло, / му­че­ни­ков ра­до­ва­ние, / их­же про­по­ведь, Тро­и­ца Единосущная. Сла­ва Те­бе, Хри­сте Бо­же, / Апо­сто­лов по­хва­ла, / му­че­ни­ков ра­дость, / тех, чья про­по­ведь – Тро­и­ца единосущная.
Та­же взем ве­нец же­ни­ха, глаголет: За­тем свя­щен­ник при­под­ни­ма­ет ве­нец же­ни­ха и говорит:
Воз­ве­ли­чи­ся же­ни­ше яко­же Ав­ра­ам, и бла­го­сло­ви­ся яко­же Иса­ак, и умно­жи­ся яко­же Иа­ков, хо­дяй в ми­ре, и де­ла­яй в прав­де за­по­ве­ди Божия. Воз­ве­личь­ся, же­них, как Ав­ра­ам, и будь бла­го­сло­вен, как Иса­ак, и умножь­ся, как Иа­ков, ше­ствуя в ми­ре и ис­пол­няя в прав­де за­по­ве­ди Божии.
И вне­гда взя­ти ве­нец неве­сты, глаголет: И, при­под­ни­мая ве­нец неве­сты, говорит:
И ты, неве­сто, воз­ве­ли­чи­ся яко­же Сар­ра, и воз­ве­се­ли­ся яко­же Ре­век­ка, и умно­жи­ся яко­же Ра­хиль. Ве­се­ля­щи­ся о сво­ем му­же, хра­ня­щи пре­де­лы за­ко­на: зане та­ко бла­го­во­ли Бог. И ты, неве­ста, воз­ве­личь­ся, как Сар­ра, и воз­ве­се­лись, как Ре­век­ка, и умножь­ся, как Ра­хиль, ве­се­лясь о сво­ем му­же, хра­ня пре­де­лы за­ко­на: ибо так бла­го­во­лил Бог.
Диа­кон: Гос­по­ду помолимся.

Лик: Гос­по­ди помилуй.

Хор: Гос­по­ди, помилуй.

Свя­щен­ник молитву

Бо­же, Бо­же наш, при­ше­дый в Ка­ну Га­ли­лей­скую, и та­мош­ний брак бла­го­сло­ви­вый, бла­го­сло­ви и ра­бы Твоя сия, Тво­им про­мыс­лом ко об­ще­нию бра­ка со­че­тав­ши­я­ся: бла­го­сло­ви их вхо­ды и ис­хо­ды, умно­жи во бла­гих жи­вот их: вос­при­и­ми вен­цы их в Цар­ствии Тво­ем, несквер­ны, и непо­роч­ны, и нена­вет­ны со­блю­да­яй, во ве­ки веков. Бо­же, Бо­же наш, при­шед­ший в Ка­ну Га­ли­лей­скую и та­мош­ний брак бла­го­сло­вив­ший! Бла­го­сло­ви этих ра­бов Тво­их, по Тво­е­му про­мыс­лу со­еди­нив­ших­ся ко об­ще­нию бра­ка: бла­го­сло­ви их при вхо­де и вы­хо­де их, умножь все бла­га в жиз­ни их, при­ми вен­цы их [Здесь свя­щен­ник сни­ма­ет вен­цы с го­лов но­во­брач­ных] в Цар­ство Твое, неза­пят­нан­ны­ми, и без­упреч­ны­ми, и без­опас­ны­ми от вра­жьих коз­ней со­блю­дая их во ве­ки веков.
Лик: Аминь. Хор: Аминь.
Свя­щен­ник: Мир всем.

Лик: И ду­хо­ви твоему.

Диа­кон: Гла­вы ва­ша Гос­по­де­ви приклоните.

Лик: Те­бе Господи.

Хор: И ду­ху твоему.

Диа­кон: Гла­вы ва­ши пред Гос­по­дом приклоните.

Источник

Читайте также:  Как исправить западающую клавишу пианино
Оцените статью