Воскресные тропари святого иоанна дамаскина ноты

Воскресные тропари святого иоанна дамаскина ноты

Гласы — музыкальная система из восьми ладов (гласов), лежащая в основе старинных песнопений в Православной Церкви. В широком смысле гласом можно назвать набор мелодий, на которые поются те или иные песнопения.

В певческой практике сложилось понимание гласа как мелодии, служащей трафаретом для распевания всех текстов, к данному гласу относящихся. Попевки одного гласа не одинаковы (как в греческом, так и в русском пении) для ирмосов, прокимнов, тропарей. Так как в богослужении употребляются песнопения разных типов: тропарь, стихира, прокимен, ирмос и др. — для них установлены и различные напевы. Таким образом, чтобы правильно спеть, необходимо знать не только номер гласа, но и его тип: тропарный, стихирный или иной.

Тем не менее, музыкальная основа всех мелодических вариантов одного и того же гласа и доныне одна и та же — она сохранялась более или менее постоянно в течение веков.

Восемь гласов составляют т.н. систему «осмогласия» (т.е. восьмигласия), которая охватывает почти весь основной фонд церковной музыки. Большинство песнопений богослужений одной недели подчинено одному из восьми гласов. Восемь недель образуют восьминедельный гласовый цикл.

По преданию Православной Церкви, систему гласов ввел преподобный Иоанн Дамаскин.
На предстоящей седмице Глас 7 — «глас мягкий, трогательный, увещающий. Он ласково убеждает, призывает, просит об умилостивлении».

Из всех гласов нашего осмогласия самым скудным по количеству песнопений является глас седьмой. Достаточно редко звучит этот глас, и поэтому, вероятно, нелегко его узнать и обозначить в памяти.

Читайте также:  Гармонь ноты не для меня казачий романс

Источник

Видео-Ноты

ОСМОГЛАСИЕ

ВСЕНОЩНОЕ БДЕНИЕ

Прокимны дневные на Вечерне

Ектения на Литии

Прокимны воскресные на Утрени

Свят Господь Бог наш

Отверзу уста моя

ЛИТУРГИЯ

Буди Имя Господне

ДВУНАДЕСЯТЫЕ ПРАЗДНИКИ

Рождество Пресвятой Богородицы

Воздвижение Креста Господня

Введение в Храм Пресвятой Богородицы

Вход Господень в Иерусалим

День Святой Троицы — Пятидесятница

Успение Пресвятой Богородицы

РОЖДЕСТВО ХРИСТОВО

КРЕЩЕНИЕ, БОГОЯВЛЕНИЕ ГОСПОДНЕ

НЕДЕЛИ ПОДГОТОВИТЕЛЬНЫЕ ПЕРЕД ВЕЛИКИМ ПОСТОМ

Неделя о мытаре и фарисее

Суббота Мясопустная. Вселенская родительская суббота

Источник

Воскресные тропари святого иоанна дамаскина ноты

Событие Светлого Христова Воскресения — самый большой христианский праздник, знаменующий собой факт победы над смертью и грехами всего человечества: переход от смерти — к жизни и от земли — к Небу, дарование нам жизни вечной.

В ветхозаветной Церкви Пасху праздновали в воспоминание исхода сынов Израилевых из Египта и вместе с тем избавления их от рабства.

В Церкви новозаветной – в ознаменование того, что Сам Сын Божий, через Воскресение из мертвых, перешел из нашего мира к Отцу Небесному, от земли на Небо, освободив нас от вечной смерти и рабства грехов наших, даровав нам «власть быть чадами Божиими».

Воскресение Христа – это победа, дарованная всем людям над самими же людьми. Ведь жизнь большинства из нас состоит из таких мыслей и поступков, многие из которых изгоняют Господа из нашего сердца и души. Каждый совершенный нами грех – это еще один гвоздь в теле Христа, распятого за нас.

Смертью Христа совершено наше искупление, а Его Воскресением дарована нам вечная жизнью.
Воскресение Христово — это спасение человека — с его Покаянием и обновлением.

Источник

Пасхальный канон, творение Иоанна Дамаскина

Песнь 1, глас 1‑й

Ирмос: В оскресе́ния день, просвети́мся, лю́дие. Па́сха, Госпо́дня Па́сха: от сме́рти бо к жи́зни и от зем­ли́ к небе­си́ Христо́с Бог нас пре­ве­де́, побе́дную пою́щия.

Вос­кре­се­ния день. Про­све­тим­ся люди. Пас­ха Гос­под­ня Пас­ха. Ибо от смер­ти к жиз­ни и от зем­ли на небо Хри­стос Бог при­вел нас, пою­щих (песнь) победную.

При­пев: Х ристо́с Воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Хри­стос вос­крес из мерт­вых, поправ смер­тью смерть и даро­вав жизнь умершим

О чи́стим чу́вствия, и у́зрим непристу́пным све́том Воскресе́ния, Хри­ста́́ блиста́ющася, и ра́дуйтеся, реку́ща, я́сно да услы́шим, побе́дную пою́ще.

Очи­стим чув­ства и узрим Хри­ста, сия­ю­ще­го непри­ступ­ным све­том вос­кре­се­ния и «радуй­тесь» явствен­но услы­шим от Него вос­пе­вая песнь побед­ную ( Мф.28:9 ; 1Тим.6:16 ).

При­пев: Х ристо́с Воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Н ебе­са́ у́бо досто́йно да веселя́тся, зем­ля́ же да ра́дуется, да пра́зднует же мир, ви́димый же весь и неви́димый, Христо́с бо воста́, весе́лие ве́чное.

Небе­са достой­но да весе­лят­ся, зем­ля да раду­ет­ся и да празд­ну­ет весь мир, види­мый и неви­ди­мый, ибо вос­стал Хри­стос – весе­лие веч­ное. ( Пс.95:11 ; 1Кор.15:20 ).

Бого­ро­дич­ны: (Пое­мыя со вто­ро­го дня Пас­хи и до отда­ния)

Сла­ва: У мерщвле́ния преде́л сломи́ла еси́́, ве́чную жизнь ро́ждшая Хри­ста́́, из гро́ба возсия́вшаго днесь, Де́во Всенепоро́чная, и мир просвети́вшаго.

Умерщ­вле­ния пре­дел сло­ми­ла Ты, носив во чре­ве жизнь веч­ную, Хри­ста, из гро­ба вос­си­яв­ше­го в сей день, Дева все­не­по­роч­ная, и мир просветившего.

И ныне: В оскре́сшаго ви́девши Сы́на Тво­е­го́́ и Бо́га, ра́дуйся со Апо́столы, Богоблагода́тная Чи́стая: и е́же ра́дуйся пе́рвее, я́ко всех ра́дости вина́, восприя́ла еси́́, Богома́ти Всенепоро́чная.

Вос­крес­шим уви­дев Сына Тво­е­го и Бога, радуй­ся с Апо­сто­ла­ми, Бого­бла­го­дат­ная, Чистая! И пер­вой сло­во “Радуй­ся”, как при­чи­на радо­сти для всех, при­ня­ла Ты, Бого­ма­терь всенепорочная.

Песнь 3

Ирмос: П рииди́те пи́во пие́м но́вое, не от ќамене непло́дна чудоде́емое, но нетле́ния исто́чник, из гро́ба одожди́вша Хри­ста́́, в Не́мже утвержда́емся.

При­ди­те, ста­нем пить питие новое, чудес­но изво­ди­мое не из кам­ня без­п­лод­но­го, но из про­из­вед­ше­го нетле­ние гро­ба Хри­сто­ва (όμβρήσαντος Χριστοϋ), на кото­ром мы утверждаемся.

При­пев: Х ристо́с Воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Н ы́не вся испо́лнишася све́та, не́бо же и зем­ля́ и преиспо́дняя: да пра́зднует у́бо вся тварь воста́ние Христо́во, в Не́мже утвержда́ется.

Нынe все напол­ни­лось све­том – Небо и зем­ля и (места) пре­ис­под­ния, да празд­ну­ет же вся тварь вос­ста­ние Хри­ста, на кото­ром она утвер­жде­на ( Еф.4:10 ).

При­пев: Х ристо́с Воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

В чера́ спогребо́хся Тебе́, Хри­сте́́, сово­стаю́ днесь воскре́сшу Тебе́, сраспина́хся Тебе́ вче­ра́, Сам мя спросла́ви, Спа́се, во Ца́рствии Твое́м.

Вче­ра я погре­бал­ся с Тобою, Хри­сте, сего­дня вос­стаю с Тобой про­славь меня с Тобой Сам Ты, Спа­си­тель, в Цар­ствии Тво­ем ( Рим.6:3, 8:17 ).

Сла­ва: Н а нетле́нную жизнь при­хо­жду́ днесь бла́гостию ро́ждшагося из Тебе́, Чи́стая, и всем конце́м свет облиста́вшаго.

К жиз­ни непо­роч­ной пере­хо­жу я в сей день, по бла­го­сти Родив­ше­го­ся от Тебя, Чистая, и все мира кон­цы све­том озарившего.

И ныне: Б о́га, Его́же роди­ла́ еси́́ пло́тию, из ме́ртвых, я́коже рече́, воста́вша ви́девши, Чи́стая, лику́й, и Сего́ я́ко Бо́га, Пречи́стая, возвелича́й.

Уви­дев Бога, Кото­ро­го по пло­ти носи­ла Ты во чре­ве, Чистая, из мерт­вых вос­став­шим, как ска­зал Он, ликуй, и как Бога, Непо­роч­ная, Его величай.

Ипа­кои, глас 4‑й

П редвари́вшыя у́тро я́же о Мари́и, и обре́тшыя ка́мень отвале́н от гро́ба, слы́шаху от А́нгела: во све́те присносу́щнем Су́щаго, с ме́ртвыми что и́щете я́ко челове́ка? Ви́дите гро́бныя пеле­ны́, тецы́те и ми́ру пропове́дите, я́ко воста́ Госпо́дь, умертви́вый смерть, я́ко есть Сын Бо́га, спаса́ющаго род челове́ческий.

Жены, при­шед­шие с Мари­ей до рас­све­та и нашед­шие камень отва­лен­ным от гро­ба, услы­ша­ли от Анге­ла: “Во све­те веч­ном Пре­бы­ва­ю­ще­го что вы ище­те сре­ди мерт­вых как чело­ве­ка? Посмот­ри­те на погре­баль­ные пеле­ны, беги­те и миру воз­ве­сти­те, что вос­стал Гос­подь, умерт­вив смерть, ибо Он – Сын Бога, спа­са­ю­ще­го род человеческий!”

Песнь 4

Ирмос: Н а Боже́ственней стра́жи, Богоглаго́ливый Авваку́м да ста́нет с на́ми, и пока́жет светоно́сна А́нгела, я́сно глаго́люща: днесь спасе́ние ми́ру, я́ко воскре́се Христо́с, я́ко всеси́лен.

Бого­гла­го­ли­вый Авва­кум, да ста­нет с нами на боже­ствен­ной стра­же и пока­жет све­то­нос­но­го Анге­ла ясно вос­кли­ца­ю­ще­го: ныне спа­се­ние Миpy; ибо вос­крес Хри­стос, как все­силь­ный ( Авв.2:1 ; Ис.9:6 ).

При­пев: Х ристо́с Воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

М у́жеский у́бо пол, я́ко разве́рзый де́вственную утро́бу, яви́ся Христо́с, я́ко челове́к же, А́гнец нарече́ся, непоро́чен же, я́ко невку́сен скве́рны, на́ша Па́сха, и я́ко Бог и́стинен, соверше́н рече́ся.

Наша Пас­ха – Хри­стос явил­ся муже­ским полом, как Сын раз­верз­ший дев­ствен­ную утро­бу; назван агн­цем, как пред­ла­га­е­мый в снедь, – непо­роч­ным, непри­част­ным нечи­сто­ты (греxa), а как истин­ный Бог – наре­чен совер­шен­ным ( Исх.12:5, 11 ; Ин.6:54 ).

При­пев: Х ристо́с Воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Я ́ко единоле́тный а́гнец, благослове́нный нам вене́ц Христо́с, во́лею за всех закла́н бысть, Па́сха чисти́тельная, и па́ки из гро́ба кра́сное, пра́вды нам воз­сия́ Со́лнце.

Бла­го­слов­ля­е­мый нами венец – Хри­стос, как одно­лет­ний агнец, доб­ро­воль­но заклал­ся за всех в очи­сти­тель­ную Пас­ху, и опять из гро­ба нам вос­си­ял Он, пре­крас­ное Солн­це Прав­ды ( Пс.64:12, 5:7 ).

При­пев: Х ристо́с Воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Б огооте́ц у́бо Дави́д пред се́нным ковче́гом скака́ше игра́я, лю́дие же Бо́жии святи́и, образо́в сбы­тие́ зря́ще, весели́мся Боже́ственне, я́ко воскре́се Христо́с, я́ко всеси́лен.

Бого­отец Давид в вос­тор­ге ска­кал перед про­об­ра­зо­ва­тель­ным ков­че­гом; мы же свя­тый народ Божий, видя испол­не­ние про­об­ра­зо­ва­ний, да воз­ве­се­лим­ся свя­щен­но; ибо вос­крес Хри­стос, как все­силь­ный ( 2Цар.6 ; Еф.1:18 ).

Сла­ва: С озда́вый Ада́ма, Тво­е­го́ пра́отца, Чи́стая, зи́ждется от Тебе́, и сме́ртное жили́ще разо­ри́ Свое́ю сме́ртию днесь, и оза­ри́ вся Боже́ственными блиста́ньми Воскресе́ния.

Создав­ший Ада­ма, Тво­е­го пра­от­ца Чистая, сози­да­ет­ся от Тебя, и в сей день Он смер­тью Сво­ей упразд­нил чрез того при­шед­шую смерть, и всех оза­рил боже­ствен­ны­ми бли­ста­ни­я­ми Воскресения.

И ныне: Е го́же роди­ла́ еси́ Хри­ста́, прекра́сно из ме́ртвых возсия́вша, Чи́стая, зря́щи, до́брая и непоро́чная в жена́х и кра́сная, днесь во спасе́ние всех, со Апо́столы ра́дующися Того́ прославля́й.

Видя Хри­ста, Кото­ро­го носи­ла Ты в чре­ве, Чистая, пре­крас­но из мерт­вых вос­си­яв­ше­го в сей день для спа­се­ния всех, слав­ная и непо­роч­ная сре­ди жен, и пре­крас­ная, с Апо­сто­ла­ми раду­ясь, Его прославляй.

Песнь 5

Ирмос: У ́трен­ню­ем у́треннюю глу­бо­ку́, и вме́сто ми́ра песнь принесе́м Влады́це, и Хри­ста́ у́зрим пра́вды Со́лнце, всем жизнь возсия́юща.

Вста­нем ран­ним утром («утре­ню­ем, утрен­нюю глу­бо­ку») и вме­сто мира при­не­сем песнь Вла­ды­ке и узрим Хри­ста Солн­це Прав­ды, всех жиз­нью про­све­ща­ю­ще­го ( Лк.24:1 ; Мал.4:2 ).

При­пев: Х ристо́с Воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Б езме́рное Твое́ благоутро́бие а́довыми у́зами содержи́мии зря́ще, к све́ту идя́ху Хри­сте́, весе́лыми нога́ми, Па́сху хва́ляще ве́чную.

Узрев без­мер­ное мило­сер­дие Твое, Хри­сте, содер­жи­мые в адо­вых узах, радост­ны­ми сто­па­ми потек­ли к све­ту, про­слав­ляя веч­ную Пас­ху ( Ис.49:9 ; 1Пет.3:19 ).

При­пев: Х ристо́с Воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

П ристу́пим, свещено́снии, исходя́щу Хри­сту́ из гро́ба я́ко жени­ху́, и спра́зднуим любопра́зднственными чи́нми Па́сху Бо́жию спаси́тельную.

С све­тиль­ни­ка­ми в руках пой­дем в стре­те­ние Хри­сту, исхо­дя­ще­му из гро­ба, как жени­ху, и будем с радост­но празд­ну­ю­ще­му чина­ми празд­но­вать спа­си­тель­ную Божию Пас­ху ( Мф.25:1 ).

Сла­ва: П росвеща́ется Боже́ственными луча́ми и живоно́сными Воскресе́ния Сы́на Тво­е­го́, Богома́ти Пречи́стая, и ра́дости исполня́ется благочести́вых собра́ние.

Про­све­ща­ет­ся Боже­ствен­ны­ми и живо­нос­ны­ми луча­ми Вос­кре­се­ния Сына Тво­е­го, Бого­ма­терь Пре­чи­стая, и радо­сти испол­ня­ет­ся бла­го­че­сти­вых собрание.

И ныне: Н е разве́рзл еси́ вра­та́ де́вства в воплоще́нии, гро́ба не разруши́л еси́ печа́тей, Царю́ созда́ния: отню́дуже Воскре́сшаго Тя зря́щи Ма́ти ра́довашеся.

Не отверз Ты врат дев­ства при вопло­ще­нии, не нару­шил печа­тей гро­ба, Царь созда­ния, и пото­му, вос­крес­шим Тебя видя, Матерь радовалась.

Песнь 6

Ирмос: С низше́л еси́ в преиспо́дняя зем­ли́ и сокруши́л еси́ вереи́ ве́чныя, содержа́щыя свя́занныя, Хри­сте́, и тридне́вен я́ко от ки́та Ио́на, воскре́сл еси́ от гро́ба.

Сошел Ты в глу­бо­чай­шие места зем­ли и сокру­шил засо­вы веч­ные, дер­жав­шие заклю­чен­ных в око­вы, Хри­сте, и на тре­тий день, как из кита Иона, вос­крес из гроба.

При­пев: Х ристо́с Воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

С охрани́в це́ла зна́мения, Хри­сте́, воскре́сл еси́ от гро́ба, клю­чи́ Де́вы невреди́вый в рож­де­стве́ Твое́м, и отве́рзл еси́ нам ра́йския две́ри.

Сохра­нив печа­ти целы­ми, Хри­сте, Ты вос­стал из гро­ба, заклю­чен­но­го чре­ва Девы не повре­див­ший при рож­де­нии Тво­ем, и открыл нам рай­ские двери.

При­пев: Х ристо́с Воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

С па́се мой, живо́е же и неже́ртвенное заколе́ние, я́ко Бог Сам Себе́ во́лею приве́д Отцу́, совоскре́си́л еси́ всеро́днаго Ада́ма, воскре́с от гро́ба.

Спа­си­тель мой, живая и не зака­лы­ва­е­мая жерт­ва! Сам Себя, как Бог, доб­ро­воль­но при­не­ся Отцу, Ты вос­кре­сил с Собою обще­го родо­на­чаль­ни­ка Ада­ма, вос­крес­нув из гроба.

Сла­ва: В озведе́ся дре́вле держи́мое сме́ртию и тле́нием, воплоти́вшимся от Тво­е­го́ пречи́стаго чре́ва, к нетле́нней и присносу́щней жи́зни, Богоро́дице Де́во.

Издрев­ле удер­жи­ва­е­мое смер­тью и тле­ни­ем, воз­ве­де­но к нетлен­ной и веч­ной жиз­ни Вопло­тив­шим­ся от Тво­е­го пре­чи­сто­го чре­ва, Бого­ро­ди­ца Дева.

И ныне: С ни́де в преиспо́дняя зем­ли́, в ложе­сна́ Твоя́, Чи́стая, сше́дый и всели́выйся, и воплоти́выйся па́че ума́, и воздви́же с Собо́ю Ада́ма, воскре́с от гро́ба.

Сошел в глу­бо­чай­шие места зем­ли в нед­ра Твои, Чистая, Сошед­ший и все­лив­ший­ся, и вопло­тив­ший­ся пре­вы­ше ума; и воз­двиг Он с Собою Ада­ма, вос­крес­нув из гроба.

Кондак, глас 8‑й

А ́ще и во гроб снизше́л еси́, Безсме́ртне, но а́дову разруши́л еси́ си́лу, и воскре́сл еси́, я́ко победи́тель, Хри­сте́ Бо́же, жена́м мироно́сицам веща́вый: ра́дуйтеся, и Твои́м апо́столам мир да́руяй, па́дшим подая́й Воскресе́ние.

Хотя и во гроб сошел Ты, Бес­смерт­ный, но раз­ру­шил силу ада и вос­крес как побе­ди­тель, Хри­сте Боже, вещая женам миро­но­си­цам: радуй­тесь, и Тво­им апо­сто­лам даруя мир, пад­шим же пода­вая воскресение.

Е ́же пре́жде со́лнца Со́лнце заше́дшее ино­гда́ во гроб, предвари́ша ко у́тру, и́щущия я́ко дне мироно́сицы де́вы, и дру­га́ ко друзе́й вопия́ху: о други́ни, прииди́те, воня́ми пома́жем Те́ло живоно́сное и погребе́ное, плоть воскреси́вшаго па́дшаго Ада́ма, лежа́щую во гро́бе. И́дем, потщи́мся я́коже вол­сви́, и поклони́мся, и принесе́м ми́ра я́ко да́ры, не в пелена́х, но в плащани́це обви́тому, и пла́чим и возопи́им: о Влады́ко, воста́ни, па́дшим подая́й воскресе́ние.

Миро­но­си­цы девы, утром пред­ва­ряя солн­це и ища как дня Того, Кто был солн­цем зашед­шим неко­гда во гроб, вопи­я­ли одна дру­гой: подру­ги, при­дем, пома­жем бла­го­во­ни­я­ми тело живо­нос­ное и погре­бен­ное, лежа­щее во гpo­бе, Тело Того, Кто вос­кре­сил Ада­ма. Идем, поспе­шим как волх­вы, и покло­ним­ся и при­не­сем миро как дары. Лежа­ще­му не в пеле­нах, но пла­ща­ни­цею Обви­то­му и, пла­ча, возо­пи­ем: О Вла­ды­ко, пода­ю­щий вос­кре­се­ние пад­шим, восстань.

Вос­крес­ная песнь

В оскресе́ние Христо́во ви́девше, поклони́мся Свято́му Го́споду Иису́су, Еди́ному Безгре́шному, Кре­сту́ Тво­е­му́ покланя́емся, Хри­сте́, и свято́е Воскресе́ние Твое́ пое́м и сла́вим: Ты бо еси́ Бог наш, ра́зве Тебе́ ино́го не зна́ем, Имя Твое́ имену́ем. Прииди́те вси ве́рнии, поклони́мся свято́му Христо́ву Воскресе́нию: се бо прии́де Кресто́м ра́дость все­му́ ми́ру. Все­гда́ благословя́ще Го́спода, пое́м Воскресе́ние Его́: распя́тие бо претерпе́в, сме́ртию смерть раз­ру­ши́. (Три­жды).

Вос­кре­се­ние Хри­ста уви­дев, покло­ним­ся Свя­то­му Гос­по­ду Иису­су, еди­но­му без­греш­но­му. Кре­сту Тво­е­му покло­ня­ем­ся, Хри­сте, и Свя­тое вос­кре­се­ние Твоё поём и сла­вим, ибо Ты – Бог наш, кро­ме Тебя ино­го не зна­ем, имя Твоё при­зы­ва­ем. При­ди­те, все вер­ные, покло­ним­ся свя­то­му Хри­сто­ву вос­кре­се­нию, ибо вот, при­шла через Крест радость все­му миру. Все­гда бла­го­слов­ляя Гос­по­да, вос­пе­ва­ем вос­кре­се­ние Его, ибо Он, рас­пя­тие пре­тер­пев, смер­тию смерть сокрушил.

В оскре́с Иису́с от гро́ба, я́коже про­ре­че́, даде́ нам живо́т ве́чный и ве́лию ми́лость. (Три­жды).

Вос­крес Иисус из гро­ба, как пред­ска­зал, даро­вав нам веч­ную жизнь и вели­кую милость.

Песнь 7

Ирмос: О ́тро­ки от пе́щи изба́вивый, быв Челове́к, стра́ждает я́ко сме́ртен, и стра́стию сме́ртное в нетле́ния облачи́т благоле́пие, Еди́н благослове́н отце́в Бог и препросла́влен.

Изба­вив­ший отро­ков из печи, сде­лав­шись чело­ве­ком страж­дет как смерт­ный и стра­да­ни­ем (сво­им) обле­ка­ет смерт­ное в кра­со­ту бес­смер­тия, еди­ный Бог отцев, бла­го­сло­вен­ный и препрославленный.

При­пев: Х ристо́с Воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Ж е́ны с ми́ры богому́дрыя в след Тебе́ теча́ху: Его́же я́ко ме́ртва со слеза́ми иска́ху, поклони́шася ра́дующияся Живо́му Бо́гу и Па́сху та́йную Твои́м, Хри­сте́, ученико́м благовести́ша.

Бого­муд­рыя жены вслед за Тобою спе­ши­ли с бла­го­вон­ны­ми мастя­ми; но кого они, как мерт­ва­го иска­ли со сле­за­ми, тому покло­ни­лись с радо­стью (как) живо­му Богу, и уче­ни­кам Тво­им, Хри­сте, воз­ве­сти­ли таин­ствен­ную Пас­ху ( Песн.1:3 ; Мк.16:1–7 ).

При­пев: Х ристо́с Воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

С ме́рти пра́зднуем умерщвле́ние, а́дово разруше́ние, ино́го жития́ ве́чнаго нача́ло, и игра́юще пое́м вино́внаго, еди́наго благослове́ннаго отце́в Бо́га и препросла́вленнаго.

Мы празд­ну­ем умерщ­вле­ниe смер­ти, раз­ру­ше­ниe ада, нача­ло дру­гой веч­ной жиз­ни, и в вос­тор­ге вос­пе­ва­ем Винов­ни­ка (сего) еди­но­го Бога отцев, бла­го­сло­вен­но­го и про­слав­лен­но­го ( Ос.13:14 ; 1Кор.15:54 ).

При­пев: Х ристо́с Воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Я ́ко вои́стинну свяще́нная, и всепра́зднственная сия́ спаси́тельная нощь, и светоза́рная, светоно́снаго дне, воста́ния су́щи провозве́стница: в не́йже безле́тный Свет из гро́ба пло́тски всем возсия́.

Поис­ти­не свя­щен­на и достой­на вся­ко­го тор­же­ства сия спа­си­тель­ная и све­то­зар­ная ночь, пре­воз­вест­ни­ца све­то­нос­но­го дня, вос­кре­се­ния (ἐγέρσεως), в кото­рую без­лет­ный Свет во пло­ти для всех вос­си­ял из гро­ба ( Ин.20:1 ).

Сла­ва: У мертви́в Сын Твой смерть, Всенепоро́чная, днесь, всем сме́ртным пребыва́ющий живо́т во ве́ки веко́в даро­ва́, Еди́н благослове́нный отце́в Бог и препросла́вленный.

Умерт­вив в сей день смерть, Сын Твой, Все­не­по­роч­ная, всем смерт­ным жизнь, пре­бы­ва­ю­щую во веки веков даро­вал, Един­ствен­ный бла­го­сло­вен­ный Бог отцов и препрославленный.

И ныне: В сем ца́рствуяй созда́нием, быв челове́к, всели́ся в Твою́, Богоблагода́тная, утро́бу, и распя́тие претерпе́в и смерть, воскре́се боголе́пно, совозста́вив нас, я́ко Всеси́лен.

Цар­ству­ю­щий над всем тво­ре­ни­ем, став чело­ве­ком, все­лил­ся в Твое чре­во, Бого­бла­го­дат­ная, и рас­пя­тие и смерть пре­тер­пев, вос­крес как подо­ба­ет Богу, воз­двиг­нув нас с Собою, как всесильный.

Песнь 8

Ирмос: С ей нарече́нный и святы́й день, еди́н суббо́т Царь и Госпо́дь, пра́здников пра́здник и тор­же­ство́ есть торже́ств, во́ньже благослови́м Хри­ста́ во ве́ки.

Сей име­ни­тый и свя­тый день, един­ствен­ный царь и Гос­подь (гос­по­дин) суб­бот, – празд­ник из празд­ни­ков и тор­же­ство из тор­жеств; в сей день бла­го­сло­вим Хри­ста во веки.

При­пев: Х ристо́с Воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

П рииди́те но́ваго виногра́да рожде́ния, Боже́ственнаго весе́лия, в наро́читом дни Воскресе́ния, Ца́рствия Христо́ва приобщи́мся, пою́ще Его́ я́ко Бо́га во ве́ки.

При­до­ше в слав­ный день вос­кре­се­ния, при­об­щим­ся нова­го вино­град­но­го пло­да, боже­ствен­но­го весе­лия, Цар­ствия Хри­сто­ва, вос­пе­вая Его, как Бога, во веки ( Мф.26:29 ; Пс.103:15 ).

При­пев: Х ристо́с Воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́в и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

В озве­ди́ о́крест о́чи твои́, Сио́не, и виждь: се бо приидо́ша к тебе́ я́ко богосве́тлая свети́ла, от за́пада, и се́вера, и мо́ря, и восто́ка ча́да твоя́, в тебе́ благословя́щая Хри­ста́ во ве́ки.

Воз­ве­ди взо­ры Твои, Сион, вокруг себя и посмот­ри: вот стек­лись к Тебе как бого­свет­лыя све­ти­ла, от запа­да, севе­ра, моря и восто­ка, дети твои, бла­го­сло­вя­щия в Teбе Хри­ста во веки.

При­пев: П ресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

О тче Вседержи́телю, и Сло́ве, и Ду́ше, тре­ми́ соединя́емое во ипоста́сех есте­ство́, Пресу́щественне и Пребоже́ственне, в Тя крести́хомся и Тя благослови́м во вся ве́ки.

Отец Все­дер­жи­тель и Сло­во и Дух, Суще­ство еди­нич­ное в трех Лицах, все­выш­нее и Боже­ствен­ней­шее. В Тебя мы кре­сти­лись и Тебя будем бла­го­слов­лять во веки ( Мф.21:19 ).

Сла­ва: П рии́де Тобо́ю в мир Госпо́дь, Де́во Богоро́дице, и чре́во а́дово расто́рг, сме́ртным нам воскресе́ние даро­ва́: те́мже благослови́м Его́ во ве́ки.

При­шел в мир Тво­рец чрез Тебя, Дева Бого­ро­ди­ца, и чре­во ада рас­торг­нув, нам, смерт­ным, вос­кре­се­ние даро­вал. Пото­му мы бла­го­слов­ля­ем Его вовеки.

И ныне: В сю низложи́в сме́рти держа́ву, Сын Твой, Де́во, Свои́м воскресе́нием, я́ко Бог кре́пкий, совоз­не­се́ нас и обо­жи́. Те́мже воспева́ем Его во ве́ки.

Низ­ло­жив все могу­ще­ство смер­ти, Сын Твой, Дева, Сво­им Вос­кре­се­ни­ем, как Бог креп­кий, воз­нес нас с Собою и обо­жил. Пото­му мы вос­пе­ва­ем Его вовеки.

Песнь 9

В ели́чит душа́ моя́ воскре́сшаго тридне́вно от гро́ба Хри­ста́ Жизнода́вца.

Вели­чай, душа моя, вос­крес­ше­го в тре­тий день из гро­ба, Хри­ста – жиз­ни Подателя.

Ирмос: С вети́ся, свети́ся, но́вый Иерусали́ме: сла́ва бо Госпо́дня на тебе́ воз­сия́. Лику́й ны́не и весели́ся, Сио́не, Ты же, Чи́стая, красу́йся, Богоро́дице, о воста́нии Рожде́ства Твоего́.

Све­тись, све­тись, новый Иеру­са­лим; ибо сла­ва Гос­под­ня вос­си­я­ла над Тобою; тор­же­ствуй ныне и весе­лись Сион; и Ты, чистая Бого­ро­ди­ца, радуй­ся о вос­ста­нии Рож­ден­но­го Тобою. ( Ис.60:1 ; Лк.1:47 ).

При­пев: Х ристо́с но́вая Па́сха, Же́ртва жива́я, А́гнец Бо́жий, взе́мляй гре­хи́ ми́ра.

Хри­стос – новая Пас­ха, жерт­ва живая, Агнец Божий, подъ­ем­лю­щий грех мира.

О Боже́ственнаго, о любе́знаго, о сладча́йшаго Тво­е­го́ гла́са! С на́ми бо нело́жно обеща́лся еси́ бы́ти до сконча́ния ве́ка, Хри­сте́. Его́же ве́рнии, утвержде́ние наде́жды иму́ще, ра́дуемся.

О как боже­стве­нен, любе­зен и пре­сла­до­стен Твой голос, Хри­сте! Ты обе­щал­ся нелож­но с нами быть до кон­чи­ны века; имея это опо­рою надеж­ды, мы вер­ные раду­ем­ся ( Мф.28,20 ).

При­пев: М агдали́на Мари́я при­те­че́ ко гро́бу, и Хри­ста́ ви́девши, я́ко вертогра́даря вопроша́ше.

Маг­да­ли­на Mapия при­те­че (при­бе­жа­ла) ко гро­бу и Хри­ста видев­ши яко вер­то­гра­да­ря (как садов­ни­ка) вопрошаше.

О Па́сха ве́лия, и свяще́ннейшая, Хри­сте́! О Му́дросте, и Сло́ве Бо́жий, и Си́ло! Подава́й нам и́стее Тебе́ причаща́тися, в невече́рнем дни Ца́рствия Твоего́.

О Пас­ха вели­кая и свя­щен­ней­шая Хри­сте, О пре­муд­рость. Сло­во Божие и Сила. Удо­стой нас совер­шен­нее при­об­щать­ся Тебя в без­ве­чер­ний день Тво­е­го Цар­ства ( 1Кор.5:7, 13:12 ).

Сла­ва: С огла́сно, Де́во, Тебе́ блажи́м ве́рнии: ра́дуйся, две́ре Госпо́дня, ра́дуйся, гра́де одушевле́нный; ра́дуйся, Ея́же ра́ди нам ны́не воз­сия́ свет, из Тебе́ Рожде́ннаго из ме́ртвых воскресе́ния.

Мы, вер­ные, соглас­но про­слав­ля­ем Тебя, Дева: “Радуй­ся, Дверь Гос­под­ня; радуй­ся Град оду­шев­лен­ный; радуй­ся, ибо бла­го­да­ря Тебе в сей день нам вос­си­ял свет Вос­кре­се­ния из мерт­вых от Тебя Рожденного”.

И ныне: В есели́ся и ра́дуйся, Боже́ственная две́ре Све́та: заше́дый бо Иису́с во гроб воз­сия́, просия́в со́лнца светле́е и ве́рныя вся озари́в, Богора́дованная Влады́чице.

Весе­лись и радуй­ся, Боже­ствен­ная Дверь Све­та! Ибо Иисус, зашед­ший во гроб, взо­шел, про­си­яв свет­лее солн­ца и всех вер­ных оза­рив, Богом обра­до­ван­ная Владычица!

Задо­стой­ник

А нгел вопия́ше Благода́тней: Чи́стая Де́во, ра́дуйся, и па́ки реку́: ра́дуйся! Твой Сын воскре́се тридне́вен от гро́ба и ме́ртвыя воздви́гнувый, лю́дие, весели́теся.

Ангел воз­гла­шал Бла­го­дат­ной: Чистая Дева, радуй­ся! И сно­ва ска­жу: Радуй­ся! Твой Сын вос­крес в тре­тий день из гро­ба, и мерт­вых вос­кре­сил. Люди, торжествуйте!

С вети́ся, свети́ся, но́вый Иерусали́ме: сла́ва бо Госпо́дня на тебе́ воз­сия́, лику́й ны́не и весели́ся, Сио́не, Ты же, Чи́стая, красу́йся, Богоро́дице, о воста́нии Рож­де­ства́ Твоего́.

Све­тись, све­тись, новый Иеру­са­лим, ибо сла­ва Гос­под­ня над тобою взо­шла! Ликуй ныне и кра­суй­ся, Сион! Ты же радуй­ся, Чистая Бого­ро­ди­ца, о вос­кре­се­нии Рож­ден­но­го Тобой.

Экса­по­сти­ла­рий: П ло́тию усну́в, я́ко мертв, Царю́ и Го́споди, тридне́вен воскре́сл еси́, Ада́ма воздви́г от тли, и упраздни́в смерть: Па́сха нетле́ния, ми́ра спасе́ние. (Три­жды)

Уснув пло­тью как мерт­вец, Царь Гос­по­ди трех­днев­но вос­крес, Ада­ма воз­двиг из тле­ния и упразд­нил смерть: Пас­ха нетле­ния, Миpa спасение.

Сти­хи­ры Пас­хи, глас 5:

Стих: Д а воскре́снет Бог, и расточа́тся вра­зи́ Его́.

Да вос­ста­нет Бог и рас­се­ют­ся вра­ги Его.

П а́сха свяще́нная нам днесь показа́ся, Па́сха но́ва свята́я, Па́сха та́инственная, Па́сха всечестна́я. Па́сха Христо́с Изба́витель, Па́сха непоро́чная, Па́сха вели́кая, Па́сха ве́рных. Па́сха две́ри ра́йския нам отверза́ющая. Па́сха всех освяща́ющая ве́рных.

Пас­ха свя­щен­ная в сей день нам яви­лась, – Пас­ха новая, свя­тая, Пас­ха таин­ствен­ная, Пас­ха все­ми чти­мая. Пас­ха – Хри­стос Изба­ви­тель; Пас­ха непо­роч­ная, Пас­ха вели­кая, Пас­ха вер­ных, Пас­ха две­ри рая нам открыв­шая, Пас­ха, освя­ща­ю­щая всех верных.

Стих: Я́ ко исчеза́ет дым, да исче́знут.

Как исче­за­ет дым, да исчез­нут ( Пс.67:3 ).

П рииди́те от виде́ния жены́ благове́стницы, и Сио́ну рцы́те: при­и­ми́ от нас ра́дости благове́щения, Воскресе́ния Христо́ва: красу́йся, лику́й и ра́дуйся, Иерусали́ме, Царя́ Хри­ста́ узре́в из гро́ба, я́ко жени­ха́ происходя́ща.

Иди­те после виде­ния, жены-бла­го­вест­ни­цы, и Сио­ну воз­гла­си­те: «При­ми от нас радость бла­го­ве­стия о вос­кре­се­нии Хри­сто­вом!» Весе­лись, ликуй и радуй­ся, Иеру­са­лим, Царя-Хри­ста узрев, как жени­ха, из гро­ба выходящим.

Стих: Т а́ко да поги́бнут гре́шницы от Лица́ Бо́жия, а пра́ведницы да возвеселя́тся.

Так да погиб­нут греш­ни­ки от лица Божия, а пра­вед­ни­ки да воз­ве­се­лят­ся ( Пс.67:3–4 ).

М ироно́сицы жены́, у́тру глу­бо­ку́, предста́вша гро́бу Живода́вца, обрето́ша А́нгела на ка́мени седя́ща, и той провеща́в им, си́це глаго́лаше: что и́щете Жива́го с ме́ртвыми? что пла́чете Нетле́ннаго во тли? Ше́дше, пропове́дите ученико́м Его́.

Жены-миро­но­си­цы глу­бо­ким утром, гроб­ни­це жиз­ни Пода­те­ля пред­став, нашли Анге­ла, на камне вос­се­дав­ше­го, и он, обра­тив­шись к ним, так воз­гла­шал: «Что вы ище­те Живо­го меж­ду мерт­вы­ми? Что опла­ки­ва­е­те Нетлен­но­го, как тле­нию под­пав­ше­го? Воз­вра­тив­шись, воз­ве­сти­те уче­ни­кам Его!»

Стих: С ей день, его́же сотво­ри Госпо́дь, возра́дуемся и возвесели́мся в онь.

Это день, кото­рый сотво­рил Гос­подь, воз­ра­ду­ем­ся и воз­ве­се­лим­ся в оный! ( Пс.117:24 ).

П а́сха кра́сная, Па́сха, Госпо́дня Па́сха! Па́сха всечестна́я нам воз­сия́. Па́сха, ра́достию друг дру́га обы́мем. О Па́сха! Избавле́ние ско́рби, и́бо из гро́ба днесь, я́ко от черто́га возсия́в Христо́с, жены́ ра́дости испо́лни, глаго́ля: пропове́дите апо́столом.

Пас­ха радост­ная, Пас­ха, Гос­под­ня Пас­ха, Пас­ха все­свя­щен­ная нам взо­шла. Пас­ха! Радост­но друг дру­га обни­мем. О, Пас­ха – избав­ле­ние от скор­би! Ибо из гро­ба в сей день, как из брач­но­го чер­то­га про­си­яв, Хри­стос жен испол­нил радо­сти сло­ва­ми: «Воз­ве­сти­те Апостолам!»

Сла­ва, и ныне, глас 5: В оскресе́ния день, и просвети́мся торжество́м, и друг дру́га обы́мем. Рцем бра́тие, и ненави́дящим нас, прости́м вся Воскресе́нием, и та́ко возопии́м: Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́в, и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

Вос­кре­се­ния день! И заси­я­ем тор­же­ством и друг дру­га обни­мем; ска­жем: «Бра­тья!» и нена­ви­дя­щим нас, – всё про­стим ради вос­кре­се­ния и так воз­гла­сим: «Хри­стос вос­крес из мерт­вых, смер­тию смерть поправ, и тем, кто в гроб­ни­цах, жизнь даровав!»

Х ристо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́в, и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в. (Три­жды)

Источник

Оцените статью